Oblíbené seriály (5)
Městečko Twin Peaks (1990)
Teorie velkého třesku (2007)
Vražda (2007)
Už dlouho vyhledávám severská díla pro jejich "normálnost" a "evropskost" (existuje takové slovo?) - tenhle seriál mi proto nemohl uniknout. Po pěti dílech konstatuji - civilnější Twin Peaks (Sarah je sice sympatická, ale agent Cooper je jen jeden). Nádherná ponurost - stejně jako v T.P. nikdy nesvítí slunce. Skvělé záběry na Kodaň, konečně zase jednou jiné exteriéry než okoukaný N.Y., S.F., L.A...... P.S. Ty svetry jsou příšerné, vždyť ji musí strašně kousat:-)
Vraždy v Midsomeru (1997)
Most (2011)
Tak to je teda masakr...... Konečně někdo vymyslel ženský protipól Sheldonovi Cooperovi, mému nejoblíbenějšímu filmovému hrdinovi:-). Myslím, že právě tihle tzv. "postižení" lidé mají šanci zachránit svět, žádní pravdoláskaři a sluníčkaři. Záběry mého milovaného Öresundského mostu a jeho okolí jsou naprosto dokonalé, stejně, jako noční kodaňské exteriéry v "Zločinu". Nemohu se zbavit dojmu, že tyhle seriály vyrábí někdo proto, aby mi udělal radost :-) A ten úvodní song nemá chybu....