Recenze (13)
Beze stopy (2002) (seriál)
Viděl jsem sice jen pár dílů, ale každý z nich mě bavil a seriál jsem si zakrátko oblíbil. Nemám výhrad.
Červený trpaslík (1988) (seriál)
Seriál, který má sice i slabší chvíle, ale ty mu s radostí odpustím, protože je kompenzuje jednou skvělou hláškou za druhou (hlavně Rimmer válí: "Krytone, neposíláme náhodou v tuhle roční dobu tvou hlavu na přeladění?"). Jenom škoda, že mu ke konci tak nějak dochází dech a humor je místy dost trapný. Jinak ale naprosto kultovní záležitost.
Červi (1975)
I když nejsem fanda hororů, Cronenberga mám rád a námět filmu mi také příjde povedený, přesto ale musím dát nižší hodnocení. Především kvůli technické stránce. Zkrátka se mi zpracování více než 30 let starého filmu nelíbí natolik, abych si jej řádně užil. Vím, že to není zrovna košér, ale je to tak. Kdyby byl film natočen v dnešní době, určitě bych dal přinejmenšim 4*.
Hvězdný prach (2007)
Podmanivý příběh o lásce, který, přestože obsahuje mnoho klasických klišé, dokáže zaujmout a je takřka prost hluchých míst, což se u filmu se stopáží přes dvě hodiny cenní. Nemám moc v lásce filmy tohoto typu, ale tento mě dostal. Co mě ještě dostalo je scéna tančícího De Nira v dámských šatech, na to dlouho nezapomenu.
Monstrum (2008)
Pro mně docela zklamání. Je pravda, že je to opravdu výjimečně sugestivní podívaná, která v současnosti nemá konkurenci, ale ze samotného děje už tak nadšený nejsem, naopak mám pocit, že se toho moc nestalo (oslava -> trocha toho pobíhání po ulicích -> metro -> záchrana přítelkyně -> závěr). Zkrátka mi trocho vadí krátká stopáž, film utekl jak voda (vyjma počátečních cca 20 minut, které se naopak dost táhly). Také je škoda, že jsem se nedozvěděl vůbec nic o onom monstru, ale to se dá chápat, vzhledem k formě, jakou je film natočen (uvidíme jen to, co natočil jeden z účastníků katastrofy). Každopádně se mi tento způsob natáčení zamlouvá a doufám, že bude víc takovýchto "dokumentárních" filmů.
Neznámý signál (2007)
Tohle mi moc nesedlo, chvílemi se to tváří jako horor či snad sci-fi thriller, jindy jsem měl pocit, že sleduji komedii. Co mi ale nejvíc vadilo, byla (nepříjemně kontrastní) kamera, která po většinu času zabírala jen obličeje herců a vše okolo jakoby nebylo. Nápad ovšem není špatný a být vyššího rozpočtu, určitě by šlo o pozoruhodný film.
Pozemšťan (2007)
Přestože se Man from Earth nedá považovat za plnohodnotný filmový zážitek, myšlenka, s níž přichází, mně naprosto fascinuje a nutí k zamyšlení. A to se počítá.
Silný kafe (2004)
Překvapivě příjemný snímek, který si na nic nehraje.
Stůj při mně (1986)
Kniha mě bavila o dost víc, i když těžko říct, čím to je.
Temné lesy (2003)
Podle zdejšího hodnocení a komentářů jsem se na film dost těšil, ovšem mé očekávání filmu, který mi zabrání jít do lesa, nenaplnil. Srovnání s Blair Witch podle mě není na místě, spíše to má blíž ke Cabin Fever či Evil Dead. Atmosféra je určitě slušná, ale jinak je to celkem o ničem. Absence propracovanějšího scénáře a závěrečné pointy příliš nepotěší. I přesto jsem se nenudil, proto za ***.