Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (38)

plakát

ONEMANSHOW: The Movie (2023) odpad!

Poselství filmu od Kazmy pro jeho přítelkyni má tedy asi být "Mrzí mě, že jsem před tebou nezvládl utajit to, že jsem tě podvedl." A pak by žili šťastně až do smrti.

plakát

Oppenheimer (2023) 

Možná o tom jen nedokážu přemýšlet dost do hloubky, ale z propagace filmu jsem nebyl připravený na 3 hodiny dialogů. Nolan jako vždy láká do IMAXU, ale upřímně je Oppie pro tento formát možná nejzbytečnějším z jeho filmů. Proč? Protože akce nebo alespoň výpravného vizuálu je tam opravdu minimum. Ano, dialogy jsou natočené precizně, málokdo by stejnému obsahu dokázal dát takto bombastický kabát, ale přijde mi jako kdyby se zapomnělo na základní filmařské pravidlo "Show, don't tell." Navíc, když už je tolik prostoru pro obličeje a dialogy, proč film skoro neřeší psychologický dopad použití "Gadgetu" u většiny vědců, kteří se na jeho vývoji podíleli? Pokud si chcete Oppenheimera maximálně užít, doporučuji nechodit večer a důkladně si před promítáním nastudovat dějepis, slavné vědce a fyziky 20. století a také politiku USA. Hodně štěstí, máte co dělat! Bez hotového domácího úkolu se ve filmu rychle ztratíte. 66%

plakát

Pán prstenů: Prsteny moci - Stín minulosti (2022) (epizoda) 

Moc hezké obrázky a hudba, stále mi to ale přijde jako vyjeté z fabriky, příliš generické. Casting Galadriel i Elronda se povedl a obzvlášť u něj tam jde odpozorovat i podobnost s chováním původní, starší verze postavy. Jinak mě to ale vlastně docela nudilo, i jako fanouška fantasy, děj byl silně předvídatelný a co mě opravdu mrzí, byla zde učiněna vědomá rozhodnutí odpoutat se od původní atmosféry filmů Petera Jacksona, vůbec nemluvě o Tolkienovi samotném. Máme tu tak nejen politickou korektnost vytlačenou do maxima, ale třeba i romantické linky a až směšnou úroveň brutality (scéna s trollem) která mi sem prostě nesedí. Jako by seriál nevěděl, čím chce být.

plakát

Kočičky (2020) 

Zajímavý příběh a kontrast dvou prostředí, ale mohlo to být odvyprávěno i svižněji a lépe. Některé odbočky jsem asi úplně nepochopil, ale rozhodně se tu nejedná o nic brutálně šokujícího, nebo kontroverzního. Film prostě jen ukazuje nepříjemnou a zvrácenou realitu. Sice docela dobře, ale jinak je příliš jednoduchý, nekonají se tu žádné velké objevy. 55%

plakát

Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn) (2020) 

Je zde moc fajn hudba a občas teorie chaosu dovolí i nějaký ten povedený vtípek. Jinak se ale v mých očích tento zarážejícně hlasitý, nevkusný feministický výkřik může hrdě postavit vedle svých kolegů z filmové školy beznadějných případů DCEU. Ani Ewan to nezachránil a to jsem se na něj vážně těšil! 33%

plakát

Banda (2019) (seriál) 

Milionový námět, velmi zajímavé postavy a skvělé zpracování. No... tak napůl. The Boys má podobně jako třeba Black Mirror svou vlastní nepříjemnou atmosféru, kterou určitě beru jako silnou stránku a která slibuje silný zážitek. Jen to provedení je občas trošku vedle. Cítím, že postavy, se kterými si tvůrci přejí, abych spíše sympatizoval, mi moc sympatické nejsou, nemám se v seriálu moc o co opřít, nebo vyloženě komu fandit. A naproti realističnosti celé věci jde ten fakt, že se jedná o extrémně nereálný svět. Jako karikatura konzumní společnosti a parodie idolizace superhrdinů ale opravdu skvělé. Homelander je tak nechutná postava, že jsem to už dlouho neviděl a i s ním jsem v závěru dokázal pod ostrým úhlem lehce sympatizovat, nebo pochopit jeho chování. Rozhodně se povedlo víc, než nepovedlo. Trošku to do druhé série přecejen učesat, přidat nějaký ten budget na CGI, ať to křupe, a bude to paráda. 78%

plakát

Zaklínač (2019) (seriál) 

Nečekal jsem vůbec nic a Zaklínačem nepolíben jsem si řekl, že ten nový fantasy svět s nadhledem navštívím. Co se může stát? Seriál pro mě byl velmi příjemným překvapením. Hlavně jeho osobitost a potenciál jsou neuvěřitelné. Říkám potenciál, protože je tu sice perfektní obsazení (Henry Cavill a jeho životní role), očividně zajímavá předloha, zajímavě vystavěný fantasy svět, který není ani Pánem Prstenů, ani Hrou o Trůny, skvělá technika je tu taky a všechno od kamery, přes choreografii až po hudbu je výborné. Ale stejně jsou tu chyby! Nelineární vyprávění je velmi odvážné a uměleckou hodnotu má, ale možná funguje lépe pro znalce předlohy. Já jsem z něj byl opravdu často více zmatený, než nadšený, a přemýšlení o dějových linkách mi zbytečně strhávalo pozornost. Asi by to šlo, pokud by nešlo o skutečně úvodní seznámení a první sérii, ale takto se z toho stala expoziční noční můra, horší, než kdejaké monstrum. Občas jsou zde také problémy s konzistencí kvality jednotlivých linek, kdy jsem se modlil, aby už se skočilo na Geralta, nebo třeba na Ciri. Samoúčelnou explicitu v žánru lze odpustit, protože alespoň přidává kousek osobitosti a vymezuje se proti pohádkám, ale občas to bylo vážně jako pěst na oko. Jinak ale skutečně zajímavý seriál a pokud se vypilují zmíněné chyby, máme tu možná i jednoduššího nástupce GoT. Za první sérii 75%

plakát

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019) 

Pocity z premiéry jsou ještě velmi čerstvé, ale myslím že stojí za to si je napsat. Ač jsem nejen milovník Star Wars, ale také poněkud nepopulárních sequelů, The Force Awakens i The Last Jedi ve mně zanechaly velmi silné pocity i přes svou přehnanou opatrnost v rukou Abramse a chyb z odvážnosti Johnsona. I když tam občas něco vrzalo, cítil jsem se být ve svém oblíbeném a uceleném vesmíru a s novými sympatickými hrdiny. A to, co se ve filmech dělo, ve mně vyvolávalo nějaké emoce, ať už strach, napětí, radost, nebo dojetí. Poslední díl ale bohužel... nic. A podle mě to nebude tím, že jsem o dva roky starší. A čím tedy? Usilovně hledám, co se mi na filmu líbilo. Řemeslné provedení a výprava byly znamenité, stejně jako tempo filmu, alespoň ze začátku. Herecké výkony až na výjimky slušné a někde i výborné, dokonce i v rámci ústřední dvojice hrdinů. A humor byl také skvělý, vkusný a neotravoval, ani nikde nenarušoval vážnou atmosféru. Bohužel toto nejsou věci, na kterých se dá postavit opravdu dobrý film. Ten totiž potřebuje především příběh. A příběh je zde opravdu definitivní kámen úrazu. Ať už se jedná o úvodní hledací mise, donekonečna se opakující tropy, předvídatelnost, nebo naopak rádoby překvapení, která nedávají smysl - hlavně co se týče (zdánlivých) konců několika důležitých postav, vše působí velmi nastaveně, uměle a jak zde mnoho lidí píše, příliš opatrně, jako by chtěl J.J. v tomto závěru jedním seknutím světelného meče přetnout všechna pouta s předchozí epizodou a zároveň odpovědět na všechna tajemství, kterými nás naopak sám zahrnul v epizodě sedmé. Bohužel to ale nefunguje. A jak by také mohlo! Samotný závěr, na který jsem asi víc, než kdy předtím, čekal opravdu celý film je pak na můj vkus příliš disneyovský a pohádkový a navíc podkopává váhu hlavní dějové linky původní trilogie. Anakin Skywalker totiž v Návratu zachránil NEJEN svého syna... A o tom to podle mě celé bylo. The Rise of Skywalker působí jako hezky natočené a zajímavé propojení mnoha fanfikcí, ale má v sobě příliš velké množství chyb. Opravdu by pro takto očekávanou a světoznámou ságu s nejvěrnějšími fanoušky v celé galaxii bylo přístě vhodné si udělat námět pro celou trilogii na začátku a nedávat to dohromady až "za jízdy" - je to totiž opravdu, ale opravdu znát. Místy to bylo, píšu to velice nerad, daleko trapnější, než cokoliv z Prequelů. 65%

plakát

The Mandalorian - Kapitola 5: Pistolník (2019) (epizoda) 

Tatooine je super a ze začátku jsem byl z páté kapitoly vážně nadšený! Některé reference opět dokazují, jak moc jsou Filoni a Favreau skutečnými fanoušky a znalci Star Wars a to velmi cením. Pořád je to syrové a vizuálně zajímavé, ale příběh se nám začíná nějak točit. Ono 8 dílů v sérii není kdovíjak moc a já už teď netrpělivě podupávám, kdy se to zase někam posune. U čtvrté kapitoly se dala odbočka omluvit jako oddych a chvilka pro emoce a budování charaktrů, ale tady už mi to nějak nesedí. A krátká stopáž tomu taky nepomáhá. Postava opravářky lodí je sympatická, Tuskenové jsou zábavní (proč jsem přesně věděl, co se stane, když je nováček očumoval z bezpečné vzdálenosti?) ale pokud se ve finále všechno magicky nepropojí a nebude dávat smysl, obávám se, že zastávka na jednu z nejproslulejších planet Star Wars univerza poněkud postrádala význam.

plakát

Rambo: Poslední krev (2019) 

Další z letošních velkých konců není vůbec špatný, jen to není žádné velké a kdovíjak povedené finále. A tím pádem pro mě ani důstojné zakončení. Jako takový se mi film líbil, nicméně třeba oproti předcházejícímu dílu má co dohánět. A není to vůbec tím, že by byl nesmrtelný Stallone o nějakých deset let starší! Nevadila by mi ani jednoduchá a předvídatelná zápletka, postavy jsou celkem autentické, natočené je to řemeslně hezky. A povedených brutálních akčních scén je tu pro všechny dost! Ovšem na sto minutách je nepříjemně zřejmé, že je to ze začátku trošku utahané a ve finále naopak - a to považuji za největší chybu - velmi uspěchané. Opravdu jsem do poslední chvíle čekal, jestli za tím velkým divadlem na farmě nebude víc. O hodně víc. Že tam chlapců přijede alespoň další tucet. Že něco udělá Johnovi čáru přes rozpočet a on se bude muset přizpůsobit. Cokoliv! Ale bohužel. Nezbývá, než doufat, že třeba závěreční Expendables dopadnou lépe. Myslím, že můžeme být rádi, že má John Rambo konečně klid. 66%