Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Animovaný
  • Drama
  • Rodinný
  • Krimi

Recenze (930)

plakát

Kızım (2018) (TV seriál) 

Několik tureckých seriálů už za sebou mám, nicméně tento považuji zatím za nejlepší, jenž jsem z této destinace shlédl. Dokonce mě zaujal natolik, že jsem jej shlédl v rekordním čase pouhých čtyř dnů a nocí. V žádném případě se nejedná o klasickou telenovelu, je to čisté sociální drama s mnohými humornými prvky a bohatým dějem se svižným tempem. Vycpávkových scén je tu naprosté minimum, zejména pozdější epizody dramatičnost silně vyostřují. Základní příběh tvoří postupné sbližování otce s právě nalezenou dcerou, tudíž je zde kladen veliký důraz na patriarchát. Sice v průběhu seriálu pomalu vzniká i láska mezi zlodějíčkem Demirem a veterinářkou Candan, ale v rámci důležitosti jde o sekundární a poměrně upozaděnou zápletku. Mnohé situace mě hluboce dojaly a nebojím se to přiznat, dokonce i rozbrečely, což se mi u seriálů natočených po roce 2000 takřka nestává. Bavil jsem se nad vynalézavými nápady Demira a Uğura, především v době, kdy byli na útěku a aby mohli tajně navštívit Öykü v dětském domově, byli nuceni vystřídat několik přestrojení od klaunů přes starce až po ženy. Úsměvné též byly situace, kdy Demir "žárlil" na pozornost, kterou Öykü věnovala Mertcanovi nebo jak nešikovně se Uğur dvořil učitelce Sevgi. Naopak mě hluboce dojímal nezáviděníhodný osud Öykü, čím vším si musela projít od opuštěním nevlastní tetou přes zastrašování a únos Cemalem a Jiletem a později Ahmetem a Resadem, manipulaci citově oploštělou matkou alkoholičkou, šikanováním spolužačkou Ilaydou, požár domu až po dočasnou amnézii a opakované kolapsy způsobené Niemann-Pickovou chorobou. Každopádně představitelka Öykü Beren Gökyıldız podala skvělý herecký výkon a i slovenský dabing je na velmi vysoké úrovni. Poslední epizody mají klidnější tempo pomalu uzavírající všechny dějové linky. Jediné, co mi v závěru schází, že se Candan nedozvěděla, že to Murat jí na kliniku podstrčil zakázané léky. Pro toto všechno nemohu jinak, než Kızım udělit zasloužených 5 * a 85%. Z mého pohledu první turecký seriál, který je na ČSFD plným právem v červených barvách.

plakát

Anne (2016) (TV seriál) 

Nejprve jsem shlédl seriál Moja malá přincezná a teprve pak jsem se skrze hlavní dětskou představitelku obou seriálů Beren Gökyıldız pustil i do tohoto tureckého dramatu. Musím přiznat, že se mi na Matky a dcéry nekoukalo zrovna nejlépe. Nemluvím teď o kvalitách seriálu, nýbrž o tíživé atmosféře, která onen seriál po celou dobu provází. Z toho, jakými hrůzami týrání si od toho zmetka Cengize, ale i vlastní matky Şule musela malá Melek projít mi bylo neskutečně teskno a stále jsem doufal ve šťastný konec, který ne a ne přijít. Bodejť by přišel, když ten houf ženských Güneşových byl totálně neschopný k nějakému radikálnějšímu činu. Ani ten reportér s policajtem nebyli schopni si Cengize někde za rohem a beze svědků podat, naopak stále všichni jen skákali, jak Cengiz a Şule pískají, věčně do nich jen pro nic za nic cpali prachy a ke konci dokonce i nemovitosti. Snad jen biologická matka Zeynep díky tomu, že půlku života strávila v kriminále oproti ostatním ke konci jen zbytečně netlachala, ale konala. Seriál je to vskutku těžkopádný, své kvality a to jak chytit za srdce v sobě má, nicméně kvůli iracionálnímu jednání většiny postav víc jak průměrné hodnocení a 50% udělit nemohu.

plakát

Kadın (2017) (TV seriál) 

Další z těch co do počtu epizod rozsáhlejších tureckých seriálů, jenž zavítal na slovenské obrazovky. Vzhledem k tomu, že se nejedná o klasickou telenovelu, spíše rodinné drama je i přes jednoznačnou přemíru feminizace a ženské emancipace vcelku koukatelný. Bohužel ani zde se nedá vyhnout zbytečně rozvláčným scénám a totálně nelogickému konání většiny postav. Například mě vytáčelo, jak té svini Şirin vždy všechno beztrestně prošlo, nikdo nebyl schopen jí dát pořádně přes držku a její matka Hatice ji vše promíjela. Dále mi nejde do hlavy, jak v době internetu mohl Sarp tak snadno uvěřit báchorce o smrti manželky a dětí, aniž by si to ověřil a během krátkého období se vrhl do dalšího manželství. I tak jsem ale doufal v jeho šťastný návrat k původní rodině a z toho důvodu jsem příliš nefandil vznikající lásce mezi Bahar a Arifem. Proto mě docela zklamal vývoj děje na začátku 3. řady, kterou TV Doma nebyla schopna zakoupit a já ji zběžně prolétl na Youtube, abych se dozvěděl, jak vlastně seriál skončil. Rovněž zbytečnou smrt Yeliz si scénáristé mohli odpustit. Co říci závěrem? Nikdy se nezaplést s poťapanou intrikánkou a nekupovat své milé hrušky, nosí to smůlu. Podprůměrné 2 * a 40%.

plakát

Tatlı İntikam (2016) (TV seriál) 

Tohle že má být komedie? Snad prvních pět dílů, o tom by se ještě dalo uvažovat, ale ve zbytku seriálu by divák vtipné momenty našel jen stěží. Začátek sice vypadá celkem svižně a roztržitá, hubatá a přespříliš žárlivá Pelin připomíná role Natalie Oreiro z argentinských telenovel, jenže velmi brzy původně svěží děj sklouzne do typicky kýčovitého patosu a množství vycpávkových scén. Kdyby se scénáristé drželi toho, že Pelin pracuje v restauraci, což by vyvolávalo komické situace, mohl z toho být vcelku koukatelný seriál. Jenže nejenže Pelin restauraci velmi brzy opustí, ale na scénu přijde ne jedna, jak to v podobných seriálech bývá, ale rovnou dvě žárlivé psychopatky, což už je přece jen trochu moc. Ke všemu hlavní mužský hrdina Sinan je totální debil neschopný cokoliv objasnit nebo se v patřičnou chvíli řádně obhájit, což předvádí zejména v poslední třetině seriálu poté, co uteče ze své vlastní svatby, rok o sobě nedá vědět a pak nedokáže Pelin, rodině ani přátelům logicky vysvětlit důvod svoji nepřítomnosti a pouze vyvolává žárlivé scény a napětí. Škoda, začátek nevypadal zle, ale po pár dílech a hlavně poslední třetina seriálu je totální utrpění, proto víc jak 1 * 20% nedám.

plakát

Kde padají hvězdy (1996) (TV seriál) odpad!

Tento seriál z lékařského prostředí se dle mého mínění vůbec nepovedl. Role primáře na mě působí jako parodie na Chudíkova Sovu z Nemocnice na kraji města (navíc zjišťuji, že to ani není herec, nýbrž zvukař, čímž se vysvětluje jeho amatérský projev), ale i ostatní herci, dokonce i ti z řad starší generace zde hráli nevýrazně až toporně. Dětští protagonisté jsou silně nesympatičtí a jediného, kdo působil alespoň trochu osobitěji po celou dobu šikanovali. Až se mi nechce věřit, že tahle necitelná blbost vzešla z pera autorky mnohem povedenějších seriálů My všichni školou povinní, Tajemství proutěného košíku či rozhlasové Marjánky. Ale třeba nebude tak úplně na vině Zinnerová a o nekoukatelnost se postaral rádoby režisér z řad pražských kavárníků. Na tomto počinu je jasně znát, že výroba polistopadové pravdoláskařské éry se na něm už dokázala podepsat. Být to natočené tak o 7 let dřív a v režii Ludvíka Ráži jako výše zmíněné seriály, možná to mohlo dopadnout lépe. Posledním hřebíčkem do rakve a zde do odpadu je nenápadné zatahování "nových trendů z Ameriky" (cituji slova fotra jedné z pacientek). Tohle není ani na 10%, spíš sotva na 5%.

plakát

Malá Memol - Grace no himicu (1985) (epizoda) 

Přestože tento díl bohužel česky nemám, z vysílání v TV si ho velmi dobře pamatuji a připomenout mi ho pomohla i rusky dabovaná verze. Kolumbus vynalezne list povah, jehož výjimečnost spočívá v tom, že lidem s vyrovnanou myslí se zazelená, zatímco těm, kteří mají starosti zežloutne nebo zčervená. Protože Grace list zezelená, starosta Litl usoudí, že Grace ztrátu paměti pouze předstírá. Přesvědčí se o tom i Oscar, když jeho magnetofon náhodou zaznamená Graceinu hru na piáno. Oscar se na Grace rozzuří, ale Mariel mu řekne, že Memol s Grace mluvila a ta ji přiznala, jak hluboce Oscara miluje. Ten se nakonec pro Grace vzdá lásky k Mariel. Velmi dojemný závěr. 100%

plakát

Malá Memol - Zpívající panenka (1984) (epizoda) 

Slečna Penelopa odjíždí na tři dny na obchodní cestu a Mariel se rozhodne, že na tu dobu pozve Memolku k sobě do vily. Za tímto účelem pro ni vyrobí malou postel, ušije pyžamo a nakoupí malé nádobí sloužící jako hračky pro panenky. Penelopa ale začne něco tušit a do šití schová malý magnetofon, který po příchodu Memol zaznamená její rozhovor s Mariel. Penelopa v telefonu uslyší cizí hlas a zaúkoluje George sledováním Marielina pokoje. Ten spatří pohybující se Memol a naštěstí ji pokládá za panenku, což podpoří příchod Popita a Lupanga, kteří pro jistotu přinesou hadrovou panenku Memol. Toto je první díl z celkem 12-ti, které se mi v létě 1995 podařilo nahrát. 100%

plakát

Rozmary lásky - Amour perdu (1995) (epizoda) 

Nevědět, jakým směrem se bude děj dále vyvíjet by tato epizoda mohla působit vcelku komicky. Takhle to spíš působí tragikomicky, přesto však originálně. Sebastián si vymyslí záminku, aby v době zkoušky mohl zajít za Aline. José má podezření a začne ho u Aline hledat. Vyprovokuje situaci, aby se mu Sebastián, jenž se před ním schoval ukázal. Lola přesvědčena, že José podvádí Benediktu s Aline si zjistí její adresu a vypraví se za ní. Najde u ní Josého i Sebastiána, jenže jí nedojde důvod Sebastiánovy přítomnosti a myslí si, že tam přišel pro Josého. Rozčílená Aline všechny vyrazí. V úvodní exteriérové scéně konečně zahlédneme dům party i zvenčí. 95%

plakát

Nové dívky od vedle - Baby sitting (1995) (epizoda) 

Antonin měl v plánu jít s Adeline na večeři, Marc mu sdělí, že Adeline miluje a uprosí ho, aby večer s ní odřekl v jeho prospěch. Marcova lest by se zdařila, kdyby Gérard nepotřeboval náhle zajistit hlídání dítěte své sestřenice. Adeline, aby se vyvlíkla z večeře s Marcem se na hlídání nabídne. Marc se ovšem nemíní jen tak vzdát, zkouší uprosit paní Pichardeauovou i sousedky. Antonin všem vyžvaní, jak se věci mají a spolu s ostatními na Marca vymyslí pomstu. Dítě vnutí jemu, zatímco si všichni užívají společné večeře. "Máte výročí svatby? Myslíte, že váš manžel neví, že jste spolu 30 let? To nestojí za to připomínat mu to.":) Škoda že pár minut na začátku chybí. 95%

plakát

Dívky od vedle - Violences (1994) (epizoda) 

Vincent se popere se spolužákem, před Claire se snaží důvod zamlčet, ale Wendy vše vyžvaní "Popral se kvůli holce, ale já jsem to rozhodně nebyla.":) Marc se na křižovatce porval s jiným řidičem a přitom zdemoloval Danielovo auto. Danielovi to vylíčil, jako by potyčku způsobil řidič náklaďáku, ovšem paní Pichardeauová, o jejíhož manžela se jednalo vše uvede na pravou míru. Do třetice se popral i Gérard s Norbertem, který si ho dobíral kvůli Danielce, načež dostal od pana Laplace výpověď. "Prát se je rozhodně ošklivé a primitivní." "Chceš říct, že Marc je primitiv?":) V úvodní scéně se Magalie ofrňuje nad Fannyinou žemlovkou, což naprosto chápu. 95%

Reklama

Reklama