Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Do Varnsdorfu přijíždí kapitán Kříž (David Novotný) vyšetřit vraždu a brzy se ukazuje, že stopy směřují do místní vietnamské komunity. Kdosi se totiž pokoušel zamaskovat skutečný motiv. Otevřenými dveřmi do světa, v němž vládnou pravidla obchodu, rodinných klanů a hierarchií a který přehrazuje i jazyková bariéra, se mu stává mladá policistka (Ha Thanh Špetlíková). Nesourodá dvojice – emancipovaná žena, která se rozhodla žít podle vlastního rozhodnutí a stárnoucí sarkastický vyšetřovatel, pro nějž práce zůstala jediným opěrným bodem v životě – rozkrývá nejen tajemství zločinu, kde jedna vražda odkazuje k druhé, ale také vzájemně hledá cestu k poznání a respektování toho druhého. A oba čeká osudové rozhodování, zda se přiklonit na stranu pevných rodinných tradic nebo spravedlnosti. (Falcon)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (200)

Anderton 

všechny recenze uživatele

V televízii som bol spokojný, z kina by som odchádzal asi predsa len s pocitom, že by som si to v telke užil viac. Miss Hanoi ponúka napínavý prípad vraždy, starý, zdanlivo vyriešený zločin, komplikovane prepletené vzťahy, nečiernobiele riešenia situácií a nečiernobiele charaktery a samozrejme hláškujúceho Novotného. Že sa film snažil aj o nejaké "slniečkárske" posolstvá, to mi bolo úplne jedno, keďže vientamskú komunitu nepovažujem za stánkarov, ale za normálnych ľudí a nič do hlavy kladivom vtĺkať nepotrebujem. Ide o premyslenú detektívku s dvojnásobným prekvapivým záverom, pričom ani jeden z nich ma vopred nenapadol. Asi by filmu slušela dphšia stopáž, každopádne je Miss Hanoi prehľadná a všetko do seba bez problémov zapadne. Taktiež poteší výprava. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Rozhodně tři a půl. Velmi slušně zrežírované a do poslední chvíle vyvíjející se krimi drámo, které se sice od současných, podobně kvalitních seriálů moc neliší, což nijak nesnižuje jeho kvality, naopak, určitě můžeme mluvit o slušné filmařině, jež by se milovníkům krimi příběhů měla líbit. První zhlédnutí určitě skvělé, film je lehce stravitelný, svižný a nenucený, stejně tak prostředí vietnamské komunity není nijak vyumělkované či dokonce trapné, jak se někdy stává, naopak, vše je velmi přirozené a trochu i poučné. Když já ale na ty kriminálky moc nejsem, ono to stačí vidět jen jednou a víc v tom najít nelze, každopádně dobrá pozvánka na další režisérův počin. [Kino Citadela - Litvínov] ()

Reklama

Marze 

všechny recenze uživatele

Ve filmů jsem se mnohokrát zasmál. Stojí na střetu neurvalého rasistického detektiva s milou mladou vietnamskou policistkou. Když do auta naloží začínající policistku Anh, protože potřebuje "živý překladač", kontrast živočišného muže se silným názorem na vše a slušné, byť sebevědomé ženy působí ještě slibně. Na tuto atraktivní policistku pohlížejí úkosem nejen „bílí“, ale také její vlastní rodina. Zejména sedřená maminka z typického krámku dává své dceři najevo, že by měla raději myslet na peníze, tradice, na vdavky. David Novotný coby kapitán z kriminálky neskrývá svou přezíravost vůči ambiciózním ženám ani cizincům vůbec. Stačí si vybavit četné obdobné kombinace černošsko-bělošských parťáků či jiných smíšených detektivních tandemů. V Miss Hanoi docela slušně účinkuje. Ha Thanh Špetlíková je totiž na pohled neskonale líbezná a Novotný zase hned při svém vpádu na scénu nenechá ani na sekundu na pochybách, kdo tu bude zcela jednoznačným hereckjým králem. Ostatní výkony jsou jemně řečeno nevyvážené. Třetího „hrdinu“ snímku zosobňuje Sapa, proslulá vietnamská tržnice, která poskytuje náladu bizarní exotiky uprostřed české metropole, vděčné kulisy pro ojedinělou honičku a zejména živnou půdu kapitánově jiskřivé uštěpačnosti. Když Novotný zmiňuje „padesát odstínů žluté“ či zkoumá jídlo s otázkou, zda zaživa štěkalo nebo mňoukalo, připomíná neskutečně protivného, přesto neodolatelného nadsamce typu Jacka Nicholsona. Ale jinak se příběh obrňuje mohutnou dávkou obehraných klišé. Včetně sociální poetiky zašlého příhraničí (Varnsdorf). Vůbec nejslabší položku představuje detektivní zápletka. Miss Hanoi si zaslouží uznání za to, že se pokouší vykreslit vietnamskou společnost bez bulvární či hospodské zkratky. Bohužel se ale ztrácí na pomezí sociálního dramatu a detektivky. O moc dál scénář charaktery obou hrdiny nepustí. Navíc časem sílí pocit, že se vlastně vůbec nepátrá. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Vzdálený odkaz Ivana Luťanského. Řečeno slovy klasika...ve Vietnamu jsem taky nebyl a Asiatku jsem taky neměl. Ovšem pokud se na tamních rýžových polích vyskytuje chovanka podobná Ha Thanh Špetlíkové a neukáže mně hned při prvních postelových hrátkách policejní placku, jsem ochoten vypravit se za tamní exotikou. Tenhle film je v české kinematografii poměrně nevídaným úkazem, neb nad evropskými rysy ve tváři převažují ty asijské, nadto rasistické hlášky trousí šťavnatý kriminalista Kříž, který je nucen spojit síly s exotickou kolegyní, aby vyšetřili smrt mladého oběšeného delikventa, co byl kdysi odsouzen za smrt šikmoočky, které se přezdívalo "Miss Hanoi". David Novotný si svou kreací sarkastického kapitána říká rovnou o spin-off, takových ostrých hlášek český film nepamatuje. Poněkud v pozadí přece jen zůstal zbytek osazenstva, nemálo se totiž stávalo, že jakmile Novotný, velký to tahoun, zmizel ze scény, zmizela z filmu i osvěžující energie. Špetlíková je hlavně snaživá, má herecké zkušenosti převážně jen s podřadnou seriálovou tvorbou, tak je div, že to vůbec solidně ustála. Nevšední kapitolou je zobrazení neprobádané vietnamské komunity. Herci jeden jak druhý jsou nedobře nadabováni do češtiny, ve společných scénách hovoří evidentně vietnamsky (Špetlíkovou nevyjímaje), ačkoliv z jejich úst chrlí plynnou češtinu. Nepřirozeně a málo zajímavě působilo i jejich začlenění ve společnosti, jejich přísně konzervativní tradice a výchovné metody a jiné hovadiny. Oproti tomu se filmu dařilo zejména v detektivní rovině. Závěr přinesl do vyšetřování dávné smrti mladé asijské dívky četné neprůhledné zvraty a spletitost, takže divák detektiv mohl být spokojen. V každém případě režisér Zdeněk Viktora prokázal dávku odvahy, když se na českém filmovém trhu neprojevil podbízivě a nabídl tak trochu minoritně kategorizovaný počin. 8/10 ()

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Film začal naprosto famózně. Hned na začátku cca po minutě filmu už jsem mohla koukat Ha Thanh na prdelku a i kozička nesměle jukala a já se těšila, co všechno ještě, kromě vraha, odhalí. Neodhalila však ani píču (a to jak doslova tak slovně). Sice je tam jiná borka, co tu píču odhalí, ale ta je evropská a mně se nijak extra nelíbila. Tak prd. To, že český titulky jsou u vietnamštiny většinou špatně, toho sem si všimla asi jen já a pár tísícovek soukmenovců, co uměj šéšky, ostatní to řešit nebudou. To, že u půlky vietnamskýho kecání titulky vůbec nejsou a já si tak nedobrovolně hrála na živej překladač to mě už sralo. Příběh se snaží bejt mocně originální, asi jako naše oblečení od NYKE, PUMMA atd, ale je lacinej jak kurva čtvrtý kategorie a kdo není úplně retardovanej nebo po lobotomii, ten celkem rychle zjistí co asi bude špatně. Chudák Ha, buddhožel hrála retardovanou postavu po lobotomii, takže jí nedošlo ani hovno, dokud jí to na plnou hubu neřekli. A jakože rasisitickej detektiv byl podobně bystrej, jelikož poznal taky hovno. Sice jsem se pak cítila chvilku děsně chytrá a důležitá, ale po minutě mě to přešlo a zůstaly ve mně dvě věci. Pocit, že Miss Hanoi je sračka a pak těch krásných deset vteřin, kdy Ha ukazuje prdelku a kozičku. Buddho za co... ()

Galerie (14)

Zajímavosti (9)

  • Postava hlavní hrdinky nemá reálný předobraz – v době přípravy filmu žádná vietnamská policistka v poli nesloužila. [Zdroj: deník Metro] (hippyman)
  • Kapitán Kříž (David Novotný) jezdí bílou Škodou Octavia třetí generace. Když jsou však záběry na jeho vůz projíždějící krajinou, objevuje se v nich bílá Škoda Rapid. (FIAT 500)

Reklama

Reklama