Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Krátkometrážní
  • Dokumentární

Recenze (223)

plakát

Ahoj, jsem Radek... (2007) (TV film) 

Průměrný (ale moc milý) dokument o kapele, kterou mám moc rád. Nic víc - nic míň.

plakát

Amatér (1979) 

Amatér je film o zásobovači z malého městečka, který si za dva měsíční platy koupí 8mm kameru, aby mohl natáčet svojí právě narozenou dceru Irenu. Následně je ale svým nadřízeným přemluven, aby natočil film pro svůj podnik, a právě tento snímek odstartuje jeho cestu za úspěchem. Hrdinu filmu Filipa Mosze ale jeho nově objevená vášeň tak pohltí, že se začne vzdalovat své manželce i dítěti. Přestože film je primárně právě o morálních hodnotách a o vyrovnávání se s úspěchem, jedná se o filmově vysoce reflexivní dílo. K této reflexi dochází na mnoha úrovních. V první řadě samozřejmě objektem, který uvede do pohybu všechny následující události, je kamera a na ni natočený film. Ve filmu se objevuje proces natáčení, pořizování rozhovorů, promítání i sledování televize. Hlavní hrdina chodí do kina, čte filmové časopisy a nechává se inspirovat. V jedné části filmu například zmiňuje scénu, ve které žena hází po muži věci, ale v záběru je vidět pouze on, jak kolem něj lítají házené předměty. O několik minut později vidíme jednu z hádek manželů snímanou právě tímto způsobem. Ve filmu se dokonce objevuje film Ochranné zbarvení i jeho režisér Zanussi.___Velice zajímavé je také pozorovat, jak se Kieslowski stylem přibližuje stylu natáčení hlavního hrdiny. Rámování nebývá vyrovnané, záběry jsou někdy roztřesené a také dalšími prvky připomínají amatérsky pořízené záběry. V mizanscéně převládají šedivé barvy, což také hlavnímu hrdinovi také vytýká ředitel podniku.

plakát

Americký voják (1970) 

Noir podle Fassbindera. Tak by se dal v jedné větě popsat Americký voják. Relativně krátký film na mě působil jako taková vtipně a mile udělaná jednohubka. Fassbinder v ní noir sice přímo neparoduje, ale občas po divákovi jakoby pomrkává a svůj příběh vytváří nejspíš podle toho, jak noir chápe on, co mu na něm přijde nejcharakterističtější a nejzajímavější. Poctivě si v mizanscéně hraje se stíny i s kontrastem bílé a černé, jeho hrdinové nosí obligátní klobouky, kouří cigarety, oblek a dlouho nepřemýšlí než vystřelí. Odkaz amerických noirovek není v Amerického vojákovi zpracován tak důmyslně a vtipně jako v jiných filmech tohoto typu, ale zvláštní je na něm právě ta nepopsatelná osobitost, kterou mu Fassbinder dokázal vdechnout.

plakát

An Evening with Kevin Smith 2: Evening Harder (2006) 

Kevin Smith je geniální bavič, což dokázal už svým prvním Evening with Kevin Smith. Gagy, u kterých se smějete nahlas, skvělé vypointované historky, příjemná atmosféra celé show - to má druhý díl taky. Ale bohužel je to proloženo asi destinásobným počtem slovíček fuck, fuckin' a shit. Nejsem žádný puritán a navíc zrovna Kevin umí tyhle slovíčka ve svých filmech používat brilantně a na správných místech, ale tady jich bylo už vážně moc. JENOM pro to 4*

plakát

Ani stín podezření (1943) 

Jean-Luc Godard řekl o Hitchcockovi, že tvořil thrillery, které se bez problémů vyrovnají literatuře. Shadow of a Doubt je toho dokonalým příkladem.

plakát

Anténa (2007) 

"Vzali nám naše hlasy, ale ještě nám zůstala slova". La Antena je velmi milou poctou němé éře kinematografie a jejím největším velikánům. Film z tohoto období čerpá nejen motivy, ale i některé techniky, které více či méně ozvláštňuje; například mezititulky nejsou do filmu vkládány pomocí střihu, ale jsou přímo vloženy do obrazu tak, že je postavy vnímají jako skutečné. Takovýchto nápadu je v Anténě mnoho. Některé jsou originální a zajímavé, jiné na mně působily trochu nadbytečně. Děj je narozdil od promyšleného obrazu záměrně osekán na jednoduchý lineární příběh s několika málo postavami tak, aby ještě více vyniklo vizuálno a některé myšlenky. Zlo je podpořeno tak jednoduše rozpoznatelnými symboly jako je hákový kříž (v opozici k židovské hvězdě) a postavy se jmenují Pan TV, Hlas a podobně. Připomíná vám to pohádku? Nepletete se. Jednoduchost byla záměrná a tak ji nemůžu filmu vytýkat, přesto je ale díky ní především první polovina filmu rozvleklá a občas malinko nudí. Na závěr si neodpustím ještě jednu poznámku. Hodně uživatelů tady používá spojení "němý film". Tím Anténa rozhodně není, ani si na něj nehraje! Němota postav je vysvětlena dějem a některé postavy ve filmu mluví! Jedná se pouze o poctu tomuto období. Projekt 100 2009. Víc na mém blogu.

plakát

Apokalypsa (1979) 

Apocalypse Now není film, na který se díváte a už u toho si říkáte, jaká to je bomba. Pomalé tempo, cesta po řece, přerušená jenom několika málo událostmi; ve filmu se toho moc skutečně nestane a to může plno divákům vadit. Podle mě se ale jedná o nejlepší film na téma vietnamské války, amerického intervencionismu i střetu kultur. Událostí se za tu dlouhou stopáž skutečně neodehraje tolik, zato jsou všechny nezapomenutelné. Silný zážitek.

plakát

A sedmnáct jim bylo let... (1965) 

Už v tomto filmu jsou náznaky většiny stylistických prvků i témat, která se poté v Jancsóově díle opakují. Těmi, které mě vždy na jeho filmech fascinují nejvíc, jsou promyšlená, působivá kompozice a zajímavá kamera. Jancsó si nepomáhá tolik střihem a místo toho s kamerou podniká jízdy od jedné postavy ke druhé, od akce k akci. Střídání rolí, které se objevuje nejvíce ve filmu Hvězdy na čepicích je patrné i zde. Hlavní hrdina je chycen, poté znovu propuštěn a pak zase chycen. Jindy se se svým novým přítelem po loukách honí a pozorují dívku dalekohledem, aby se o pár vteřin později stali pronásledovanými letadlem.

plakát

Battlestar Galactica (2004) (seriál) 

Komentářů tady je až to pěkné není, tak jenom zhodnotím, co se mně osobně líbí na BSG úplně nejvíc: pseudodokumentaristický styl, který je příjemným osvěžením na scéně tv seriálů; v opozici tomu fakt, že se tvůrci příliš nezaobírají technickými detaily, nevysvětlují, jak jednotlivé přístroje fungují a soustředí se raději na postavy. Chytré využívání deadlinů, kterými se zvyšuje napětí (v některých dílech je jich hned několik zároveň a některé nefungují jenom v rámci dílu ale třeba v rámci celé série, popřípadě seriálu), zajímavá a netradiční struktura některých dílů (např. hned úvodní díl 33), režie, která občas příjemně překvapí svojí nápaditostí. Co mi trochu vadilo: nudná dějová linie z Capricy okupované Cylony; nudných pár prvních "falloutovských" dílů 3. série; Pro mě rozhodně nejlepší scifi seriál a krásná ukázka toho, že i televizní scifi může být stokrát lepší než Hvězdná brána, na kterou jsem alergický.

plakát

Beastie Boys, 50 kamer a 40 tisíc očí (2006) 

Beasťáky mám strašně rád a většina lidí, kteří se na tenhle záznam budou dívat, asi taky, takže říkat něco jako "ten koncert byl fakt super" je asi nošení dříví do lesa. Celý nápad s kamerami mezi diváky je originální, ale výsledek tak nějak pokulhává. Filtry jsou fajn věc, ale musí se umět používat s mírou. 1-2* za zpracování a 5* za beastie boooooooyz = 3*