Recenze (192)
Paříži, miluji Tě (2006)
Neobyčejně obyčejné...
Proroctví (2009)
I když by si Proroctví zasloužilo za posledních patnáct minut zařadit do odpadu, pořád nemůžu popřít, že jsem se jinak během celého filmu skvěle bavil. Mysteriózní, až hororové, prvky beru jako povedené zpestření už tak atraktivního katastrofického filmu. Trnem v oku mi tak akorát zůstává, když přehlédnu patetické výlevy některých postav a zmíněné finále, nábožensko-sektářský podtext filmu, bez kterého by se dalo klidně obejít.
Muži, co zírají na kozy (2009)
Podělaný hipísácký film o kozách, jedi-hrdinech, LSD a hledání vlastní cesty. Mě to stačí...
Jak se zbavit přátel a zůstat úplně sám (2008)
Nesympatický film s nesympatickými postavami, což je na romantickou komedii s takovým obsazením docela průser. Po Jednotce příliš rychlého nasazení jsem se těšil na ztřeštěného Simona Pegga. Bohužel, zde působí jako otravný idiot. Scénář téměř žádný, (nejen) první půlhodina trapná, konec plný provařených klišé.
Pozemšťan (2007)
Výborná konverzačka, která je hlubší, než se na první pohled zdá. Představte si, že jednou potkáte někoho, kdo o sobě prohlásí, že žije už 14 tisíc let. Co vás přiměje uvěřit, pokud vůbec? Na co se ho zeptáte? Jak bude reagovat on a jak budete reagovat vy? Pokud jste přesvědčeni o tom, že je to lhář, proč s ním ztrácíte čas? Johnovo vyprávění není jenom chytlavý fantaskní příběh. Je zároveň i jeho zpovědí plnou úlevy, která však pro ostatní představuje velkou výzvu a zároveň ohrožení tradičních hodnot. To, jakým způsobem se skupinka vyptává, nejen rozplétá Johnovu minulost, ale také o tazatelích prozrazuje více, než by možná sami chtěli. Střetává se zde chladný rozum, víra, přátelství i láska, u některých na povrch vyplouvají skryté obavy z rozboření jejich tradičních světů. Název filmu tak trefně vystihuje i jeho obsah. Film to není dokonalý, ale za výborné dialogy a psychologii postav si 5 hvězdiček zaslouží.
Killer (1989)
Učebnice akčního filmu. Ta hromada (dnes už) klišé působí místy úsměvně, ale stejně to má celé sakra něco do sebe. Poslední půlhodina je skvostná a je za čistých 100%.
Vzpomínky na lásku (2004)
Moc pěkné, nenapadá mě nic, co bych filmu vyčetl, krom jedné věci. Filmu by prospělo prostříhat (viděl jsem director's cut), protože i když je ústřední dvojce velmi sympatická a jejich příběh uvěřitelný, místy jsem přece jen ztrácel pozornost.
Street Kings (2008)
Velmi příjemné překvapení, které provařené téma zkorumpovaných a zkažených policajtů rozhodně neslibovalo. Film s tíživou atmosférou utíká ke svému konci s lehkostí sprinterského běžce a nemalou měrou k tomu přispívá výborný Keanu Reeves s Forestem Whitakerem.
Underground (1995)
3 hodiny balkánské divočiny, které mě ani na chvíli nenudily. Přesto by Underground potřeboval trochu více tmelu, který by dal té válce, tanci, chlastu a zpěvu ucelenější podobu.
Avatar (2009)
Pěkný dobrodružně-rodinný film, u kterého není radno příliš přemýšlet. Jinak se to brát ani nedá. V opačném případě totiž hrozí zklamání a pád z oblak hluboko do propasti. Zajímavý komentář: Blizzard