Recenze (435)
Občanský průkaz (2010)
Milá i niekedy veľmi trpká spomienka pre tých, čo zažili a dôležité pripomenutie pre tých neskôr narodených. A pre takých ako ja, čo sa im z detstva pred "nežnou" objavujú iba útržky ako zmrzka za korunu a poloprázdne regály v obchodoch možnosť aj pubertu si ešte aspoň takto virtuálne odžiť v časoch, keď mladosť bola reprezentovaná drzosťou proti režimu. Ďakujem.
Tajná dohoda (2008)
Ono si to ani nezaslúži komentár.... :)
Hunger Games: Vražedná pomsta (2013)
Veľmi subjektívne, najmä pre to, že mi to veľa vecí pripomenulo (viď môj komentár k prvej časti).
Lovelace: Pravdivá zpověď královny porna (2013)
Toto mali dávať hneď za polnočným vysielaním na LFŠ kde som Deep throat hitom a kino bolo plné už pol hodinu pred začiatkom...
Stíny horkého léta (1977)
Oslovilo ma to. Prostredím, spádom, minimalistickými scénami i obsadením. A možno aj preto, že i môj ded bojoval proti benderovcom a bol pri tom postrelený. Ale bez xylofónu a drevených paličiek chvíľu zasa vydržím.
Melancholie (2011)
Ponuré, veľmi ponuré. Esteticky, priznávam, no na mňa príliš arte.
Pot a krev (2013)
Keď si dáte výborný čerstvý kozí syr a čerstvé pečivo, vynikne oboje. Alebo výborne vychladené rulandské šedé s čerstvou jahodou, alebo hroznom. Ale ak si do úst narvete syr, hrozno, pečivo, olivy, jahody a zalejete vínom, navyše keď nič z toho nie je dostatočne čerstvé ani kvalitné, už nič z toho nevyniká. Chute sú skôr mdlé a i keď spolu to celé zasýti, s pocitom sýtosti prichádza aj ľahké sklamanie...
Lovec trolů (2010)
Veľmi vydarený kúsok. Na to, že im to niekto iba poslal do schránky a oni to iba zostrihali :). Teraz by mohli natočiť dokument o zabitom kameramanovi v starom dole, zvláštnych okolnostiach zmiznutých študentov z Valdy, údajnom TST alebo o tom, prečo nikto doteraz neriešil elektrické vedenie, ktoré si prúdi dookola :).
Fish Tank (2009)
Pekné... to bolo prvé čo ma napadlo. Ale potom som si uvedomil, že sa na tento typ filmu jednoducho nehodí. Výstižné, ani to úplne nie. Poučné? Nemyslím si, že toto bolo hlavným zámerom. A predsa to má silnú pointu. Možno tým, ako to je príliš blízko jednoduchým ľudským osudom na okraji miest, na ktorých sa šťastie vykašlalo a pretĺkajú sa tým ako vedia. A s citom natočené, práve bez prehnaných snáh o moralizovanie.
Iluze - film o vlaku (2003)
Chvíľu mi trvalo, než som to žánrovo uchopil. A netvrdím, že sa mi to podarilo. Ale v určitej fáze filmu som is povedal, že to bude mať najbližšie čiernej komédii a prestal som nad tým zbytočne premýšľať. Takže potom to celkom už šlo aj s tým úplným záverom :)..