Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Drama
  • Animovaný

Recenze (270)

plakát

Černé zrcadlo (2011) (seriál) 

Fenomenální zrcadlo dněšní doby. Koncept dovedený téměř k dokonalosti. Poslední série už se sice trochu odklonila od původní atmosféry, ale obecně to nejlepší, co v poslední době vyšlo.

plakát

Kříž cti (2012) 

Krásné komorní válečné drama. Jak vystřižené z Remarqua. Film uběhne ani se nenadějete a uvědomíte si, jak dokonale vás vtáhl až když skončí. To, co schází v amerických válečných spektáklech, je tu přítomno neustále - ryze lidské drama, prosto jakýchkoliv propagand a ideologií. Tenhle nenápadný film by si měl pustit každý válečný fanatik.

plakát

Dunkerk (2017) 

Trochu jsem váhal zda si tu udělit plné hodnocení, ale když ne tady, tak kde? V dnešní smršti CGI megalomanství působí film velmi osvěžujícím dojmem. Stejně tak klasická kamera - naprosto vtahující do děje. Hudební doprovod mi až místy lezl na nervy, ale na druhou stranu o to přesně šlo a i v relativně klidných scénách udržuje pocit napětí a atmosféru. Dohromady to pak vše funguje. Jistá povšechnost a snaha zachytit globálně co nejvíc úhlů pohledu na událost se nedostáváme moc do hloubky postav, ale opět ve výsledku vám to zpětně ani vadit nebude. Naopak o to víc film nutí nad věcí vlastními silami zauvažovat a dohledat si reálie. Když už jsme u toho, znalce historie (i když se za jednoho přímo nepovažuji i mě to uhodilo do očí), možná trochu zmate použití modernějších lodí, než které bylo možno vidět za druhé světové války.... Zřejmě tvůrci nechtěli jít do extrému a stavět znovu křižník z druhé světové, ale já osobně bych do toho šel. Každopádně jsou to pouze technické drobnostit, kterých si většina lidí ani nevšimne. Možná proto, že film ani neměl být o konkrétních hrdinech/strojích, bylo toto upozaděno. Další věc je americký patos a potřeba heroického vyznění (flotila soukromých loděk a člunů neměla ve skutečnosti až takový dopad, jak může vyznít z filmu), ale i to se dá přejít. Tak neváhejte a jděte do kina, dokud je čas, tohle určitě stojí za to vidět na velkém plátně.

plakát

Mayrig (1991) 

Málokterý film je takto nadčasově působivý. Navíc o židovské genocidě toho bylo natočeno nespočet, zatímco o zvěrstvech, které si s těmi nacistickými rozhodně v ničem nezadají se v našich končinách a na západě obecně až tolik neví a nemluví.

plakát

Rain Man (1988) 

Skvělý film, který mě nějak minul a o to víc jsem z něj teď nadšený. Dustin Hoffman je skvělý. Ale především je film poutavý a umně zrežírovaný jako celek.

plakát

Interstellar (2014) 

Tak jestli je to polopatický Kubrick? Možná... Jestli je to film, který předefinoval žánr? Tak to zas asi ani ne... No a co?? Jde o tak působivou podívanou, ať už po vizuální nebo emocionální stránce, že nemá smysl tohle řešit. V jistém smyslu jde o takový částečný remake Vesmírné odysey, i když poněkud vzdáleně, a narozdíl od ní své myšlenky a poselství celkem jednoznačně a polopaticky vyjadřuje, to z Interstellar ale nedělá špatný film. Naopak oplývá všemi atributy velkého filmu. O těch se nemá moc smysl rozepisovat, to se musí vidět. Naopak důvodů, proč si podle mě nezaslouží nejvyšší hodnocení je několik. Výplňová a nezbytně dramatická část ani tak nevadí, i když je tak trochu moc klišovitá a bez nápadu, proto trochu narušuje dojem z filmu. Co mi vadilo víc byla až neuvěřitelně příhodná a naivní cesta k oné záchraně lidstva, až je to opravdu k pousmání. Jakoby se autoři nechali až příliš unést vlastním příběhem a přestali uvažovat rozumně logicky. Mimojiné to přímo vystihuje onu konkretizaci a polopatičnost zmíněnou na začátku. Je jasné, že tam šlo především o symboliku, ale šlo to udělat chytřeji. To nic nemění na tom, že v kině jsem všechno napoprvé celkem spolknul a nezabránilo mi to v uvažování nad naší budoucností celý zbytek noci.   edit: po nejnovejsim zhlednuti davam 5*. Je to proste mastrstyk a nejlepsi Nolanovo dilo i pres svoje slabsi stranky.

plakát

Ona (2013) 

Velmi působivé ztvárnění sociologických otázek v době moderních technologií - a tím působivé myslím často až znepokojující. Dlouho jsem neviděl film, který by mě dokázal tak zasáhnout ať už myšlenkou nebo upřímným vyjadřováním. Ačkoliv J. Phoenix nepatří mezi moje oblíbence, tady ukázal svoje kvality a musím smeknout. I režisér se vyznamenal se svým, abych tak řekl, příjemně moderním pojetím obrazu, které ale zároveň nebylo rušivé, spíš velmi umocňující emoce a momentální sdělení. To se taky málo komu zcela zadaří. Přestože mě tenhle film místy uváděl do rozpaků ve všech možných směrech, když se nad to člověk povznese, nemůžu si pomoct, je to, už jenom z akademického hlediska, velice mistrně zvládnutý kus práce. Navíc tohle vás opravdu chtě nechtě přinutí k (nemalému) zamyšlení....

plakát

Matrix (1999) 

Pokud si nějaký film doopravdy zaslouží označit za kultovní, tak tento. Bratři Wachowští dokázali do jednoho filmu dát obsah na tolika rovinách, že snad není ani možné ho plně vychutnat po prvním shlédnutí, což byl i můj případ. Když jsem se na film nějaký ten rok po premiéře a s pokročilým věkem díval znova, dostalo mě kolik náboženských, filozofických otázek tam stačili naznačit nebo rozebrat a kolik toho tento snímek dokáže vyjádřit. Až jsem si někdy říkal, že o některých věcech snad ani sami tvůrci nevěděli (což částečně dokázali v pokračováních, která nemají podle mě takovou úroveň). Další věc je neuvěřitelná stylovost. Na první pohled poznáte, o co se jedná. Po vizuální i choreografické stránce stále jedna z nejlepších věcí.

plakát

Pianista (2002) 

Cesta jemnocitného klavíristy hrůzami okupované Varšavy... Nejlepší na celé věci je, že ačkoliv je tam dost explicitních násilných scén, film (a potažmo i hlavní aktér) si na nic nehraje, do ničeho diváka netlačí a vše je velice dobře uvěřitelné. Je pravda, že v celkovém pohledu není tempo snímku po celé (dlouhé) délce vyvážené, ale snad i o to víc vás pak dostanou některé výrazné momenty. Je to jeden z filmů, který vás dokáže úplně pohltit a když od něj odejdete, říkáte si, jaké je vlastně štěstí žít v současné době.

plakát

Schindlerův seznam (1993) 

Atmosféra, herecké mistrovství, režijní mistrovství. Až skoro k neuvěření, že takový film, s takovou tematikou a provedením pochází z dílny Hollywoodu. Spielberg, ale podobné věci umí prostě skvěle podat. Ačkoliv, co se faktů týče, tam Schindlera až moc idealizuje, je to velice působivý snímek, který pohne každým. Za to může hodně i John Williams. Jednuduše, tohle by opravdu nikomu nemělo uniknout.