MickeyStuma

MickeyStuma

Martin Štusák

okres Ústí nad Orlicí

3 body

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 32 62 93 123
    • 9.12.2018  16:02
    Čtyřikrát (2010)
    *****

    Natočit film bez jediného dialogu, přesto vyprávějící jedinečný vzrušující příběh není žádná legrace a když se to někomu povede, dá se výsledek skutečně považovat za filmové umění. Příběh krásný a krutý zároveň, se skládá s povětšinou z neobvykle dlouhých záběrů, kdy nejdelší má snad až osm minut, takže každý vypadá jako přímý přenos z daného místa. A celé má to myšlenku a ne ledajakou. Pokud někdo z diváků ví, co je to transmigrace, ví, o čem je řeč. Starý pastýř zemře a narodí se kůzle. Má duši onoho pastýře? Větší otázkou je, jestli něco takového diváka vůbec napadne. A příběh pokračuje dál. Kůzle později také zemře a děj začne sledovat strom, který se zanedlouho pokácí a použije na výrobu dřevěného uhlí. Tedy v prach. Ještě stále nic? Jedná se o snímek skutečně s nutností vše náležitě sledovat, jinak nedojde k pochopení daných skutečností. Každá scéna leccos naznačuje a dává věci do souvislostí. Je to film skutečně jen pro náročné diváky, neboť takovouto myšlenkovou hloubku jinak úchvatného lidského příběhu zábavu hledající divák prostě jen tak nepobere.

    • 5.12.2018  22:45
    Alpy (2011)
    *****

    Hodně těžkopádný snímek v mnoha ohledech stavící na surrealistickém stylu a pojmu komunikace a identity, aniž by zhoršil singularitu nebo soustředění. Dějová linka je tedy, jednoduše řečeno, záhadná a svým pojetím provokativní. Skupina Alpy tak má přetrvávající sílu a působení, které je naprosto obtížné definovat. Předpoklad je tím svým způsobem vzrušující a cítí se jako tajemství. Příběh se otevírá tajemnou sekvencí, ve které se dospívající gymnastika snaží o gymnastický výkon se stuhou na hudbu pro ní zrovna ne vřelou a to před zraky vnitřně trpícího trenéra. “Proč nemůžu cvičit na populární hudbu?” Trenér pohrozí, že pokud na něj ještě jednou zvedne hlas, zláme ji ruce i nohy a nebude cvičit vůbec. “Vy jste nejlepší trenér na světě.!” Co se za touto hláškou ale skrývá? Má trenér, jehož nejasný sadomasochistická a zdánlivě asexuální povaha, stejně neblahý přístup i ke zbytku skupiny nesoucí jméno Alpy? Pohybuje z jedné temné roviny do druhé a tyto nesourodé kompozice s malým zaměřením mají jakoby snovou, skoro halucinogenní vizualitu podtrhující onu zvláštnost příběhu. Ano, hodně těžkopádný snímek, který se musí poctivě sledovat a nesmí se vynechat jediné filmové okénko. I tak se divák nestačí divit nad vším tím tajemnem, o které nic neví a která jakoby stále zůstává utajena. Jedno je však jisté. Divák, který pochopil, že se celý tento příběh dotýká tématu smrti, ztráty svých milovaných a duševní náhrady za zemřelého, má vyhráno. Tohle je film, který osloví velmi málo diváků, neboť pochopit hlavní myšlenku příběhu je skutečně pro většinu nad lidské síly. Alternativní artový snímek, jaký tu snad ještě nebyl.

    • 5.12.2018  21:39

    Velice silný a sugestivní příběh a v dnešní době, co se týče genderové rovnoprávnosti, svým způsobem i šokující. Příběh z Albánských hor, kde je žena muži podřízena tak vehementně, že se jeden až diví, že je něco takového ještě v 21. století možné. Asi nejšokující scéna je o rozhovoru otce s dospívající dcerou, kdy jí řekne že je čas ji provdat a že jako věno dostane kulku. A to proto, že když s ní manžel nebude spokojený, prožene jí její hlavou. Samozřejmě tu nechybí ani pokus o znásilnění partou chlapů. Scénář byl napsán dle knihy Elviry Dones popisující společnost s velmi přísnými pravidly pro ženy. A ty pravidla se tu divák dozví. Převážně nemají právo přijímat žádná rozhodnutí a musí žít podle omezujících pravidel patriarchální společnosti. Existuje však ustanovení, dle kterého, aby žena nemusela žít pod mužským opatrovnictvím, se může zapřísahat, že zůstane navždy pannou a že bude žít jako muž. A to právě udělala hrdinka příběhu Hana. A tak jako muž chodí oblečená a stejně se tak i chová. Jednoho dne ale odjede do Milána za svou sestrou, která kdysi také utekla, a snaží se vrátit ke svému ženskému životu. A že to nebude nic jednoduchého je víc než jasné. Žít svobodně a mít plnou nezávislost je hlavní myšlenkou tohoto snímku. Natočen je artovou kamerou a tak z toho ční plný realismus a přesvědčení. Film je tedy spíše pro náročné diváky, ale už kvůli svému obsahu se prostě musí vidět.

    • 29.11.2018  17:53

    Velice brilantní snímek ve své podstatě krásného pohádkového rozhraní spojeného s poetikou vánoc, písniček a dobré nálady. Po technické stránce je hodně podobný českým snímkům z téže doby. Pastelové barvy dávají všemu punc nádhernosti a představám. Umělecký potenciál je vidět každým filmovým okénkem a dá se říci, že i dnes o vánočním čase diváky po celodenním shonu dokáže potěšit. Nestárnoucí francouzská filmová vánoční klasika, která si na televizních obrazovkách zaslouží své pevné místo.

    • 21.11.2018  18:31
    Mafiáni (1990)
    *****

    Snímek ´Mafiáni´a režisér Martin Scorsese. Tak k tomu není co dodat. Kvalit staršího Kmotra od Francise Forda Coppoli sice nedosahuje, ale třetímu dílu, který vznikl ve stejném roce, šlape na paty velmi hbitě. Robert de Niro, Ray Liotta, Joe Pesci a další plejáda hereckých osobností se sešla v tomto filmovém počinu ukázat, v čem tkví jejich herecká síla. Co osobnost, to charakter a celkově vytvářejí fascinující podívanou, kde si nikdo a ničím není jistý, byť si zarputile myslí opak. Snímek natočený na základě bestselleru Nicholase Pileggiho přináší ucelený obraz co všechno je součástí organizovaného zločinu. Údajně je to sepsáno na základě skutečných faktů a událostí a pojednává vzestup mladíka v mafiánském systému plného vydírání, únosů, krádeží a vražd. Příběh ukazuje světlé i stinné stránky takovýchto počínání, i když větší důraz je kladen hlavně na pohodlnost a přitažlivost gangsterského života. Ale i tak je vidět takovýto život plný násilí a klamu. I přes svou délku není hluchého místa. Vyprávění podpořené skvostnými hereckými výkony má patřičný švih a atraktivitu. Spousta zapamatovatelných scén a hlášek dávají snímku ohromnou sílu v konkurenceschopnosti s výše zmiňovaným Kmotrem. Tady bylo viditelně skutečně uděláno kus práce.

    • 4.11.2018  00:26
    Obludárium (2017)
    *****

    Příběh mladistvého středoškoláka Billyho Blooma nově navštěvujícího jistou velice ultrakonzervativní školu, který je ve svém vnitřku poněkud jiný. A co víc, nijak zvlášť to neskrývá a naopak to velice výrazně dává najevo. A jsme u jádra problému. Máme tu filmový příběh o nenávisti, opovrhování a šikany někoho, kdo prostě nějak vypadá jinak. Tvůrci záměrně nechávají diváka v nevědomosti o co se vlastně přesně jedná i když to dává tušit a velice hravě si s tím pohrávají. Jedná se o gaye? Transsexuála? Nebo co Billy je? Dějově samozřejmě není vynechána ani situace v rodině, ale střední škola a přístup spolužáků, coby zástupce veřejnosti, je přeci jen přednější. Film je tedy zaměřen na mladé lidi a to jako celek. Vyprávění je o identitě a není nic příkladnějšího, než mladík hledající svou individualitu. Cesta je hodně trnitá, ale Billy s nevzdává. Vrcholem všeho se stává kandidatura na královnu krásy ve snaze všem otevřít oči a scéna se skutečně srdcervoucím projevem Billyho snad silnější motiv k zamyšlení přinést už nemohl. Hlasování dopadne jak dopadne a je vidět, že se tvůrci o nic nesnažili. Žádná přetvářka, nadhled, či pohádka. Ne. Je to přesně životní osud, jaký skutečně je. A to se ukazuje i na přístupu diváků k tomuto filmu. Hodnocení a komentáře obyčejných diváků je zcela stejné, jako dějově názor a hlasování středoškoláků ve volbě královny krásy. Ctižádostivý příběh je podpořen velice trefným soundtrackem a designem kostýmů pro postavu Billyho, které vizuálně skutečně vynikají. Pro Alexe Lawthera nebyla role Billyho prvotinou. Takovou postavu si už zahrál v roce 2015 ve snímku ´Odjezd´. A že je neuvěřitelný i zde, nemůže být sporu. Příběh sice přináší myšlenku, ale divákům žádné moralizování nevnucuje. Je zcela na každém, jak se k něčemu takovému postaví. Jen tu je ukázána druhá stránka barikády, což se povedlo. Všichni máme nějaké své pocity, všichni jsme ve své podstatě blázni. Ale šikanuje nás za to někdo?

    • 31.10.2018  00:31
    Alfa (2018)
    *****

    Vizuálně, koncepčně a schématicky nádherný dobrodružný snímek z příběhem z doby ledové o odvaze, přežití a přátelství.  Stylem vyprávění to připomíná dávný filmový počin z roku 1981 ´Boj o oheň´. Drsná pravěká divočina, kde si nikdo není ničím jist a kde je v podstatě každá vteřina bojem o život. Ve zmiňovaném starším snímku hledá určitý kmen oheň. Tady máme pouze jednu postavu na prahu dospělosti hledajícího pro změnu svůj vlastní kmen. Sice se tu občas promluví, ale jinak je vše vyprávěno obrazem a skutečně to stojí za to. Snímek byl stvořen přímo pro 3D a takto to nevidět je ohromný hřích. Nádherné scenérie, barvy, i kamera. Jedná se skutečně o mistrovské audiovizuální dílo, jaké tu hodně dlouho nebylo. Co se týče děje, jednodušší snad už být ani nemohl, ale když se jedná o přátelství člověka se psem, co na tom chtít víc? Prostě se jedná o obyčejnou ideu počátku soužití člověka se psem v té nejjednodušší formě. Vědecké expertízy ponechme stranou, neboť co vědec, to jiný názor a teorie, které se stejně každou chvíli neustále mění. Lidský i psí charakter je z lidského hlediska a chápání věrohodný a svou autenticitou nemálo silný. Ale to zvládne pochopit snad jen pejskař. Tohle filmové dílo zkrátka dokáže obohatit vztah člověka se psem nádherným a jednoduchým příběhem. Tvůrci se nijak nesnažili o hloubku dramatizace nervydrásajících a dějově složitých scén a udělali dobře. Velký příběh, nádherné obrazy, skvělý film. A to pro každého.

    • 21.10.2018  22:51

    Druhá světová válka, poušť v Severní Africe a posádka vojenské sanitky snažící se dostat na britskou základnu v Alexandrii. Námět prostinký, ale příběh plný dobrodružství, nástrah pouště a nepřátel. Takže v podstatě pouštní válečné road movie, jehož přímočará šablona je dnes již velice známá. Frustrace, zoufalství a snaha přežít je po psychologické stránce hlavní devízou příběhu, který je rozehrán na té správné notě. Příběh zaujme nejen svým prostředím a přijatelným tempem, ale hlavně silným scénářem, který patřičně dává důraz na veškeré okolnosti všeho dění ve spojení s pevnými dialogy. Vyobrazená atmosféra přináší neocenitelný divácký zážitek. Brilantní klasika patřící do zlatého fondu světové kinematografie.

    • 8.10.2018  19:41

    Mohou se do sebe zamiloval lidé, kteří se znají již od svých pěti let? Tak s takovou otázkou pracuje romantický příběh o Rosie a Alexovi, kteří jsou právě z takového důvodu k něčemu takovému, jako je vzájemná láska, společný život a vůbec k správně volbě, nepřátelé. Jenomže jak už to v životě bývá, nic není jednoduché, jak se zdá být. A s takovým přesvědčením bojuje právě Rosie. Snímek představuje dotek srdce a dává realistický pohled na lásku, život, sen a naději. Doslova srdcervoucí vyznání Rosie na konci příběhu asi divačky stejně tak zaskočí, jako všechny v oné scéně. Ne nadarmo se snímek jmenuje ´S láskou, Rosie´. Určeno je to především pro toho, kdo trpěl nekompromisní láskou, a kterému láska proklouzla mezi prsty. Vyznání pocitů nebylo dlouho tak silné, jako právě v tomto filmu. Není smutnějšího okamžiku, než uvědomění, že nelze být s někým, koho nejvíce milujete. Trochu to vzbuzuje u diváků lítost nad nevyužitím své šance a zároveň povzbuzuje ty, kdo v takové podobné situaci právě jsou. Snímek dojemný, povznášející, relativní a to i ze zábavnými situacemi.

    • 8.10.2018  00:25
    Birdman (2014)
    *****

    Bývalý herec vymyšleného superhrdiny se snaží oživit svou vybledlou kariéru tím, že píše a režíruje hru, ve které i hraje, a to na slavné Broadwayi. Velice temperamentní snímek o vnitřních démonech a sebeovládání přesahující až artové vody. Jedná se o příběh kdysi úspěšného herce, který se snaží dostat zase na výsluní, ale jak už to tak bývá, v životě je tolik překážek, že by se jeden dostal až do stavu zoufalství. Všude samý podvodník, nepřející kritikové, dokonce ani s vlastní dcerou to není jednoduché. Neustále tvrdí, že to, co dělá, dělá jenom proto, aby byla stále relevantní. Všichni herci, co tu mají co do činění, podávají velice působivé výkony. Nejzajímavějším skutkem je, že je celý film evokován do jednoho jediného záběru. Kamera tak neustále sleduje herce od jedné scény ke druhé, čímž neustále manévruje v místnostech a v úzkých chodbách a herci tak předříkávají nekonečný proud různých dialogů Vyniká tak ohromná fascinující působivost celého snímku jako takového. Ano, jedná se převážně o konverzační počin, kde však herci předvádějí to nejlepší ze svého hereckého umění. Mnozí diváci se však v ději mohou ztrácet a budou každou scénu považovat za chaotickou, ale to je způsobeno jen svojí imaginární, náročnou a vizuální působností, zabývající se egem, vášní, slabostí, nejistotou a vykoupením. Zkrátka a dobře, je to film spíše pro filmové fajnšmekry, kteří se nebojí u filmu přemýšlet. Byť Rigan kdysi hrál superhrdinu, sám v žádném případě nadpřirozený není a tak, když ve scéně např. skočí ze střechy a letí do divadla, vidíme, jak ho  za peníze veze nějaký člověk v autě. Rigan si vzal ve skutečnosti taxík. Kolika lidem se něco takového vybaví? A právě takto je posazený celý film.

    • 6.10.2018  22:12
    Sils Maria (2014)
    *****

    Vcelku složitý psychologický komorní snímek dějově založený na herečce středního věku, která dostala roli, nad kterou má určité pochybnosti, a tak musí překonat jak osobní, tak i profesní nejistotu. Doslova herecký koncert Juliette Binoche, které neméně zdatně sekunduje mladičká Kristen Stewart. Obě jsou úchvatné a jejich spojení dokonalé. Příběh vlivem konverzačního pojetí vyznívá jakoby byl napsaný spíše pro divadlo. O to víc ve filmové podobě vypadá úžasněji. V dané problematice je jemný, inteligentní a zábavný zároveň a tak zanechá velice hluboký dojem. Jedná se o film vyžadující 100% pozornost, jinak nemá smysl se na něco takového dívat.

    • 26.9.2018  23:13

    Youyin Wu tímto snímkem naprosto ohromil a ukázal světu, že má skvostný tvůrčí potenciál. Příběh napsal v podobě knihy, kterou upravil do scénáře a sám si snímek dokonce i natočil jako svůj debut. Romantické drama z určitou pohádkovostí z prostředí Antarktidy by se dal zařadit mezi trosečnický žánr, velmi honosně se přibližující až k artu. Čtyři lidé v letadle ztroskotají vlivem silné bouře v ledové pustině, z nichž přežijí jen dva. Wu Fu Čchun a Ťing Žu, která je navíc zraněná. Nenáročný děj sleduje jejich počínání ve snaze přežít a dovolat se pomoci. Že mezi nimi vznikne milostný vztah už nepřekvapí. A tak sledujeme Wu Fu Čchunga jak bojuje s nástrahami a pastmi ledového světa, zatímco Ťing Žu je zatím v jakémsi srubu a šetří se. Nervydrásající scény tu nejsou, ale určité napětí nechybí. Strávená doba v ledové pasti činí 75 dní, což na takovém člověku ledasco zůstane. Protože má příběh romantickou atmosféru, obzvláště na konci jsou nádherné rozpravy obou protagonistů. Celé to dopadne jak to dopadne a tak je možné, že leckteré divačce snad u toho i nějaká ta slzička ukápne. Snímek skutečně nádherný, a tak se se dá říci, že čínské kinematografii se opět něco výjimečného povedlo. Milostný příběh byl už na mnoha místech, ale v oblasti Antarktidy asi poprvé.

    • 20.9.2018  22:41

    Příběh o životě, smrti, času a smíření s osudem. Není nic horšího, než úmrtí vlastního dítěte. Takový člověk se okamžitě stahuje do ústraní a začne zpochybňovat nejen lásku, čas a smrt, ale dohromady doslova celý vesmír. A někomu takovému je potřeba pomoci. A jak jinak, než psychologickou cestou plného filozofických hříček a rozjímání, protože nic jiného nepomůže tak dobře odhalit nejen to, že láska, čas a smrt se vzájemně blokují, ale hlavně momenty významu a krásy. Probírá se tu smysl života, pojem času a lásky. Filozofie je obor pro laika velmi složitý, takže snímek přirozeně neosloví jen tak každého. A je to škoda, neboť při zamyšlení nad tím vším, co je tu proneseno, si člověk uvědomí, jak je snímek ve své podstatě myšlenkově silný. Hloubka pronesených slov dokáže vnitřně zasáhnout. Ztráta dítěte, nevyhnutelnost smrti, lítost nad zbytečně krátkým životem. To je takový základ dějství, které je zobrazeno hluboce emocionálním způsobem. Will Smith tu ve své roli hodně překvapil a rozhodně byl jasnou volbou k ocenění. Emocionální je i soundtrack, který atmosféře přidává na vážnosti. Takže, pokud se divák zamyslí nad svým životem a bude se ptát, co ho dělá šťastným a jak své štěstí udrží ve smutném či tragickém období, které neustále přichází do života, pak mu snímek ukáže něco, co ve svém životě nikdy neviděl a na co ani nikdy nepomyslel. Jedná se o silný emoční film, který přemýšlí o běžných aspektech života. A něco takového se bez slz prostě neobejde.

    • 16.9.2018  19:03

    Bývalý soukromý detektiv si otevře čerpací stanici na malém městě, aby se vymanil z minulosti, ale jak už to tak v životě bývá, ta ho stejně dostihne. Film noir v plné své kráse patřící mezi ty povedené. Dramatický příběh o tajemném záhadném zločinu vyvolávající mnoho otázek v sobě nese ryze noirové napětí, typické obrazové hry se světly a stíny a příznačné dialogy. V jistém smyslu se jedná i o mírně depresivní film, ale to je s ohledem na výtvarnou stránku věci běžné. Dějový vývoj divákovi ledasco naznačuje, ale stále ho nechává na pochybách. Je to tak, či onak, nebo úplně jinak? Jisté napětí se tak poměrně věrně drží svého a to až do samotného konce. Scénář je tedy zpracován precizně a režie už dodělala to ostatní. Snímek pro fanoušky filmů noir takřka povinnost.

    • 5.9.2018  23:54
    Superman 2 (1980)
    *****

    Už to vypadalo, že na tři zločince odsouzené na začátku předchozího prvního snímku snad tvůrci zapomněli. Ale ouha, máme tu snímek druhý a v něm generál Zod a jeho věrní vojáci Ursa a Non v plné parádě. Natáčelo se samozřejmě souběžně s tím prvním, jen se na uvedení dal krapet delší čas. Snímek je tedy fantastičtější a akčnější, ale na romantickou stránku věci s ohledem na Supermana alias Clarka Kenta a Lois Lane se samozřejmě nezapomnělo také. V tom se poukazuje hlavně na to, co je zamilovaný muž schopen kvůli ženě udělat. Superman se zbaví svých schopností. Hrozba je však závratná a svět (co si budeme povídat, jde hlavně o Ameriku) je v nebezpečí, v jakém ještě nebyl. Do toho ještě starý známý Lex Luthor se svým komickým Otisem a o filmovou dobrodružnou a hlavně komiksovou zábavu je postaráno. Pokračování nemohlo být s ohledem na svou dobu lepší. Dějově navazuje na předchozí děj a dokončuje hlavně osud odsouzených zločinců, kteří se vlivem náhody dostali ze svého zajetí. Nejslavnější superhrdina tedy pokračuje ve svých dobrodružných etudách opět s tváří Christophera Reevese, který byl už nadobro s touto postavou tak nějak spjat. Dnes by se samozřejmě na snímku našlo spousta výhrad, ale to na věci nic nemění. Zub času prostě nemilosrdně pracuje. Navzdory svých nedostatků i tak má v sobě ten správný mix humoru a akce. Superman II je důstojným pokračováním, i když je tu jedno ale. V roce 2006 vznikla nová verze pojmenovaná jednoduše ´Superman II: Verze Richarda Donnera´ kterou nelze jinak než doporučit. I tento snímek má svá specifika a snad po divácké stránce přinese na daný příběh krapet jiný pohled.

    • 5.9.2018  23:09
    King Kong (1933)
    *****

    Skupinka filmařů pluje na tropický ostrov natočit exotický film. A setkají se s něčím, co by ani ve snu nečekali. Nejznámější klasický příběh v klasickém zpracování, který po technické stránce předčil očekávání. Jedná se o první filmové zpracování na základě námětu autora Edgara Wallaceho, který i po tolika letech doslova tají dech. Tvůrci se nebáli ničeho a šli dějově skutečně do všeho. Kombinace animace, miniaturních modelů a živého obrazu je dodnes naprosto dokonalá. Metoda stop-motion sice vypadá značně trhaně, ale na svou dobu to bylo něco, jako dnes CGI. Při sledování scény souboje King Konga s Tyranosaurem Rexem  snad mnohé české diváky připomene podobný souboj v českém snímku z roku 1955 ´Cesta do pravěku´. Karel Zeman se tu musel jistojistě inspirovat. Vedle japonské Godzilly je King Kong další ohromnou monster ikonou v dějinách filmu. A tak není od věci, že se k němu filmovými tvůrci stále vracejí. Příběh je nezapomenutelný a ve svém smyslu vlastně i poměrně jednoduchý. Obsahuje však vše. Dobrodružství, romantiku a v podstatě i tzv. ekohoror. King Kong naprosto ovládá celý film a svou zvířecí zuřivostí a kupodivu i lidskými city si dokonale získává divácké sympatie. Závěr moc dobře známý tedy budí přirozený smutek a opovržení nad lidskou hloupostí a honem za zisky. Úžasný nelehký herecký výkon předvedla hlavně Fay Wray v roli Anne Dorrow. Skutečná kráska a zvíře v nesmrtelném podání, která byla dokonce již i kolorována. Tohle je film, který musí mít ve své videotéce každý filmový fanoušek.

    • 3.9.2018  00:44
    Úlovek (TV seriál) (2009)
    *****

    Televizní čtyřdílná minisérie je svou brilantností, brutalitou a šokujícím dějovým vývojem jedné gangsterské rodiny, odehrávající se na přelomu 80. a 90. let, ohromným překvapením. V hlavní roli Tom Hardy, který se do role doslova vžil a viditelně si to užíval. Rodinná rivalita se tu veze na všech frontách a vypadá to, že nic a nikomu není ani pramálo svaté. Každá část pojednává určité období a ukazuje, co se za tu dobu změnilo a co ne. Děj dokáže šokovat a dovést do naprosté beznaděje. Násilí a konflikty se nevyhýbají ničemu a nikomu a dá se říct, že něco takové v televizní formě hodně dlouho nebylo. Děj poukazuje hlavně na fakt, že skutečně všechno souvisí se vším, a tak jakákoliv událost nemůže být v žádném případě náhoda či omyl. Nic tedy také nezůstane bez následků. Samotný závěr je nejen smutný a vyvrcholením všeho, ale hlavně je především pro ženy srdcervoucí. Tento televizní počin dokáže diváka připoutat do křesla a do poslední minuty ho nepustit.

    • 3.9.2018  00:36
    Úlovek - Epizoda 4 (E04) (epizoda) (2009)
    *****

    Zakončení je přesně takové, jaké mělo být. Nastupuje velké zadostiučinění, spousty slz a msty. A tak se příběh během těchto předpokládaných událostí zase postupně vyvíjí do ztracena. Ale má to styl.

    • 3.9.2018  00:34
    Úlovek - Epizoda 3 (E03) (epizoda) (2009)
    *****

    Události se přehouply do devadesátých let a dějství si všímá hlavně malého Freddieho, který se zřejmě dokonale potatil. Šokující zakončení třetí části hovoří za vše. Ale jak se říká, vše souvisí se vším. Atmosféra stále neutuchající a byť se už po divácké stránce hlavně sleduje, co se zase kde, co a komu stane, o šokující vývoj i nadále není nouze.

    • 3.9.2018  00:32
    Úlovek - Epizoda 2 (E02) (epizoda) (2009)
    *****

    Rok 1988. Dějství poskočilo o několik málo let dopředu a prozrazuje, co se za tu dobu změnilo a co ne. Šílenosti, agresivita a spousta konfliktů stouplo o nějaký ten level výše. Nikde nezůstane nit suchá a vše má jedno společné. Freddie. Druhá část jakoby se držela hesla: Nic nezůstane bez následků. Atmosféra se drží, jen se v šokujících momentech krapet přitlačilo na pilu.

    • 3.9.2018  00:22
    Úlovek - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2009)
    *****

    Rok 1984. Úvodní část začíná klasickou scénou. Hlavní postava všeho dění Freddie Jackson s tváří Toma Hardyho je propuštěn z věznice a doma na jeho počest probíhá oslava. Ne všichni jsou však nadšení. A netrvá dlouho a začnou se dít věci. Design 80. let je přesný. Prostředí, móda, soundtrack, prostě všechno. Gangsterský rodinný příběh začíná se vším všudy a rázně. Tom Hardy ve své roli násilnického šílence plně předčil očekávání.

    • 1.9.2018  18:02
    Ghoul (TV seriál) (2018)
    *****

    V totalitním režimu je kdesi v Indii do vojenského vyšetřovacího střediska přivezen tajemný vězeň, který na místě odhalí tajemství, dotýkající se hlavně minulosti muslimky Nidy, a rozpoutá doslova peklo v podobě arabského démona. Skvělý příběh podpořen pevným scénářem, skvělými hereckými výkony, kulisami a vůbec výpravou, a to všechno za vynikající kamery. Za to vše by se nemusel stydět leckterý kinofilm. Jak je u indické kinematografie zvykem, i zde si tvůrci vypomohli několika motivy z různých hollywoodských snímků, jako je např. ´451° Fahrenheita´ hned v úvodu první části a později několika dalších, které pozná skutečně jen filmový znalec. Ale jako vždy, ničemu to nevadí. Miniseriál jako celek v rámci žánru funguje naprosto skvěle. Hlavní postavou je muslimka a děj se odehrává v prostředí Indie, takže se opět po divácké stránce do toho tahá politika v rámci muslimské propagandy. Tady je to však zcela zbytečné. Muslimské náboženství v rámci příběhu nejenže nevadí, ale naopak přispívá k většímu nadhledu. Děj je skutečně děsivý a každou částí nabírá na obrátkách. Temná atmosféra by se dala doslova krájet a vzniklé peklo v prostorách omšelých vojenských prostorách je skutečně šokující. Netflix se tímto hodně vytáhl. Prozatím se jedná o nejlepší hororovou minisérii, kde hororový žánr dosáhl svého významu.

    • 1.9.2018  17:59
    Ghoul - Epizoda 3 (E03) (epizoda) (2018)
    *****

    Třetí část je ve znamení zvratů, zoufalství a strachu. Dozvídáme se, co se to vlastně děje a proč, a hlavně, co je to ten Ghoul. Nida s tím má skutečně víc společného, než si myslí. Dramatizace, hororová atmosféra, napětí a akce na vysoké úrovni. Finále příběhu je překvapivě lepší a hlavně děsivější, než by se dalo očekávat.

    • 1.9.2018  17:57
    Ghoul - Epizoda 2 (E02) (epizoda) (2018)
    *****

    Druhá část přirozeně pokračuje tam, kde předchozí první skončila. Poznáváme onoho vězně a snahu věznitelů pomocí mučenění z něj dostat informace. Temná atmosféra o něco zesílila důraz děsivosti a hnusu. Pomáhá tomu nejen prostředí, ale i kamera využívající i obraz z kamery průmyslové. Že by odkaz na žánr found footage? Nida se zúčastňuje výslechu a začnou se dít věci nedajíc se nějak rozumně vysvětlit. Podivné události kolem vězně a jeho chování se jí dotýkají víc, než si myslí. Závěrečný vězňův úsměv jakoby odkazoval na jinou neodolatelnou postavu a tím je Hannibal Lecter. Ale je to jen domněnka. Druhá část tedy pokračuje ve své koncepci šokovat a nikterak v ničem nezaškobrtává.

    • 1.9.2018  17:56
    Ghoul - Epizoda 1 (E01) (epizoda) (2018)
    *****

    První část hned zpočátku představuje temnou atmosféru a politické rozhraní známé z příběhu Raye Bradburyho, které bylo již dvakrát filmově zpracováno pod názvem ´451° Fahrenheita´ Ano, i zde se pálí knihy, neb se jedná o pomíjivou literaturu. A pomíjivý lidé se převychovávají. Hlavní postavou je muslimka Nida, která se stává vyšetřovatelkou ve středisku Meghdoot 31 krátce po té, co předá spravedlnosti svého otce kvůli protivládní činnosti. Muslimka je to však krapet odlišná. Ve svém zaměstnání bez problémů sundá šátek a muži podá ruku. Prohlédne si své nové pracoviště a některé vězně a vše je zakončeno příjezdem vězně nového, na kterého putuje nedozírný důraz. Celé dějství se odehrává v noci, což má za následek s pevným dějem a přísně drženou plynulostí onu temnou až vizuálně hororovou atmosféru. Rozjezd je vydařený.

    • 23.8.2018  22:42
    Výslech (1982)
    *****

    Další filmový zářez pojednávající o praktikách tajných služeb za stalinistické doby během výslechu ve snaze donutit vězně k přiznání smyšleného činu. Tentokrát počin polský, mající mimo jiné stejný osud jako mnohé české z oné doby, se hrdě může svým antikomunistickým vyzněním zařadit vedle francouzského z roku 1970 ‘Doznání’ a českého z roku 1990 ‘Jen o rodinných záležitostech’. Je jen jeden rozdíl. Polští tvůrci se zaměřili na vězení ženské a s tím i na přirozené sounáležitosti, jako je například těhotenství, porod a odebrání dítěte. Jinak je děj obsahově naprosto stejný. Protože se jedná o ženy, krapet to českým divákům připomene i český čtyřdílný seriál z roku 1992 ‘ Přítelkyně z domu smutku’, ale to je proti tomuto filmu hodně slabý odvar. Česko mělo StB, Polsko UB, což znamená Urzad Bezpieczeństwa (Úřad bezpečnosti). Ve snaze potlačit politické oponenty se, stejně jako v Československu StB, uchylovala k teroru, zastrašování, případně i mučení nebo likvidaci občanů. A o tom tento vskutku děsivý film je. Režisér snímku Ryszard Bugajski měl z toho, stejně jako mnozí jeho čeští kolegové, ohromný problém a vlivem toho byl nucen emigrovat. Poláci mohli snímek vidět až po pádu železné opony. Máme spolu, co se týče této doby, hodně společné. Tohle by se mělo v televizi promítat hodně často, neb lidé zapomínají a z dob komunismu si připomínají jen to dobré.

    • 20.8.2018  20:21

    Po značném průseru předchozího třetího dílu této série přišel návrat Michaela Myerse a v plné parádě. A jak se říká, vyhodilo to sérii zpět do sedla. Největším milníkem je, že Michaelovi byla dodána jeho specifická maska, která se tímto už stala součástí jeho vražedného charakteru. Spolu s ním se kupodivu vrací i Dr. Sam Loomis snažící se obyvatele městečka varovat. Bohužel se nevrací Laurie Stroge v podání Jamie lee Curtis. Příběh se odehrává deset let po události v druhém díle a opět na Halloweenský svátek. Michael si tentokrát vyhlédl novou oběť. Svoji neteř Jamie. Noc hrůzy je neodvratitelná. Po dějové stránce vlastně ani není o co stát, ale je to natočeno tak, že si s tím tvůrci vystačili a natočili film téměř ukázkově. Tady je vidět, jak lze z mála udělat více. Jako Michaelův nůž nabroušená melodie opět prořezává děsivou atmosféru a tím se snaží ponechat diváka v děsivosti a napětí. Takže co tu máme. Michael Myers vs. Dr Sam Loomis, ke kterým jsou přiřazeni nové postavy. Děj se odehrává v době halloweenské noci a byť není nijak složitý, filmově je zpracovaný dobře. Tvůrci se příběh pokusili obměnit postavami a nebyl to nijak špatný tah. Zajímavostí je, že role malé Jemie byla svěřena neznámé Danielle Harris, pro kterou to byl v rámci celovečerního filmu debut. A vynikla. Série tedy zažila slušný restart, čímž byla zachráněna.

    • 16.8.2018  21:42

    “Raději se desetkrát mýlit, než mít jednou pravdu proti straně!” Československo, 50. léta a nelidský teror na lidech v podobě vykonstruovaných procesů. Doslova horor mající reálné základy. Citace: ´Příběh z období kultu osobnosti, usilující o postižení psychologie doby a lidí ji žijících. Odsuzuje i varuje vylíčením tragických osudů dvou mužů, zatčených a obviněných z velezrady, a ženy jednoho z nich, kteří trpí nesprávnými metodami i s nimi zápasí a sami v sobě i ve svém okolí hledají odpověď na palčivou otázku, kde vlastně je pravda a spravedlnost.´ Snímek je natočen na základě autobiografického knižního románu autorky Jaromíry Kolárové, která vyšla v roce 1965. Scénář byl však dokončen až v roce 1988 a do kin hotový film vzešel zrovna v době tzv. Sametové revoluce a co si budeme povídat, kdo by v tuto dobu chodil do kina. A tak bohužel upadl v zapomnění a je to ohromná škoda. Tohle by se mělo v televizi promítat hodně často, neb lidé zapomínají a z dob komunismu si připomínají jen to dobré. A rozhodně se na to měli podívat čeští tvůrci, kteří stojí za filmem ´Milada´. Takhle nějak ten film měl vypadat. Stojí za připomenutí, že něco takového už v roce 1970 natočili francouzští tvůrci v Česku uvedeném pod názvem ´Doznání´, pro změnu dle vzpomínek popsané v knize od československého komunistického politika, diplomata a publicisty Artura Londona, který emigroval do Francie, jehož děj je tomuto podobný jako vejce vejci. Film byl samozřejmě v tehdejším Československu zakázán a není divu.

    • 16.8.2018  20:59
    Doznání (1970)
    *****

    Československo, 50. léta a nelidský teror na lidech v podobě vykonstruovaných procesů. Francouzský filmový přepis autentických vzpomínek popsané v knize od československého komunistického politika, diplomata a publicisty Artura Londona, který emigroval do Francie. Doslova horor mající reálné základy. Příběh vypráví osud Antona Ludvika, toho času náměstka ministra zahraničních věcí v Československu, který je sledován StB až do dne kdy je zatčen a umístěn v izolačním vězení, kde je mučen dokud se nedozná ke zradě. Stojí za připomenutí, že něco takového natočili i čeští tvůrci, ale bohužel a nepochopitelně tento snímek upadl v zapomnění. Jmenuje se ´Jen o rodinných záležitostech´ a pro změnu byl natočen podle románu Jaromíry Kolárové vydaného v roce 1965, jehož děj je tomuto podobný jako vejce vejci. Scénář byl však dokončen až v roce 1988 a do kin se film dostal zrovna v době tzv. Sametové revoluce a co si budeme povídat, kdo by v tuto dobu chodil do kina. Tento francouzský film však pochopitelně také neměl v Československu na růžích ustláno. Byl striktně zakázaný. A není divu. Tohle by se mělo v televizi promítat hodně často, neb lidé zapomínají a z dob komunismu si připomínají jen to dobré. A rozhodně se na to měli podívat čeští tvůrci, kteří stojí za filmem ´Milada´. Takhle nějak ten film měl vypadat.

    • 16.8.2018  20:17

    Mladá nevidomá žena je traumatizována trojicí lupičů hledající v jejím bytě panenku obsahující ve svých útrobách heroin. Dokonale rozehraný příběh o ženě, která jakoby se držela hesla: “ Že jsem slepá neznamená, že nevidím co máte za lubem!” Námět ale není nijakou novinkou. Podobný příběh, i když se jedná pro změnu o postarší ženu, lze vidět v daleko starším snímku z roku 1955 ´Pět lupičů a stará dáma´. I když pravda, tento je více do komedie. Snímek ´Čekej do tmy´ je dokonalý v celé své podstatě. Odehrává se na jednom místě, tedy v bytě nevidomé ženy v suterénu domu. Tímto je poznat, že je to natočeno podle úspěšné divadelní hry. To však na impozantnosti příběhu a napínavému poskromnému vývoji děje nic neztrácí. Naopak. Filmová verze tomu dala daleko větší thrillerovou důraznost. Režisér Terence Hill tímto prokázal svoji režisérskou dovednost, neboť natočit něco takového není zrovna žádná legrace. Děj má v sobě určitou děsivost a kdo ji nevidí, nechť zůstane slepý aby pochopil. Těžko říci, jak by si s něčím takovým poradil světoznámý Alfred Hitchcock, který má svůj snímek s příběhem odehrávající se na jednom místě ´Okno do dvora´. Nic naplat, jedná se o klasiku z druhé poloviny 60. let, která patří mezi ty nestárnoucí. Žádné současné lekačky, žádné zbytečné násilí, žádná přetvářka. Je to příběh ze kterého mrazí a to obzvlášť na konci, kdy jsou divákům vizuální stránkou předhozeny pocity takové nevidomé osoby. Andrey Hepburn v roli nevidomé podala vskutku úctyhodný výkon.

<< předchozí 1 2 3 4 32 62 93 123
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace