Reklama

Reklama

2012

  • USA 2012
Trailer 2
USA, 2009, 158 min (Alternativní 151 min)

Režie:

Roland Emmerich

Kamera:

Dean Semler

Hrají:

John Cusack, Amanda Peet, Chiwetel Ejiofor, Thandiwe Newton, Oliver Platt, Tom McCarthy, Woody Harrelson, Danny Glover, Liam James, Morgan Lily, Zlatko Burić (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Před mnoha staletími po sobě Mayové zanechali kalendář, končící datem 21. 12. 2012. Proroctví, spojené s vizí katastrofy biblických rozměrů, potvrdí i indický vědec, zabývající se globálním oteplováním. Kvůli silné sluneční erupci zmutovala neutrina a v zemském jádru se začíná extrémně zvyšovat teplota. Představitelé všech vlád světa začnou realizovat tajný záchranný plán. V Číně zahájí stavbu zvláštních modulů, v nichž může katastrofu přečkat několik tisíc vyvolených. Lidstvu jako celku však nejsou dány rovnocenné šance. Na jakousi obdobu Noemovy archy si mohou zakoupit vstupenku jen ti, kteří zaplatí miliardu eur. Od současnosti do inkriminovaného data sledujeme stále hrozivější katastrofy a osudy několika povahově i sociálně rozdílných hrdinů. Mezi nimi dominuje čestný černošský vědec Adrian, pracující pro vládu, a neúspěšný spisovatel Jackson Curtis, který náhodou objeví pravdu a pokouší se se svou rodinou dostat mezi vyvolené. Nechybí však ani černý americký prezident, jeho dcera a cynický poradce, či ruský magnát s mladou milenkou... (TV Nova)

(více)

Videa (14)

Trailer 2

Recenze (2 138)

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Objevila se tu řada hezkých efektů, ale ten stupidní příběh je prostě neodpustitelný. Celý svět se točí kolem Johna Cusacka, který podjede padající mrakodrap, aby na milimetr přesně stokrát unikl všem pohromám ve vzduchu, na vodě i na souši. A to nemluvím o nepřirozených reakcích celé jeho rodiny. Hodně dlooouhá ztráta času. Slabé 2*. ()

Douglas 

všechny recenze uživatele

Na některých filmech Rolanda Emmericha mě fascinuje ta naprosto upřímná hloupost, která je zprostředkována s neuvěřitelnou poctivostí. Směji se, vysmivám se, kochám se jejich naivitou a občas i do očí bijící natuplostí, a současně se většinu času poměrně dobře bavím. 2012 je dokonalý příklad nejtypičtější "emmerichovštiny", jenž produkuje paradoxně velmi koherentní fikční svět s jasně stanoveným řádem svého fungování, kde do sebe všechno zapadá. Jedna postava nabídne (hned dvakrát, obecněji a konkrétněji) neskutečně absurdní "mapu" na čtení následujících událostí... a dcera jednoho z hrdinů se po jeho druhém monologu zeptá, jestli je blázen. "Obávám se, že není," odvětí hrdina - a takový je celý 2012. Je to absurdní, bláznivé, ideologicky zvrhlé (nebo spíš naivní?),ale nesmírně celistvé a díky té multiperspektivitě to dobře šlape, mnohem lépe než Den poté (kde chyběla). (I když na konci jsem se stejně musel ptát, kde budou brát sladkou vodu.) Každopádně je fascinující občasná digitální estetika "Veřejných nepřátel", okázale implementovaná do nejeskapičtějšího blockbusteru roku. // To Canakja: Sorry. Kdyby ses mě zeptal ty, rozhodně bych ti návštěvu kina vymlouval. ;) ()

Reklama

woody 

všechny recenze uživatele

10 minut Woodyho Harrelsona. 30 minut praskajících asfaltek a potápějících se měst. 5 minut vybuchujícího Yellowstonu (rulez!). 5 minut typicky Emmerichovských hlodů ("Severní pól je teď ve Wisconsinu?"). Zbývá 100 minut balastu, vaty, chemlonu, společenské kritiky, humanistických keců (Ejiofora máte chuť nechat spláchnout první vlnou) a toho nejpřepálenějšího rodinného patosu od dob Dne nezávislosti... A stejně jsem se strašně bavil. ()

Anthony 

všechny recenze uživatele

Mám rád katastrofické filmy. Film mě často dokáže uspokojit čistě útokem na první signální tím, že mi nabídne strhující záběry, kde něco vybuchuje nebo se něco bortí. Při letmém pohledu na to, o čem vypráví film 2012, jsem byl v očekávání skvělé podívané. Přestože se v tomto novém počinu Rolanda Emmericha mnoho velkolepě destruktivních scén objevuje, jsem spíš z výsledku zklamán. Kromě úžasných výbuchů potřebuji také hrdiny, o které se mohu bát, příběh nebo aspoň nástih příběhu, který mě strhne a není za hranicí parodie. Tento film hranice parodie překračuje většinu své hrací doby. Abych byl dobře pochopen: nehledám ve filmech podobného ražení nutně logiku, pravděpodobnost a nevadí mi jestli se dozvím, že nevídané katastrofy vyvolalo cosi jako zmutovaná neutrina. Problém je v tom, že kdykoli nějaká postava otevře pusu, je to jako z filmu bratří Zuckerů z osmdesátých let. Říct, že se tu lidé chovají nesmyslně, je ještě hodně slabé. Většině postav jsem vlastně přál, aby umřely co nejrychleji a já už je nemusel poslouchat. Všechny ty různé nablblé loučící telefonáty mi už lezly krkem. A akční scény - jsem opravdu velkolepé (za to ty dvě hvězdy), ale - jednak jich není tolik, film je příliš dlouhý a většinu doby tak právě různí nezajímaví lidé plácají kraviny a jednak jejich přemrštěnost je tak velká že je to dost na škodu. Kdyby Emmerich trochu ubral plyn, ještě by mě to mohlo strhbnout, ale takto... Jeden příklad: mám velmi rád destrukční scénu v Dnu nezávislosti, jak vybuchují mrakodrapy, auta létají kolem, letadlo odletí na poslední chvíli a pak je tam pes, který na poslední chvíli skočí do bezpečí - ten psí závěr této scény ve mně vyvolal úsměv a bral jsem to snad za vědomé pobavení od režiséra. Teď o tom pochybuju. Scéna několikanásobně utíkající rodiny Johna Cusacka (auto, letadýlko, další auto, letadlo) je jako ta přemrštěná scéna se psem z nezávislého dne natažená na dvacet minut. A když už jsou meze, kdy se člověk o hrdiny bojí a kdy se už směje stupidnosti toho, co se před ním odehrává, překročeny po třicáté, člověk už to nemůže brát vážně ani trochu, čímž ztratí celé ty úžasně vypadající scény na zajímavosti. A závěr je moc dlouhý, bez napětí, když už jsme předtím viděli velkolepé scény bortících se kontinentů, tak poslední půlhodina je vlastně nicotná záležitost uvnitř zaplavovaných chodeb. Podobně do ztracena třeba vycházel i Den poté, úžasné efekty ze začátku (tornáda, vlny, zamrzlý vrtulník), aby byl pak závěr zcela o ničem - o putovaní zasněženou plání. A hudba Haralda Klosera je zcela průměrná, škoda, že už dávno Emmerich nedělá s Davidem Arnoldem. ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

(pozor spoilery) Tupý blockbuster, od kterého jsem dostal přesně to, co jsem čekal, naprosto nic! Rozepisovat se o tom, že většina blockbusterů mě zklame je zbytečné. Tohle je naprostá konina, která je tak nechutně nereálná, až jsem se místama smál a zvracel současně. Chápu, že kdyby hlavní představitelé chcípli hned na začátku, film by nemohl být filmem, ale měl jsem dojem, že by dokázali přežít i kdyby celá planeta vybuchla. Čekal bych pak střih na Měsíc a na něm Cusacka s nějákým laciným vtípkem a americkou vlajkou. Efekty jsou špičkové, ale k čemu vlastně byly? Aby divák ohromeně seděl v křesle div si neucvrkl do kalhot a potil se jestli to peklo někdo přežije? No někdo, ono bylo jasné kdo umře a kdo to všechno přežije v prvních 10 minutách filmu, takže efekty byly jen na oko pro popcorňáky, které nezajímá děj, ale co největší kotel. Film je zbytečně přepálený, dvě a půl hodiny koukat v podstatě na pár výbuchů a záplav, které se šoupnou k naprosto nudnému boji o přežití geniálně nesympatické rodinky, na které mi absolutně nezáleželo je trochu moc. Trailer mi nabídl srovnatelný zážitek během minuty, ve filmu toho totiž víc není. Poslední pasáž s loděma byla tak debilně srandovní, že jsem už jen čekal, až je Cusack všechny zachrání a pak chcí... ne přežije, překvapivě na poslední sekundu s ohromným americkým potleskem a objímájící rodinou. Lodičky si hezky pluly, jen jsem čekal těsně před titulkama věty: "pane, něco tady máme... ano...něco tady je. OH MY GOSH! Sochá Svobody to všechno přežila!!! Někoho na ní vidím, je to americký prezident s vlajkou USA!" Místo toho se nám malá holčička pochlubila, že už se nepochcává, skvělá práce za pár milionů dollarů, proč vždycky ty největší sračky stojí nejvíc peněz. Krásný námět na parodii 40% 30.11.2009 ()

Galerie (66)

Zajímavosti (34)

  • Celá skupina letí Antonovem k pohoří Himaláj. Ke konci cesty dochází palivo a postupně přestávají fungovat motory. Přistanou, tedy spíše havarují, a nakonec letadlo spadne ze srázu. Při nárazu vidíme velký výbuch, jenže kdyby skutečně došlo palivo, žádný výbuch by se nekonal. (demovka)
  • Rok 2012 představoval jednu z možností předpovídaných konců světa. Odkazují na něj jak jihoameričtí Mayové, tak věštec Nostradamus. Mayové dokonce určili i přesné datum - 21. 12. 2012. Jedná se o konec kalendářního cyklu. (hippyman)
  • Ako súčasť marketingu bola pre film vytvorená falošná stránka, na ktorej sa opisovali katastrofické scenáre skončenia sveta súvisiace s rokom 2012. Z toho dôvodu niekoľko tisíc ľudí volalo do NASA, pretože si mysleli, že stránky boli skutočné. Niektorí ľudia dokonca hovorili, že uvažujú aj o samovražde, pretože nechcú vidieť koniec sveta. (Greenpeacak)

Související novinky

Zemřel herec George Segal

Zemřel herec George Segal

24.03.2021

Ve věku 87 let zemřel v kalifornské Santa Rose americký herec George Segal. Zprávu médiím oznámila jeho manželka Sonia s informací, že příčinou úmrtí byly komplikace po operaci srdce. Držitel dvou… (více)

Emmerich chystá další katastrofu

Emmerich chystá další katastrofu

25.06.2016

S trojkou Dne nezávislosti to zatím nevypadá moc růžově, i kdybychom se jí ale dočkali, Roland Emmerich nejdřív natočí sci-fi Moonfall. Studio Universal film popisuje jako kombinaci 2012 a Blízkých… (více)

Podzimní televizní boj

Podzimní televizní boj

13.08.2012

Skromný český televizní píseček se dočká zanedlouho dalšího boje o sledovanost, především na poli komerčních seriálů. Dvě nejsilnější komerční televize vsadily na školní prostředí (TV Nova seriálem… (více)

Den nezávislosti 2... a 3?

Den nezávislosti 2... a 3?

14.11.2009

Tenhle Emmerichův trik už známe. Pokaždé, když chce přitáhnout pozornost k novému filmu, vytasí se s řečmi o pokračování svého největšího hitu (Vin Diesel podobně používá bludy o dalším Riddickovi).… (více)

Reklama

Reklama