Herci nevýrazní, postavy alias posádka lodi kosmické lodi byla vybrána asi někde na předměsti Brooklynu, jestli tehdy ještě existoval, někde na smeťáku či v Bohnicích, krom výjimek. Odkaz, malovaný po zdech jeskyní mně nějak neštymuje jako adresa vojenské kolonie. Scénář místy uhozený a trapný. Podívaná úchvatná a napínavá, i když nedopovězená, proto 3 a půl *.
Romanticky ani komediálně mně tento film až tak dalece nepřipadal. Spíše na mě působil psychologicky. Začátek filmu byl nudný, uprostřed filmu se děj začíná rozvíjet. Jediné na co jsem během filmu čekal, jaká bude pointa. Ta nakonec vypadla jako jedna nejtuctovější z nejtuctovitějších, čekal jsem, že bude nečekaná, ale scénař vyklopil tu zcela očividně se nevíce podbízející, slabota.
Precizní horor, který si vystačí i s málem. Stačila jedna maska alias pan Boogy, který si adoptuje pár dětí a horor je na světě. Podstatné je, že to plní svůj účel strachu či obav u diváka. Snad jen maličkost, pro kterou strhávám 2 hvězdy a to, že režísér Derrickson z diváka dělá obyčejného tupce. Hlavní hrdina si ven vezme baterku, ale doma zásadně pronásleduje duchy potmě, přeci by ho nenapadlo tuknout na vypínač a rozvítit si, to bychom chtěli asi moc. A pardon, jednou vypadla elektřina, možná proto, aby to nebylo až tak moc okaté.
Hudba, kamera, střih na skvělé úrovni. I retrospektivní vyprávění jedné z hrdinek filmu tomu dává větší citovost. Hereckým výkonům nelze rovněž co vytknout. Režijní zpracování scénáře, až na pár nelogických či nemožných nesmyslů, je na vysoké úrovni. Námět filmu je zajímavý ale zpracování scénáře má největší slabiny, tady to trochu kulhá, a proto dávám 3,5 bodu.
Akčně nabitý filmeček ale totálně nabitý a to je vše, jinak emočně či duševně zcela prázdný. Colin střílí nebezpečně přesně a ostrými do černého , roboti a ostatní protivníci střílí žaludami nebo slepými a to má být akční napětí ? Více jak 2 hvězdy dát nemohu, to bych degradoval film s Arnoldem.
Akční podívaná od začátku až do konce, děj poměrně svižný, režii či hereckým výkonům také nelze co vytknout. Snad jen dějová maličkost, a to nelogičnost v jednání - bylo jednodušší zabít příslušníky SAS či osvobodit Huntera z rukou šejka ? Myslím, že to druhé. Budiž. A malinko mě iritovala role Owena, nebyl ani kladný, ani neutrální a ani záporný. Takže asi rozporuplná osobnost, ale nejsem si jistý, jestli to byl i záměr režie.
Zcela rozporuplný film. Režisér nám na začátku ukáže neohroženou likvidátorku Nikitu alias Hannu, která se během filmu vyvíjí v ustrašenou bambulku, jenž nepřemůže ani jednoho nácka, aby se nakonec přetransformovala v lítostivou holčinu, jenž nechce nikomu ublížit a to ani hlavní vražedkyni, která ji pobila vše blízké. Nějaké to bylo absurdní, jak by řekl Kefalín.
Klasická Atkinsonova komedie s osobitými gagy, která ničím vyjímečným nenadchne ale ani nezklame. Být kvalitnější děj či režie, tak je větší úspěch zaručen.
Nejdřív jsem si myslel, že režíser při natáčení asi hulil trávu, protože točení většiny scén za tmy, kde je vidět akorát nějaké stíny pobíhat, to není to pravé ořechové. Naštěstí v druhé půlce je něco točené i za dne. Na druhou stranu to vlastně bylo i jedno, příběh možná i zajímavý, ale scénář a režie stupidní, herecké výkony hvězd již tomu pak nemohly nijak napomoc.
Docela příjemné překvapení. Nečekal jsem od filmu nějaký hlubší kulturní zážítek, ale i přes pár nejasností to mělo šťávu, napětí a nějaký smysluplný děj, což se o mnoha Van Dammových filmů říci nedá.
Připadá mi to stupidní a hloupé. Není to můj šálek zábavy. Kdybych to samé předváděl na jevišti já s jinými neznámými osobami, určitě by se tomu nikdo nesmál a zřejmě by nás i dav vypískal.
Film na jedno shlédnutí, nic víc nic míň. K legendám staré školy jako Lino Ventura, Alain Delon, či J.P.Belmondo to má hodně daleko. Divně to začíná, prapodivně pokračuje a předtuchově rychle končí.
Film ničím nenadchne, teda nenadchne až na Matta Damona. Jako kandidátovi na senátora mu to šiklo a byl "in". Škoda, že nekandiduje na prezidenta, možná by byl stejně dobrým prezidentem jako je dobrým hercem. Jako partnerku Mattovi alias Davidovi bych si dovedl představit i vhodnější kandidátku, ale asi má George Nolfi jiný vkus než já. Co mě ale už vůbec nenadchlo, bylo téma samotné. Nevím, jaká je předloha od Philip K. Dicka, nečetl jsem ji, ale to už mně Matrix připadá originálnější než myšlenka osůbek, kteří hlídají osudy nás všech a zasahují všude tam, kde se jim zamane, tak to fakt ne, tudy cesta pro mne nevede.
No že by to byla nějaká bombovka, to se říci rozhodně nedá. Rozpočet 40 melounů dolarů odpovídal kvalitě fimu. Film dějově, scénáristicky, dekoracemi i zpracováním řadím ke kvalitnímu Béčku. Ze začátku tam určité napětí a tajemno, kam se film bude ubírat, i je, ale poté děj sklouzne k neustálému pobíhání sem tam a zápletka nějak vyšumí do ztracena.
Na film jsem se těšil, téma miluji. O to větší zklamání. Snad 3/4 filmu se odehrává v noci v nějakém šeru či přímo ve tmě, takže jsem viděl jen pobíhat nějaké stíny a záblesky něčeho a ta zbývající 1/4, která probíhala ve dne snad ani nebyl den ale spíše kulisa zahalená mrakoplentou. A ten závěr - Titáni. Čím více jich ti naši Olympští bohové zkosili, tak tím stejně jich zase přišlo, nepochopil jsem, kde se stále brali (zákon zachování hmoty či počtu asi v tomto případě nefungoval). A mimochodem, jako Titáni mně vůbec nepřipadli, spíš jako špinavé opice oděné do hadrů, které sem tam poskakovali na meče a řetěz Dia či ostatních.
Tenhle film je nářez, zápletka a rozuzlení uchvacující, postavy a herecké výkony rovněž. Jediné, co bych filmu vytkl je zbytečná brutalita,sadistické násilí a sexualita, pro které dostal v USA rating od 17 let a VB rating od 18 let a Friedkinovi bylo doporučeno vystřihat některé scény, což Friedkin odmítl.. Film nakonec i přes příznivé hodnocení kritiků nebyl žádným kasovním trhákem a vydělal celkem asi necelých 4 miliony dolarů. Úchvatné je, že byl natočen za 10 milionů dolarů.
Na Planetu opic jsem měl averzi poté, co se vyklubalo několik pokračování kultovního filmu. Chyba lávky, tahle pecka stojí za to. Wyatt nezabřehl do tradičního klíše hodní lidé - zlé opice či naopak. Tady o to nejde. Caesar je hodný svého jména a jde cílevědomě za svým. Ne přes mrtvoly za každou cenu, ale cílevědomě a houževnatě - ke svobodě nejen pro sebe, k čemuž mu dopomohl již zmíněný lék.
Čekal jsem sofistikovanější děj, ale scénář je tak jednoduchý až je hloupý, Hlavní hrdina nakonec hraje úplného dementa, což filmu spíše škodí než nahrává. Jediné, co je na tom filmu zajímavé je téma.
Filmová lahůdka, která Leonardovi DiCapriovi sedla na tělo stejně jako Prokletý ostrov. Nolan pracoval na scénáři 9 let a film získal 4 oscary z 8 nominací, což hovoří za vše. Mimochodem role prý byla nabídnuta i Bradu Pittovi a Willu Smithovi.
Tahle akční honička s komediálními dialogy je super. Úvodem žádná zbytečná seznamovačka, film má našlápnuto přímo na věc. Akční scény jsou vymyšleny s nápaditostí a ladností. Bruce je zase tam, kde mu to padne a s plejádou dalších skvělých herců a vtipným scénářem patří tenhle film rozhodně k těm nejlepším.
Zaujme hlavně výborně vytvořené prostředí středověku a postav. Scenérie neměli chybu a film po příjezdu biskupovi ekipy začíná mít nádech tajemna a dobrodružného očekávání co bude dál. Na duši mrazí a vy čekáte, s čím na nás dějová linie přijde. Bohužel, po první půli fim postupně graduje níž a níž, až mně připadalo, že scénář začal tvořit nějaký náboženský fanatik. Jak jinak si představit, že náklonnost hlavních postav jde najednou do kopru a vy máte pocit, že postavy z vesnice jsou kladnější než ty hlavní. Nějak jsem začal fandit té vesnici a chtěl zničit ty ostatní, takže někde bylo něco špatně. Divák potřebuje ve filmu někomu věřit nebo mít svého kladného hrdinu, ale tady nakonec kladný je záporný ve jménu Boha či na druhé straně pohanství. Navíc mně tam hned naskočily dvě nelogičnosti - Christopher Smith asi zapomněl, že ve středověku byl silnou zbraní luk, spíše nezapomněl, ale pro vývoj děje se mu tady luk absolutně nehodil a za druhé - vesnice si žila v pohodičce, žádné zbraně jen nějaké dřevěné vidle a přitom hned nedaleko naši partičku přepadla tlupa halamů. Že by vesnici nikdo nenapadl a nevyhubil ?
Bezvýchodná drsná realita , která zcela jistě někde existuje v mnoha podobách, převedená na filmové plátno s koncentrovaným násilím a akčním napětím, odplatou a konečným sebeuspokojením. Mementem filmu je právě ona neschopnost současné společnosti bránit se podobným excesům, jenž doba přináší. Film samotný vzbudil spíše kladné ohlasy u kritiků a po celém světě vydělal cca 10 milionů EUR. Nemalou měrou k úspěchu přispěl i stárnoucí hlavní hrdina Michael Caine.
To se nedalo dokoukat, v podstatě nuda o ničem. Já bych ten film nazval "Nuda jako Bůh". Hereckým výkonům v podstatě není co vytknout, ale scénář katastrofa. Asi ta 70ka na krku u Marii Poledňákové je značně vidět. Když měla dvakráte méně, pecky jako Jak dostat tatínka do polepšovny a další se s tímhle nudným filmem vůbec nedá srovnávat.
Takový stupidní scénář mohl napsat jen dement vypuštěný právě z blázince. Film se dá charakterizovat jednou větou - když nepomohly rozvodové soudy, pomohli ropné viry zbavit manželku rozvedeného manžela a vrátit ztracenou dceru mamince do náručí.
Efektní, vesmírné, překombinované. Místo jednoho Spocka máme 2, což ani tak nevadí, ale ta časoprostorová kontinuita je až natolik divoká, že vlastně ani není co řešit. Proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě, toť asi hlavní krédo filmu.
Dojemný a krásný příběh pro citlivé duše. Malinko rozvláčný hlavně v úvodu, ale je to jen připrava k tomu, aby se divák vcítil do poslední púlhodinky tohoto smutného závěru. Film jsem si pustil hlavně kvůli cestování časem, ale je to jeden z mála filmů, kde časoprostorový paradox nemá cenu řešit. O to v tomhle filmu vůbec nejde. Romantický klavír jen podtrhává atmosféru romantické lásky a životního štěstí změněného v neštěstí.
Původně jsem chtěl dát 3 hvězdičky i přes ty nelogičnosti v první půli filmu. Závěr filmu je však režijně a scénaristicky veden takovým způsobem, že předpokládá jen samé hlupáky v hledišti. A přitom ten námět má takový potenciál, že v rukou mistra se z filmu dalo vytěžit mnohem, mnohem více.
Moje komentáře
Prometheus (2012)
Herci nevýrazní, postavy alias posádka lodi kosmické lodi byla vybrána asi někde na předměsti Brooklynu, jestli tehdy ještě existoval, někde na smeťáku či v Bohnicích, krom výjimek. Odkaz, malovaný po zdech jeskyní mně nějak neštymuje jako adresa vojenské kolonie. Scénář místy uhozený a trapný. Podívaná úchvatná a napínavá, i když nedopovězená, proto 3 a půl *.
Ruby Sparks (2012)
Romanticky ani komediálně mně tento film až tak dalece nepřipadal. Spíše na mě působil psychologicky. Začátek filmu byl nudný, uprostřed filmu se děj začíná rozvíjet. Jediné na co jsem během filmu čekal, jaká bude pointa. Ta nakonec vypadla jako jedna nejtuctovější z nejtuctovitějších, čekal jsem, že bude nečekaná, ale scénař vyklopil tu zcela očividně se nevíce podbízející, slabota.
Sinister (2012)
Precizní horor, který si vystačí i s málem. Stačila jedna maska alias pan Boogy, který si adoptuje pár dětí a horor je na světě. Podstatné je, že to plní svůj účel strachu či obav u diváka. Snad jen maličkost, pro kterou strhávám 2 hvězdy a to, že režísér Derrickson z diváka dělá obyčejného tupce. Hlavní hrdina si ven vezme baterku, ale doma zásadně pronásleduje duchy potmě, přeci by ho nenapadlo tuknout na vypínač a rozvítit si, to bychom chtěli asi moc. A pardon, jednou vypadla elektřina, možná proto, aby to nebylo až tak moc okaté.
Tajemný muž (2012)
Hudba, kamera, střih na skvělé úrovni. I retrospektivní vyprávění jedné z hrdinek filmu tomu dává větší citovost. Hereckým výkonům nelze rovněž co vytknout. Režijní zpracování scénáře, až na pár nelogických či nemožných nesmyslů, je na vysoké úrovni. Námět filmu je zajímavý ale zpracování scénáře má největší slabiny, tady to trochu kulhá, a proto dávám 3,5 bodu.
Total Recall (2012)
Akčně nabitý filmeček ale totálně nabitý a to je vše, jinak emočně či duševně zcela prázdný. Colin střílí nebezpečně přesně a ostrými do černého , roboti a ostatní protivníci střílí žaludami nebo slepými a to má být akční napětí ? Více jak 2 hvězdy dát nemohu, to bych degradoval film s Arnoldem.
Elitní zabijáci (2011)
Akční podívaná od začátku až do konce, děj poměrně svižný, režii či hereckým výkonům také nelze co vytknout. Snad jen dějová maličkost, a to nelogičnost v jednání - bylo jednodušší zabít příslušníky SAS či osvobodit Huntera z rukou šejka ? Myslím, že to druhé. Budiž. A malinko mě iritovala role Owena, nebyl ani kladný, ani neutrální a ani záporný. Takže asi rozporuplná osobnost, ale nejsem si jistý, jestli to byl i záměr režie.
Hanna (2011)
Zcela rozporuplný film. Režisér nám na začátku ukáže neohroženou likvidátorku Nikitu alias Hannu, která se během filmu vyvíjí v ustrašenou bambulku, jenž nepřemůže ani jednoho nácka, aby se nakonec přetransformovala v lítostivou holčinu, jenž nechce nikomu ublížit a to ani hlavní vražedkyni, která ji pobila vše blízké. Nějaké to bylo absurdní, jak by řekl Kefalín.
Johnny English se vrací (2011)
Klasická Atkinsonova komedie s osobitými gagy, která ničím vyjímečným nenadchne ale ani nezklame. Být kvalitnější děj či režie, tak je větší úspěch zaručen.
Kovbojové a vetřelci (2011)
Nejdřív jsem si myslel, že režíser při natáčení asi hulil trávu, protože točení většiny scén za tmy, kde je vidět akorát nějaké stíny pobíhat, to není to pravé ořechové. Naštěstí v druhé půlce je něco točené i za dne. Na druhou stranu to vlastně bylo i jedno, příběh možná i zajímavý, ale scénář a režie stupidní, herecké výkony hvězd již tomu pak nemohly nijak napomoc.
Nájemní zabijáci (2011)
Docela příjemné překvapení. Nečekal jsem od filmu nějaký hlubší kulturní zážítek, ale i přes pár nejasností to mělo šťávu, napětí a nějaký smysluplný děj, což se o mnoha Van Dammových filmů říci nedá.
Nákaza (2011)
Skvěl režírované, skvěle zahrané, Jude Law mě iritoval, ale byla to jeho role. Realisticky natočené, nerealisticky ukončené.
Partička (TV pořad) (2011)
Připadá mi to stupidní a hloupé. Není to můj šálek zábavy. Kdybych to samé předváděl na jevišti já s jinými neznámými osobami, určitě by se tomu nikdo nesmál a zřejmě by nás i dav vypískal.
Rodinné zájmy (2011)
Film na jedno shlédnutí, nic víc nic míň. K legendám staré školy jako Lino Ventura, Alain Delon, či J.P.Belmondo to má hodně daleko. Divně to začíná, prapodivně pokračuje a předtuchově rychle končí.
Správci osudu (2011)
Film ničím nenadchne, teda nenadchne až na Matta Damona. Jako kandidátovi na senátora mu to šiklo a byl "in". Škoda, že nekandiduje na prezidenta, možná by byl stejně dobrým prezidentem jako je dobrým hercem. Jako partnerku Mattovi alias Davidovi bych si dovedl představit i vhodnější kandidátku, ale asi má George Nolfi jiný vkus než já. Co mě ale už vůbec nenadchlo, bylo téma samotné. Nevím, jaká je předloha od Philip K. Dicka, nečetl jsem ji, ale to už mně Matrix připadá originálnější než myšlenka osůbek, kteří hlídají osudy nás všech a zasahují všude tam, kde se jim zamane, tak to fakt ne, tudy cesta pro mne nevede.
Vyměřený čas (2011)
No že by to byla nějaká bombovka, to se říci rozhodně nedá. Rozpočet 40 melounů dolarů odpovídal kvalitě fimu. Film dějově, scénáristicky, dekoracemi i zpracováním řadím ke kvalitnímu Béčku. Ze začátku tam určité napětí a tajemno, kam se film bude ubírat, i je, ale poté děj sklouzne k neustálému pobíhání sem tam a zápletka nějak vyšumí do ztracena.
Válka Bohů (2011)
Na film jsem se těšil, téma miluji. O to větší zklamání. Snad 3/4 filmu se odehrává v noci v nějakém šeru či přímo ve tmě, takže jsem viděl jen pobíhat nějaké stíny a záblesky něčeho a ta zbývající 1/4, která probíhala ve dne snad ani nebyl den ale spíše kulisa zahalená mrakoplentou. A ten závěr - Titáni. Čím více jich ti naši Olympští bohové zkosili, tak tím stejně jich zase přišlo, nepochopil jsem, kde se stále brali (zákon zachování hmoty či počtu asi v tomto případě nefungoval). A mimochodem, jako Titáni mně vůbec nepřipadli, spíš jako špinavé opice oděné do hadrů, které sem tam poskakovali na meče a řetěz Dia či ostatních.
Zabiják Joe (2011)
Tenhle film je nářez, zápletka a rozuzlení uchvacující, postavy a herecké výkony rovněž. Jediné, co bych filmu vytkl je zbytečná brutalita,sadistické násilí a sexualita, pro které dostal v USA rating od 17 let a VB rating od 18 let a Friedkinovi bylo doporučeno vystřihat některé scény, což Friedkin odmítl.. Film nakonec i přes příznivé hodnocení kritiků nebyl žádným kasovním trhákem a vydělal celkem asi necelých 4 miliony dolarů. Úchvatné je, že byl natočen za 10 milionů dolarů.
Zrození Planety opic (2011)
Na Planetu opic jsem měl averzi poté, co se vyklubalo několik pokračování kultovního filmu. Chyba lávky, tahle pecka stojí za to. Wyatt nezabřehl do tradičního klíše hodní lidé - zlé opice či naopak. Tady o to nejde. Caesar je hodný svého jména a jde cílevědomě za svým. Ne přes mrtvoly za každou cenu, ale cílevědomě a houževnatě - ke svobodě nejen pro sebe, k čemuž mu dopomohl již zmíněný lék.
Krach (2010)
Čekal jsem sofistikovanější děj, ale scénář je tak jednoduchý až je hloupý, Hlavní hrdina nakonec hraje úplného dementa, což filmu spíše škodí než nahrává. Jediné, co je na tom filmu zajímavé je téma.
Plivu na váš hrob (2010)
Pomsta je sladká věc a v tomto případě asi jediná spravedlnost.
Počátek (2010)
Filmová lahůdka, která Leonardovi DiCapriovi sedla na tělo stejně jako Prokletý ostrov. Nolan pracoval na scénáři 9 let a film získal 4 oscary z 8 nominací, což hovoří za vše. Mimochodem role prý byla nabídnuta i Bradu Pittovi a Willu Smithovi.
Red (2010)
Tahle akční honička s komediálními dialogy je super. Úvodem žádná zbytečná seznamovačka, film má našlápnuto přímo na věc. Akční scény jsou vymyšleny s nápaditostí a ladností. Bruce je zase tam, kde mu to padne a s plejádou dalších skvělých herců a vtipným scénářem patří tenhle film rozhodně k těm nejlepším.
Černá smrt (2010)
Zaujme hlavně výborně vytvořené prostředí středověku a postav. Scenérie neměli chybu a film po příjezdu biskupovi ekipy začíná mít nádech tajemna a dobrodružného očekávání co bude dál. Na duši mrazí a vy čekáte, s čím na nás dějová linie přijde. Bohužel, po první půli fim postupně graduje níž a níž, až mně připadalo, že scénář začal tvořit nějaký náboženský fanatik. Jak jinak si představit, že náklonnost hlavních postav jde najednou do kopru a vy máte pocit, že postavy z vesnice jsou kladnější než ty hlavní. Nějak jsem začal fandit té vesnici a chtěl zničit ty ostatní, takže někde bylo něco špatně. Divák potřebuje ve filmu někomu věřit nebo mít svého kladného hrdinu, ale tady nakonec kladný je záporný ve jménu Boha či na druhé straně pohanství. Navíc mně tam hned naskočily dvě nelogičnosti - Christopher Smith asi zapomněl, že ve středověku byl silnou zbraní luk, spíše nezapomněl, ale pro vývoj děje se mu tady luk absolutně nehodil a za druhé - vesnice si žila v pohodičce, žádné zbraně jen nějaké dřevěné vidle a přitom hned nedaleko naši partičku přepadla tlupa halamů. Že by vesnici nikdo nenapadl a nevyhubil ?
Hanebný pancharti (2009)
Film se mi vůbec nelíbil, není to moje krevní skupina.Vydržel jsem půl hodiny a pak už jsem tu zvrhlou parodii na nasilí nemusel.
Harry Brown (2009)
Bezvýchodná drsná realita , která zcela jistě někde existuje v mnoha podobách, převedená na filmové plátno s koncentrovaným násilím a akčním napětím, odplatou a konečným sebeuspokojením. Mementem filmu je právě ona neschopnost současné společnosti bránit se podobným excesům, jenž doba přináší. Film samotný vzbudil spíše kladné ohlasy u kritiků a po celém světě vydělal cca 10 milionů EUR. Nemalou měrou k úspěchu přispěl i stárnoucí hlavní hrdina Michael Caine.
Líbáš jako Bůh (2009)
To se nedalo dokoukat, v podstatě nuda o ničem. Já bych ten film nazval "Nuda jako Bůh". Hereckým výkonům v podstatě není co vytknout, ale scénář katastrofa. Asi ta 70ka na krku u Marii Poledňákové je značně vidět. Když měla dvakráte méně, pecky jako Jak dostat tatínka do polepšovny a další se s tímhle nudným filmem vůbec nedá srovnávat.
Smrt z hlubin (TV film) (2009)
Takový stupidní scénář mohl napsat jen dement vypuštěný právě z blázince. Film se dá charakterizovat jednou větou - když nepomohly rozvodové soudy, pomohli ropné viry zbavit manželku rozvedeného manžela a vrátit ztracenou dceru mamince do náručí.
Star Trek (2009)
Efektní, vesmírné, překombinované. Místo jednoho Spocka máme 2, což ani tak nevadí, ale ta časoprostorová kontinuita je až natolik divoká, že vlastně ani není co řešit. Proč dělat něco jednoduše, když to jde složitě, toť asi hlavní krédo filmu.
Zakletý v čase (2009)
Dojemný a krásný příběh pro citlivé duše. Malinko rozvláčný hlavně v úvodu, ale je to jen připrava k tomu, aby se divák vcítil do poslední púlhodinky tohoto smutného závěru. Film jsem si pustil hlavně kvůli cestování časem, ale je to jeden z mála filmů, kde časoprostorový paradox nemá cenu řešit. O to v tomhle filmu vůbec nejde. Romantický klavír jen podtrhává atmosféru romantické lásky a životního štěstí změněného v neštěstí.
Vikingové II (2008)
Původně jsem chtěl dát 3 hvězdičky i přes ty nelogičnosti v první půli filmu. Závěr filmu je však režijně a scénaristicky veden takovým způsobem, že předpokládá jen samé hlupáky v hledišti. A přitom ten námět má takový potenciál, že v rukou mistra se z filmu dalo vytěžit mnohem, mnohem více.