anicin

anicin

okres Praha
meme lover, film theorist, walking jukebox, goodvibes giver

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5
    • 30.8.2020  17:26
    Tenet (2020)
    *

    “Kamo, to je uplne genialni, musim na to jit znova,” rekne kazdej slepej fanousek Nolana, co si honi ego u terminu jako “entropie” “algorytmus” a “casovy obchvat” a pripada si chytre, ze vydrzel 150min v kine, vsimnul si par detailu, co naznacovaly vyvoj filmu od zacatku, dokonce mozna uhodl, ze se hlavni postava setka sama se sebou apod. Jasne, ze setka, protoze je plot twist nuda, protoze je Tenet nuda. Od zacatku cloveka nezajima zadna z postav (korektne obsazenych cernochem, Patisonem a zenskyma), nezajimaji me jejich starosti, ktery bohuzel neumi film ukazat, tak se jen v dialozich tupe opakuje “zachranujeme svet a lidi to nevi” (abychom pochopili, ze je hlavni postava frajer) nebo “jako matka miluju svoje dite” (abychom pochopili, ze ta chladna vychrtlina miluje to dite na ulici). Nezajima me tim padem osud celyho sveta, ktery bude koncit (je od zacatku pretty clear, ze nebude koncit, zeano). No je to tak. Jediny, co me zajima, je, kdy skonci film. Prvnich 90 minut se nedeje vubec nic, suchy dialogy stridaji akcni sceny s rewind efektem jak kdyz si dite hraje s videem, konec je natahovanej o pseudofilosoficky kecicky. O genialite casovyho obchvatu nepochybuju, Nolana mam rada a je mi jasny, ze to dobre promyslel. Ale nemusel k tomu napsat tak spatnej film.

    • 2.4.2018  18:34

    Cenim zamer, ze vubec neco vzniklo, no, akorat film nema zadne tema - “youtuberi” preci nejsou zadne tema, youtuberi jsou samotne medium. Je pochopitelně velmi tezke vydolovat neco pikantniho z lidi, kteri se v podstate dokumentaci svych zivotu zivi, ale prave proto nemuze dokument o youtuberech fugovat jako klasicky dokument a je nesmyslne film postavit na tech postavach. Jde v podstate jen o lehkou biografii a zakulisi nekolika vybranych ceskych youtuberu, ale pritom proto, ze nic podobneho zatim nevzniklo, mel dokument moznost vzit situaci vice zesiroka, vice do hloubky. Byvalo by mozna lepsi se nad timhle zamyslet a povenovat se youtuberstvi treba prave v korelaci s tim, jaky vliv z hlediska sociologie/psychologie/filozofie maji soc site na nejmladsi generaci, nebo treba natocit dokument vylozene o vlivu vloggeru na marketingove strategie spolecnosti a jejich promenu za uplynule desetileti.... Velka skoda, ze se nekterych temat (generacni stret, soukromi, idealizace a vzory...) dotkne film jen tak zdalky, povrchne; lide, co se v problematice neorientuji, se nezorientuji, zatimco lide, co se orientuji, se u filmu nudi. Btw velmi spatna je hudba, tak spatna, az to vypada jako koncept - ze tvurci vybrali ty nejvice cheesy pianka v hudebni bance, zrovna tak, jak to delavaji youtuberi.

    • 17.2.2018  15:24

    V podstatě slouží první řada spíše jako expozice k dalším sériím. V pořádku jako celek, ale takhle špatně napsaný pilot Fincherovi nezapomenu. Velmi, velmi pomalý a nudný rozjezd.

    • 10.12.2017  12:39
    7 životů (2017)
    ****

    7 hlavnich postav - zen, co se bavi i o necem jinym nez o chlapech a vsechny je hraje noomi rapace (proslavena zrejme filmem Muzi, kteri nenavidi zeny), hlavni zaporacka taky zenska, vtipny odkazy na matrix, hunger games, a divergence. Takova tekuta postmodernita.

    • 15.10.2017  12:01
    Infiltrátor (2016)
    ***

    Bryan Cranston hraje stejne jako v Breaking Bad, Diane Kruger ma v podstate stejnou roli jako v Hanebnych Panchartech. Zabavna kamera, hezky shoty.

    • 15.10.2017  11:55
    matka! (2017)
    ***

    NEJDĚSIVĚJŠÍ je, že existují lidi, kteří film ocení a ještě si u toho budou připadat bůhvíjak intelektuálně. Matka! je další Noe, jen se tváří záludně jak báby na finančním úřadě a slovem "alegorie" omlouvá veškeré přešlapy, ať už bizarní herectví či scénář pro divadlo. Co je dobrý: 1) marketing! skvělá kampaň a tiskovky, které člověku vnutí, že jde na masterpiece. 2) celkem brutální házení těhotnou ženskou na zem 3) Aronofskyho prohlášení, že ho k filmu inspirovalo neustálé a všudypřítomné pípání chytrých telefonů - to je ta nejlepší alegorie ze všech.

    • 8.10.2017  00:39
    Bezmocná (1995)
    *****

    Fakt, že svoje late 00's kolekce založili Alexander Wang, Miu Miu nebo Prada na outfitech a trendech Clueless v podstatě říká, v čem je ten film nadčasový, a není to kinematografie. Je to módní bible. Je to nejdebilnější a zároveň nejlepší role Alicii Silverstone. Je to stoprocentní naplnění žánru teen komedie s překvapivě pokročilou sebereflexí, která se objevuje v teen filmech až po roku 2000 ("Would you call me selfish?" "No, not to your face."). A krom totálních kultovek je Clueless plný bambilionu dalších vtipných a naprosto zbytečných věciček.

    • 8.10.2017  00:23

    Myslím, že Lanthimosovy filmy lidé mají za intelektuálnější, než jsou, což způsobují hlavně jeho režijní postupy. Jasně, najdeme tu antickou tragedii - odkaz na Ifigeneiu a její posvátnou laň nebo oidipovský trest za dávno spáchaný čin (a už trochu starou Aliciu Silverstone, která pokřivěně naplňuje oidipovský komplex). A při ohledávání materialistických návyků, rozdílů v sociálních postaveních a brutálně upřímném egocentrismu můžeme mluvit o nějaké kritice společnosti, kterou ale, co si budem, s trochou štěstí najdeme u jakéhokoliv filmu, který natočil člověk. Podle mě se Lanthimos a jeho kámoš Fillippou u psaní scénáře prostě mega baví, zavdávají si ouzo a tlemí se hláškám, který jsou nahodilý a absurdní, a scénám, co jsou natahovaný a černohumorný, až to nemusí být každýmu příjemný, ve svý podstatě nicméně hlavně hrozně vtipný. Do toho nechat hrát Farrella a Nicole Kidman jako evropské herce, zabít to klasickou hudbou a vymazlit klouzavé pohyby kamery, že se o ní hned mluví jako o kubrikovské a najednou se nám to mezi tou záplavou debilních filmů považuje za vysoké umění. Za postmodernu - klidně, ale především je to zábava. Houby hororová temnost, skličující plíživost nebo sociopatická hlubokost. Pro mě lehkost a (maličko zvrácený) vtip. Už od Špičáku.

    • 6.10.2017  09:08
    Čtverec (2017)
    ****

    Dobrý, dlouhý. Top scéna s kondomem.

    • 30.7.2017  20:38
    Proč? 13x proto (TV seriál) (2017)
    ****

    Člověk musí překonat prvotní dávivý reflex vyvolaný extrémně patetickými teen dialogy. Brrr, až se mi chce zalézt pod gauč. S přibývajícími díly ale začíná být jasnější koncept a zprvu banalizovaná témata, a dokonce sympatizace s vedlejšími postavami (z Hannah a Clay je mi na blití stále).

    • 30.7.2017  20:35
    Wind River (2017)
    ****

    Cením prostředí (rituály, postavy, přízvuky, výpravu) a výmluvný flashback v momentě, kdy by film přestal fungovat.

    • 30.7.2017  20:33

    Překombená ničím nová blbost, ale fascinuje mě nečekaná brutalita u dětí.

    • 30.7.2017  20:31
    Dunkerk (2017)
    **

    Pro odhalení chabosti scénáře se stačí zamyslet nad každou z tří "dějových linií" (časových rovin): sama o sobě je vždycky trapným, nudným, nepovedeným studentským filmem s neztotožnitelným a podivně motivovaným dějem (na pevnině alespoň mini drama okolo francouze, ale Tom Hardy v letadle je tam tolikrát úplně stejně proč? A ten kluk na lodi umřel proč a proč mě to má vůběc zajímat?). Tj. dohromady taky žádná pecka. S vyprázdněnou narací na mě nechoďte, je to manýra na první pohled.

    • 3.7.2017  22:47

    Dokument, u ktereho neni jasne, o cem je. Takze ne moc dobry dokument.

    • 2.7.2017  16:03
    Přízrak (2017)
    *

    Manyristicka picovina, hezky a uplne zbytecny zabery (stejne jako cely film), radoby hlubsi smysl pro ty, ktere jeste v roce 2017 prekvapuje, ze je zivot pomijivy a naprosto nelogicky scenaristicky zacykleni. Hudba v pohode. Lidi, co tento film ceni museli byt pri projekci zfetovani anebo nemaji v zivote vubec zadne naroky.

    • 15.3.2017  11:18
    Mlčení (2016)
    ***

    Proč není Mlčení tak dobrý, jak se tváří: 1) kamerově to není taková pecka: super shoty (chůze kněží ze schodů) střídají nejnudněji natočené dialogy (střídající se mluvící hlavy) + laciné efekty (to už bych to raději nechala všechno na zemi, než plout mořem měkkým a nabarveným jak ze znělky Dreamworks) 2) nešťastné obsazení: Garfield a Driver jsou dobří herci, ale sdovolením prvoplánový trotlové. První hodinu filmu si člověk musí utřídit, jestli je má brát vážně nebo jestli je to celý komedie, se stárnutím postav se i zlepšuje herecká role, takže ve výsledku třeba Garfielda fakt cením, ale ten Driver, co pokaždé, když mluví, zní jako Scooby Doo? Eh. A proč otce Ferreiru, který by mohl být sešlý, přesto charismatický hispánec jako třeba Benicio del Toro, hraje modrooký Liam Neeson? 3) popisnost až to bolí: viz další komentáře. Každá scéna podrobně popsaná vnitřním monologem jako ve verzi pro zrakově nevidomé. Scorcese by si příště měl vyzkoušet více MLČENÍ ve filmu.

    • 31.1.2017  23:04
    Moonlight (2016)
    ***

    Jeho máma je feťačka, ve škole ho šikanujou, je černej, malej a ještě k tomu gay. No to aby nebyl sociální hit sezóny! Chápu, že realita bývá vážně krutá, ale u filmů jsem bohužel cynická a tak tisíckrát opakovaný příběh o utlačované chudince fakt neocením. Extrémní mainstream, co si hraje na art roztodivnou hloubkou ostrosti, ale obsah podává více než didakticky - všechno musí být ne dvakrát, ale třikrát řečeno (Po několika explicitních scénách ještě hláška "Ty prodáváš drogy. Moje máma je feťačka."), všechno musí být opravdu, ale opravdu jímavé a sociální, hádám proto, aby i ty nejzabedněnější diváci pochopili vážnost situace. Sexuální identito co se neumí brát s nadhledem PLS STAHP.

    • 3.1.2017  20:52
    Jisté ženy (2016)
    ****

    Drama, které se odehrává mimo dialogy: v tichu a mlčení o mnoho více než v konkrétních replikách (Laury vůči jejímu klientovi, Jamie vůči Beth). Strašně příjemný dlouhý záběry. Film bude dost těžkej pro chlapy, kteří ženám moc nerozumí (jako všichni ti, kteří se objevují ve filmu).

    • 2.1.2017  23:19

    Rogue One sice na svět Star Wars bohatě odkazuje, dává mi ale o mnoho větší smysl v kontextu současných vyprázdněných amerických trháků. Počáteční rychlé stříhání z lokace na lokaci je podobně zmatečné jako v posledních dílech Mission Impossible. Tým o hromadě nezajímavých postav, co ale splňují politickou korektnost, by rozhodně ocenil rychlej a zběsilej Vin Diesel. Nepřehledné zdlouhavé bitky připomínají kteroukoliv z Avengers potyček. Je mi jasný, že Rogue One nenáročné vymleté diváky a vypatlané 'úskalní' fanoušky SW nezklame.

    • 2.1.2017  23:16
    La La Land (2016)
    ***

    Prvních dvacet minut jsem chtěla odejít, ale pak hrál Gosling na klávesy v teplákovce a od tý doby dával totální bomby. Posledních pět jsme brečeli dojetím. Co nejvíce cením: barvičky, "here's to the ones who dream," Ryana v komické poloze. Co fakt necením: muzikál, ve kterém se pořád dokola opakuje jeden hudební motiv. Wtf.

    • 2.1.2017  23:12
    Paterson (2016)
    ****

    Útržkovitě, protože všední den je poezie: Uměním extrémně opomíjený a přitom docela častý úkaz: život muže se ženou, kteří se milují a jsou spokojení. Láska ke skromnému, každodennímu maloměstskému životu. Film, ve kterém detaily znamenají světy. Slova tvoří obrazy a obrazy tvoří slova (běžné obrazy jako je krabiček sirek, jsou základem poezie, naopak Laury sen dává za vznik obrazům dvojčat v průběhu celého filmu). Celý film je navíc jaksi dekorován a lemován vzory, od záclon, které Laura pomaluje, přes domy, silnice, šaty. Láska.

    • 26.12.2016  10:09
    Snowden (2016)
    **

    Snowden jako osoba zajimavej, film nicmene uknouranej, zdlouhavej, plny klise, kyce a, vzhledem k tematu paradoxne, pln ameriky.

    • 24.12.2016  15:43

    Přestylizované prostředí, kterému ne každý porozumí a uvěří. Kdo uvěří, ten si užije férový příběh pomsty.

    • 24.12.2016  15:40
    Pasažéři (2016)
    **

    Titanic ve vesmíru (včetně profilů postav, hlášek a blížícího se ledovce teda meteoritu). Kdyby byl příběh vyprávěn z pohledu Aurory (btw cením sex před polární září tedy "aurorou borealis"), film je napínavější, takhle je docela fajn pointa vyzrazená cca po 20 minutách a dalších 90 minut nuda. Hezkej zadek Chrise Pratta. Sexy plavky Jennifer Lawrence. Pošmoušaná gravitace, když je Jennifer v bazénu, vedoucí k létající vodě a Jennifer v bublině je top scifi absurdní divadlo.

    • 10.11.2016  06:26

    Totální neuveřitelnost. Geniálně intenzivní válečné scény, takhle vyčerpávající, naturalistický, intenzivní chyběly od dob Zachraňte vojína Ryana. Nervy drásající, ale trošku jiným způsobem, je extrémně stylizovaná omáčka okolo, natočená až jaksi padesátkově, školně, návodně, jakoby od dob druhé světové nevznikly žádné filmy, žádný filmový jazyk... plytký romantický patos, kdy musí zamilované pohledy v záběr-protizáběru trvat pět, deset minut, a meditování u fotky své ženy podoně dlouho, všemi směry okoukaný rodinný patos, který musí být několikrát zdůrazněn, ať už slovy, flashbacky, nebo skutky, patos aka životní příběh kdy jsem jako malý někomu zavázal nohu páskem a od té doby jsem medikem. Patos kultu, ať už náboženského, nebo patriotského. Křesťanská tématika a Gibsonův krejzy megalomanskokristovský mozeček se ve filmu rozhodně nezapře, krom explicitních přirovnání a ikonografie jsou k pozorování zábavné maličkosti, jako velmi jasně načasovaný sex až po svatbě.Ve všech směrech extrémní film.

    • 17.10.2016  23:28
    Mělčiny (2016)
    *

    Docela v pohodě reklama na Rip Curl. Dobrá práce s trailerem - člověk by málem nevěděl, jaká to bude číčovina.

    • 17.10.2016  23:26

    Už mě otravuje a unavuje Dardennovské sociálno. Všechno musí být sociální. Drama je sociální. Zápletka je sociální. Všechny postavy jsou sociální. Interiéry jsou sociální, exteriéry jsou sociální. V pohodě napsaný příběh je strašně sociální a tím pádem únavný. Bratři, prosím už příští rok netočte, pokud to bude další stejný film, děkuji.

    • 8.10.2016  01:59

    Je to heavy. Heavy Jazz.

    • 21.9.2016  13:19
    Neon Demon (2016)
    ****

    Odešli jste z kina? Máte dojem, že Refn už je jen vykoksovanej debílek? Neon Demon je nesmyslná nudná onanie bez děje? Chápu. Ale rozhodně to není sračka. Neon Demon není (to pochopila i moje máma) klasický narativní film nebo film s běžným vizuálem, Neon Demon je pečlivě vykonstruovaný systém ZKRATEK (to občas potřebuje někdo dovysvětlit). Zkratkou je jak scénář jako takový (ne, jasně že ten film není o tom, že někdo někoho sežere doopravdy), zkratka jsou meditativní téměř experiment-vizuální scény (no žádný modrý a červený trojúhelníčky samozřejmě na přehlídce nebyly, a vlastně to ani není jedna přehlídka a možná ani ne přehlídka), zkratka je každý pro lidi-co-se-nezamýšlí nesmyslný obraz (jasně, že v Pasadeně nechodí do po hotelech šelmy, to ona se mění v šelmu), zkratkovitě je napsán každý dialog (přece nepozvu někoho, koho vidim poprvý, na party). Neon Demon má poměrně banální příběh, to ano, příběh o životě (jakékoliv) modelky, která je mladá a hezká, o tom, jak ji život neonů (v každém záběru alespoň jeden) změní, o tom, jak model industry funguje, kdo na koho žárlí, kdo je na koho hnusnej, kdo by koho zabil, kdo s kym spí. A tento banální příběh je předán skrze nadmíru symbolický text. Jediná chyba, co bych filmu vytkla, je zasazení do reálně existujícího města - méně matoucí by samozřejmě byl nějaký mýtický časoprostor, protože Neon Demon se může odehrávat kdekoliv, kdykoliv. Tak bych jen prosila, aby si uražení diváci uvědomili, že make up artistka konzervuje krásu (jo, proto ty mrtvoly), že několik let strávených mezi modelkama člověka změní (jo, proto ta dlouhá scéna, co vypadá jako jediná přehlídka) a že nejhorší věc, se kterou ženská nic neudělá, je bejt stará (kdyby s tim něco, cokoliv udělat šlo - jako když v neon demon holkám zmizí vrásky po sežrání a koupeli v krvi panny -, tak to udělají). Protože Refn zas takovej dement není, true story.

    • 25.7.2016  21:00
    Švýcarák (2016)
    ****

    Tumblr film: forever alones, DIY shit, indie rock, premotivovanej humor a hezky kloucci.

<< předchozí 1 2 3 4 5