Recenze (294)
Muž z Ria (1964)
Normálně bych dal jen čtyři hvězdy - Muž z Ria je taková klasická blbina v belmondovském ražení (a že mám Belmonda fakt rád ... ovšem na Muže z Acapulca tenhle film nemá) ... ale ... Ale! Byla tam celá Brazílie, ba co víc, Brazílie začátku šedesátých let, to nejoptimističtější období, kdy se budovaly ty slavné brazilské pozdně funkcionalistické stavby ... v Riu, v Brasílii (novém hlavním městě) ... doba prezidenta Juscelina Kubitschka a božského architekta Oscara Niemeyera ... v těchto kulisách byl film natočen ... a mělo to ohromnou atmosféru ... alespoň tedy pro mne :-)
Na cestě - Na cestě po Ouro Pretu (2013) (epizoda)
Ouro Preto je nádherné město rozložené v kopcích a krásné přírodní scenérii. Připomínalo mi naše barokní města, nebo třeba také horní/hornickou Banskou Štiavnici. A množství kostelů je na tak (dnes) nevelké město přímo šokující. Prostě krása. A velmi zajímavá a příjemná je třeba i Marianna. A Brazilci jsou pohodoví lidé, prostě v Brazílii je příjemně (pokud se člověk velikým obloukem vyhýbá favelám ve velkých městech). Jak píše "lubospoti", Brazílie je skutečně jedna z nejzajímavějších zemí na světě.
Na plovárně (1998) (pořad)
Pořad Na plovárně je zařazen mezi Talk-show, ale v tomto případě to tak úplně nesedí... Marek Eben rozhodně provádí Talk, ale vůbec ne Show a to je to, co se mi moc líbí... Je kultivovaný a nemá potřebu jakýchkoliv osobních exhibicí, čímž dává vyniknout svému hostu. Kéž by bylo víc Marků Ebenů...
Na tuhle nemám (2010)
Přemýšlím, kolikátka asi tak jsem? A kolik to hodí, když přičtu dvě... Asi to bude celkem dost, mám totiž bod navíc za to, že jsem byl v Evropě.
Návrat čápů (2007)
"Divoký východ pro začátečníky", slovy jednoho z mafiánů. Zdá se mi, že to sedí... Nu, téma je zajímavé a nové, ale často mi to dost zavánělo nevěrohodností (např. "Deutsch" v cikánské vesnici či letuška Lufthansy operující bez přípravy na horké hranici mezi Ukrajinou a Schengenem). Ale nejsem žádný znalec východního Slovenska, tak se třeba pletu :-) Nicméně ti dva hlavní Němci mi ve scénáři přišli už dost přebyteční, méně by bylo více. Líbily se mi herecké výkony Brzobohatého, Latináka a Csina.
Nebezpečná sopka (2005)
V takovémto žánru si daleko víc užiju céčkový videofilm, než vážně se tvářící "seriózní" film. Tenhle mi sice přišel spíše jako herní epizoda z Dračího doupěte, ale pěkně to Pán jeskyně vymyslel, jen co je pravda :-) Jen jednu věc bych vytknul jako zjevnou pitomost (která mne tedy notně pobavila): v Itálii, natož v Bulharsku, se opravdu nepije chlast z flašky schované do papírového pytlíku...
Nebezpečná zásilka (1998)
S hodnocením takovýchto filmů mám prostě problém. Jako něco extra mi to nepřišlo a Paul Rudd mne vyloženě štval. Ovšem na druhé misce vah tu máme miloučkou Reese Witherspoon, které bych dal hvězdiček tak asi deset. No jo, takže co s tím?
Nebezpečné známosti (1988)
No já nevím, nějak se rozcházím s obecným hodnocením, ale mně to přišlo nějak ploché a nevěrohodné a Malkovich mi neseděl, ač ho mám jinak rád. Možná jsem nebyl v ideálním rozpoložení, ale prostě jsem čekal víc. Anebo mne prostě to téma nebere, protože se mi nelíbil ani Valmont od Formana, dokonce jsem při něm usnul... Nemůžu dát víc nez 3* ani přes hvězdné obsazení a krásu Michelle Pfeiffer.
Nejasná zpráva o konci světa (1997)
Příběh je výborný, ale jeho filmové zpracování mi není blízké.
Nejmladší z rodu Hamrů (1975) (seriál)
No, o té ideologii vůbec nemá cenu psát, agitka jako sviňa, a proto taky nemohu v honocení přidat ani ň. I tak je to až až... Jinak ovšem je třeba říct, že po stránce filmařské a ovšem především scénáristické je to fakt dobrý. Hlavně dialogy.