Recenze (396)
Dobrý ročník (2006)
Příjemně plyne - bez nároku na nějaké větší vybočení či napětí - ale výborné zpracování + krásná krajina, hudba, francouzské vsuvky a (francouzky ;-) ) z toho dělají ideální odpočinkový film (bez aspirace na nezapomenutelnost) - ale např. v porovnání s Můj zahradník a já je to myslím o několik tříd níže. Stále ovšem velice kultivovaný (dalo by se říci "evropský" film), na třetí shlédnutí přidávám i čtvrtou hvězdu.
Seriózní muž (2009)
Krásně neodpovídající, černohumorné, krásně barevně vyladěné a na prodloužených záběrech postavené dílko. Pro mne naznačující krásu (a hrůzu) života, kde se každý zodpovídá jen (a právě jen) sám sobě - a přese veškeré touhy po berličkách a nápovědách dostáváme jedinou odpověď: krásné (a hrozné) ticho! PS: S krásným dovětkem, že i přes to přesevšechno (všechny) činy přinášejí (leckdy nečekané) následky.. ;-)
Daleko od ní (2006)
jemně /seversky/ poetické - laskavě referujicí zejména na lidskou ztracenost a snahu o sebeukotvení a sebepotvrzení skrze oči ostatních.
Pokrevní bratři (1999)
I přes multižánrovost v popisu mi tam výrazně chybí KOMEDIE (neb právě do toho šuplíčku jsem si uložil tento zážitek) - navíc (pro mne) daleko zábavnější než většina Tarantinovsko/Ritchiovských opakovaček. Možná by to šlo udělat i lépe, ale já jsem se - i na několikáté shlédnutí - stále královsky bavil! :-)
A.I. Umělá inteligence (2001)
Na sci-fi překvapivě civilní zpracování dávající prostor vyniknout hloubce (i) krutosti lidských bytostí.
Zeptej se prachu (2006)
TV produkce (bez TV kulis) - snad jen herci a barevný filtr celé tohle zachraňují před úpadkem až do podprůměrnosti.
Hodná holka (2002)
Neobvykle komorní (alespoň na hollywoodské poměry) drama, které nenabízí žádné odpovědi - zajímavé komentáře: Charlosina, DaViD´82, Le_Chuck
Odpor (2008)
Téma za pět, zpracování (bohužel typicky hollywoodsky sázející na jistotu - a schématičnost) nepřekvapující.
Pes kouše psa (2006)
Krom výborné (a očividné) kamery oceňuji i skvělou práci se zvukem, dohromady tvoří atmosféru, která vás opravdu nenechá vydechnout. Supernaturalistické ždímání emocí. Silně nedoporučeno pro slabší povahy.
Zahrada - Milovník zvířat (1974) (epizoda)
Jedna z nejoblíbenějších knížek mého dětství (Zahrada): http://video.google.com/videoplay?docid=2132819658229087112#