Recenze (113)
Zajíc v pytli (1984) (pořad)
Pořad Zajíc v pytli má 12 dílů, s tím, že navíc vznikl ještě střihový pořad Zajíci v pytli. Díl 1-4 připravil Miloslav Šimek ještě s Luďkem Sobotou, první tři díly jsou výběrem scének z jejich představení, čtvrtý díl je pak zkrácenou verzí představení Dva pestré týdny v oblastním muzeu, kde se pro jeho natočení vrátil Petr Nárožný, Zajímavostí je, že se Zajíc v pytli natáčel 5 let po derniéře daného představení, a že v době natáčení už v Semaforu nehrál ani Luděk Sobota (poslední představení Šimka a Soboty bylo v červnu 1986). Od 5. dílu připravoval Miloslav Šimek Zajíce v pytli s Jiřím Krampolem. S tím, že Jiří Krampol předtím účinkoval jako host i v prvním dílu (scénka Gum Game Pliving) a třetím dílu (scénka Kurzy první pomoci, která původně patřila do představení Dva pestré týdny v oblastním muzeu a roli, kterou zde hrál Jiří Krampol hrál původně Petr Nárožný). Zajímavostí je 9. díl, který je zkrácenou verzí zájezdového představení Jak jsem se vyučil aneb Spolu s Jiřím Grossmannem a ve kterém vystoupila i řada zpěváků z "grossmannovské éry". Kromě Pavla Bobka, Miluše Voborníkové a manželů Svobodových, kteří účinkovali v Semaforu pravidelně se pro toto natáčení vrátili Naďa Urbánková, Milan Drobný a Eva Olmerová. 11. díl vznikl na začátku roku 1990 a jako jediný nebyl natáčen v Semaforu, ale v Klicperovo divadle v Praze Kobylisích (dnešní Salesiánské divadlo) a závěrečný 12. díl je zkrácenou verzí představení Besídka bývalých žáků zvláštní školy. Natáčel se v červnu 1990 (tedy těsně před odchodem skupiny Miloslava Šimka ze Semaforu) a snad i tím, že šlo o "předrevoluční" představení, působilo už v době natáčení trošku vyčpěle. Na Zajíce v pytli se Miloslav Šimek s Jiřím Krampolem snažili navázat v novém Divadle Jiřího Grossmanna pořadem Kavárna u Uršuly, ten však neměl dlouhé trvání (jsou natočeny pouze 4 díly). Miloslav Šimek se poté vrhnul na politickou satiru společně se Zuzanou Bubílkovou (S politiky netančím, Politické harašení) a Jiří Krampol začal moderovat úspěšný pořad Nikdo není dokonalý. Pro uživatele harycek: Ano, vtip s Amanitinem a počtem mrtvých myší je stejný jako mají Cimrmani ve hře Afrika, nicméně hra Dva pestré týdny v oblastním muzeu vznikla v roce 1977, pořad Zajíc v pytli byl natočen v roce 1987 a cimrmanovská hra Afrika měla premiéru až v roce 2002, takže pokud někdo někoho "vykrádá", tak jsou to v tomhle případě spíš Cimrmnani, ale spíš si myslím, že je to jen náhoda :-)
Predátor: Kořist (2022)
Když už člověk přestane doufat, že by v sérii Predátor mohl přijít ještě nějaký slušný film, objeví se PREY. Jednoduché, přímočaré, skvělé. A jasně dokazující, že příběh je král, na což se v dnešní záplavě efektů velmi často zapomíná.
Ve službách Jejího Veličenstva (1969)
Tady asi půjdu hodně proti proudu, ale pro mě je to jedna z top bondovek. V mém osobním žebříčku zabírá 4 místo. Jistě Lazenby není Connery, ale mě do té role prostě sednul a je škoda, že po jednom filmu vypověděl smlouvu a nepokračoval dál. V dalších filmech a s více zkušenostmi by byl určitě lepší.
Žiješ jenom dvakrát (1967)
Connery byl první a Connery je jednoznačně nejlepší Bond. A Žiješ jenom dvakrát je jeho poslední 100% bondovka. V mém osobním žebříčku zabírá sedmou pozici.
Thunderball (1965)
Bond číslo 4 a v mém osobním žebříčku pátá pozice. Je téměř neuvěřitelné, že i když se v té době točily bondovky jak na běžícím páse (každý rok jeden film), tak byla jejich kvalita neuvěřitelně vyrovnaná.
Goldfinger (1964)
A vítězem se stává s naprostým přehledem ... Naprostý etalon, kterému se všechny další bondovky snažily s větším či menším úspěchem přiblížit.
Srdečné pozdravy z Ruska (1963)
Jedna z nejlepších bondovek, v mém osobním žebříčku hned na druhém místě za Goldfingerem.
Zlaté oko (1995)
V rámci koronakrize využívám nechtěně volný čas k tomu, že si dávám bondovskou sérii hezky postupně večer po večeru. Zlaté oko jsem viděl kdysi v kině a ohodnotil ho 4 hvězdičkami. Nyní s odstupem zvyšují hodnocení na maximum a řadím Golden Eye na 3 místo hned za Goldfingera a Srdečné pozdravy z Ruska.
Dr. No (1962)
Ještě téměř bez humoru, nadsázky a akce (tj. hlavních pilířů pozdějších bondovek), ale s tím prvním a nejlepším Bondem (Connery) a úžasnou bondgirl (Ursula Andress).
Dlouhý, široký a krátkozraký (2006) (divadelní záznam)
Nová Svěrákova hláška z reprízy v únoru 2013. "Zajímavé je, že v původní verzi se závěrečné hostiny na královském hradě neměl zúčastnit děd Vševěd. Logicky, co by taky dělal Vševěd na Hradě ..."