molotov

molotov

vojta pitra

okres Chrudim
koreofil a koreanista

homepage

170 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 3 4 5 10 19 27 36
    • 27.3.2012  17:33
    Toemarok (1998)
    **

    Nudný náboženský horor, který nevytrhne ani An Song-gi, ani hromada mrtvol a srandovní triky.

    • 11.3.2012  23:06
    The Inbetweeners (TV seriál) (2008)
    *****

    1. série 90%, 2. série 90%. 3. série 80%. Není to tak originální a nabušené jako Misfits nebo Skins, ale prdel to je.

    • 7.3.2012  00:26
    Skins (TV seriál) (2007)
    *****

    První série 100%. Proč nemůže něco aspoň trochu podobnýho vzniknout u nás? - 2. série 100%.

    • 5.3.2012  02:19
    Stud (2011)
    ****

    Ničím moc nepřekvapí, ale zapůsobit to dokáže. Celkem depka po skončení filmu.

    • 3.3.2012  13:08

    Celkem koukatelná propaganda, ovšem samozřejmě pouze na poměry severokorejského filmu. Když Čong Song-ok dojde, že Kim Čong-il je vlastně bůh, který se obětovává pro zemi, tak zapomene na to, že má nohu v hajzlu a vyhraje maraton na mistrovství světa v Seville. A pak už budou všichni šťastně žít až do smrti. Třikrát hurá pro Drahého vůdce! :)

    • 2.3.2012  20:59

    Příběh patnácti dětí, které se vydají na ostrov, aby utekly před tyranskými kapitalisty, kteří je bijí a vůbec se k nim nechovají hezky. Cestou ale ztroskotají a musejí překonat všelijaké obtíže. Například když se jim skoro podaří utéct, tak narazí na americkou loď plnou hipíků, kteří je chtějí prodat to otroctví. Ale aspoň se jim zdají krásné sny, ve kterých střílejí po svých pánech zápalné šípy. Jako komedie to občas funguje dobře.

    • 1.3.2012  00:25

    Na jednu stranu je to celkem ucházející film, na tu druhou brutální propaganda. Místy to bylo k nepřežití depresivní, jindy děsivé ideologicky. Nikdy více.

    • 29.2.2012  00:25
    Pulgasari (1985)
    ***

    Těžko hodnotit tenhle film. Všechno záleží od toho, do jakého kontextu film zařadíme. Na KLDR je to celkem ucházající, ale v porovnání s předcházející Sin Sang-okovou tvorbu je to spíše slabší. A jen tak mimochodem, to že byl unesen, to tvrdí on. Spousta lidí si myslí, že tam odešel dobrovolně.

    • 26.2.2012  16:03
    Misfits: Zmetci (TV seriál) (2009)
    *****

    Včera jsem dal v telce první dva díly a potom jsem si musel okamžitě stáhnout zbytek první série a ještě v noci jsem to dokoukal. Paráda. První série 100%. Druhá 100%. Třetí 90%.

    • 22.2.2012  20:19

    Ten kluk mě od začátku iritoval a vlastně mě jeho linie vůbec nezajímala. Kdyby se na ni vykašlal a natočil film jen o Meliesovi, u mě by uspěl maximálně.

    • 16.2.2012  09:56

    Debut Hong Sang-sua vzbudil v zemi velký kritický ohlas a s úspěchem byl promítán na mnoha festivalech. Tomu se není co divit, protože něco takového točí v Koreji jen pár lidí. Film je adaptací novely Podivné léto od Ku Hjo-seho a v mozaikovitě složeném příběhu ukazuje osudy čtyř lidí, jejiž touhy se ani v nejmenším nekryjí s realitou a nenachází naplnění. Bohužel pro mě já pro mistrovu estetika nemám moc pochoponí, nebo jinak řečeno, od filmu očekávám něco jiného. Nevadí mi brutální obžaloba korejské společnosti, ale ten styl, jakým je to natočeno, mě doslova ničí. Nuda, nuda, nuda, skoro až k zbláznění. Poslední čtvrhodina to trochu zvedla, ale málem jsem to nepřežil. Všechny postavy mi byly naprosto ukradené a nezajímaly mě. Asi rozumím, co se někomu na tom může líbit, ale tenhle styl filmařiny jde naprosto mimo mě.

    • 15.2.2012  12:26
    Chukje (1996)
    ****

    An Song-gi v roli slavného spisovatele, kterému umře matka a odjíždí na venkov, kde organizuje její pohřeb. Záběru z pohřbu, kde se odkrývají staré rány, kontrastují se ztvárněním rodiny tak, jak ji idylicky zachytil ve svých knihách. Bod navíc si připočtěte, pokud vás zajímá tradiční kultura pohřbívání.

    • 13.2.2012  20:43

    Národně buditelská gangsterka, ve které se postavy vlastně neustále jen mlátí. Děj tam v podstatě není a o psychologii postav ani nemluvě, ale navzdory tomu je to překvapivě koukatelné.

    • 9.2.2012  23:08

    Hodně zvláštní film, který začíná jako detektivka se záhadou, poté se pohybuje mezi sociální kritikou a hororem. Děj se prakticky ve dvou místnostech a jsou v něm za celou dobu asi čtyři postavy, přesto dokáže zaujmout. Místy je tak trochu sureálný a občas nudí, přestože stojí na velmi originálním nápadu.

    • 9.2.2012  17:10

    Autobiografický o osudech Čon Te-ila se odehrává ve dvou časových rovinách. Sledujeme současného intelektuála / aktivistu Kima (rok 1975), jak píše knihu o Čon Te-ilovi, který se opět let dříve upálil na protest proti nedodržování zákoných podmínek práce. Kim má strach, že se na Te-ila zapomene a že se vlastně za těch pět let nic nezměnilo. Současnost je podávána v barvě, minulost je zachycena černobíle. Film vzbudil velkou pozornost už před natáčením a byl financován z veřejné sbírky. Herci v něm hráli zadarmo. Přestože je to v podstatě politicky angažovaný art film, díky svému námětu zaznamenal i velmi slušný komerční úspěch. Občas je sice trochu návodný, ale má v sobě spousta velmi silných scén, které jsem podbarvovány velmi depresivní a působivou hudbou. Nezapomenutelná je poslední scéna, kdy dojde k onomu tragickému aktu.

    • 9.2.2012  13:15

    Čong Či-jong se opět ukazuje jako mistr demýtizace a odkrývání nepříjemných stránek z Korejské historie. Po skvělém filmu o severokorejských partizánech Nambugun si vzal na paškál korejskou účast ve Vietnamské válce. Ta Koreji nesmírně finančně pomohla, ale doma se o ni téměř nemluvilo a byla jakýmsi tabu. Film je natočený podle stejnojmenné knihy spisovatele An Čong-hjoa a nápad na její zfilmování vzešel z hlavy představitele hlavní role An Song-kiho, který hrál ústřední postavu i v Nambugun. Film měl enormní rozpočet je to na něm vidět. Válka tu ale není atrakcí pro diváky, spíše peklem pro všechny zúčastněné. Režisér ukazuje zvěrstva páchané Korejci a vysloužil si za to ostrou kritiku od válečných veteránů. Obětmi tu nejsou jen padlí, ale mnohem více přeživší, kteří se nedokáží vyrovnat s tím, co prožili a čeho se dopustili. Film zároveň dává vietnamskou válku do spojitosti se studentskými bouřemi proti novému prezidentovi Čon Tu-hwanovi, který je silou ujal vlády v zemi. Obojí je zobrazováno jako zlo páchané na neviném obyvatelstvu a ve svém důsledku mající trvalé následky na morálku všech zúčastněných.

    • 8.2.2012  23:52

    Film, ve kterém se téměř nic nestane. Je to jen sled setkání dvou duševně vyšinutých magorů, kteří ani nemají jména. Je to neuvěřitelně ukecená a přehnaně dlouhé, takže jsem u toho ke konci už umíral. Dva lidé spolu žili tři a půl roku ve Francii během studií, kde on za ní napsal doktorskou práci. Po návratu se ona s ním odmítá vypsat a jeho žena se s ním navíc nechce rozvést. Ona je emocionálně nevyrovnaná kráva. A tyhle dva magoři spolu skoro dvě a půl hodiny kecají o svých vnitřních pocitech a občas souloží. Jako by ten film natočil Hong Sang-su, jehož narativní experimenty mě taky k smrti nudí. Sang-su mimochodem je z tohoto filmu nadšen :)

    • 8.2.2012  16:47
    Sopchjondže (1993)
    ****

    Jeden ze zlomových filmů korejské kinematografie, který v období obrovské převahy americké produkce po zavedení přímé distribuce a době nástupu filmů pro teenagery produkované korejskými konglomeráty čistě pro zisk, dokázal přitáhnout přes milion diváků jenom v Soulu (což byl v té době naprosto fenomenální počet a absolutní rekord pro korejský film) na příběh o otci, který je posedlý dosáhnutím dokonolosti v pchansori u své dcery, kterou proto neváhy i oslepit. Film oslavuje tradiční korejskou kulturu a stal se mnohem víc než jen filmem. Podnítil zájem o tento zkomírající tradiční žánr zpěvu a vůbec o všechno tradičně korejské.

    • 8.2.2012  16:36
    Nambugun (1990)
    *****

    Zásadní film, který po třicetipěti letech od snímku Piagol, opět ukazuje severokorejské partizány jako lidi, a nejen jako zosobnění zla. Film vznikl podle deníku válečného zpravodaje a ukazuje činnost partizánů v průběhu celého konfliktu. Původní zápal pro osvobozenecký boj se postupně mění v boj o holé přežití, který je nejpůsobivější částí filmu. An Song-ki je naprosto přesvědčivý a čím dál víc mi připadá jako korejský De Niro.

    • 7.2.2012  23:33
    Tukabseu (1993)
    ****

    Jeden z prvních komerčních uspechu žánroveho filmu v devadesátých letech. Akcni komedie stojící na formátu buddy movies o dvou policajtech, jeden zkušený a tak trochu zkorumpovany dostává nového kolegu, zasadoveho nejlepšího absolventa policejní akademie. Pokud jde o vztah mezi nimi, tak ten funguje na jedničku. Filmu by ale prospěla poradna zápletka. I proměna hlavní postavy vyznívá trochu nepravděpodobně. Zajimavé je celkove vyznění filmu, kdyz happy end je v tom, že řetěz korupce v policii pokracuje dal a všichni jsou šťastní. Akcni scény jsou slabé, ale přes všechny chyby docela funguje chemie mezi hlavními postavami. V mnoha ohledech se film vyrovnává svým americkým vzorům a zaslouženě jako zaván čerstvého vzduchu po tragických 80. letech sklidil obrovsky divácky ohlas a stal se druhy nejúspěšnějším filmem prvni poloviny 90. let před nástupem Hallyu (korejske vlny).

    • 7.2.2012  17:31
    Paupjeonya (1990)
    ****

    Z chystané bakalářky: V roce 1990 dosáhl nezávislý film svého vrcholu filmem Noc před stávkou. Ten je dílem čtyř režisérů, kteří byli členy univerzitního filmového spolku Čangsangotmä (장산곶매), založeného aktivisty a pojmenovaného podle stejnojmenného románu na pokračování disidentského spisovatele Hwang Sŏk-jŏnga. Po několika krátkých filmech natočili dokumentární film o povstání v Kwangdžu a poté první celovečerní hraný film Noc před stávkou. Z finančních důvodů je film natočený na levnější 16mm film a proto nemohl být promítán v klasických kinech. Noc před stávkou je levicově zaměřený propagandistický film o dělnících, kteří organizují v továrně odbory a bojují za svá práva. Vláda prezidenta Ro Te-u film zakázala, ale studenti si organizovali vlastní projekce na univerzitních kampusech. Vláda se snažila zabránit promítání filmu za každou cenu a posílala na studenty policisty. Ti si organizovali vlastní oddíly, aby zabránili narušení promítání. Podle odhadů takto shlédlo film po celé zemi na tři sta tisíc diváků, což z něho udělalo jeden z nejúspěšnějších filmů roku a bylo to zcela mimořádný úspěch pro nezávislý film. Především to byl ale důkaz, že nezávislý film má své místo a může sloužit jako nositel radikálních politických názorů, které nedokáže ani autoritářský stát zastavit.

    • 7.2.2012  17:27

    Nejslavnější dílo hlavního představitele korejské nové vlny z konce 80. a počátku 90. let Pak Kwang-sua se v originále Jsou stejní jako my. Vypráví o studentském aktivistovi, které je na útěku před zákonem a ukryje se v hornické vesničce, kde pracuje v místním dole s dalšími vyděděnci. Je ten typ sociálně kritického art filmu, který ukazuje odvrácené stránky společnosti, ale nedokáže diváku opravdu strhnout. Ve své době důležité a odvážné dílo, nyní už jen kousek do mozajky korejské historie a filmu. Režisérův předchozí film Chilsua a Mansu mě dokázal ke svým postavám připoutat a strhnout jejich osudy, což se zde nekoná.

    • 7.2.2012  13:28

    Vynikající film o dvou mužích na okraji společnosti. Mansu je plný optimismu a dokonce dobrovolně skončí v práci, aby mohl pracovat se svým kamarádem. Tím je Chilsu, který natírá / maluje billboardy na stěnách budov. Oba však mají za sebou složitou rodinou historii. Mansu je z rodiny, která žije u vojenské základny a otec se vyhodil z domu jeho sestru, protože se tahala s americkými vojáky. Chilsu má zase otce ve vězení, protože je to sympatizant s komunisty a nemohl kvůli tomu vystudovat a teď sehnat pořádnou práci. SPOILER Když dokončí obří billboard na americkou wiskey, užívají si svobodu na vrcholu obřího billboardu, ale lidé ze zdola si jich všimnou a pokládají je za sebevrahy či stávkující zaměstnance. Láhev s vodou pokládají za molotovovi koktejly a povolána je speciální jednotka. Až tady oba zjišují více o životě toho druhého a svou zlost ze sebe vykřičí na celé město pod nimi, které je samozřejmě neslyší. Chvíli oba přemýšlí o sebevraždě, zpočátku jen z legrace, ale Chilsu nakonec opravdu skočí. Mansu končí v poutech a je odvážen policií. Oba se přitom absolutně ničím neprovinili a jsou jen obětmi systému.

    • 7.2.2012  13:06
    Gagman (1989)
    *

    Film zajímavý možná jako formální experiment, který si hraje s žánry a divákovými očekávání. U většiny podobných filmů je mnohem zajímavější si o nich číst, než se na ně koukat a tohle je právě ten případ. Stylizované nadsazené herectví, neustálé odbočky a skákání z postavy na postavu, groteskoidní humor a další věci usilovně brání normální diváckému požitku z filmu.

    • 5.2.2012  19:48

    Celkem slušná detektivka, které je opravdu moc dlouhá a místy těžko pochopitelná, protože se nedochovala v původní verzi a dost scén v ních chybí. Úplný konec jsem taky nepobral. V roce 2001 vznikl remake.

    • 3.2.2012  19:16

    Dost legrační film. Nedá se říct, že by byl kvalitní, ale je opravdu zajímavý a místy nechtěně legrační. Zároveň je to nejúspěšnější korejský film osmdesátých let. Celý se odehrává v Americe, konkrétně v Las Vegas a okolí. Začíná scénou, kdy zamilovaný pár jede Údolím smrti, tam si to rozdají a pak ji muž má pěsťovku a skope ji do kuličky. V podobném duchu se nese celý film. Nelogické jednání většiny postav umocňuje ještě naivita a přitaženost za vlasy. Ale aspoň to nebyla nuda.

    • 3.2.2012  01:51

    Jedním z nemnoha filmů, které se v 80. letech do hloubky zabíraly sociálními otázkami, byla stejnojmenná filmová adaptace povídky spisovatele Čo Se-hŭiho Trpaslík a jeho kulička letící k Měsíci. Vyprávění se soustředí okolo rodiny, která se musí nedobrovolně vystěhovat ze svého bytu. Přestože výhodně prodají svůj byt, nový si nemohou dovolit a nadále zůstávají v domě určeném k demolici. Dceři se podaří získat dům zpátky, ale pro rodinu už pozdě. Zoufalý otec, který prožil život v neustálém ponížení, mezitím spáchal sebevraždu. Film je značně kritický k bezohlednému kapitalismu a několik scén z něho muselo být vystřiženo. Sociální realismus a výrazné obrazové kvality do filmu vložil režisér I Wŏn-se, člen hnutí Éra obrazu.

    • 1.2.2012  23:23
    Iodo (1977)
    ***

    Začalo to tak slibně, ale postupně mě to přestávalo zajímat. Je to výrazný film, o tom se nedá přít, ale nesedl mi. Temné vyprávění o tom, kam až jsou ženy i muži ochotni zajít pro splnění svých tužeb, hezky pojí mystično a realitu, ale nepodařilo se mu mě strhnout a připoutat k vyprávění. Uznávám kvality, ale nebavilo mě to.

    • 1.2.2012  23:19

    Jak píše Adrian, některé scény jsou opravdu silné a místy to má pohlcující atmosféru, jindy to ale všechno je přehlušeno nepochopitelným chováním postav. Kamera je občas geniální, ale jen místy. Celkově to ujde, ale mistr už natočil lepší kousky.

    • 1.2.2012  12:45
    Jangma (1979)
    ****

    Vrcholné humanistické dílo renomovaného režiséra Ju Hjon-moka zobrazuje rozkladný vliv korejské války na osudech jedné rodiny. Ze Soulu uteče před komunisty rodina k příbuzným na venkov, kde ovšem jeden ze synů, lechce slabomyslný, sympatizuje s komunisty. Když komunisté dorazí i do této vsi, přidává se k nim a udává jim svého bratrance, který se skrývá v lese. Tomu se podaří utéct, ale později padne v boji s partizány. Retard mezi tím zavraždí tři nevinné vesničany, aby soudruhům dokázal svou loajalitu. V domě, kde pod jednou střechou žijí dvě babičky, to velmi vyhrotí situaci. Soulská babča proklíná komunisty a chce, aby všichni chcípli, což špatně nese druhá babča, která bezmezně miluje svého syna. Přestože sama není komunistkou, přeje si jeho šťastný návrat. Hraje se tu také o malého vnuka, kterému všichni říkají něco jiného a on vůbec neví, čemu má věřit a kterého strýčka mít raději. Klíčové na tomto filmu je, že východisko z této situace a potažmo z celého rozdělení Koreje, vidí v šamanských praktikách. Nebo alespoň kritiky to tak vidí. Já bych spíše řekl, že za to může spíše empatie k tomu druhému. Jedno je ale jisté, tato situace by se neměla řešit tím, že někdo přetlačí toho druhého.

1 2 3 4 5 10 19 27 36
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace