Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (618)

plakát

Defending Jacob (2020) (seriál) 

Velmi milé překvapení. Brilantní krimi thriller s neotřelým scénářem, který se snaží vyvarovat všemožných žánrových klišé. Celá série je velice napínavá a gradace ve finále je vskutku grandiózní. Závěr je možná trochu nastavovaný a lehce extrémnější, ale podle mě funguje velmi dobře. Seriál není zcela vyřešen, ale ucelený je. Nedovedu si představit, že by měla vzniknout další série. Je třeba také zmínit herce. Zprvu mě motivovala moje oblíbená Michelle Dockery, která se úspěšně vymanila ze své downtonské škatulky. No a Chris Evans? Také výborný. Tak tedy konečný verdikt - 5 hvězd!

plakát

Dámský gambit (2020) (seriál) 

Je to prostě skvělý. Jděte si to pustit. Tohle se Netflixu kurva povedlo. Neotřelá tématika, mnoho vrstev, absence patosu, zbytečně neukecané a přesto mnoho vypovídající, zajímavá hlavní hrdinka - k tomu skvěle zahraná, po technické stránce špičkové, stylizace taktéž. Zkrátka uděluji 5 dam z 5.

plakát

Ledová archa (2020) (seriál) 

Za mě velice dobré. Post-apo? Ano. Dystopie? Ano. Vlak? Ano. Jennifer Connelly? Ano! Je pravda, že scénář občas trochu skřípe a logika taktéž. Hlavně zde máme podivný fast travel. Nicméně musím podotknout, že jsou zde představené zajímavé postavy, které nemůžeme snadno rozdělit na kladné a záporné. Také jejich motivace jsou poměrně racionální. Zaujala mě rovněž témata týkající se totality a revolucí, které jsou v seriálu zpracovány celkem uvěřitelně. Herecké výkony nejsou optimální, ale máme zde úžasnou Jennifer Connelly, která si krade všechny momenty pro sebe. Nebýt této mé oblíbené herečky, tomuto seriálu bych se vyhnul, což by byla škoda. Během první série se vyřešilo vše zásadní, nicméně závěrečný díl se svým cliffhangerem navnaďuje na další sezónu. A já se celkem těším. Ačkoli tedy doufám, že Snowpierceru nebudou v budoucnu přidávány další vagóny v podobě nesmyslného nastavování. Myslím ale, že toto nehrozí. Za mě tedy 4 vagóny z 5. Jsem spokojen.

plakát

Tolkien (2019) 

Za mě poctivé 4 hvězdy. Podle mě krásný film o počátcích snad nejslavnějšího autora fantasy. Je pravda, že snímek mnohdy působí docela samoúčelně v tom smyslu, že se snaží snad v každé druhé scéně odkazovat na vlivy, které se otiskly do Tolkienových děl. Ale podle mě to funguje dobře. Velice mě zaujala stylizace a záběry ze zákopů první světové války, kde se zjevovaly magické bytosti známé z autorových knih. To se povedlo na jedničku. Neznám úplně detailně Tolkienův životopis, ale myslím si, že by nebylo od věci pustit tento film ve škole. Nicholas Hoult se díky Tolkienovi a nedávné The Great začíná řadit mezi mé oblíbené herce. No a Lily Collins? Opět úchvatná. ;-) Ještě musím zmínit soundtrack od Thomase Newmana, který byl zkrátka nádherný... Toť vše. :-)

plakát

Emily in Paris (2020) (seriál) 

Hodnotím silnými 4 hvězdičkami. Jedná se o velice zábavnou oddechovku v kulisách líbezné Paříže. I když sledujete audiovizuální dílo, máte pocit, jako byste toto místo vychutnávali všemi smysly. A Lily Collins? Ta je prostě úchvatná...

plakát

Veliká (2020) (seriál) 

Moje hodnocení i komentář budou jistě šílené jako tento seriál. Rozhodně jej nechci hodnotit jako něco, co se snaží dramatizovat určitou historickou látku. V tomto případě by se jednalo o jasný odpad, jelikož je zde po faktické stránce špatně snad všechno. Nicméně seriál se rozhodně vážně nebere. Na začátku každé epizody je zřetelně vysvětleno, že se nejedná o materiál k hodinám dějepisu. Naprostá nehistoričnost naopak napomáhá přinejmenším k tomu, že děj je dosti nepředvídatelný. Tím mířím k tomu, že seriál má naprosto FASCINUJÍCÍ scénář. No, kurva! A k tomu výborně napsané postavy!!! Tyto dva faktory definují kvalitu díla. Kupodivu se nejedná o komediální seriál, kde by jste se smáli v každé druhé scéně. Nicméně i několik podařených vtípků se najde.Každopádně zde kraluje všudypřítomná absurdnost. Vztahy mezi mezi postavami jsou přijatelně komplikované, a díky tomu generují intriky první třídy. Oceňuji i ztvárnění závěrečné epizody, které se povedlo na jedničku. A funguje i otevřený konec. Na závěr je třeba pochválit herecké obsazení v čele s úžasnou Elle Fanning a Nicholasem Houltem. Všichni si hraní ztřeštěných charakterů evidentně užívají. Zprvu jsem nechápal, proč se v raně novověkém Rusku objevují představitelé etnik, jejichž dobová přítomnost na ruském dvoře je přinejmenším dosti diskutabilní. Každopádně po několika dílech, kdy vám dojde, že je seriál je naprosto nehistorický, je tato skutečnost vyloženě indiferentní. Tak za mě 5 hvězd. Huzzah!!!

plakát

Vita a Virginia (2018) 

I když film určité kvality nepochybně má, musím mu udělit nižší hodnocení kvůli tomu, že jsem se děsně nudil a musel jsem se mnohokrát přemlouvat, abych jej vůbec dokoukal. Během sledování jsem se zkrátka několikrát přistihl, že moje myšlenky se zabývaly vším možným, jen filmem příliš ne. Dále mi vadila přílišná sentimentálnost a táhlé dialogy. Kvalitní prvky však představují pěkná stylizace, kamera, výprava, kostýmy a neotřelá hudba. Soundtrack kombinující moderní elektronickou hudbu s klasikou funguje velice dobře, i když jsem se zprvu musel ujistit, zda nemám ještě něco jiného puštěného, jelikož je pro zvolenou dobu, které se věnuje film, dosti netypický. Za pozornost stojí však i Gemma Arterton a Elizabeth Debicki. Nicméně i ony nemohly z podivného scénáře příliš vytěžit. Na snímku oceňuji to, že motivoval k zjištění více informací o Virginii Woolfové. Tak tedy 2 hvězdy...

plakát

Starověké říše (2018) (seriál) 

Epizoda 1 - Římské impérium. Pokud vnímám tento díl jako jakousi snahu zpřehlednit římské dějiny okolo přelomu letopočtu, tak celkem dobře funguje. Předmětem dokumentu jsou sice skandály a různé záležitosti bulvárního typu, ale ok - beru to. V určitých momentech je zde alespoň patrná snaha o nějaký kritičtější pohled na některá důvěrně známá témata a osobnosti. Co ale vnímám jako veliký zápor, je užívání mnohdy nevhodných ilustračních záběrů, které ani moc nesouvisí s tím, o čem se mluví. K tomu jsou zde chorobně využívané záběry z cyklu BBC Starověký Řím - vzestup a pád impéria. Kritizuji ale pouze jejich (nevhodné) nadužívání, zmíněný cyklus totiž mám ve veliké oblibě. Dále jsem postřehl jednu vskutku píčovinu. Zvolit tvrzení, že Caesar při cestě do Pompeiova divadla míjel Koloseum... ano tu stavbu, která vznikla století po jeho smrti... považuji za velice nešťastné. Kdyby bylo řečeno, že šel okolo míst, kde stojí budoucí amfiteátr, neměl bych s tím problém. Špatné je však to, že na přiložené vizualizaci Říma vidíme doslova název Koloseum u hmotové rekonstrukce objektu. Prostě WTF. Za zmíněné nedostatky hodnotím první díl 3 hvězdičkami.

plakát

Tenet (2020) 

Tentokrát Nolanovi dám "pouze" 4 hvězdy. Je ale možné, že hodnocení ještě pozměním, až film někdy znovu uvidím. Zároveň podotýkám, že můj komentář bude působit poněkud kriticky, ačkoli jsem filmu udělil celkem dobré hodnocení. Na rovinu říkám, že jsem zcela jistě všechno nepobral. Film se snaží sice být hodně sebe-deskriptiní, ale jsem přesvědčen, že díky té vší komplexnosti se zde musí chtě nechtě vyskytnout nějaká píčovina. Přitom veškeré paradoxy vnímá film jakože "who cares". Obecně si myslím, že si Christopher ukrojil příliš velké sousto. Je jasné, že Tenet je další chronologickou skládačkou, v níž bude všechno urovnáno na jejím závěru. V průběhu sledování jsem se však musel často přemlouvat a ujišťovat, že veškeré podivnosti budou nakonec určitě dávat smysl. To jsem zkrátka u Nolana ještě nezažil, jelikož se vždy snažil o nějakou serióznost. Tato tendence je přítomná i zde, nicméně já jsem film vždy vážně vnímat nemohl. Především když k tomu připočtu skutečnost, že jsem fanoušek Červeného trpaslíka, a tedy i epizody Pozpátku... I když veškerá choreografie soubojů a veškeré invertované pohyby musely být pečlivě natočené, nepůsobily na mě správně. S akcí mám rovněž problém v závěrečném aktu, kde jsem měl pocit, že nikdo pořádně nevěděl, co dělá. Nyní se konečně mohu přesunout k tomu, co se mi ve filmu líbilo. Tou první věcí byla Nolanova snaha o určitou sebereflexi. Máme zde totiž patrné samé odkazy na jeho dřívější filmy. Kromě chronologických experimentů (Inception, Memento) můžeme vidět slézání mrakodrapů, rozmrdávání letadel a rozmrdávání aut (batmanovská trilogie), dále mořské scenérie (Interstellar a Dunkirk), loupeže (batmanovská trilogie a Inception), My Cocaine atd.. Rovněž cítím i jisté odkazy na Kubricka, ale je jisté, že by se toho dalo najít více. Dále musím pochválit tradiční propojení van Hoytemovy kamery a burácivého soundtracku, o který se sice nepostaral Zimmer, ale i tak zněla hudba dost zimmerovsky. Propojení obrazu a zvuků působí opět epicky, a to zvláště v akčních scénách (tedy až na ty nedostatky, co jsem uvedl). Rovněž oceňuji, že některé plot-twisty dobře fungují, i když zde spíše mluvíme o tom, jak umně zapadnou kamínky do mozaiky.. Herecké obsazení je skvostné. Jsem rád, že byla dosti využita moje oblíbenkyně Elizabeth Debicki. Za pozornost též stojí Kenneth Branagh jakožto skvělý antagonista. Pattinson a Washington jsou OK, nicméně jejich postavy dostanou patřičnou hloubku až na konci filmu. Tenetu tedy uděluji 4 hvězdy, jsem zvědav na druhé zhlédnutí.