Oblíbené seriály (9)
V (1984)
V: Final Battle je asi nejlepší série (s2) z původní trilogie "V". Do výborného příběhu o okupaci lidstva nastupuje vojenský veterán a žoldák Ham Tyler v podání Michaela Ironsidea a příběh nabírá na obrátkách po akční stránce. Triky už dnes sice trochu pokulhávají, ale jako celek jsou to 3 série s obrovským poselstvím a po příběhové stránce to hravě strčí do kapsy remake z roku 2009.
Futurama (1999)
Futurama podobně jako Simpsonovi satiruje vše možné, ale mně osobně přirostla k srdci mnohem více.
M*A*S*H (1972)
Má to vůbec cenu cokoliv k tomuto seriálu psát???? ;-)
Buffy, přemožitelka upírů (1997)
Seriál ve kterém se skrývá víc, než se na první pohled zdá. Na první pohled teenagerská romance s akčními a fantasy prvky. Na druhý pohled seriál o dospívání, o přechodu dětství v realitu všedních dní. O ztrátě dosavadních jistot, iluzí, o drsném světě tam venku. Ale také o skutečných hodnotách a o kritice moderní společnosti jako je povrchnost, konzumnost, přetvářka, zneužívání moci, manipulace, tabuizování rasové otázky: "Ty jsi upír? Promiň není to urážka? Neměla jsem říct Nemrtvý američan?" Některá témata, zejména v souvislosti s vládní mocí, by se dala na americké poměry dokonce označit minimálně za společensky nekorektní- "Nikdy jsi neměl pochybnosti? Otázky?" "Ne, vím že konáme dobro, to je vše co potřebuji vědět" A že je to vše zabalené do fantasy hávu? Inu už ve středověku věděli, že jedním z mála možných způsobů, jak ukázat svému vládci skutečný obraz jeho panování, je nasadit si masku blázna. Za co u mne ale Buffy sklízí největší obdiv, jsou naprosto geniální scénáře. Po celou dobu si drží vysoký vypravěčský standard a stále má o čem vyprávět (na rozdíl od tuzemských dávek emocí :-). Má propracované a stále se vyvíjející postavy, skvělé příběhy, zápletky, střídání žánrů od komedie přes thriller, horor až po muzikál, tak by to asi mělo vypadat. Navíc je prošpikovaná mořem popkulturních odkazů, záběr a nápaditost tvůrců je opravdu bez hranic. Po stránce rozvinutí příběhu a "mytologie" seriál nemá obdoby. *****
Šogun (1980)
Snad nejlepší televizní seriál. Skvělá výprava, hudba i celková atmosféra. Šogun stál u zrodu mého zájmu o feudální Japonsko. Překvapuje mne jen, že se na DVD dostala chyba v úvodní sekvenci, kdy kameraman natočil při přeletu nad lodí stín helikoptéry. Ale to je jen jediná vada na kráse....
Zaklínač (2002)
Červený trpaslík (1988)
Pokoj č. 10 (2006)
Powerpuff Girls (1998)
Townsville is in Trouble!