Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (10)

plakát

Surové diamanty (2023) (seriál) 

Uaaaaa, pecka seriál, který je vybroušeným diamantem v poněkud upadající produkci Netflixu. Je to velice realistický náhled do ultra ortodoxní židovské komunity se vším pozitivním i negativním, co k tomu patří. Proto se vám asi zdá, že je to pomalé, rozvláčné, nehýbající se. Ale věřte, že takto to skutečně funguje a vypadá. A to je pro mě další velké plus, protože se to v seriálu podařilo zachytit. Je to za mě jeden z nejkvalitnějších, a co sem týká produkce, tak i nejpoctivějších seriálů současnosti. Skvělá režie, výborné herecké výkony, kamera která neexhibuje, ale dovytváří, zvláště při domácích scénách, super atmosféru. A já k tomu vlastně nemám víc co dodat. Ještě že se recenze s výsledným hodnocením ODPAD ujal uživatel pod jménem MAMLAS. K tomu se nedá nic víc dodat. Za mě jasných pět hvězd

plakát

Ach, ta láska nebeská... (2020) (TV film) odpad!

Kdo už konečně někdo řekne panu Wehrenbergovi, aby začal dělat něco jiného? Bylo to vůči paní Pilarové opravdu nedůstojné.

plakát

Milada (2017) 

Jedna hvězda za pokus, i když bohužel po všech stránkách velice velice špatný. Zahozené obrovsky silné téma, navíc uchopené naprosto amatérsky. Všechny složky, včetně kamery jinak skvělého Martina Štrby, bez života, nudné, mdlé, televizně strnulé. Je to smutné

plakát

Dunkerk (2017) 

Bez němců, bez krve - vystavěn jako nejlepší horor. Pro mne velice zajímavý, lehce odtažitý až dokumentárně nezúčastněný pohled na evakuaci britských vojáků v Dunkerku. Absolutně fascinující práce se zvukem-hudbou.

plakát

Legenda o drakovi (2015) 

Režisér slibně se vyvíjející pohádky bohužel neudržel žánr. Chtěl obejmout celý filmový svět a film díky tomu upadl do psychologicko sentimentálního blábolu. Škoda.

plakát

vlna vs. břeh (2014) 

Hravá, milá a pro mne navíc trochu nostalgická vzpomínka na moc fajn spolužáky, prima kamarády a skvělé fotografy. Vyjímečný ročník a pěkný film jak díky Martinovi, tak i Olince.

plakát

Whiplash (2014) 

V loňském roce se na udílení filmových cen Oscar sešlo nezvyklé množství skutečně kvalitních filmů. Ať už to byl Grandhotel Budapešť, Birdman, Teorie všeho, Hon na lišku, Kód Enigmy, nebo Ida. Jeden film byl ale pro mne z této nabídky tím nejfilmovějším - Whiplash. Neexistují slova, která jsou škodlivější než "dobrá práce", říká Terrence Fletcher a kamera zabírá oči jeho studentů. Je jasné, že s tímto učitelem budete platit potem - pokud jste přijat na prestižní hudební školu. Psychicky více než vyčerpávající, psychotický duel, který je nádherně rozehrán mezi studentem a jeho profesorem, je umocněn neuvěřitelným hereckým i hudebním výkonem obou hlavních předsavitelů. Hra na bicí, až vaše ruce krvácí a mysl odchází do jiné dimenze. Detailní záběry kapiček nefalšovaného potu klouzajího po tváři studenta. To vše vyvolává atmosféru podobnou klustrofóbii. Rytmus je dokonalý, ale kde je jeho hranice? Stojí vůbec za to být geniální? To jsou morální otázky, které se prezentují v horečnatém okouzlení podstaty tělesné zkušenosti. Až do posledního bubnového sóla je tento příběh nepředvídatelný a Miles Teller ve své roli zářící jako závislý karierista. JK Simmons v roli profesora, mne opravdu fascinuje. A né jen on, ale hlavně režisér, kterému se tímto filmem skutečně podařilo posunout hranice současného filmu opět o něco dál.

plakát

Creed (2015) 

Lehce nostalgická, ale vlastně ve výsledku milá vzpomínka na nesmrtelného Rockyho. Scénáristicky je tento film sice průhledný a v mnoha ohledech i lehce naivní, ale vyvažuje to pro mne na americké poměry až nezvykle rozumný konec. Veliké plus patří střídmému, a musím konstatovat že až nezvykle slušnému, hereckému výkonu Sylvestera a také práci s kamerou a střihem - hlavně v závěrečném duelu.

plakát

Ztracená revue (1961) (TV film) 

Zajímavost: V roli číšníka v písničce Oliver Twist se objevil budoucí režisér Juraj Herz

plakát

REVENANT Zmrtvýchvstání (2015) 

Alejandro González Iňarritu. Co film, to opravdový zážitek. Né jinak je to i u jeho zatím posledního filmového počinu Revenant. Celý film se nese v duchu filmového realismu, jakého před ním v podobném žánru dosahoval snad pouze Sam Peckinpah. Jednotlivé postavy jsou vykresleny tak realisticky, jak jen to je možné a Tom Hardy je Leonardovi více než jen protihráčem. Úžasná práce se světlem, velice dlouhé komponované záběry, které vás vtahnou do děje již při úvodním obrazu a hudební dramaturgie, která vás má doslova podrápat - alespoň tak, jako medvěd DiCapria. Mimochodem tato scéna je natočena opravdu tak skvěle, že má dcera asi již nikdy sama do lesa nevkročí. Jestliže byl Leonardo ve Vlku z Wall Streetu jasným kandidátem na Oscara. Alespoň se Martin Scorsese o to velice snažil, tak v této roli už by ho tato cena neměla minout. Po loňském filmu Birdman je tento Alejandrův film dalším hlubokým zářezem do mé filmové duše. A milovníky filmů o přežití letos poznáte tak, že si budou u tohoto filmu v kině pomlaskávat.