Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Dokumentární

Recenze (3 522)

plakát

Miss Hanoi (2018) 

Obrovská škoda promarněného potenciálu, už samotný nápad byl velmi slibný, lokalizovat vraždu do středu vietnamské komunity, kterážto je českými filmaři dosud zcela neobjevena, ovšem celý projekt sráží především ten fakt, že je to natočeno jak nějaká typizovaná novácká kriminálka...s televizním vizuálem i hudbou...Kriminálka Sapa...škoda...

plakát

Chata na prodej (2018) 

Novodobý Ecce Homo Homolka zkoumající národní mentalitu typické a typizované české rodinky na fenoménu chalupářství a chalupaření i osobním rodinném vztahu k jedné konkrétní chatě ztracené uprostřed lesa se vší tou nostalgií a rodinnými historiemi a vzpomínkami. Tomáš Pavlíček sice není úplný Jaroslav Papoušek, ale i tak dokázal napsat a natočit slušný film, přijde mi ale škoda, že danou (ze své podstaty vážnou až tragickou) zápletku vyprávěl zase rastrem Papouškovsko/Hřebejkovské tragikomedie a že nezvolil spíše čistě dramatický žánr, něco na způsob skandinávské filmové školy...

plakát

Black Panther (2018) 

Emancipace černošského etnika dorazila už i do světa filmového komiksu - škoda, že Black Panther mimo ni pohříchu nenabízí vůbec nic jiného.

plakát

Lynč (2018) (seriál) 

Lynč na diváka aneb béčkové guilty pleasure! Ambice tvůrců byla hned od začátku zřejmá, natočit veřejnoprávní ohlas na bravurně komponovanou i natočenou seriálovou vlajkovou loď soukromé televize HBO Pustina - tam jde také o obraz hluboce nemocné společnosti, sondu do podobného sociálního i etnického prostředí, ovšem byla nanejvýš realistická, umělecky velmi povedená, s hlavními hrdiny se dalo lehce ztotožnit, měli charisma, v Lynči se chovají nelogicky, podivně a jsou nesympatičtí naprosto všichni... Navíc se ukázalo, že (sociální) skupina sedmi mladých scénáristů pod americkou supervizí pracovala až příliš aktivisticky, že přenést ryze americké respektive jižanské téma do českého prostředí vůbec nefunguje, že onen koncept ,,Hořící Mississippi na českém maloměstě" je neživotný, že Louisiana opravdu není Středočeský kraj. Asi by to bylo i zajímavé, kdyby to ovšem nebylo po formální stránce tak ,,provinční" a ve výsledku tak utahané a nudné, tezovité, místy silně nelogické, řemeslně nezvládnuté, špatně zahrané, téměř až amatérské, bohužel i hloupé...a tak místo veřejnoprávní Pustiny tvůrci nechtěně napsali a natočili pokračování Magnuskových Bastardů...béčkový škvár...

plakát

Holka na zabití (1975) 

Snad jediným kladem téhle pseudodetektivky je vysokohorské prostředí a vyloženě oldschoolová závěrečná honička policejního moskviče a gázíku... V kostce normalizovaná filmová tvorba, v podstatě se nic jiného točit nesmělo...

plakát

Venom (2018) 

Jenom Venom, pohádka pro starší děti...a kdo viděl dokonalý cyberpunkový Upgrade, film s podobnou tématikou, tedy biomechanické vylepšení lidského těla v případě Upgradu a bioalienského v případě Venomu, může si tohohle komiksového pubertálního trapného mladšího brášku klidně nechat ujít...

plakát

Rédl (2018) (seriál) 

Tak se nám po letech na obrazovkách ČT konečně urodil opravdu silný seriál. Scénář Miro Šifry je skutečně mimořádný. Hodně silný příběh. Hlavní hrdina Roman Rédl je v podstatě symbolickou personifikací naší české společnosti, která pomalu pochopila, že co se vyrovnání s naší totalitní komunistickou minulostí týče, tak maximálně dostala a potrestala nějaké malé ryby, ale ty velké jsou absolutně mimo jeho/náš dosah...a naopak on sám/my je/jsme vůči jejich moci naprosto bezmocní... (StB - a nomenklaturní komunisté - byla sice oficiálně odstavena od moci, ale její příslušníci tu začali budovat kapitalismus a ekonomická transformace v podstatě znamenala, že nám, jen jinou formou, vládnou dál. Jak už počátkem 90. let vizionářsky zpíval Karel Kryl: ,,Ti, co nás léta týrali, nás dnes vyhazují z práce") Hřebejkova miniserie je navíc opravdu dobře natočena, přesně vystihuje atmosféru tehdejší doby...všemu dominuje Hřebejkův perfekcionismus ve snaze o vytvoření autentické mizanscény a typologicky přesného castingu...dokonale vystižený Zeitgeist... Rédl je skutečně trefou do černého a přesně vycítil společenskou poptávku dneška. Konečně někdo, od dob vynikajícího i kontroverzního Renčova ,,hraného dokumentu" Polojasno, zaměřil fokus i na šedou eminenci socialistického Československa generála Lorence...a že tohle je našimi filmaři hooodně neprobádané území...bez něhož ovšem těžko můžeme účtovat se svou minulostí... Tenhle miniseriál má koule...které tak zoufale většině ostatní české televizní (a bohužel i filmové) produkci chybí!

plakát

Spider-Man: Homecoming (2017) 

Jsi Avenger, kdo jinej by si měl dovolit na čtvrťandu? Jestli ti půjde dál tímhle tempem, Spiderman bude brzy ve věku předškolního dítěte...

plakát

Lynč - Likvidace zásob (2018) (epizoda) odpad!

Tedy ten scénář, to je věc...kolektiv nadějných mladých scénáristů pod americkou supervizí :-) ... a jejich výsledkem je dílko, které Jiří Magnusek spíchne přes víkend... Tvůrci chtěli natočit veřejnoprávní Pustinu (toliko zřejmá ambice) a nedokázali napsat a natočit ani Bastardy 4...tolik nelogicky a nepochopitelně jednajících postav nebylo snad ani v oné Magnuskově kultovní béčkové sáze...