Recenze (716)
Zbožňuju prachy! (2006)
Čtyři zoufalé ženy a jejich životní peripetie... Přes slibné herecké obsazení (včetně účinkování Frances McDormand) se žádná hlubší sonda do života nekoná. Jde o veskrze průměrný film s podobným levelem a promarněným potenciálem jako Čtyři opuštění muži. Ztraceno v překladu, zapomenuto ve scénáři, nenalezeno v režii.
Ochránci (2017)
Avengers na ruský způsob aneb co umíte vy, umíme my taky, a když vy inžinýrku, tak my doktora! A místo mývala bude z gatling-gunu střílet medvěd. Tvorba lidí se superschopnostmi za pomoci injekčních stříkaček a mutagenních faktorů coby vědecká disciplína byla zřejmě v dobách CCCP na denním pořádku - viz doslova nadlidské schopnosti sovětských kosmonautů či drtivá vítězství sovětských sportovců; ostatně takový Rocky Balboa o tom ví své a nemít i on nadlidské schopnosti (ovšemže přirozeně získané) tak by z něj Ivan Drago hned v prvním kole v ringu vytloukl jeho nezničitelnou boxerskou duši. Zde tedy stůjž tímto způsobem stvořená mutantí Velká čtyřka se schopnostmi Velké šestky (navíc včetně bonusu neviditelnosti a schopnosti organizovat minerály), která žije – podobně jako Úžasňákovi – nenápadně v ústraní, do doby než je povolána zničit svého stvořitele Kuratova. Tomu totiž zachutnala moc a vyrazil se svou armádou klonů na Moskvu. Mimochodem úplně stejně, jako to posléze o pár let později udělal se svou armádou wagnerovců Prigožin. Buď tenhle film doslova hltal nebo mu dočista hráblo. Případně obojí. Triky i výprava odpovídají žánru, v jehož mělce zábavných vodách se film pohybuje, a podobně jako u ostatních počinů podobného ražení na diváky zřejmě čeká další pokračování (a možná ne jen jedno). Je vidět, že na rozdíl od Evropy, jejíž filmová mantra „dohnat a předehnat“ se po mezičase „udržet krok“ scvrkla na „neztratit stopu“, Rusové tento druhdy Hollywoodu vyhrazený žánr umějí, navíc mají v důsledku nedostatku plastických chirurgů nadbytek hezkých hereček, což bude po dorovnání výkonu procesorů grafických karet jejich nespornou výhodou.
Tři mušketýři: D'Artagnan (2023)
Za mě dosud nejlepší zpracování tří / čtyř mušketýrů - dostatečně temné, dostatečně výpravné, dostatečně napínavé a dostatečné zábavné. Mimochodem první, kde mušketýři jsou skutečně střelci a ne šermíři.
Peacemaker (2022) (seriál)
Hláškami a glam metalovou muzikou nabitý seriál, ve kterém se James Gunn po svém pustil do deep state, posluhujícímu v USA extraterestriálním entitám. Zdá se, že je opět na koni, z jehož sedla byl vykopnut poté, co si v Hollywoodu dovolil pustit hubu na špacír :-)
Zabijáci z maloměsta (2017)
Zabijácké soupeření Rusko vs. Velká Británie v tomto filmu skončilo plichtou. Jak dopadne geopolitické soupeření těchto dvou odvěkých rivalů, na to si v reálu musíme ještě nějaký ten pátek počkat...
Mrzout (2014)
Další severská dramedie z ranku "stoletých staříků" jako třeba Muž jménem Ove, jehož kvalit však nedosahuje. Přesto, myslím, stojí za zhlédnutí.
Becassine ! (2018)
Úsměvný feel good snímek, lehce šmrncnutý starosvětskou poetikou Amélie z Montmartru, jehož poselství nejvíce ocení ti, o nichž mluví Matouš v 18:3.
Svatební plán (2016)
Hmmm... svatební plán po všech těch šiduchim nakonec nevěstě vyšel - na rozdíl od plánu režisérky natočit dobrý film.
Nehybná chůze (2008)
Hirokazu Kore'eda... v podstatě víte, co čekat - nedějový propletenec rodinných vztahů... a taky to dostanete, včetně režisérových hereckých oblíbenců.
Invalida (2023)
Ultimátní slovenská záležitost, po které mohou filmaři z českých luhů a hájů se svou současnou mdlou tvorbou jen se závistí pošilhávat. Jestli má nějaký film patřit do kategorie "MUST SEE", je to rozhodně Invalida.