Recenze (1 031)
SM-rechter (2009)
Hluboké lidské a psychologické drama. Jak moc obecná spravedlnost může zasahovat do našich vnitřních životů, přestože si to účastníci vůbec nepřejí, a cítí se zdraví a spokojení v tom, co dělají? Nakolik může náš osobní život ovlivnit naši práci? Jak rozlišit co je ještě morální, co je už "mimo normu"? Film je také o síle lásky a přátelství. Velmi zaujal!
Útěk v řetězech (1958)
Úsměvná americká klasika:o)
Generál Nil (2009)
Poláci jsou oproti nám hrdější národ, dovedli zvednout hlavu za Hitlera i za Stalina - a o tom ten film je, o národní hrdosti, a o tom zůstat čestný. Zůstává smutek z toho, že to vždy odskáčou rovní lidé a ti křiví žijí dál.
Únos (2012)
Když srovnám tento film s Kapitánem Phillipsem, jako kdybych srovnával obecně americké pojetí filmů a evropské potažmo severské - oslavné až okázalé hrdinství proti obyčejnému lidskému a autentickému osudu, osudovosti bez patosu. I když oba snímky ode mě obdržely čtyři hvězdy, pod kůži se mí více dostává dánský svou pravdivostí.
Konec šňůry (2015)
Pěkný filosofický na dialozích založený film.
Pelle Dobyvatel (1987)
O synovi, který měl odvahu na rozdíl od otce uskutečnit svůj sen, a také trochu o dánsko-švédských vztazích v předminulém století. Těžký život s velmi jemným optimismem.
Severní blata (2006)
Mrazivá islandská detektivka kořeněná severským humorem.
Píseň za chudého chlapce (2003)
Má to hloubku, přestože téma není nové. Dojalo mě to.
Zkáza krásou (2016)
Po shlédnutí filmu směsice pocitů. Však ta naše star si špatně nežila a dojímá se vlastně nad tím. co ve stáří ztratila - milovaný život velké hvězdy. Za 3,5 hvězdy.
Králové hor (2015)
Úchvatné přírodní horské scenérie, úžasná kamera se vstupy do orlího života, sic příběh průměrný.