Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární
  • Akční

Recenze (369)

plakát

Zázrak (2021) 

Precizně realizovaný, avšak poněkud vykalkulovaný konstrukt, jehož témata jsme (nejen) v rumunském podání viděli už vícekrát. Přesto tenhle dvojpříběh nejisté jeptišky a hrubiánského detektiva dokáže nemilosrdně vtáhnout. Více zde.

plakát

Divoch (2021) 

Dánská hořkosladká komedie díky údernému námětu poslouží spíše jako podnět pro divákovo zamyšlení, ale sama o sobě k zajímavým závěrům nedochází. Navzdory lehce přestřelené stopáži celkem příjemně uteče, přestože nestaví na chytlavém stylu ani třaskavém humoru. Milovníky severu ale rozhodně neurazí. Více zde.

plakát

2001: Vesmírná odysea (1968) 

Co je vlastně zač onen mysteriózní černý monolit? Je HALovo nabytí vědomí nevyhnutelným mechanismem evoluce, anebo jen nešťastnou poruchou? Je osud, který postihl astronauta Davea happy endem, či tragédií? Počínaje Wikipedií a konče snad každou filmovědnou encyklopedií si můžete projít, o čem všem Vesmírná odysea možná je; ale možná také není. Především se totiž dodnes jedná o opojný audiovizuální zážitek, který má smysl především prožít – a to pokud možno v kině. Více zde.

plakát

Láska hory přenáší (2022) 

Trochu překvapivě se podařilo dát dohromady romantickou komedii, která není zlá ani trapná. Snaha o odlišitelný styl však sama o sobě neospravedlní nelogičnost chování i nedostatek vtipnosti. Více zde.

plakát

Promlčeno (2022) 

Rozhodně ne dokonalý, přesto v mnoha ohledech zajímavý a podnětný thriller, jakých se u nás moc netočí. Největším problémem pro nesporně schopného režiséra je bohužel scenárista sázející na překombinovaný a do všech stran rozbíhavý příběh. A oba mají jméno Robert Sedláček. Více zde.

plakát

Po čem muži touží 2 (2022) 

Po čem muži touží bylo zručně zpracovaným mainstreamem s pochybným morálním jádrem, které dvojka přebírá a kopíruje tak nereflexivně, až to musí být trapné i nenáročným divákům. Přestože se téměř nevyhnutelně bude jednat o kasovní hit, filmoví fanoušci se zbytky vkusu by se mu měli vyhnout pořádným obloukem. Více zde.

plakát

Seveřan (2022) 

Směs vikingské řezničiny a mytologické symboliky dopadla ve prospěch toho prvního – bohužel pro mě. Eggersova předchozí díla Maják a Čarodějnice byla rozhodně nadupanější co se týče významů, nedořečenosti a nároků na diváka a v této konkurenci je nový Seveřan rozhodně jeho nejpřístupnějším a nejpřímočařejším snímkem. Animální nabušenost Alexandera Skarsgårda má dostatek prostoru k vyniknutí, stejně jako křehkost slovanské víly Anyi Taylor-Joy. Bitevní scény jsou dostatečně brutální (přestože ještě trochu přitlačit šlo) a podle očekávání i krásně nasnímané. Nádherně vypadá i provádění pohanských rituálů, s nimiž Eggers sice nešetřil, ovšem přehršel mytologické omáčky se spíše snaží zakrýt banalitu ústředního příběhu. Ten vychází ze skandinávské legendy o Amlethovi, kterou později využil Shakespeare jako klíčovou inspiraci pro Hamleta. Čitelnou příběhovou kostru však Eggers obohacuje jedním zásadním zvratem, jenž je sice trochu předvídatelný, zároveň však správně osudový a krutý. Seveřan je tak hlavně o pomstě, o nemožnosti (či neschopnosti?) vymanit se z předurčenosti. Dohromady to není málo, ale od jednoho z nejtalentovanějších nezávislých tvůrců bych uvítal přece jen trochu odvážnější podívanou.

plakát

Vyšehrad: Fylm (2022) 

Filmový Vyšehrad využívá šablon rodinné komedie či sportovního dramatu, a na tomto osvědčeném půdorysu předkládá poctivě nekorektní (v tom lepším slova smyslu) řachandu, utahující si z fotbalových i čecháčkovských stereotypů. Fandové seriálu tedy budou z kina odcházet rozhodně spokojeni. Více zde.

plakát

Bratrství (2021) 

Citlivě i přístupně, přesto poněkud zaměnitelně zpracovaný dokument o třech bratrech vyrůstajících v područí islámu. O Bratrství se lépe hovoří, než se na něj dívá, neboť obecná východiska filmu jsou výrazně poutavější nežli jeho jednotlivé scény. Více zde.

plakát

Stínohra (2022) 

Peter Bebjak jde opět na okraj společnosti, když sleduje snahu chybujícího záchranáře odčinit vinu a dosáhnout pocitu spravedlnosti. Výrazné herecké výkony, všudypřítomné fyzično a vyhrocený ponor do sociální mizérie zaujmou, absence přehledně rozpracované myšlenky či dostatečného prostoru pro postavy však výsledek sráží k lehkému nadprůměru. Více zde.

Reklama

Reklama