Recenze (912)
Ovečka Shaun (2007) (seriál)
Je naprosto jedno kolik vám je let. Tohle jsou jednoduše geniální sedmininutové bonbonky na dobrou noc :).
Tajemství (2007) (divadelní záznam)
Vynikající příběh vystavěný na postupném odhalování pravdy s gradací, která mě složila do kolen. Nic takového jsem opravdu nečekal, i když zpětně vše do příběhu logicky zapadá. K tomu si přidejte naprosto úchvatnou hudbu, kde každou jednotlivou píseň můžete označit za hit a výsledkem je jeden z nejlepěích muzikálů, jaké je u nás možno vidět. 90 %
Ženatý se závazky (1987) (seriál)
Tenhle seriál mě dostal naprosto dokonalým ironickým humorem.
Pýcha a předsudek (1995) (seriál)
Co dodat k seriálu, kde jsem si pustil první díl a neodešel dřív, než skončily titulky toho posledního. Naprosto úchvatný obraz viktoriánské Anglie, vykreslený do nejmenších podrobností tehdejších zvyklostí a společenských pravidel. Díky tomu má divák dostatek času pochopit pohnutky vedoucí k jednání jednotlivých postav a uvědomit si neblahé důsledky (pro nás dnes normálních) skutečností. K tomu přidejte vynikající herecké výkony hlavních představitelů, s kterými snad ani nejde neprožívat jejich osudy a emoce v postupném odhalování pravdy a stejně jako hlavní představitelka pomalu zjišťovat, že každý nemusí být takový, jak se na první pohled zdá. A především, na rozdíl od filmu, tady vám ten přerod nejen oznámí, tady ho uvěřitelně prožíváte. Už teď se těším, až se na tuhle minisérii podívám znovu. Třeba i přávě teď, na den přesně, čtyři roky od prvního zhlédnutí. Jednoznačných 100 %
Malý velký muž (1970)
Nádherný western s vynikajícím Dastinem Hoffmanem coby mužem, kterému není souzeno žít svůj život v klidu a pokoji a místo toho je zmítán historickými událostmi divokého západu. Jemný způsob vyprávění, kdy komické vložky nijak nesnižují tragédii na jejímž pozadí se děj odehrává, dokonale spojuje dva těžko slučitelné žánry. Drama a komedii. 90 %
Manželé z roku II (1971)
Skvělý dobrodrulžný film z období francouzské revoluce, kde dobrodružnému žánru velmi dobře sekunduje romantika i humor a to především díky dokonale fungující ústřední dvojici, mezi kterou to jiskří a to myslím doslova :) 90 %
Kdyby... (2008) (TV film)
Pro mě velmi emotivní snímek ve formě sestřihů historických záběrů s fiktivním komentářem vysílání Českého rozhlasu, doplněný záběry z velitelství řízení bojových operací. Herecké výkony možná nejsou na oskara, ale jedná se především o dokument. Strovnávat toto s dokumenty BBC? Ano, jsou technicky dokonalé, ale musím přiznat, že ani jeden z nich na mě nezapůsobil tak, jako tento snímek. Ano, mohli to natočit jen formou rozhovoru se stařičkým historikem, ale to bych jistě neměl chvílema slzy v očích. 80 % a jednu hvězdičku jako bonus. http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/408235100021009-kdyby/
Kill Bill (2003)
Filmu, který jsem už viděl asi 5x, tam tu pátou hvězdičku nakonec prostě přidat musím.
Pravdivé lži (1994)
Pro mě jedna z nejlepších akčních komedií a po Terminátorovi II asi nejlepší Arniho film. Výborný námět, vtipný scénář, slušná dávka akce i humoru a především tu nejsou snad žádná hluchá místa.
Velká země (1958)
Jeden z nekrásnějších klasických westernů, jaké kdy byly natočeny a přitom mě uchvátil především tím, že je vlastně úplně jiný.