Recenze (55)
Nevinnost (2011)
Nemam (!) rada soucasnou ceskou kinematografii. Nevinnost zase nevybocila z nekterych uz charakteristickych schemat - jako jsou napr. interpretace lidskych osobnosti v temer vyhradne negativnich rysech - i posledni lidsky andel Annny Geislerove se nakonec -jak jinak- ukaze byt nicim jinym nez zakomplexovanou nevrazivou chudinkou. PROC cesky film nezna hodnoty jakymi jsou laska, dobro, krasa? Proc vyhradne spina, hloupost, agrese a vulgarita? Vadi mi, ze svym hyperrealismem predestira divakovi radoby pravdivy pohled na "ten zivot" - ne, diky, zivot vedeme jiste bohatsi a krasnejsi, nez jak se nam soucasni filmovi interpeti snazi nastinit. Chybi mi take smysl pro hlubsi vrstvy a alegorii.
Skrytá identita (2006)
Tak tohle nee. Vyprazdnenost, povrchnost, lacinost a poza. A ten konec? Ze by jiz uplne dosly napady?
Spy Game (2001)
Já mám pro Scotta slabost. A k zdejším negativním ohlasům - akčnost má spád, ne že ne. Režisérova snaha nastínit situace zpoza agentského zákulisí, dát divákovi nahlédnout pod pokličku CIA, poutavě nabízí autentické drobnosti řemesla. A za tu zápletku a skvělý hudební doprovod celkem nemohu nedat 5 :).
Balada pro banditu (1978)
Dala bych i hvězdičky čtyři, to kvůli spojení předlohy a výpravy, ztvárnění, hudby ... na české poměry výborné autorské dílo. Ale i když vezmu v potaz, že film je zkrátka dílem své doby, bez níž ho nelze nahlížet, nemůžu se prostě přenést přes Zelenáče a trampskou scénografii. JInak výborný výkon Bolka Polívky.
Těžká váha (2000)
Mám slabost pro romantické filmy s fantastickým prvkem, který filmu umožňuje použít metaforu (nadsázku a vtip ), a často tak dokáží zhodnotit "ze života" víc a lehčeji než leckteré drama. A The Tao of Steve? Má moc pěknou myšlenku - hledět na lidi okolo jen skrze jejich povahu, nehledě na vnější souvislosti - jak by asi vypadaly naše všední dny :).
Woodstock (1970)
"...Reportér: Tak na kolik vás přišlo tento festival uspořádat? Pořadatel: Dva milióny dolarů. Ale nejsem si jistý, zda se nám tolik podaří vydělat zpět. ... o nějakou dobu později uvaděč z tlampače halasí na publikum: Vyhlašuji, že od této chvíle je festival zadarmo. Kdokoli si tedy může poslechnout hudbu zdarma! To mimojiné znamená, že si vážíme peněz, kterými někteří festival podpořili, ale že z nich už neuvidí nic. To je smutný fakt, ale oni vědí, že naše bohatství se skládá z něčeho sakra důležitějšího než je dolar, z hudby. " :) Krásný dokumentární snímek, který bez komentáře sleduje dění v zákulisí, na podiu, mezi diváky, ale i rozhovory s kolemjdoucími a domorodci ze vsi. Jsem moc ráda, že tehdy snímek vznikl a je možnost tak festivalovou legendu zažít v její autentické podobě takřka "na vlastní kůži". Směle do toho.
Banditi (2001)
Peknej pribeh, dobry herecky vykony vsech hlavnich protagonistu, vtipnej suchej humor a - navic a predevsim - opravdu dobra muzika.
Russian Lessons (2009)
V roce 1990 se Někrasov oženil s herečkou Olgou Konskaya. Olga Konskaya roku 2009 podlehla rakovině, předtím však ještě stačila s Někrasovem natočit snímek Ruská lekce, který zkoumá příčiny války mezi Ruskem a Gruzií v srpnu roku 2008. Někrasov zde zpochybňuje oficiální verzi ruských politiků o způsobu účasti Ruska a dále sleduje mediální manipulaci a propagandu, která válku doprovázela a vedla k utváření úsudku v západní společnosti. Po dokončení filmu byl ve Finsku za záhadných okolností zdemolován a vyloupen Někrasovův dům.
Hollywood v koncích (2002)
Přitažlivé prostředí filmařského zákulisí a práce na výrobě filmu, výborná Téa Leoni. A slepota režisérova? Trochu mi připomíná zápletku z jednoho staršího dramatu o baletce co se neudrží na nohou a komikovi, co už nikoho nebaví ..., že by? :) Nu, Woody Allen měl pro klasiku a antikvity vždycky slabost..
Až tak moc tě nežere (2009)
Nenáročná milá komedie s moc pěknou myšlenkou. Zhacení jedné legendy, která v dámských kolektivech vskutku zdatně panuje - "za copy tě tahá, protože se mu líbíš." Ale co když - až tak moc tě nežere?" :)