Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (293)

plakát

Na hraně temnoty (2010) 

Překvapivě nevýrazné. Jako by se Campbell nemohl rozhodnout jestli chce natočit klasický revengeflick nebo konspirační vyšetřovačku. Pokouší se o obojí, ale snažení nedotahuje do konce. Gibson i Winstone jsou výborně obsazení, ale jejich postavy jsou jen neživotné figurky bez hlubšího pozadí.

plakát

Souboj Titánů (2010) 

Tak tady se něco nepovedlo panové. Nový Souboj Titánů nefunguje takřka v ničem. Scénář prodělal dlouhou lobotomií, herci nemají co hrát a Leterrier i jeho střihač museli být neustále zhulení. Tenhle film musí všechny milovníky řeckých bájí zhnusit nebo jim minimálně přivodí silné nechutenství.

plakát

RocknRolla (2008) 

Ritchie na to pořád ještě má, ale časy Podfucků či Sbal prachy a vypadni jsou asi nenávratně pryč. RocknRolla je svým starším bratříčkům hodně podobná, ale chybí jí preciznost ranných Ritchieho námětů. Casting, ale jako obvykle na jedničku.

plakát

Sbal prachy a vypadni (1998) 

Opravdu parádní kousek, který jasně ukázal co Ritchiemu jde nejlépe. Tyhle černohumorné gangsterky, které se zaměžujou na nuly a zevláky můžu. Prachy navíc mají výborný scénář se spoustou hlášek. Jediný co mě moc nesedlo byla Ritchieho někdy až příliš zběsilá režie, kdyby film režíroval jeho producent Vaughn (Po krk v extázi, Kick-ass) bylo by to u mě za plný.

plakát

Vlkodlak (2010) 

Věčná škoda, že Vlkodlaka nakonec nerežíroval Tim Burton. Joe Johnston si vzal od Burtona vypůjčil vizuál (který mě velmi sedí) a seč mu stačí síly se snaží navázat na atmosféru dnes už notně zašlého původního Vlkodlaka. Bohužel tam, kde Burton svou originální poetikou, která se nebere příliš vážně okouzluje diváky, tam Johnston ztrácí. Jeho verze se bere smrtelně vážně, herci rozhodně nehrají jako o život (což se dalo u Hopkinse čekat, ale u produkujícího Del Tora a vždy precizního Weavinga to trošku zaráží) a ani triková část mě příliš neuspokojila. Bohužel na filmu jsou vidět i vleklé spory studia s tvůrci díky kterým je kino verze místy velmi zmatená.

plakát

Dr. No (1962) 

Dr. No patří mezi mých TOP5 bondovek. První představení superagenta Jamese Bonda jakoby do série vůbec nepatřilo. Bond je spíš detektiv, který povolení zabíjet moc nevyužívá a smyslem pro detail se po krůčcích dostává k tajemnému Dr. No. Bohužel mě trošku kazí dojem samotné finále ve kterém se Bond s demonickým padouchem vypořádá podobně urychleně jako o 2 díly později s Goldfingerem. Velká škoda, že nevím jak na Bonda reagovali před 48 lety naši diváci v kinech, protože některé lokace vypadají luxusně i dnes v době pětihvězdičkových hotelů, natož pak za těžkého totáče.

plakát

Srdečné pozdravy z Ruska (1963) 

Kdybych se hlavní hrdina nejmenoval James Bond určitě by jste nepoznali, že se jedná o další bondovku (tedy až na značně liberální přístup k sexu od jednotlivých dívek). Pozdravy se vymikají z celého bondovského univerza minimem akce a omezením z dnešního pohledu klasických Bondových trademarků (akce poskrovnu, namakaný Aston Martin chybí, málo hlášek) naopak se zaměřuje hlavně na špionážní linku. Bond opět bojuje se SPECTRE, který zastupuje parádní záporák v podání Roberta Shawa. Jen škoda jeho nepříliš slavného konce, protože ho společně se Scaramnagou a Goldfingerem řadím mezi nejlepší padouchy.

plakát

Kick-Ass (2010) 

Matthew Vaughn je mě sympatický nejen svými filmy, ale i přístupem k natačení. Když mu zámořská studia nedala peníze na adaptaci černočerného Millarova comiksu natočil si ho sám za vlastní peníze a bez kompromisů. Sehnal si 30 milionů a natočil film ušitý přesně na míru youtube generaci. Odkaz střídá odkaz a dočkáme se i tak originálních postupu, že styl odkazuje na film A, hudba na film B a obraz na film C. Kick-ass si, ale užijete i bez znalosti několika desítek skrytých odkazů. Je tady, ale jedno opravdu velké ALE. Kick-ass je film vymezený striktně pro určitou cílovou skupinu a od ostatních skupin si moc dobré hodnocení neodnese. Což je očividné i zde na csfd mezi internetovými uživateli a geeky je film kultem u "normálních" diváků se takové oblibě netěší (hodně záleží na tom jak jsme schopni akceptovat černý humor, hektolitry krve a 11 letou holčičku, která ve stylu Kill Bill zlikviduje celou mafii). Málokterý film také tak striktně rozzděluje diváky podle pohlaví. Obecně se dá říct, že Kick-ass je splněným snem mladým mužům a ženskou částí bude většinou nepochopen. To však nic nemění na kumštu týmu Matthewa Vaughna, který si hlasitě řekl o velké blockbustery a který znovu připomněl genialitu skladby Surface of the sun, která očividně funguje i ve tmě místo světla. Objektivně spíš čtyři hvězdy, ale já si to užil.