Recenze (94)
Trhák (1980)
Trhák jak se patří, hlášek jako naseto, hity, co člověk pak celý den nevyžene z hlavy. Zvlášť Smyslníky - to je text jak víno. Z herců zejména pak cholerický Petr Čepek, jehož hlášky jsou z nejukrutnějších. "Jak je ten film blbej, tak je drahej." - "Já ho zabiju." "To jste měl udělat před pohřem." - "Kdy se budou točit dožínky?" "Co to je?"
Pevné pouto (2009)
Stejné jak u knihy, reálné situace dobré, ty fantastické tristní. Už u knížky jsem na to nadávala. Jak se rodina srovnává se zmizením (a skoro stoprocentně smrtí) své dcery, je v knize skvěle napsáno (u filmu mi akorát Wahlberg neseděl do role odplatu hledajícího tatínka). To, že to z nebe nebo odkud sleduje sama mrtvá, je divně kýčovité a nesedí to tam. Jako by bylo psané jen kvůli efektu. Jackson s tím moc nadělat nemohl, předlohy se držel poctivě - což je možná škoda. Jedině mu budiž přičteno k dobru, že vcelku prosekal jednu scénu ke konci, která je v knize na několika stranách a která mě definitivně utvrdila v tom, že se mi příběh nelíbí.
2012 (2009)
Přeplácané až na půdu, plné neuvětřitelných útěků před pohromou. Tentokrát to Emmerich trošku přeťáp´. Den nezávislosti i Den poté mi v rámci žánru přijdou ještě "uvěřitelné", 2012 ani náhodou. Nakonec už mi to nepřišlo ani zábavné, což většina Emmerichových filmů jinak splňuje. Dávám jednu hvězdičku, druhá je za Cusacka a pár minut šíleného Woody Harrelsona.
Čarodějův učeň (1977)
Úžasně zpracované, překoná mnohé draze vyvedené horory. Navíc ale jako správná pohádka končí dobře (nerovná se kýčovitě). Z dětství pamatuju tu směsici nedočkavosti a obavy, když se objevilo v tv. Věděla jsem, že se budu bát a spánek bude následnující noc bezesný, ale koukat jsem se musela. Bojíte se, ale nutno vidět znova a znova. Protože "mlýn zase mele!".
Dokonalý trik (2006)
Škoda toho pomrkávání na diváky a nošení mu zajímavých momentů na zlatém tácu až pod nos. Nedá to ani moc přemýšlení a člověku dojde, o co jde a co bude zápletkou i rozuzlením. Což je škoda, kdyby Nolani trošku víc halili svá tajemství a lépe si pohráli se scénářem, mohl by to být lepší film. Tím neříkám, že je špatný, naopak je dost dobrý, ale očekávání bylo asi větší. Oba hlavní představitelé jsou skvělí a ostatní osazenstvo za nimi lehce pokulhává, včetně trochu matné Johansson. Tři a půl!
Hledám dům holubí (1985)
Habaděj habaděj, to já mívám nejraděj.
Káťa a Škubánek (1982) (seriál)
Jako komiks ve Čtyřlístku mě docela bavilo, bohužel v rozpohybovaném Večerníčku celý dojem kazí hlas Jitky Molavcové. Fakt ji nemusím!
Jojo (1982) (seriál)
Trauma mého dětství. Ukníkaný jojo a Jitka... Brrrrr!
Mnichov (2005)
Spíš teda 4 a půl. Zajímavě zpracované, až dokumentárně , syrové, na Spielberga překvapivě (pozitivně) bez patetických momentů a především bez utahaných "hepáčů".
Dobrá Voda (1982) (seriál)
Ale néé. Utahané, bez šťávy, bez jakéhokoliv náznaku humoru. Jediný, kdo za to stojí, je prudič Nedbal.