PetrC.

PetrC.

Petr Čížek

okres Jablonec nad Nisou
吃人分子

4 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 11.8.2020  22:16

    Stará adaptace Raisova vlasteneckého románu z dřevních dob zvukového filmu, s malou produkcí, malým počtem natáčecích dnů a tehdejší krátkou stopáží. Je objektivně vzato podprůměrná i na svou dobu. Film trvá 78 minut, z nichž hodně prostoru dostávají odbočky od hlavního děje s hvězdným Hugo Haasem v roli ševce Adama Hejnů. A vidíme např. i dvouminutovou německou árii na plese v Milově, aniž by měla ve filmu jakýkoli význam. Scénáři chybí řád, scény jsou za sebe poskládány tak, že na sebe místy dějově správně nenavazují. Jindy filmu pro změnu chybí kontext, který je znám pouze čtenářům literární předlohy, a tak působí scény nesmyslně nebo dokonce komicky. Režisérovi patrně chyběl odstup od námětu. Nejlepší výkony předvádějí Jaroslav Vojta v roli faráře Stehlíka a Jarmila Lhotová v roli Žalačky. Obsazení Nory Stallicha do role preceptora Čermáka je dobrou volbou s ohledem na vzhled, věk a pěvecké dovednosti. Jeho herecké pojetí role ale není moc přesvědčivé. Hudební doprovod mimo fakticky hraných nebo zpívaných scén téměř chybí. Pod průměrem končí i kamera a střih. 39 %

    • 28.4.2020  20:35
    Noc rozhodnutí (TV film) (1993)
    *

    Noc rozhodnutí je vlastně "na koleně" vyrobený televizní snímek. Bez výpravy, s nepřesnými a nezajímavými kamerovými záběry, podivnými prostřihy do dobových týdeníků a s hodně slabým scénářem (přestože námět je velice silný). Snímek vlastně ani nedosahuje standardní stopáže celovečerního filmu. Nebýt velkých jmen v hereckém obsazení a výborných hereckých výkonů Hrušínského, Abrháma a Němce, vlastně by film ani nestál za povšimnutí. Celkově je to ale pořád málo. 24 %

    • 24.3.2020  16:51
    1917 (2019)
    *****

    Po "pohádkovém" Válečném koni jsme se nakonec dočkali i ryzího dramatu z prostředí první světové války. Prvotřídního. Fantastický audiovizuál ukazuje, proč byla první světová válka psychologicky nejtraumatičtější konflikt 20. století (a to tu nemáme plynový útok). Jedná se o minimalistický příběh odvyprávěný z pohledu první osoby, bez kontextu, bez odboček. Působivý, přímočarý, heroický. A vlastně z pohledu dějin bezvýznamný, jak v závěru uvádí plukovník Mackenzie: generalita beztak pošle všechny "zachráněné" muže na zteč o pár dní později. A panenská krajina se změní přesně v takovou, jakou jsme viděli v úvodu filmu. Srovnání s Dunkirkem nemá smysl. Oba filmy jsou úžasné. Každý ale vypráví svůj příběh. 95 %

    • 21.3.2020  22:36

    Asi už dnes pana účetního v podání Bena Afflecka můžeme označit za klasiku akčního filmu 10. let. Skvěle zvládnutá titulní role, takřka na míru ušitá. Máme tu zkrátka vynikající námět skvěle přetavený do filmového výsledku. Jediným slabším článkem je hudba. 80 %

    • 13.9.2019  21:52
    Zlatokopky (2019)
    ***

    Jennifer Lopez válí, film dobře uteče, je to vlastně jedna velká kostýmová show (tak i onak). Námět má svoje limity a scénář jeho stín nepřekročil. Snímek za vidění nicméně stojí. 68 %

    • 16.8.2019  23:31

    Film drží nad vodou výkon Jane Fondové a Jacka Lemmona. 57 %

    • 5.8.2019  23:28
    Slunovrat (2019)
    ***

    Film měl od úvodních záběrů našlápnuto hodně vysoko, postupem času se ale přesouvá do ryzí symboliky a dějově mu dochází dech. Vykreslení postav a jejich vzájemných vztahů jsou v mnoha ohledech slepé uličky. Jakmile se děj přesune do zapadlé komuny uprostřed švédských lesů, je záhy jasné, že tady cesta končí. A že hrdinové nejsou účastníky náboženského obřadu, nýbrž jeho objekty. Čekání na zvrat je marné, osudy všech zúčastněných dopadají přesně tak, jak bylo scénáristou a staršiny komuny dopředu nalinkováno. Jako by se režisér a scénárista v jedné osobě bál učinit výrazný zásah, aby se mu mozaika bohatého symbolismu nerozsypala. V titulní roli exceluje Florence Pugh, nikdo další jí ovšem zdatně nesekunduje. Hororové atmosféry je vynikajícím způsobem dosaženo díky sugestivnímu a invenčnímu střihu obrazu i zvuku. Dlouhá stopáž a konečná redukce na jedinou lokaci ubírají dynamice, která v druhé polovině evidentně schází. Přesto se jedná o jednoznačný nadprůměr v rámci hororového žánru. 69 %

    • 16.7.2019  21:35

    Těžkopádná hororová adaptace. Nemá spád, nefunguje. Na druhou stranu dobře obsazená a pojatá role A. B. Custa. Nedokoukáno a nehodnoceno.

    • 7.4.2019  22:22

    Bez ústřední melodie Johnnyho Hortona a kvalitní produkce bych hodnotil o kategorii níže. Fraška, samý stereotyp, řídký děj. John Wayne jako tahák na diváky sice úplně nezklame, ale herecký koncert se nekoná. Vše podtrhuje špatná režie. 51 %

    • 13.12.2018  23:01

    Scénář jako by napsaly děti ze základní školy. Producenti na zfilmování ale dali devítimístnou dolarovou cifru. Výsledkem je velkolepý bizár, absolutně bez napětí, bez jakýchkoli překvapivých zvratů, bez zajímavých triků a v případě mnoha scén dokonce s vyloženě odfláknutým vizuálem. Peníze vyletěly komínem a film je akorát k smíchu. 20 %

    • 30.10.2017  22:57
    matka! (2017)
    ****

    Alegorický horor, který smíchal páté přes deváté a který už místy neví co říci. Ale také snímek, který má dvě gradace: když už se zdánlivě děj vyčerpá, rozjede se teprve (jako po zahřívacím kole) na plné obrátky. Brilantní je ztělesněný individualismus v podání Jennifer Lawrence. Největší slabinou je hudební doprovod. 74 %

    • 24.9.2017  11:52

    Hudba z Marsu není jenom padesátková agitka. Je to po všech stránkách kvalitní, jemně satirická dobová komedie. 88 %

    • 9.7.2017  18:52
    V utajení (2017)
    ***

    Film v prvních 30 minutách začal rozvíjet vynikající námět, avšak v druhé polovině bylo vše pohřbeno iracionálním nuceným vyvrcholením a neobjevným klišé závěrem. 50 %

    • 8.1.2017  19:45
    La La Land (2016)
    ****

    Vzpomínka na zlaté časy filmových muzikálů. Ale stejně jako jazz nemá nabídnout jen bezduchý relax, ani tomuto muzikálu nechybí vážnější pointa. Přes pozvolný rozjezd totiž graduje do fenomenálního finále. Kromě hudby a práce s kostýmy si snímek zaslouží pochvalu také za účelné využití ústřední písně 'City of Stars' – aspektu, který je vlastní filmovým klasikám, ale v posledních letech takřka z kinematografie vymizel. 81 %

    • 31.12.2016  21:13
    Anthropoid (2016)
    ***

    Standardní filmařská práce po všech stránkách. Trochu slabší scénář vyvažuje zdařile vystavěná gradace do 'finest hour' českého odboje, potažmo národa. Herecké výkony jsou značně nevyrovnané: od výborného Murphyho až po mizerného Dornana s Le Bonovou. 55 %

    • 30.12.2016  20:23
    Pasažéři (2016)
    ***

    Rozvláčné drama s pomalým rozjezdem, očekávaným vývojem, jedním zvratem a utnutým koncem. Solidní námět, ale špatný scénář a slabá režie: výsledkem je absence napětí, náboje i překvapení. Propracovaný a nadstandardní audiovizuál je možná zároveň překážkou pro lepší celkové vyznění filmu, protože odvádí diváckou pozornost od děje a hereckých výkonů. Pasažéři tak končí v průměru. Podobný námět byl v minulosti již lépe zpracován ve filmech Trosečník, Pohřben zaživa, 127 hodin, případně – v rámci stejného žánru – Pandorum či Gravitace. 56 %

    • 20.7.2016  22:34

    Britský film, sice s americkou nálepkou, ale typicky evropským rozuzlením. Až po konci snímku teprve vynikne scéna se sledováním filmu Des hommes et des dieux, která rozuzlení i vyznění předesílá. Výborný hudební doprovod celý film skvěle podtrhuje. 79 %

    • 20.7.2016  00:10

    Na Sama Rockwella v roli psychopata/vraha jsme si už tak nějak zvykli. A jeho úloha v tomto snímku nepřináší nic, co bychom už jinde neviděli, avšak ve slabší a prvoplánové verzi. Film jako komedie nakonec ještě docela funguje. Ve všech ostatních aspektech je to ale podprůměr; nejslabší jsou zcela nevýrazná hudba a nepropracovaný zvuk. 42 %

    • 24.3.2016  23:22

    Velká očekávání, velká mediální kampaň po celém světě. A výsledek? Snyder spotřeboval veškerou symboliku a psychologii v prvním díle. Druhý díl je zlatá skořápka, ve které nic nedává kloudný smysl. Psychologický zvrat Batmana při souboji se Supermanem logiku neohýbá, ale rovnou láme přes koleno. Podobných momentů je ve filmu více. Laciný závěrečný motiv smrti jako cliffhangeru k dalšímu dílu je zpečetěním toho, že druhý díl je kvalitativně o dvě kategorie níž než první. 61 %

    • 28.2.2016  22:11
    Brooklyn (2015)
    *****

    Brooklyn je možná opožděná, zato však mistrovská generační výpověď. Je to zkrátka vynikající film, kde pod taktovkou Johna Crowleyho perfektně zapadá vše tam, kam má. Obdivuji Crowleyho neuvěřitelný smysl pro detail, načasování a směřování toku emocí. Naprosto dokonalý je hudební doprovod. Negativního mne nenapadá vůbec nic. 94 %

    • 3.2.2016  20:18
    Red Dirt Rising (2014)
    odpad!

    Na film se bohužel nedá dívat. Všechno je špatně. Děj vůbec není poutavý, vyprávění schází jakákoliv promyšlená struktura, klíčové scény jsou vyložené zpackané a herecké výkony jsou ryze amatérské. Po technické stránce to není o moc lepší: produkce je hodně laciná, zvuk je namixován nekonzistentně, obrazové efekty chatrné. Hudební motivy byly vybrány dobře, ale hudba hraje v pozadí takřka neustále a obzvlášť v dialozích vyloženě ruší. 7 %

    • 27.1.2016  22:46

    Film začíná hodně těžkopádně: jak vypravěčsky, tak i technicky. Retro statické snímání účinně brzdí filmový spád. Dojem se mění, když začne líčení boje člověka s nelítostným živlem. Stále hodně pomalé a rozvláčné vyprávění se náhle stane poutavým a dramatickým. A co víc, celé to dohromady zpětně tak nějak … docela funguje. Takže proč ne. Z herců mi nejvíc utkvěli Casey Affleck a Ben Foster ve výrazných vedlejších úlohách. Hudební doprovod je solidní, ale vůbec ničím nepřekvapil. Celkově Gillespie odřídil film na jistotu. 69 % [Název filmu, převzatý z knižní předlohy, ve mně okamžitě evokoval Churchillův projev „This was their finest hour.“ Myslím, že je to docela pěkná paralela.] ** ČSFD předpremiéra Liberec **

    • 13.1.2016  20:43

    Nádherná audiovizuální koláž. Trvající dvě hodiny. Nic víc. 39 %

    • 10.1.2016  22:35
    Rukojmí (2015)
    ***

    Film, který je čistě o hereckých výkonech (výborní Kate Mara, David Oyelowo + ve vedlejších úlohách Michael Kenneth Williams a Leonor Varela). Vše ostatní je alespoň o kategorii horší. 51 %

    • 30.12.2015  17:03

    Podivná adaptace, kde nic nezapadá dohromady. Polovičatá aktualizace hudby a kostýmů akorát odpoutává pozornost od stěžejního pilíře předlohy: psychologie postav. Dávám rozhodně přednost 40 let starému Gatsbymu s Robertem Redfordem v hlavní úloze. 44 %

    • 16.10.2015  19:46

    Ben Foster skvěle hraje Lance Armstronga, ale když se to tak vezme, film vypravěčsky vlastně vede odnikud nikam. 52 %

    • 19.7.2015  17:36

    Příliš černobílé vidění světa napříč časem a prostorem, podivný psychologický vývoj postav, schématičnost a nevyužití hereckého potenciálu hvězd hrajících ve filmu: to vše snímek řadí do lehkého podprůměru. Příště by to chtělo méně tlačit na pilu. 54 %

    • 6.4.2015  21:01
    Flying Home (2014)
    **

    Příjemný, odpočinkový film na víkendové odpoledne. Je to schematické, klišé, ale s kouzlem belgického venkova. 44 %

    • 8.2.2015  01:13
    Chlapectví (2014)
    **

    "I just... thought there would be more." Nevím, na základě čeho bych měl tomuhle filmu udělit lepší ohodnocení. Nenapadá mne ani jeden vyloženě nadprůměrný aspekt. Časosběrný snímek je sice zajímavá idea, ale rozhodně ne revoluční. 44 %

    • 2.1.2015  19:31
    Evidence (2013)
    *

    Scénárista je idiot. Policajti ve filmu ovšem ještě větší. 23 %

<< předchozí 1 2 3 4 6 7