Recenze (3 522)
Selský rozum (2017)
Matrix AB na druhou! Důležitá investigativa. Škoda té poněkud chaotické a nejisté formy...
Shimmer Lake (2017)
Filmová exkurze do amerického zapadákova. Mám rád tenhle druh filmů - něco na pomezí americké nezávislé scény a černým humorem a nadsázkou oplývající Coenovské detektivky. Vyjdeme-li z kontextu, že se jedná o celovečerní debut, nutno konstatovat, že ruka režiséra Orena Uziela je až překvapivě jistá a na své stoličce sedí opravdu sebevědomě...připočteme-li k tomu, že coby zároveň i autor scénáře má rád netradiční vyprávěcí postupy a zjevně se nechal inspirovat Nolanovým Mementem taktéž vyprávěným pozpátku, je patrné, že tahle sázka na nezkušeného začínajícího tvůrce se vyplatila. Opravdu příjemné překvapení! Netflix boduje!
S láskou Vincent (2017)
Naprosto originální a nevšední životopisný film! Zvolená forma je dokonalá. Málokdy se o filmu dá říci, že je skutečně uměním...v tomto případě ovšem ano... neb van Goghovy obrazy skutečně obživly...
Snění v cizím jazyce (2017)
Zikrilská zkrocená hora... Kultovní film Ang Leeho je jeden z mých oblíbených, tady mne ovšem velmi zamrzelo, že mexičtí tvůrci brzo opustili velmi zajímavý a originální leitmotiv lingvistické odysey za vymírajícím jazykem a z bromance udělali gay-romanci se zdánlivou hloubkou antické tragédie...
Somálští piráti (2017)
Hodně povedené bonusové video na bluray disku Greengrassova Kapitána Phillipse. :-) The Pirates of Somalia jsou v podstatě takové ideologické doplnění strhujícího Greengrassova dokudramatu a zároveň snaha o jeho ideologický protipól - zatímco Hanksův Kapitána Phillips je glorifikací civilního hrdiny a adorací západního (amerického) pohledu na věc, Buckleyho snímek je jeho pravým opakem - hlavní hrdina je naprostý loser, který nedomýšlí důsledky svých činů a vlastně ilustruje to, co ironizoval příběh Forresta Gumpa - úspěch a štěstí se mu stane náhodou, jen nějakou shodou okolností - v té dlouhé tradici amerického (nejen nezávislého) filmu, jenž loserství staví na piedestal, je hlavní hrdina Jay Bahadur nepřehlédnutelný. Oslava plebejského self-made mana v podobě žurnalistické komety, jehož postavu tvůrce vyvyšuje nad jeho dílo a vše kontroverzní je potlačeno zvoleným rastrem, tedy optikou odlehčeného vyprávění v rozverném komediálním indie-stylu... Co se formální stránky týče, moc jsem nepochopil použití animovaných předělů, přijdou mi absolutně nefunkční, ryzí postmoderní prvek, který je ovšem hodně samoúčelný, naopak hudba a především mizanscéna byla velmi povedená... Dobré je též porovnat se skandinávsky chladnou a odtažitou filmovou rekonstrukcí v podobě skvělého dánského Únosu.
Soudy Kláry Slámové (2017) (pořad)
Soudní show...to by jeden blil...šmíra, póvl, brak...profesně vše zastřešuje JUDr. Klára Slámová...za prachy udělám prostě cokoliv...
Spider-Man: Homecoming (2017)
Jsi Avenger, kdo jinej by si měl dovolit na čtvrťandu? Jestli ti půjde dál tímhle tempem, Spiderman bude brzy ve věku předškolního dítěte...
Stranger Things - Kapitola druhá: Koledu, ty exote (2017) (epizoda)
If there's something strange in your neighborhood / Who you gonna call? / Ghostbusters! :-)
Stranger Things - Kapitola sedmá: Ztracená sestra (2017) (epizoda)
Absolutně nejslabší díl celé série, doufám, že Osmička a její punková crew je jen čistě episodní záležitost!
Strážci relikvie (2017)
Zajímavě ztvárněný, ale místy dost nudný středověk...víra a hereze, křesťanství a mystika, ozvěny křižáckých výprav, jen atmosféra (a hloubka) tomu výrazně chyběla... U snímku, jako je Pilgrimage, si český divák nejlépe uvědomí, jak velkým režisérem byl František Vláčil...