Recenze (8)
Nexus (1994)
Tak jsem byl zvědav, zda to je opravdu, v tuto chvíli 14. nejhorší film, když je nabízen na i vysílání České televize, u níž předpokládám, že trochu dbá na divácký vkus a nabízí spíše lepší filmy. Od výroby toho filmu uplynulo právě 30 let, takže se nedá úplně hodnotit dnešními měřítky. Scénář je však naprosto pitomý, takže film už herci moc nezachrání. Nakonec jsem vydržel do konce, abych zjistil, kdo hraje Zilii (Cristina Goyanes), kterou csfd překvapivě utajuje. Za její zjev (jako herečka toho moc nemusela zahrát) a za některé paralely se současnou globální politickou situací jsem dal jednu hvězdu.
Atlas ptáků (2021)
Herecký koncert Donutila i Miholové.
Bastardi (2010)
Většina komentářů mi připadá až příliš kritická. K hereckému výkonu T. Magnuska sice můžeme mít oprávněné připomínky, ale herecké výkony žijících legend, jako je Bohdanová, Obermaierová, Potměšil aj. jsou výborné, ač třeba moc prostoru nemají. Nejvíce mne překvapila přirozenost hraní většiny žáků ve škole. Až člověka zamrazí, když si uvědomí, že asi nehrají, ale tak se chovají ve skutečnosti. Filmu bych dal tak 70 %, ale protože hvězdičky nelze půlit, "zaokrouhluji" hvězdičku nahoru už kvůli tomu faktu, že je třeba na problémy, o nichž film pojednává, neustále upozorňovat.
Když Harry potkal Sally (1989)
Na to, že film má 82 procent, jsem čekal více. Mám rád romantické filmy, ale asi jsem počítal s větší "nasládlostí". Stačilo vyměnit Billy Crystala někým mně více sympatickým a hned bych dal bodů více :-)
Pokání (2007)
Jo, jo, pěkný film. Zpočátku jsem se trochu nudil, protože podle počtu hvězdiček jsem myslel, že film bude strhující od samého začátku (ten jsem ale nestihl a film sledoval asi od páté minuty). Závěr byl ale velice emotivně silný a na ten krátký záběr na vodu valící se do metra dlouho nezapomenu. Takže bych dal tak 8,8 bodů..
Ivan Havel: Pozdní sběr (2013)
Zajímavě natočený dokument. Zaujalo mne i natáčení při pohřbu prezidenta Havla (včetně cesty autem do Strašnic).
Vrchní, prchni! (1980)
Výborný film, na nějž si vzpomenu, kdykoliv jdu v Praze nakupovat do knihkupectví Fišer v Kaprově ulici...
V kómatu (1978)
Na tu dobu slušný thriller. Člověk s nostalgií zavzpomíná na tehdejší účesy i počítače. Navíc cudné, jak v té době se mohly v Americe točit filmy, takže jen náznak sexu v nemocnici mezi lékařem (ten s obdivuhodným klidem dokáže reagovat na dotaz doktorky Wheelerové) a sestrou a pak úsměvně erotické záběry zespodu na dokorku Wheelerovou šplhající po žebříku. Ta s rafinovaností nakonec svlékne punčocháče, aby nález jejích bot bez punčochových kalhot nebyl nápadný. Co se týče výkonu herců, tak dle mého názoru byla Bujoldová lepší než Douglas.