Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Animovaný

Recenze (382)

plakát

Pustina - Epizoda 1 (2016) (epizoda) 

Jasně že jsem čekal, že to bude dobrý, ale ne až takhle dobrý. Vykreslení Sudet je sice možná i přehnaný, a to říkám jako někdo, kdo v nich vyrůstal, i když ne zrovna v podkrušnohoří. Přes esenci toho nejdepresivnějšího zůstává ale ta atmosféra prostředí tak uchopitelná, až opravdu mrazí, což je pro mě momentálně nejvíc podstatný, a rozmetává to nejčastější neduh většiny "našich" (ok, není to origo koncept) pokusů přesvědčit - hele, fakt jsme tady, není to rádoby. Marně vzpomínám, kdy jsem naposled cejtil něco podobnýho z důvěrně známýho prostředí - snad při sledování Schmitkeho a trochu při Kobrách s užovkama. Tady je ale zachycení těch nejjemnějších detailů v chování a reakcích postav skoro furt tak věrný, že nemám slov. Výborně hrajou všichni, Stivínová jak o život. Normálně mám strach podívat se na další díl, aby se ten dojem nepokazil.

plakát

Zrození Planety opic (2011) 

Caesarova předpisová revoluce utlačovaného opičího národa - tak v čem jsou tupohlavý, sebestředný a konfliktní Malfoyové o tolik lepší, aby si udrželi výsadní postavení? Možná v tom, že je nikdo nerámuje v kýčovitejch přemrštěnejch válečnickejch záběrech na Golden Gate Bridge - zdá se, že finále zosnoval sám Peter Jackson. Jinak se pro mě Caesar zařadil po bok Ýtýho, Falka nebo Draka k těm nejoblíbenějším skoroživejm postavám.

plakát

Provaz (1948) 

Brilantní, a já přikládal zásluhy hlavně božskému Orsonovi, přitom už velký Alfred předvedl v Provazu něco, co dneska vypiplali k dokonalosti Cuarón nebo Iñárritu - nepřetržitou jízdu/pohyb a zdánlivě bezstřihové záběrování. Skvost po kamerové stránce, který rozhodně funguje tak výjimečně i díky hereckým výkonům, solidním dialogům a tradičně skvělé Hitchcockově práci se zvuky. Rok 1948. Tohle posadí na prdel.

plakát

Taboo (2017) (seriál) 

Na Taboo je super hned několik věcí. Zaprvé udržuje Delaneyho v oparu nepříjemnýho tajemna - vlastně za celou první sérii nejsou úplně jasný jeho skutečný motivace (chce vyjebat se všema, co mu ublížili, skutečně ovládnout trh, nebo jenom pátrat po vlastních kořenech?), a i když se jeho minulost postupně odhaluje, tak to tvůrci drží na hodně odvážným minimu. Další plus je moc pěkně zvládnutej vizuál - osm hodin ukázkový obrazový deprese, temnoty a špíny, která zalejzá až pod nehty. Do toho všeho občas pobaví Hardyho místy na oko kultivovanej, ale převážně agresivně přímočarej hrdina, kterej svým chováním sem tam připomene Daniela Plainviewa z Až na krev - obchodník,co jde přes mrtvoly. Nejde nezmínit pojetí historický Anglie. Málokdy má člověk pocit při zpracování dobovýho života (a srovnával bych třeba i s loňskou Vojnou a mír), že je skutečně "tam", a ne "tady" ve 21. století, což často ubírá na věrohodnosti. V Taboo nejsou chování, vzhled a mluva postav vůbec podobný dnešku, a přesto nepůsobí škrobeně a pateticky. Za všechny stačí zmínit krále Jiřího, kterýho v podobě odpudivě opruzený kreatury ztvárňuje Mark Gatiss. Teď ještě zapracovat na tom, aby každá epizoda měla co nabídnout, a nedocházelo tak k překvapivejm výkyvům a stagnaci v příběhu jako do teď. Good day.

plakát

Až tam nezbyl žádný (2015) (seriál) 

Místama jsem se až culil nad tím, jak vypiplaná je výstavba atmosféry. Na tak malém prostoru až bezvadně obrazově pestré a v do nejmenších detailů propracovaném prostředí. Díky postupnému odhalování minulosti paralelně s celou vyvražďovačkou navíc skvěle graduje vyprávění, a to je na téhle adaptaci vůbec nejlepší - prostě maximálně využívá všech možností, které má film proti knížce.

plakát

Jan Cimbura (1941) 

Kladu si otázku, jestli to, že jde o nepokrytě protižidovskej, ženy degradující a nacionalistickej film, je nutně známka toho, že je špatnej. Zrovna ten nacionalismus tu figuruje v podobě roztomile naivní hrdosti a humanismu, až je z kontextu doby (podle mýho) zcela pochopitelnej - nebo jinak, bez hodnocení - minimálně tu snahu v období utahování hrdel za Protektorátu nějak odráží.

plakát

Logan: Wolverine (2017) 

1) Je to úžasně polopatická emocemi a krví prošpikovaná podívaná. 2) Přece jenom mám trošičku rozporuplný pocity – a ani nejde tolik o to, že je to vlastně celkem nebezpečnej film, protože tak enormní produkce akčního násilí může fakt vyvolávat animální tužby. Co zamrzí, je, že ta fantasticky řízná a nekompromisně chladnkorevná atmosféra se začne tak po dvou třetinách vytrácat. Po masakru na ranči najednou tempo vyprávění upadá, dojde na pár klišé a z ryze existenciálního akčního námrdu, výrazně přesahujícího ty nejdivočejší představy o Nadkomiksu, je chtě nechtě zase jenom velmi dobře udělanej komiks. Otázkou je, jestli to takhle stačí na plnej počet.

plakát

Opustit Las Vegas (1995) 

Takřka bez příkras - aspoň co se týče zachycení rozpadu nešťastného sebedestruktora. Bohužel s jedním či dvěma romantickými klišé, což by jindy vůbec nevadilo, ale tady to trochu bralo vítr z plachet odvážnému stylu vyprávění. Kdo nepoznal byť jen trochu z toho, co je v Benovi, asi neporozumí, film dělá únosné minimum pro to, aby si jeho postava získala nějaké sympatie. Proti tomu je v kontrastu, jak se s odzbrojujícím porozuměním vypořádává se statusem šlapky, což na mě udělalo větší dojem něž cokoliv jiného. Zároveň jde asi o nejlíp zachycenou atmosféru Las Vegas, co jsem zatím viděl - neúnavný koloběh tržeb, kde na ulici snad každý třímá zvací letáček, protože ho buď dostal, nebo je rozdává. Za zmínku stojí několik hodně silných scén, které se i díky kameře vryjí do paměti - jako třeba blackout v kasínu nebo polévání prsou u bazénu. Trochu mě zklamala práce s muzikou, protože jde o skoro nepřetržitý sled skladeb, sice možná pro Vegas typických, ale ve výsledku si spíš málokdy hraje s proměnlivou atmosférou na plátně, takže časem děsně zevšední.

plakát

Sherlock - Poslední případ (2017) (epizoda) 

Je to napínavé, v pro postavy neuvěřitelně stresujícím a pro diváka adrenalinovém tempu - hodně obstojně zrežírované. Jenomže celý "Sherlock koncept" tady kompletně roztekl do emocemi napěchované vztahovky našich milovaných hrdinů - a co mě nejvíc mrzí, že se na konci úplně stejně roztekl i scénář tohohle dílu. Celou dobu to směřuje (k jakkoliv samoúčelně vystavěnému) srdcervoucímu finále, aby byl výsledek tak neuspokojující a podivně strnulý? A co ten vinnetouovský dodatek? Úplně jsem si vzpomněl na: Tak tady jsou - legendární postavy našeho mládí.. Patos.

plakát

Sherlock - Série 4 (2017) (série) 

Sherlock přestal mít linku, ačkoliv se snaží tvářit, že ji má víc než kdy dřív. I přes tu příběhovou propojenost napříč sériemi vlastně ve výsledku každý díl dopadá spíš jako speciál - nakombinovaný z fanouškovských konspirací a tvůrcovských klišé odkazujících se na sebe sama (to je tak maximálně ještě v pořádku). Ta touha po inteligentní a odosobněně vtipné pointě, která dřív rozsekávala hutné kriminální případy, přerostla v emocemi přeplácnutý seriál, kdy se rádoby chytrý zvrat objeví co minutu, jenom aby se domnělá laťka smartass provedení zápletek a jejich technického zpracování mohla pořád zvyšovat. Jenže zůstává u toho chytrého zpracování - řemeslně Sherlock fakt ještě stoupl a režijně to není vůbec špatné, přiznejme kredit . Bohužel, o co složitější děj se spoustou wow twistů Moffat s Gatissem nabídnou, o to prázdnější a nesmyslnější je ve výsledku příběh. Samoúčelný nablýskaný alibismus - ehm, celkem povrchní umění, ne, pánové? Sami jste z Sherlocka vytvořili blázna, který si musí svoje případy vymýšlet, aby nějaké vůbec měl. Fakt by mě nikdy nenapadlo, že dám Donovanový takhle přeneseně za pravdu.