Oblíbené filmy (10)
Delikatesy (1991)
Líza, liščí víla (2015)
Tvorcovia tohto filmu pozbierali všelijaké gýče a klišé a z nich ako z tehličiek poskladali niečo, čo tu ešte nebolo. Mne sa to páčilo. Vrátane tých tančekov a uletenej hudby.
Křehké vztahy (1979)
Toto je socializmus presne taký, ako si ho pamätám. Šedivý, bezútešný, plný pokrytcov a hajzlíkov, ale aj ľudí, ktorí sa "nezdajú" a dokážu pomôcť v pravej chvíli. Ten film je ako návrat do mladosti, nie idealizovanej, ale drsnej no o to pravdivejšej.
3-iron (2004)
Minimum dialógov a hlavný hrdina tam nepovie ani slovo. A predsa je to plné veľkých a krásnych myšlienok. Ale tie myšlienky nie sú explicitne povedané, tie som objavil ja sám vo svojej hlave pri pozeraní filmu. Preto som nemal problém im uveriť.
Balada o Narajamě (1983)
Pražská 5 (1988)
Tento film bol prvý, ktorý som videl, keď som sa vrátil z vojny (povinnej vojenskej služby) do civilu. Po dlhých mesiacoch sivozelenej pakárne som zrazu videl 5 filmových poviedok plných nápadov, či priam fantastických úletov. Veľmi to na mňa zapôsobilo a hoci úroveň jednotlivých častí je rôzna, nemôžem ten film ohodnotiť inak ako piatimi hviezdami.
Marketa Lazarová (1967)
Město bohů (2002)
Krvavá svatba (1981)
Oslavné ódy na tento film napísali už iní a ja k nim nemám čo dodať. Snáď len jedno slovo: elegancia.