Recenze (294)
Ukradená vzducholoď (1966)
Moje pravděpodobně první návštěva kina, alespoň pokud si vzpomínám. Bylo to s dědou a babičkou v dnes už neexistujícím kině Eden v Braníku. Pamatuji si jen tolik, že jsem měl následně hrůzostrašné sny, které se mi vracely dost dlouho a zdálo se mi, že na mne něco padá z oblohy a já tomu nemohu utéct. Zvláštní asociace.
Hezké sny (2007)
Nepřišel mi ten film jako něco extra, ale zajímavé je, že v noci po něm jsem měl velice zvláštní sny, jež byly jednoznačně filmem ovlivněné. Tak asi na něm přece jen něco je.
Bohové musejí být šílení 2 (1989)
Výborná crazy komedie z netradičního prostředí, které s sebou přináší spoustu neotřelých gagů. Motiv hledání dětí je zase velice dojemný. A Lena Farugia? Její reflexy v krizových situacích jsou neodolatelné. Škoda, že nehrála ve více filmech.
Atlet roku 2012 (2012) (pořad)
Oceňuji neotřelá amatérská "pěvecká čísla". Například Rychlý holky si zaslouží ocenění za odvahu.
Tajemný předmět touhy (1977)
Nevím, čekal jsem tedy víc. Příběh mi přijde jako stokrát omleté klišé a ani různé pseudosurrealistické triky s tajemnými pytli, znovu a znovu se objevujícími vrchními apod. mi nijak nepomohly. Carole Bouquet je však mimořádně krásná.
Sejmi je všechny (2007)
Vyzdvihl bych kameru (detailní záběry, perfektní využití širokého formátu pro dialogy) a co hlavně - práci s barvami (především na pozadí těch detailních záběrů). Tolik krásných odstínů zelené v jejich vzájemné kombinaci se žlutou jsem ještě asi neviděl.
Jak vycvičit draka (2010)
Tak vidím, že Dračí doupě by potřebovalo rozšířit svůj Bestiář o pěkných pár potvůrek... Včera jsem viděl na Prima Zoom dokument o hlubinných rybách, no a teď zas tohle. Inu, příroda je mocná stvořitelka :-)
Canterburské povídky (2003) (seriál)
Abych pravdu řekl, tahle civilnější podoba Chaucera se mi líbí víc než Pasoliniho klasika, která není můj šálek kávy.
Ostrov pokladů (2007)
Nemám nic proti tomuto až téměř infantilnímu pojetí Stevensonovy klasiky. Je to prostě taková francouzská variace, něco á la Čtyři sluhové a čtyři mušketýři. Tam ovšem nebyla zdejší naprosto luxusní paní baronka, která si zaslouží speciální hvězdičku navíc. Vím, vím, hodnocení je nadsazené, ale když já mám Alici Taglioni prostě moc rád...
Politické harašení aneb S politiky stále netančíme (2001) (pořad)
Viděl jsem teď po létech scénku Novoroční projev prezidenta Miloše Zemana, a ta sama o sobě přidává minimálně jednu hvězdičku. Miloslav Šimek tu sice už bohužel není, ale jinak se za těch deset let nezměnilo vůbec nic... http://www.youtube.com/watch?v=-uIdLBJeFdE