Recenze (65)
Vesnice (2004)
Pokud jste na tomto filmu byli v kine (a zaplatili za nej), nebo jste si jako ja nechtene v recenzi precetli pointu, uberte 3 hvezdicky...
Hellboy (2004)
Tento film zraje jako víno : )
Můj brácha má prima bráchu (1975)
Hvězdička navíc je za nádhernou Šafránkovou. (jinak na mě film působí jako lehce nadprůměrný - bohužel prosycen atmosférou tehdejší totalitní komunistické současnosti - a který zachraňují pouze výborní herci v čele s V. Menšíkem...) : )
Rabbit Proof Fence (2002)
Nádherný film podle pravdivé události o dlouhé a útrpné cestě tří domorodých dětí-uprchlic zpět domů z tábora na převýchovu míšenců (jež v Austrálii opravdu existovaly a nemilosrdně odebíraly domorodým matkám děti až do sedmdesátých let minulého století). Krásné (a v závěru smutné) na tomto filmu je, že nevypráví o penězích, majetku či jiných malichernostech, ale o skutečných lidech a jejich touze po kořenech.. Co jej řadí mezi skvosty, je výborná hudba Petera Gabriela skládající se především z rytmického dunění a domorodých žalmů. Funguje to perfektně. Kvůli podobným snímkům se vyplatí sledovat současnou kinematografii...
Osvícení (1980)
Lepší než kniha, což je u adaptací Stephena Kinga spíše k podivu... Šíleně geniální je geniálně šílený Jack Nicholson.
Van Helsing (2004)
Jestli jsem se ve filmu díky odsudkům a kritikám někdy spletl, tak ve Van Helsingovi nejvíce. Nečekal jsem mnoho. Prvoplánové triky, přihlouplý příběh, předimenzované akční scény, sexy mstitelka v černé kůži.. Tohle všechno ve filmu je - a mě se to moc líbilo! Sychravý a temný svět Van Helsinga je nádherný, ale uvěřitelný, naivita hlavních hrdinů očividná, ale sympatická, záporňáci jsou nachlup zkažení, ale.. ohromně charizmatičtí (jestli TAKHLE vypadá Drakula, tak chci být jeho otrokem :)).Když to shrnu: Van Helsing mě moc potěšil a sic je děj jednodušší na úkor akce, odpustíte mu to díky nádherné nasládlé atmosféře dávných časů, jež z něj dýchá... PS: Po druhém shlédnutí přidávám další hvězdičku! : )
Star Trek VIII: První kontakt (1996)
Borg Lokutus..? Asi se budu muset podívat na starší díly... Každopádně tento ST je mnohem lepší než ST: Nemesis, protože alespoň má nějaký DĚJ a výbornou atmosféru.
Až přijde kocour (1963)
Jeden z mála českých filmů, které považuji za geniální...
Leon (1994)
Pět hvězdiček je málo :-(
Výplata (2003)
Zklamání, nesahá Minority reportu ani po kotníky...