Recenze (3 509)
Džundži Itó: Japonské děsy - Pokoj se čtyřvrstvými zdmi / Doupě spánkového démona (2023) (epizoda)
Spratek s hřebíkama, jako vždy, odhaluje spíše temnohumornou stránku Junjiho Itá.. Druhou povídku se snovým Já snažícím se protlačit do reality jsem neznal a hodně příjemně mě překvapila.. Tohle je ten bodyhoror ve kterém je Itó nejsilnější.
Džundži Itó: Japonské děsy - Prapodivní Hikizuriovi (2023) (epizoda)
Tohle je typ Itóovského příběhu, který mě nějak zásadně nebaví.. Je to zbytečně dlouhé, plné protivných charakterů, vizuálně ne příliš poutavé.
Džundži Itó: Japonské děsy - Šeptající žena / Sóičiho milovaný mazlíček (2023) (epizoda)
Oukej, finiš série není sice úžasnej, ale docela do pohody.. Wispering Woman stojí na zajímavé premise s nepřekvapivým závěrem. A v další eskapádě pošahaného hřebíkožvýkavce Soichiho se Ito s černým humorem vrací ke své fascinaci kočkama (kdo zná jeho Cat Diary, ten ví..).
Džundži Itó: Japonské děsy - Tomie: Fotografie (2023) (epizoda)
Tomie je podle mě jeden z vůbec nejslabších (a obecně nejpřeceňovanějších) dlouhodobých projektů Junjiho Ita. A tenhle díl je vzorek té průměrnosti.
Džundži Itó: Japonské děsy - Vrstvy děsu / Co vyvrhlo moře… (2023) (epizoda)
Parádní díl složený ze dvou povídek které mám dost rád. Vrstvy ukazují jak Itó dokáže vymyslet totální bodyhororovou absurditu a podat to tak aby to bylo stále funkční. Je to znepokojivé, má to náznak vlastní mytologie, není to nechtěně směšné (ikdyž stopy humoru v tom jsou)... Vyplavenina je zase extrémně jednoduchá a přímočará a díky tomu ve své bizarnosti úderná..
Džundži Itó: Japonské děsy - Zadní ulička / Bezhlavé sochy (2023) (epizoda)
Duchařiny mě nebaví a bezhlavé sochy jsou takové jakési křečovité.. Zatím možná (vedle E01) nejslabší díl série.
Extraktoři - Tým (2023) (epizoda)
Sáákra, to je tak blbý.. tak blbý.. Je fajn, že kamera na dronu umí hezky zabrat ten orient, ale jak někdo promluví, je to boží nadělení. Hlavně ty intimní dialogy.. absolutně prkenné a k smíchu. Takhle si jako tým hned tří scénáristů představuje dialog ve vztahu? Gajdošíková je v té roli prostě marná (je mi líto ale to je prostě holý fakt). Absolutně nepobírám její grimasy, jak jakože zrovna "hraje" nějakou situaci. Co to sakra je? A zdaleka v tom není sama. Místy je to až obludně absurdní jak se to bere vážně a přitom to reálně na diváka působí jako nevtipná parodie... Přitom ten námět má obrovský potenciál a v rukou důslednější a nápaditější produkce (třeba hudební doprovod je naprosto líná a bezkrevná záležitost) a talentovanějších scénáristů by to mohl být fakt výživný a světově působící seriál.
Extraktoři - Únos (2023) (epizoda)
Parádní námět a kvalitní kamera ve spojení s exotickými exteriéry to táhne nahoru. Úvodní titulkové intro navnadí na něco nového. Ale.. Výsledek je zatím zoufalý. Naprosto otřesné a papírem šustící dialogy lezou z úst hercům, kteří absolutně netuší jak svou roli uchopit a tak přehrávají jako by stáli na divadelních prknech. Nejzoufalejší je Gajdošíková, její právnickej amant (chemie naprosto nulová), obě turistky a pak třeba i Matásek ve svém štěku. Nechci to svalovat jen na jejich herectví. S tak pitomým scénářem a evidentně bezradnou režií se jejich výkonu nelze divit... Možná se to ještě usadí, nebo to spasí Štáfek s Révaiem. Zatím je to ale křeč.
Fargo - The Tragedy of the Commons (2023) (epizoda)
Moc hezkej rozjezd..
For All Mankind - Season 4 (2023) (série)
Ale jo. Čtvrtá série už zdaleka není tak plná toho svěžího nadšení pro vesmírné dobrodrůžo posouvající lidské hranice, a rozhodně je i méně dějově semknutá a režijně (potažmo dramaturgicky) zvládnutá. Pořád ale dokáže před diváka házet zajímavé motivy a ideové perspektivy. Žádný z těchto motivů se sice nepodaří uchopit a přednést v celém potenciálu, ale divák co je schopen si všechny důsledky, možnosti a zákoutí té či oné myšlenky domyslet (tozn. nepotřebuje vše doslovně dovysvětlit a dohrát), ten v tom pořád bude vidět tu nápaditou "coby, kdyby" hru... Poslední díl byl dokonce i napínavý a svým způsobem uspokojující... Nejslabší, ale pořád velmi zajímavá série.