Recenze (294)
Canterburské povídky (2003) (seriál)
Abych pravdu řekl, tahle civilnější podoba Chaucera se mi líbí víc než Pasoliniho klasika, která není můj šálek kávy.
Ostrov pokladů (2007)
Nemám nic proti tomuto až téměř infantilnímu pojetí Stevensonovy klasiky. Je to prostě taková francouzská variace, něco á la Čtyři sluhové a čtyři mušketýři. Tam ovšem nebyla zdejší naprosto luxusní paní baronka, která si zaslouží speciální hvězdičku navíc. Vím, vím, hodnocení je nadsazené, ale když já mám Alici Taglioni prostě moc rád...
Politické harašení aneb S politiky stále netančíme (2001) (pořad)
Viděl jsem teď po létech scénku Novoroční projev prezidenta Miloše Zemana, a ta sama o sobě přidává minimálně jednu hvězdičku. Miloslav Šimek tu sice už bohužel není, ale jinak se za těch deset let nezměnilo vůbec nic... http://www.youtube.com/watch?v=-uIdLBJeFdE
Jen blázni spěchají (1997)
Něco tak rozkošného se málokdy vidí... (z těch dvou mám tedy více na mysli Salmu).
Asterix a Obelix (1999)
Nepovažuji za zdařilé, neboť oproti komiksu až příliš realisticky popisné. Skoro se mi zdá, že komiks prostě má zůstat komiksem a obdobné pokusy jsou většinou už předem odsouzeny k neúspěchu. Za jediný klad považuji angažování neokoukané krásky jménem Laetitia Casta do role Falbaly (ač ta byla v předloze asi vyšší).
The Doors (1991)
Dokonalá role pro Vala Kilmera, jenž zde skutečně exceluje. A že to navíc všechno i sám zpívá, pro to ani nemám slov... Jinak tedy vzestup a pád Jima Morrisona fascinuje svou rychlostí. Co vše po té kapele zůstalo, a to existovala jen tři roky...
Fitzcarraldo (1982)
Tak Fitzcarraldo je to. Konečně. Vzpomínal jsem totiž léta na dva filmy - jeden, jak se stavěla opera v Manausu a ten druhý, kde přetahovali velkou loď někde v Jižní Americe přes hory a kde hrál někdo s vizáží šílence... A teď mi to všechno docvaklo dohromady. Šílencem je Klaus Kinski (kdo taky jiný..) a je to všechno v jednom filmu. To musí být ale film! Už se těším, až se na něj znovu podívám :-)
Star Trek: Enterprise (2001) (seriál)
Omlouvám se všem Trekies, nebo jak se to řekne, ale mně Star Trek nebere. A to přesto, že čas od času se vždy znovu snažím prostě do něj nanutit a říkám si: "Teď to určitě přijde." Ale zase ne. Jak praví klasik, po fázi Očekávání u mne vždy přijde fáze Zklamání. No, co už, asi s tím nic nenadělám. Ale musím uznat, že subkomandér Topol je pěkná, kvůli ní to vždy aspoň chvíli vydržím :-) ... / ... Tak jsem dokonce svůj komentář původně umístil pod nesprávný Star Trek. Teď už je to správně a děkuji tímto "tempusovi" za upozornění! Jak je i z tohoto vidět, servírovat mi Star Trek je asi stejné jako házet perly sviním :-)
Boj o trůn (2012) (TV film)
Můj oblíbený sport, oblíbená hráčka a spousta informací ze zákulisí, ke kterým se člověk hned tak nedostane. Co víc si přát? Přeji Petře do nové sezóny hlavně pevné zdraví!
Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit? aneb Tak to mi ho teda vyndej (2005) (divadelní záznam)
Hýkal jsem smíchy, zvláště při pasážích Ivánka Čtvrtníčka. Jak říká na závěr Moravák Josef Polášek: "Vždyť to měla být oslava fotbalu... a oni to otočili..." Nojo, kam šlápne noha bafuňáře, tam sto let tráva neporoste... Ale sportovní ptydepe (a fotbalové zvlášť) je fenomén a být znalcem pro jazyk český, řičel bych blahem nad košatostí češtiny :-)