Oblíbené herečky (10)
pro mě ji objevil můj oblíbenec David Lynch ve filmu Mullholand drive. Dále za Funny games USA, 21 grams, kruh, Východní přísliby (porodní asistentka Anna), Kikg Kong (Ann Derrow)...
Žena s velkým Ž. Dokonale skloubený (přirozený) sex appeal s profesní (hereckou) stránkou. Kolegyně o generaci mladší, jí můžou pouze závidět. Teď nemluvím (pouze) o herectví ,-)
Měli pro ni slabost J. Wayne, K. Douglas, L. Marvin....mám pro ni slabost i já.
Zralá žena s křehkou (zranitelnou) duší malého děvčátka. Již od Nesnesitelné lehkosti bytí pro ni mám velkou slabost. Dále za Bouřlivé výšiny, Čokoládu, Dveře dokořán, Paříž, Kód neznámý, Felix a Rose. Tři barvy:
...je pro mě osobně synonymem hrdé nezlomné ženy. TOP: Eleanor (manželka Jindřicha II.) z Harveyho The lion in winter, anglická misionářka Rosie z Houstonovi Africké královny (spolupráce s H. Bogartem), On golden pond M. Rydella coby Ethel, Bringing up baby H. Hawkse coby Susan (spolupráce s C. Grantem), woman of the year G. Stevense (spolupráce s S. Tracym)
Začínám jí čím dál tím víc přicházet na chuť. I herecky :-)
Stačily dva Kieslowskiho snímky : Tři barvy: červená a Dvojí život Veroniky a tato křehká kráska a vynikající herečka putuje do mé herecké Topky. Pouze dodávám... zcela po právu.
Jednoznačně za Requiem za sen! Dále za tenkrát v Americe, Dům z písku a mlhy, Čistá duše, krvavý diamant
Jednoznačně za Bonnie Parker, dále za pojišťovací agentku Vicky Anderson z Jewinsonova Případu Thomase Crowna, za alkoholičku Wendy ze Schroederova snímku Barfly, za Kathy z Pollackova snímku Three days of the condor, za Evelyn z Polanskiho Chinatown, za Susan Franklin z " otce všech katastrofických snímků " jménem Skleněné peklo....
ve Fontáně to byla láska na první pohled :-) Dále za filozofku Hypatii z Amenábarova snímku Agora, za Angelu z Lawrencova snímku Constantine, Nepohodlný, Nepřítel před branami, The whistleblower-K. Bolkovac