Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Horor

Recenze (99)

plakát

Longlegs (2024) 

The devil is in the details

plakát

MaXXXine (2024) 

Ti West se díky úspěchu ocitl v pozici Dítě v cukrárně se štědrým rozpočtem. Baví se a já se bavím s ním. Lahůdková omáž na 80s žánrovky, není to tak pečlivě vystavěné jako X, ale sedlo mi to víc než Pearl, která mi přišla trochu uspěchaně vymyšlená a držela ji hlavně Mia Goth, která v součanosti jede na vlně bezchybných výkonů. Nabízí se také srovnání s Tarantinovým Once upon a time in Hollywood, vedle něj si West neumí tak labužnicky vychutnat všechny ty prvky, co se nabízí a trochu si počkat, dát scéně více času a prostoru. Spíše se jako to dítě v cukrárně cpe co to jde. Ale pořád je to zábavná vzpomínka na dobu minulou, se skvělou výpravou a atmosférou. Slušně se tu rozvíjí témata celé trilogie až k nějaké té pointě. Nicméně to hlavní bylo řečeno už v prvním filmu a je vidět, že Pearl a MaXXXine jsou spíše bonus.

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

Furiosa: A Mad Max Saga je nový přírůstek do světa Šíleného Maxe, který nás znovu vtahuje do postapo vesmíru australské pustiny, jenž před 45 lety vytvořil oscarový samouk George Miller. Film odhaluje původ mocné postavy Furiosy, kterou jsme poprvé poznali ve filmu Šílený Max: Zběsilá cesta. Anya Taylor-Joy jako Furiosa je ještě o kousíček lepší než Charlize Theron, dokáže dostat do role subtilnější emoce a ještě lépe dává procítit tragičnost téhle postavy. A Chris Hemsworth jako její protivník Dementus (film má michodem skvělé české titulky, které musely být občas voser na překlad) přináší zatím nejlepšího záporáka v sérii a také nejlepší herecký výkon své dosavadní kariéry. Překvapením je hlavně mladá Alyla Browne, která ztvárnila mladou Furiosu a která se objevuje v překvapivě dlouhé části filmu, ale zaujme třeba i Tom Burke. Akce je intenzivní a originální, George Miller opět předvedl svou vizionářskou režii, která dokáže diváka plně pohltit. Film měl před sebou těžký úkol navázat na předchozí Fury road s jeho unikátní přímočarou strukturou. Tady se vrací k tradičnější formě vyprávění, někde mezi původní trilogií a předchozím filmem. Rozhodně si ale zachovává dostatek divokosti a originality. Jediným větším negativem filmu je přehnaná stopáž a občasné kolísání tempa, které s tím souvisí. Také sázka na více digitálních efektů nefunguje vždy na 100 %, i když je vidět, že Miller si hraje s cílenou digitální stylizací a působí to tedy celkově lépe než z trailerů. Obecně je těžké navázat na tak specifický film jako Zběsilá cesta, ale myslím, že George Miller to zvládl více než se ctí. Potvrzuje, že je vizionářem akčního filmu, i když je spjat v akčním žánru pouze s Mad Maxem. Ale takový už nejspíš bude jeho úděl. Někdo má kariéru plnou pecek, někdo zazáří jednou a Miller nám má odvyprávět "jen" tuhletu vysokooktanovou postapo ságu za cenu pár přehmatů jako je ekopodobenství s animovanými tučňáky či jinými zvířátky.

plakát

Její tělo (2023) 

108 minut naprosté prázdnoty. Aspoň že technická a herecká stránka je slušná.

plakát

Zimní prázdniny (2023) 

Skvělá retro vánoční stylizace a fantastičtí herci ve všech rolích (předevšim samozřejmě tři hlavní představitelé), to vše v bezchybné režii. Paul Hunham se může směle postavit vedle Johna Keatinga jakožto jeden z nejlepších kantorů, které kdy střibrné plátno přineslo. Dominic Sessa je velký objev a Da'Vine Joy Randolph si pravděpodobně dojde hned pro několik cen za herečku ve vedlejší roli. Payne by měl zvážit konec se psaním scénářů, protože svoje nejlepší filmy od devadesátek točí na cizí autory. Rozhodně letošní top 5 a moje želízko v ohni během současné awards season.

plakát

Tumbbad (2018) 

Nenasytná Tiffany v indickém hávu. Vizuálně nabušený s parádní atmosférou, která se vymyká tomu, na co jsme zvyklí u západních kousků, ale vlastně i u těch z jiných koutů Asie. Zkrátka Indie je dostatečně svá a vyplatí se více zajímat o tamní žánrovky. Herecké výkony jsou trochu specifické a příběh slabší, ale nic co by ničilo skvělej dojem.

plakát

Na západní frontě klid (1930) 

Nedůstojná adaptace geniální předlohy, rychlokvaška s ochotnickými hereckými výkony. Pár hezkejch záběrů a jinak nic, jenom mrtvolně působíci kopírování výjevů z knihy.

plakát

Elvis (2022) 

Nejsem Luhrmannův fanda, ale tohle si sedlo na 100%. Režijní výkon vybičovanej snad i nad Moulin Rouge, vizuál totálně z jinýho světa, skvělej Tom Hanks obsazenej proti typu a Austin Butler v první velký roli zandavá jeden z nejsilnějších hereckejch výkonů za poslední roky. Vynikající soundtrack je u Luhrmanna samozřejmost. Pohlcující film, ve kterém se naprosto ztratíte a nejsem si jistej, jestli letos uvidíme něco lepšího.

plakát

X (2022) 

Nejsem fanoušek Tie Westa, ale všechny ty sympatický prvky na jeho starších filmech konečně došly k zužitkování. West pod taktovkou A24 si může připsat další z povedených amerických hororů s přesahem, které se v posledních letech zjevují a už se dá mluvit o renesanci tohohle žánru. Perfektní 70s stylizace, skvěle vedení herci, občas je to sexy, občas vtipný, občas nechutný a všechno povedený. Snad jen toho děsu je na horor pomálu. Ale celkově povedená a docela odvážná stylovka o sexualitě a stárnutí.