Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Horor

Recenze (938)

plakát

Snowtown (2011) odpad!

Tak tohle je jednoznačně nejidiotštějším způsobem natočení film o seriovém vrahovi co jsem zatím viděl a nebylo jich málo. Pojato jako jakési podivné rodinné drama, lidi tam furt sedí za stolem ve vytahaných teplácích a s umaštěnými vlasy, kouří, žerou nějaké blafy, plkají dialogy o ničem, nebo pochlastávají a na sousedských schůzích vymýšlejí, co všechno by udělali homosexuálům a pedofilům - wtf? A hraje to parta tak hnusných škaredých lidí, že horší byli snas jen v Taxidermii nebo Výměně manželek. Jako by si režisér vybral herce výhradně z potomků recidivistů, které do Austrálie vyváželá Británie. A celé se to vleče jak smrad, sáhodlouhé záběry na nic a o ničem - i s přetáčením to bylo veliké utrpení. Ale říkal jsem si, že to přece nemůže být takhle celý, že se to aspoň ke konci nějak rozjede. No bohužel - může... Mimochodem s Kurzelovým Assasínem to bylo to stejný - tomu chlapovi by už neměli dávat kameru do ruky nikdy...

plakát

Noc s nabroušenou břitvou (2003) 

Samoúčelná sračka, natočená tím, nejnudnějším možným způsobem. Aja není dobrý režisér. Jeho filmům už se pro příště vyhnu. Zkouknuto po letech po druhé ubírám ze tří hvězd na jednu a to jen za dvě sexy herečky.

plakát

Konečná (2013) 

Scénář sice psala cvičená opice, agenti FBI se chovají jak totální amatéři a přesto že všichni kolem mají neprůstřelné vesty a přilby, jediní dva tam běhají bez čehokoliv Stormare a Arnold!?! Byť u A rnieho je to omluvitelné - terminátoři tyhle blbosti  přece nepotřebujou že... Ale na druhou stranu krom zbytečného Knoxvila je tu celkem příjemné áčkové obsazení a film nenudí a vlastně krom Expendables je to asi  nejzábavnější Arnoldův akčňák za posledních 25 let, tak asi zaokrouhlím nezaslouženě nahoru... Jo a taky bylo prima pozorovat setkání v jednom filmu Foresta s Arnoldem - kdy by to čekal? I když to setkání tváří v tvář je tu jen opravdu krátké....

plakát

Člověk bez osudu (2005) 

Tvůrci se vůbec neobtěžují uvést diváka do děje nějakým popiskem, kde se zrovna nacházíme, v kterém roce... To nemám rád. Jinak celkově režisér nedokáže vyprávět příběh. Hlavní předdstavitel skvělý, ale jako celek je to jen slepenec epizod z koncentráku, ale jako film to moc bohužel nefunguje, takže dát víc nemůžu. Ke konci jsem musel přetáčet, to není dobrý....

plakát

Fotograf (2015) 

Změněná jména, už na začátku oznámení, že se jedná jen "o fantazii", takže u soudu budeme z obliga případně... i když všichni dobře víme, že většina tohoto filmu jako žádná fantazie míněna není...Aneb jak se pomstít zrádné ex. Ptotože tohle mi z tohoto počinu vyplývá asi nejvíc - hlavně ke konci už je tento záměr zcela evidentní... Tohle jste si tedy Jeníčku mohl asi odpustit - ať už je pravda na číkoliv straně. Jinak Roden ač typově Saudkovi zcela nepodobný, se zhostil role v rámci možností asi skvěle (nejlíp jak to šlo) přesto Saudek je osobnost tak svébytná a originální, že je téměř neztvárnitelný kýmkoliv jiným, nežli sám sebou. O skutečné Sáře platí asi totéž a její představitelka ve filmu s ní nemá bohužel společného vůbec nic a jako herečka je dost mizerná a neuvěřitelná, jako by si sem odskočila z Ulice. Skutečná Sára je charismatická (ať už si o ní myslíme cokoliv) a zamlada byla hodně krásná a zajímavá. Herečka Málková postrádá obojí, vypadá jako tuctové, vykulené trdlo a třeba herectví i charismatu např. Ivanky Chýlkové (Čas sluhů) nesahá ani po kotníky.  A jaký smysl chtěla filmu vtisknout sama režisérka, to je mi opravdu záhadou...

plakát

Lovci lvů (1996) 

Jsem tak nějak myslel, že tenhle režisér natočil jen dvojku "Predátora" - ale koukám, že on natočil i trojku!  :-)) Jinak toto je na rozdíl od zmíněného filmu velmi podařený kousek, scény útočících lvů jsou dechberoucí a atmosféra hustá, že by se dala krájet. Pes Baskervilský hadra! Val toporný, naštěstí to zachraňuje suverénní Douglas. Celkově vynikající dobrodružný film. Nevidím důvod proč tomu nevysolit čistých 5.

plakát

Zítra to roztočíme, drahoušku...! (1976) 

Esence všeho, z čeho mi na tomhle režimu a na téhle době bylo vždycky blivno. Tyhle sousedké závisti a naschvály jsou spíš děsivé, než že by byly k smíchu. A všechny zůčastněné jsme viděli rozhodně v mnohem lepších filmech.

plakát

Jen ho nechte, ať se bojí (1977) odpad!

U některých filmů máte zpočátku pocit, jestli to nebude totální, debilní ultimátní píčovina... a do deseti minut máte jistotu, že jste se nespletli. Sobotova rádoby komika mi přišla vždycky totálně nevtopná a trapná a co se dalo přežít v Jáchymovi, díky jinak dobře udělanému filmu, v mizerném nepovedeném filmu jako je tenhle se ta trapnost projeví mnohem víc. I ten Šimek jindy na divadle zcela suverénní je tady nějak nesvůj a nevtipný až mizerný. A že Rychman sklouznul časem od Starců na chmelu k podobné tvorbě jako tato, mi nejde moc na rozum. Prostě celkově trapnost nad trapnost pro všechny zůčastněné.

plakát

Lolita (1997) 

Poněvadž jsem včera kouknul novější verzi, přišlo mi zajimavé si dát starší verzi hned následovně. Tudíž si logicky neodpustím srovnání. Takže napřed nová verze: od začátku plný počet bodů - herci skvěle vybraní, Irons charismatický sexy chlap v nejlepších letech, Lolita typově přesná, drzá, rozpustilá, hravá a neuvěřitelně sexy (a to na lolitky vůbec nejsem). Chemie funguje dokonale, Melanie v roli matky je milá až svůdná, paradoxně až příliš, že jsem až nechápal, tu Humbertovu odtažitost (tu jsem pochopil až u starší verze, kde matku hraje - byť skvěle - nevzhledná nesympatická herečka). Kamerové a režijní finesy - prostě nadšení. Dokud se oba milenci neusadí na univerzitě a nezačnou žít poněkud nudný "rodinný život". A chemie milenců přestává fungovat, Lolita se stává chladnou, vzpurnou a místo skandálního románku tu máme "výchovu dívek v americe) takže předlouhé dvě prostřední čtvrtiny filmu jsou bohužel tak trochu o ničem. Naštěstí děj trochu oživuje tajemný fantom v podání skvělého F. Langely. Nutno podotknout, že ta tajemnost mu ve filmu velmi sluší, narozdíl od Selersovy role ve starší verzi, kde je ho víc než plno. Stejně tak tajemný nic neprozrazující začátek nové verze mi přišel mnohem dramatičtější a lepší, protože probouzí zvědavost o co vlastně jde, čí je ta krev na rukou atd. narozdíl od Kubricka, který všechno vykecá hned na začátek. Otylá těhotná mamina s umaštěnými vlasy v domácích bačkorách na závěr, která se z Lolity stane je trochu zklamání, ale tak už to asi s lolitkami bývá  ;) Nicméně poslední čtvrtina to zase dotahuje. Oproti tomu starší verze má mizerné neadekvátní obsazení (včetně matky, která nejspíš víc typově odpovídá zadání, nicméně, je až tak nezajímavá až je spíše protivná). Mason je oproti sexy Ironsovi přestárlý, nesexy a bez charismatu. Představa, že by se do něj mohla nějaká lolitka bláznivě zamilovat, působí zcela nevěrohodně. Asi jako kdyby hrál Jacka Sparowa Danny DeVito... Lolita působí příliš dospěle, nepřitažlivě, nezajímavě, tuctově - alespoň pro mě. A Sellers jako dobrý, ale z úplně jiného filmu, spíš jiné planety. Ostatně celé mi to přišlo takové jaksi příliš na komediální notě, ač by mělo jít spíš o drama. A Kubrickova nezajímavá režije to dorazila úplně až tak, že mě film minimálně od poloviny přestal úplně zajímat. Kubrick je jeden z nejpředceňovanějších režisérů. Po shlédnutí jeho jednohvězdičkové verze musím zvednout hodnocení verze nové na 4*. PS: Morriconeho hudba jindy velmi výrazná je tu tak nějak nepostřehnutelná skoro.

plakát

Lolita (1962) 

Poněvadž jsem včera kouknul novější verzi, přišlo mi zajimavé si dát starší verzi hned následovně. Tudíž si logicky neodpustím srovnání. Takže napřed nová verze: od začátku plný počet bodů - herci skvěle vybraní, Irons charismatický sexy chlap v nejlepších letech, Lolita typově přesná, drzá, rozpustilá, hravá a neuvěřitelně sexy (a to na lolitky vůbec nejsem). Chemie funguje dokonale, Melanie v roli matky je milá až svůdná, paradoxně až příliš, že jsem až nechápal, tu Humbertovu odtažitost (tu jsem pochopil až u starší verze, kde matku hraje - byť skvěle - nevzhledná nesympatická herečka). Kamerové a režijní finesy - prostě nadšení. Dokud se oba milenci neusadí na univerzitě a nezačnou žít poněkud nudný "rodinný život". A chemie milenců přestává fungovat, Lolita se stává chladnou, vzpurnou a místo skandálního románku tu máme "výchovu dívek v americe) takže předlouhé dvě prostřední čtvrtiny filmu jsou bohužel tak trochu o ničem. Naštěstí děj trochu oživuje tajemný fantom v podání skvělého F. Langely. Nutno podotknout, že ta tajemnost mu ve filmu velmi sluší, narozdíl od Selersovy role ve starší verzi, kde je ho víc než plno. Stejně tak tajemný nic neprozrazující začátek nové verze mi přišel mnohem dramatičtější a lepší, protože probouzí zvědavost o co vlastně jde, čí je ta krev na rukou atd. narozdíl od Kubricka, který všechno vykecá hned na začátek. Otylá těhotná mamina s umaštěnými vlasy v domácích bačkorách na závěr, která se z Lolity stane je trochu zklamání, ale tak už to asi s lolitkami bývá  ;) Nicméně poslední čtvrtina to zase dotahuje. Oproti tomu starší verze má mizerné neadekvátní obsazení (včetně matky, která nejspíš víc typově odpovídá zadání, nicméně, je až tak nezajímavá až je spíše protivná). Mason je oproti sexy Ironsovi přestárlý, nesexy a bez charismatu. Představa, že by se do něj mohla nějaká lolitka bláznivě zamilovat, působí zcela nevěrohodně. Asi jako kdyby hrál Jacka Sparowa Danny DeVito... Lolita působí příliš dospěle, nepřitažlivě, nezajímavě, tuctově - alespoň pro mě. A Sellers jako dobrý, ale z úplně jiného filmu, spíš jiné planety. Ostatně celé mi to přišlo takové jaksi příliš na komediální notě, ač by mělo jít spíš o drama. A Kubrickova nezajímavá režije to dorazila úplně až tak, že mě film minimálně od poloviny přestal úplně zajímat. Kubrick je jeden z nejpředceňovanějších režisérů. Po shlédnutí jeho jednohvězdičkové verze musím zvednout hodnocení verze nové na 4*.