Bajda

Bajda

Ondřej Bacík

okres Blansko
Cinefil

35 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 27.1.2007  12:37

    Tohle je pro mě nejlepší Asterix. Sice není podle původního comicsu, ale přesto je dokonalý. 12 ůkolů, každý úplně jiný, originální a hlavně vtipně zpracovaný. Vždycky jsem se jenom těšil, co dalšího přijde. Některé hlášky se citují v naší rodině a okruhu kamarádů dodnes a tak na tento určitě nikdy nezapomenu. U Osirise a Ápise....5* ;-))

    • 5.12.2012  10:01
    3 Idiots (2009)
    **

    Absolutně nechápu, jak se stalo, že se tenhle film dostal do IMDb TOP250. Trvá skoro tři hodiny, během kterých nenabízí absolutně nic, kromě dojemného (čti "slzy ždímajícího") příběhu o třech přátelích. Vím - někdy i to samo o sobě stačí na pět hvězdiček, ale tohle není ten případ. Hirani vrší jedno klišé na druhé a nepřináší absolutně žádnou přidanou hodnotu. V rámci současné indické kinematografie se jedná o konzervativní snímek (jak v rovině obsahu, tak stylu), který nepřichází s ničím novým....a navíc to není vtipný ani svojí béčkovostí, jako některý jiný bollywooďáky :-(

    • 12.4.2008  12:26
    78 otáček (1985)
    ****

    Hodně nápaditý krátkometrážní animák, u kterého mi moc sedlo grafické zpracování a roztočila se mi hlava :-)

    • 20.2.2012  14:05

    Už v tomto filmu jsou náznaky většiny stylistických prvků i témat, která se poté v Jancsóově díle opakují. Těmi, které mě vždy na jeho filmech fascinují nejvíc, jsou promyšlená, působivá kompozice a zajímavá kamera. Jancsó si nepomáhá tolik střihem a místo toho s kamerou podniká jízdy od jedné postavy ke druhé, od akce k akci. Střídání rolí, které se objevuje nejvíce ve filmu Hvězdy na čepicích je patrné i zde. Hlavní hrdina je chycen, poté znovu propuštěn a pak zase chycen. Jindy se se svým novým přítelem po loukách honí a pozorují dívku dalekohledem, aby se o pár vteřin později stali pronásledovanými letadlem.

    • 6.11.2007  21:08
    Ahoj, jsem Radek... (TV film) (2007)
    ***

    Průměrný (ale moc milý) dokument o kapele, kterou mám moc rád. Nic víc - nic míň.

    • 20.2.2012  14:34
    Amatér (1979)
    ****

    Amatér je film o zásobovači z malého městečka, který si za dva měsíční platy koupí 8mm kameru, aby mohl natáčet svojí právě narozenou dceru Irenu. Následně je ale svým nadřízeným přemluven, aby natočil film pro svůj podnik, a právě tento snímek odstartuje jeho cestu za úspěchem. Hrdinu filmu Filipa Mosze ale jeho nově objevená vášeň tak pohltí, že se začne vzdalovat své manželce i dítěti. Přestože film je primárně právě o morálních hodnotách a o vyrovnávání se s úspěchem, jedná se o filmově vysoce reflexivní dílo. K této reflexi dochází na mnoha úrovních. V první řadě samozřejmě objektem, který uvede do pohybu všechny následující události, je kamera a na ni natočený film. Ve filmu se objevuje proces natáčení, pořizování rozhovorů, promítání i sledování televize. Hlavní hrdina chodí do kina, čte filmové časopisy a nechává se inspirovat. V jedné části filmu například zmiňuje scénu, ve které žena hází po muži věci, ale v záběru je vidět pouze on, jak kolem něj lítají házené předměty. O několik minut později vidíme jednu z hádek manželů snímanou právě tímto způsobem. Ve filmu se dokonce objevuje film Ochranné zbarvení i jeho režisér Zanussi.___Velice zajímavé je také pozorovat, jak se Kieslowski stylem přibližuje stylu natáčení hlavního hrdiny. Rámování nebývá vyrovnané, záběry jsou někdy roztřesené a také dalšími prvky připomínají amatérsky pořízené záběry. V mizanscéně převládají šedivé barvy, což také hlavnímu hrdinovi také vytýká ředitel podniku.

    • 7.3.2011  20:29

    Noir podle Fassbindera. Tak by se dal v jedné větě popsat Americký voják. Relativně krátký film na mě působil jako taková vtipně a mile udělaná jednohubka. Fassbinder v ní noir sice přímo neparoduje, ale občas po divákovi jakoby pomrkává a svůj příběh vytváří nejspíš podle toho, jak noir chápe on, co mu na něm přijde nejcharakterističtější a nejzajímavější. Poctivě si v mizanscéně hraje se stíny i s kontrastem bílé a černé, jeho hrdinové nosí obligátní klobouky, kouří cigarety, oblek a dlouho nepřemýšlí než vystřelí. Odkaz amerických noirovek není v Amerického vojákovi zpracován tak důmyslně a vtipně jako v jiných filmech tohoto typu, ale zvláštní je na něm právě ta nepopsatelná osobitost, kterou mu Fassbinder dokázal vdechnout.

    • 19.5.2009  13:20

    Kevin Smith je geniální bavič, což dokázal už svým prvním Evening with Kevin Smith. Gagy, u kterých se smějete nahlas, skvělé vypointované historky, příjemná atmosféra celé show - to má druhý díl taky. Ale bohužel je to proloženo asi destinásobným počtem slovíček fuck, fuckin' a shit. Nejsem žádný puritán a navíc zrovna Kevin umí tyhle slovíčka ve svých filmech používat brilantně a na správných místech, ale tady jich bylo už vážně moc. JENOM pro to 4*

    • 18.3.2009  10:29

    Jean-Luc Godard řekl o Hitchcockovi, že tvořil thrillery, které se bez problémů vyrovnají literatuře. Shadow of a Doubt je toho dokonalým příkladem.

    • 4.5.2009  22:18
    Anténa (2007)
    ****

    "Vzali nám naše hlasy, ale ještě nám zůstala slova". La Antena je velmi milou poctou němé éře kinematografie a jejím největším velikánům. Film z tohoto období čerpá nejen motivy, ale i některé techniky, které více či méně ozvláštňuje; například mezititulky nejsou do filmu vkládány pomocí střihu, ale jsou přímo vloženy do obrazu tak, že je postavy vnímají jako skutečné. Takovýchto nápadu je v Anténě mnoho. Některé jsou originální a zajímavé, jiné na mně působily trochu nadbytečně. Děj je narozdil od promyšleného obrazu záměrně osekán na jednoduchý lineární příběh s několika málo postavami tak, aby ještě více vyniklo vizuálno a některé myšlenky. Zlo je podpořeno tak jednoduše rozpoznatelnými symboly jako je hákový kříž (v opozici k židovské hvězdě) a postavy se jmenují Pan TV, Hlas a podobně. Připomíná vám to pohádku? Nepletete se. Jednoduchost byla záměrná a tak ji nemůžu filmu vytýkat, přesto je ale díky ní především první polovina filmu rozvleklá a občas malinko nudí. Na závěr si neodpustím ještě jednu poznámku. Hodně uživatelů tady používá spojení "němý film". Tím Anténa rozhodně není, ani si na něj nehraje! Němota postav je vysvětlena dějem a některé postavy ve filmu mluví! Jedná se pouze o poctu tomuto období. Projekt 100 2009. Víc na mém blogu.

    • 23.5.2010  09:05
    Apokalypsa (1979)
    *****

    Apocalypse Now není film, na který se díváte a už u toho si říkáte, jaká to je bomba. Pomalé tempo, cesta po řece, přerušená jenom několika málo událostmi; ve filmu se toho moc skutečně nestane a to může plno divákům vadit. Podle mě se ale jedná o nejlepší film na téma vietnamské války, amerického intervencionismu i střetu kultur. Událostí se za tu dlouhou stopáž skutečně neodehraje tolik, zato jsou všechny nezapomenutelné. Silný zážitek.

    • 10.8.2010  10:22
    Battlestar Galactica (TV seriál) (2004)
    *****

    Komentářů tady je až to pěkné není, tak jenom zhodnotím, co se mně osobně líbí na BSG úplně nejvíc: pseudodokumentaristický styl, který je příjemným osvěžením na scéně tv seriálů; v opozici tomu fakt, že se tvůrci příliš nezaobírají technickými detaily, nevysvětlují, jak jednotlivé přístroje fungují a soustředí se raději na postavy. Chytré využívání deadlinů, kterými se zvyšuje napětí (v některých dílech je jich hned několik zároveň a některé nefungují jenom v rámci dílu ale třeba v rámci celé série, popřípadě seriálu), zajímavá a netradiční struktura některých dílů (např. hned úvodní díl 33), režie, která občas příjemně překvapí svojí nápaditostí. Co mi trochu vadilo: nudná dějová linie z Capricy okupované Cylony; nudných pár prvních "falloutovských" dílů 3. série; Pro mě rozhodně nejlepší scifi seriál a krásná ukázka toho, že i televizní scifi může být stokrát lepší než Hvězdná brána, na kterou jsem alergický.

    • 22.10.2007  15:49

    Beasťáky mám strašně rád a většina lidí, kteří se na tenhle záznam budou dívat, asi taky, takže říkat něco jako "ten koncert byl fakt super" je asi nošení dříví do lesa. Celý nápad s kamerami mezi diváky je originální, ale výsledek tak nějak pokulhává. Filtry jsou fajn věc, ale musí se umět používat s mírou. 1-2* za zpracování a 5* za beastie boooooooyz = 3*

    • 27.3.2009  13:34

    Zajímavá experimentální visualizace příjemné jazzové hudby od Oscar Peterson Trio. Obraz výborně koresponduje se zvukem a je plný nápadů, nicméně stopáž je podle mě lehce přetažená. Film určitě nebylo snadné udělat (a to je to, co na něm obdivuji především), protože Norman McLaren a Evelyn Lambart kreslili přímo na filmový pás!

    • 7.3.2011  19:22
    Bierkampf (1977)
    ***

    Nálepka „německého Borata ze sedmdesátých let“ filmu Bierkampf opravdu sedí. Sám režisér Achternbusch si v něm totiž zahrál muže, který se v převleku za policistu dostane na slavný německý Oktoberfest a provokuje jeho návštěvníky. Podobně jako v posledních filmech Sachi B. Cohena, i v Bierkampfu pramení většina komických situací z toho, že se Achternbusch chová jako hovado a při svých interakcích s náhodnými kolemjdoucími improvizuje. Styčných bodů s Boratem je zde ostatně víc. Ani u jednoho z filmů si nejsme jisti, do jaké míry je celá situace nahraná a do jaké se jedná o náhodu, a v obou případech bylo imho záměrem autorů někoho zesměšnit. Bierkampf má tu nevýhodu, že je poněkud undergroundovější, méně líbivý a méně hollywoodský. Filmu prakticky chybí děj a zřejmě i proto nebyl film ve své době příliš populární. Z hlediska inovativnosti, unikátnosti a také odvahy režiséra se ale jedná o jedinečné dílo.

    • 7.3.2011  19:40

    Obraz alkoholičky je film, který jsem si musel pustit doma znovu, protože jsem při projekci v kinosále usnul. Tím nechci říct, že je nudný, ale absence téměř jakéhokoliv děje a kauzality zmohla moji pozornost. S hlavní hrdinkou se navíc nemůžeme nijak ztotožnit – neznáme její jméno, neznáme její motivaci a navíc nemluví. A k tomu se nechová zrovna sympaticky. A právě v jejím konání je klíč k tomu, o čem se autorka imho snažila natočit film. O stereotypech a škatulkování podle pohlaví. V tomhle kontextu je film důmyslně podvratný a postupně bourá jeden stereotyp za druhým, čímž reflektuje „obraz“ mužů/žen nejenom v kinematografii ale v celé společnosti.

    • 25.5.2009  17:56
    Bobule (2008)
    ***

    Sice je námět a polovina scénáře zkopírovaná z Dobrého ročníku, ale aspoň (návštěvností) uspěl český film, který je natočený a vyprávěný trochu jinak než Hřebejk. Sice jsem jako moravák musel přetrpět, jak se pražáci snaží mluvit moravsky a melou o víně věci, který ví snad každej, ale zase se mně pěkně dívalo na Terku Voříškovou :-) Sice to nebyl nadprůměr, ale ani podprůměr...takže fajn. Mimochodem Bařina očividně točit celkem umí, tak uvidíme, co se stane až dostane lepší scénář.

    • 26.1.2010  20:48
    Bolero (1993)
    *****

    Musím nesouhlasit s petaspurem. Film není o bubeníkovi, který se před kamerou přetvařuje a dělá milovníka bolera; právě naopak!!! Sledujeme neurotického muže, který musí splnit svůj úkol a odehrát svůj part, i když se necítí zrovna nejlépe. Očividně ho bolí záda, při hlučných úderech si všimneme, že ho bolí nejspíš i hlava a když koncert skončí potleskem diváků, jednoznačně se mu uleví. O celém boleru si myslí svoje a ve skutečnosti je mu úplně ukradené :-) Lecontův nápad natočit tenhle film je velmi vtipný a originální; Villeret se své složité role zhostil dokonale a jediný téměř úplně statický záběr doslova nacpal emocemi a řečí těla, která ale jak vidno, není čitelná pro každého.

    • 1.3.2009  17:03

    Letos jsou ty animáky hezky odstupňované. Wall-E 5*, Kung-fu Panda 4*, Bolt 3*...přesto jsem se bavil, několikrát zasmál a od Bolta bych rozhodně nikoho neodrazoval. Nepřekvapí, neurazí.

    • 27.3.2009  14:00

    Boogie-Doodle vznikl bez použití kamery, kresbou přímo na 35mm film. Boogie, které k filmu hraje, není nějak synchronizované s obrazem, ale dotváří atmosféru. Mnohem dokonalejší a promyšlenější je podle mě jiný McLarenův krátkometrák Begone Dull Care.

    • 25.10.2008  11:58

    V jednoduchosti je krása.

    • 22.10.2007  15:27
    Byl jednou jeden... člověk (TV seriál) (1978)
    *****

    Tak z tohohle seriálu si pamatuju snad víc faktů než ze školy...no ze základky každopádně :-D

    • 22.10.2007  16:26

    I když tam bylo pár pěkných záběrů a trochu pěkné hudby, nemůžu dát víc než dvě hvězdičky. Ještě nikdy mě neštvala hlavní postava filmu jako Carola tady. Měšťačka si zajede do Keni, kde se zamiluje do svalnatého domorodce a rozhodne se s ním zůstat. Následuje to, o čem ve filmu asi šlo nejvíc a sice ukázání odlišnosti kultur. To se ale děje neuvěřitelně trapným způsobem - Carola se není schopná smířit s faktem, že je v Africe, kde kmen jejího vyvoleného jí syrové maso a žije v chýších z klacků. Při tom je protivná, nechápavá a neuvěřitelně zabedněná. Třeba to byl záměr a film měl taky ukázat, že to byla jenom naivní husička, které muselo dojít, že takhle to prostě nepůjde, ale ty 2 hodiny byly utrpení, které bych po druhé rozhodně nepodstoupil.

    • 13.8.2013  00:21
    Bůh masakru (2011)
    **

    Polanski upozadil svoji kvalitní režii a spolehl se hlavně na text Yasminy Rezové, který je i na divadelním jevišti přijímán rozporuplně. Všichni čtyři hlavní protagonisté nepříjemně přehrávají a veškeré problémy "s přesahem" jsou do jejich dialogů montovány tak, že působí neuvěřitelně šroubovaně. Pointa vzniklá rámujícími záběry dětí je originální, ale zbytek filmu bohužel nezachrání. Jak dokazuje třeba Nicholsovo Kdo se bojí Virginie Woolfové? (1966), konverzační divadelní hra, která se odehrává téměř v jediné místnosti, může být skvěle adaptována do podoby filmu...Polanskimu se to ale tentokrát bohužel nepodařilo. 5/10.

    • 24.6.2008  15:32
    Casablanca (1942)
    *****

    Stává se často, že klasiky jsou zklamáním a tak jsem od Casablancy nic nečekal. Příjemně mě překvapila a navzdory všem, kteří ji tady vyčítají kde co, musím dát 5*. Příběh, který známe z mnoha jiných filmů...a přece je to trochu jiné. Má to zkrátka jakousi atmosféru, kterou všechny osatní slaďáky už jen napodobovaly. Přeslazenost bych nekritizoval, protože je to zkrátka Hollywood 40. let se vším všudy. Ingrid Bergman je nádhernou femme fatale a ve filmu je několik nezapomenutelných scén, jako třeba ta, kdy Francouzi Marseilleisou přezpívají Němce. Casablanca byl krásný filmový zážitek a těším se, až ji někdy uvidím znovu.

    • 19.6.2010  20:47
    Cedulky (2008)
    ***

    Nadhodnocená reklama na Schweppes :-P Ne, náhodou to nebylo špatně natočený, ale koncentrace sladkosti je příliš velká vzhledem ke koncentraci nápadů. 87% (19.6.2010) je vážně moc.

    • 7.12.2010  13:41

    Dánský dokument se neobtěžuje s nějakou expozicí nebo vysvětlováním souvislostí. Divák je hozen přímo do děje, aby sledoval dánského (dnes už ex)premiéra Rasmussena, jak se snaží během dánského předsednictví EU vyjednat kompromis, díky kterému se bude dát realizovat nejmasivnější rozšíření v historii Unie. Dokument se nesnaží vysvětlovat nebo popisovat, ale spíš zachycuje zákulisní atmosféru a vztahy v politice na evropské úrovni. Úšklebek sekretářky v pozadí totiž může vypovědět mnohem více než dvacetiminutové prohlášení na tiskové konferenci. Cesta do Evropy si nebere servítky a přestože některé její části musely být pod dohledem vystříhány, aby nepoškodily dobré vztahy Dánska s ostatními zeměmi, jedná se o poměrně tvrdý pohled na tvdou realitu. Pokud se ale v evropské politice alespoň trochu neorientujete, nebudete vůbec tušit, kdo mluví s kým a o čem.

    • 12.2.2020  22:26
    Cheerleading (TV seriál) (2020)
    *****

    ...ten moment, kdy se díváte na dokument a uvědomíte si, že je v něm víc dramatu a skvělých postav, než v jakémkoliv fikčním seriálu, který jste za poslední dobu viděli. Jasně, má to svoje mouchy, šlo by to trochu prokrátit a míň se opakovat, ale pořád se jedná o jeden z nejlepších dokumentů, jaké jsem v poslední době viděl. A mimochodem to jde cheerleading úplně mimo mě.

    • 24.12.2012  12:33
    Cirque du Soleil: Kooza (divadelní záznam) (2008)
    *****

    Dokonalá montáž atrakcí...Ejzenštejn by měl ze Cirque de Soleil radost ;-)

    • 22.10.2007  15:08
    Claymore (TV seriál) (2007)
    ****

    Claymore mi přijde jako japonská verze Zaklínače od polského spisovatele Sapkowskeho (Zaklínač byl dokonce v roce 2001 také zpracován jako seriál). Jsou tam velké podobnosti, jako třeba to, že hlavní charakter bojuje proti démonům (zpravidla mečem), kteří sužují "normální" lidi a sám přitom využívá nadpřirozených sil a žije samotářský život. Podobnost ale vidím i v detailech (zůžení zorčniček při používání těchto nadpřirozených sil apod.), nicméně to není podle mě minus. Je sice pravda, že příběhově je tohle anime trošku slabší a bojové scény (kterých je tam opravdu požehnaně) působí od nějakého 10. dílu už trochu monotónně, ale je tam plno skvělých momentů a pořád je to nejlepší anime, co jsem letos viděl. Jenom škoda, že hlavní hrdinka Claire neměla vzhled Teresy...byla by mnohem víc sexy ;-) *vítěz v anketě o nej anime roku 2007 na www.anime-source.com *

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8