Recenze (958)
2012 - Mayská proroctví a kruhy v obilí (2008) (TV film)
Dokument, kde zvani radoby vyzkumnici hovadiny o konci sveta. Musel jsem se smat, nechci videt tyhle lidi az 22.12 2012 se dal bude otacet Zeme kolem osy a Slunicko bude dal vychazet nad nasima hlavama. Uz bylo v dejinach tolik predpovedi o zaniku sveta a nani jedno se nevyplnilo, takze zustavam v klidu i po tomto dokumentu. Ale jako zabavny dokument to nebylo spatny :).
Zázraky vesmíru (2011) (seriál)
Dalsi povedeny dokument od BBC s profesorem Brianem Coxem. Prvni dil Osud, byl slabsi ( 3 hvezdicky), ale druhy dil Hvezdny prach (5 hvezdicek) stal za to o vzniku chemickych prvku pri Big bangu a ve hvezdach, treti dil Pad je o gravitaci (4hvezdicky) a 4.dil Poslove o svetle (4 hvezdicky). Vyborne jsou animace galaxii, hvezd atd. Profesor Brian Cox je neco jako David Attenbourg v biologickych dokumentech BBC. Kdo se chce neco dozvedet o Vesmiru, tomu ho mohu jen doporucit tento serial :).
První život (2010) (seriál)
Opet skvely dokument z dilny BBC tentokrat o vyvoji zivota na Zemi, kterym provazi sir David Attenborough. Vyborne animace prastarych organimsmu a nejnovejsi techniky 3D zobrazeni zivocichu (CERN - aspon se nezasveceni dovi, ze se nejenom dela fyzika, ale i dalsi vedy napr. biologie a paleontologie :) ). Dokument je napechovan zajimavimy informacemi (napr. trilobiti oko z krystalickeho kalcitu atd.). Pastva pro oci tento dokument o vyvoji zivota na Zemi. Doporucuji vsem zajemcum, kteri se chcou neco dozvedet. Oba dily maji dohromady dve hodiny a zarucuji, ze vam velmi rychle utecou :). Smekam pred machry z BBC :).
Pouta (2009)
Ceska obdoba Zivota tech druhych. Asi nejlepsi film minuleho roku. Konecne nekdo natocil film o fizlovani a donaseni, ktery se za komancu delo x-krat denne a ne jen priblbly film kopirujici Pelisky a Pupendo viz. napr. srackoidni Obcansky prukaz. Povedl se i hudebni doprovod k filmu. Ondrej Maly hraje stbaka skvele a k tomu se pridava i velmi dobry scenar. Maly klenot ve srackach ceskyho filmu.
Občanský průkaz (2010)
Nudny film. Opravdu jsem se po dlouhe dobe u filmu dost nudil. Zbytecny film. Pro me jednou stacilo.
TRON: Legacy 3D (2010)
Skvele triky, prostredi i hudba, ale dejove to nestoji za nic. Skoda, ale i tak film odsypal.
Keeper of the Flame (1942)
Zapomenuty skvost dua Tracy a Hepburn na kterem ma lvi podil reziser George Cukor. Opravdu temny noir. Na to, ze vznikl v prubehu druhe svetove valky, tak klobouk dolu.
37 a půl (2005)
Pekny zacatek Severske filmove zimy 2011. Lehka komedie s plnou kupou hlasek (ty zitra rano brzo vstavas :)). Santa Claus se sobem nemaj chybu :)) .
Zázraky sluneční soustavy (2010) (seriál)
Vyborny dokument o nasi slunecni soustave z dilny BBC. Je opet skoda, ze jsou vystrihany scenky s pruvodcem, kterym je prof. Brian Cox. V originale ma jeden dil 59 minut. Tohle vystrizeni uz se stalo u predchozich dokumentu Can We Make a Star on Earth? a Zázračná Planeta: Mocné Síly Země. Nechapu proc se to musi vystrihavat, podle me je vic to nazorny a ztraci se i dalsi povedene zabery. Brian Cox nebo Iain Stewart (Zázračná Planeta: Mocné Síly Země) hraji ulohu hlavniho pruvodce, tu stejnou jakou ma David Attenborough v prirodopisnych serialech od BBC. Je to skoda, ale i tak to stoji za to. Ale originaly jsou lepsi podle me.
Králova řeč (2010)
Zadrhavani je velmi nemila vec, hlavne na kralovskem dvore. V mem blizkem okoli jsem mel tu zkusenost a vim jak tim clovek trpi. Bonbonek na dortu je ustredni herecka dvojka Firth a Rush. Takze, kdo se chce povidat na lehce neortodoxni film o kralovske rodine, tak doporucuji.