Recenze (346)
Pablo Escobar: Kokainový král (1998) (TV film)
Height of Power.
Pí (1998)
Pošahaná bizarnosť. Aronofsky tu ukážkovo útočí na zmysly diváka a pomocou zainteresovanej hudbe Mansella sa mu to nádherne dári. Civilnosť a autentickosť tu priam s filmu prší. Psychadelická odysea.π90%
Pig (1998)
Neľudské svinstvo zabalené do poetického až surrealistického obalu, ktorý si dovoluje nazývať sa umenie! Depresívne peklo, ani nie tak kvoli obsahu, ale kvoli radoby amaterskému spracovaniu zvrateného viziónara. Hodnotenie je predbežné a zcela neobjektíve!
Rodinná oslava (1998)
Autentické, realistické a maximálne emočne zdrcujúce. Scenaristický mi to natrhlo prdel. Uchopené za iný koniec, čo jedine tak geniálne dokážu len Dáni. Bolo pár scén, pri ktorých som len krútil hlavou, ako si to len dovolili natočiť (obrovské plus) a bolo pár scén, pri ktorom som zostal v takom šoku, až sa mi ťažko dýchalo. Už po Refnových a Trierových dielách som mal stále na jazyku, že Dánsko je Európskou filmovou veľmocou toto je len skvelé a obrovské "ok". Vinterberg si nezaslúži byť v pozadí, jekoliž to už dačím potvrdil. Thomas Bo Larsen je kurefský talent a jeho rasistická scéna je neskutočna. Manifest Dogmy je naprosto geniálny a potrebný pre nových filmárov (jekoliž sa často už s klasických filmov stráca ta jednoduchá krása!).
Strach a hnus v Las Vegas (1998)
Psychadelická one man show- s pohľadu sfetovaného Johnnyho Deepa a veľkou dávkou surrealistických bizarnosti a nehorazného humoru. Najprv mi trochu trvalo sa dotoho dostať, pretože taká bizarnosť sa denne nevida, ale počase som to hltal aj s navijakom. Možno pár nasilo daných, zbytočných scén tu bolo (viz. satanové kvapky), ale i tak to nekazí dojem na kvalite filmu. Potvrdilo sa že Gilliam je opravnený magor, ktorý si vie byť i bez "Pythonov" dobrý. Soundtrack je genialny.
Gummo (1997)
(z odpadu na 5*) - čas mení človeka... Life is beautiful. Really, it is. Full of beauty and illusions. Life is great. Without it, you'd be dead.
Chuť třešní (1997)
Minimalizmus - dokonalosť. Suché. Vyžmýkané.
Klepání na nebeskou bránu (1997)
Prvý nemecký film, ktorý mi sedel jak prdel na hrnci... Perfektné striedanie komiky s tragikou, aneb nezavislo inšpirované starým Tarantinom.
Kontakt (1997)
Tá (zbytoče) prepalená stopáž to zbytočne zabíja, ale nápad a spracovanie to celé beré dojmu nahoru. Byť Zemeckisom, tak by som celý úvod úplne vystrihol. Kamera, scenár a Zemeckiho preciznosť, sú veci, ktoré sa nedajú vytknuť. Za mna-doporučenie!
Lost Highway (1997)
Najlepší stvarnený stalking v dejinách filmu. Tak silne spracovaný scenaristický diamant, že som celý v transe nevnímal nič okrem filmu. Oči rozsekané a sluch zdevastovaný. Od prvej chvíli Lost Highway bojuje s divákovými emociami a posúva ho do najkrajšieho filmového snu. A pritom je to len taká hranica medzi úletom. BEST of LYNCH!