Janek

Janek

okres Benešov
ne moc bystrý, ale hodný

51 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28
    • 6.2.2020  15:19
    1917 (2019)
    **

    Hmmm, chudák Dunkirk, ten by si cenu zasloužil býval mnohem více. Úchvatná forma (která už dnes nepřekvapí) a slabý obsah s hrdiny, kteří vám jsou u sardele. Intenzivní nuda.

    • 1.2.2020  23:48
    Drahokam (2019)
    *****

    Tak asi nejintenzivnější film letos. Naposledy bylo takto jiné Na špatné straně. Konec je jízda. Nechápu absenci na globech a oscarech, scenaristicky, rezijně, zvukově to exceluje. I jsem si vzpomněl na Sandlerovo hektické a krásné Punch drunk love, kde Brion podobně podmaňoval scénu nadpozemskou hudbou. Drahokam je nadějí, že síla filmu (v době, kdy ho válcuje seriál a miniserie) ještě nezmizela.

    • 31.1.2020  00:06
    Gentlemani (2019)
    ***

    V úhlu pohledu, kde znáte tam a zpátky to nejlepší z Tarantina a Coenů, vás tahle sympatická jednohubka nedokáže ničím extra překvapit. Snatch bylo svého času intenzivní podívanou od začátku do konce. Tady by možná pomohla devadesatkova stylizace, nebo uvedení na prahu milénia, kdy by to mělo nádech pecky. Dnes je to spíš labutí píseň.

    • 2.11.2019  23:01

    To samé, co nový Rambo, celkem dobrá akce vyplněna velmi unylým a plytkým dějem.

    • 2.10.2019  23:31
    Parazit (2019)
    ****

    Jooo, ale paradoxně s tou další vrstvou, která film protáhne o třičtvrtěhodinku, tomu spadne řetěz. Ale jsem rád, že jsem to viděl. 70%

    • 22.8.2019  15:09

    Balzám na duši... Takový film je tady jednou za deset let. Tarantino natočil jeden ze svých úplně nejlepších filmů. 100%

    • 30.3.2019  01:48

    Nevím, zda se to vůbec dá vidět dvakrát, ale takhle napnutej jsem dlouho nebyl, vlezlo to pod kůži a bimbalo srdcem. Kdo tohle dneska umí? Proto jdou tyto filmy automaticky do pěti hvězd. Pomalé tempo nevadilo, bavila mě každá minuta. A mámě se to ani trochu nelíbilo.

    • 3.3.2019  11:08

    Překvapivě napínavá guilty pleasure kravina, která je zábavnější, než lecjake ackove thrillery.

    • 3.3.2019  11:01

    Precizní produkt, kde je každý díl protnut ukecanou nudou a vy čekáte až do konce, abyste zjistili, že tahle majestátní mnohovrstevnata loď plná soustředěných výkonů se nerozjede.

    • 3.3.2019  10:52

    Sociální sci-fi, ale tak dobře zahraná, tak příjemná a v nedostatku optimistickych filmů osvěžující, že se jí ta Caprova jednoduchost musí prominout. 80%

    • 3.1.2019  23:20
    Útěk z vězení v Dannemoře (TV seriál) (2018)
    *****

    Stiller nezaváhal a natočil čistou, filmařsky vyzrálou jízdu, která baví od začátku do konce. Doporučuji si nic dopředu nezjišťovat a být v napětí až do samotného závěru. Šestý díl to zbrzdí, na druhou stranu umě zmanipuluje vybudované sympatie k hrdinům. Klobouk dolů před Starskym (nebo Hutchem?). 90%

    • 28.11.2018  19:36

    Limonádový Joe ****, Franco ***, Trupík ***, Zlatokop *****, Karavana ****, Ukecaní pasažéři **... Celkový dojem tak 70%. Má to super momenty, které jsem si pouštěl několikrát. Kdyby se to řízlo Tarantinem, mohlo to být údernější, některé povídky se vyloženě táhnou. Ale zlatokop má všechno, co má dobrá povídka mít. Karavana se táhne, ale závěr příjemně zvedne tep. Limonádník to celé dobře otevře a navrch sází černohumorné absurdní scény. Franco je takový ne moc výrazný okraj, Trupík je depresivní a trochu nudný (ale "kvokající Phytagoras" je super), a závěrečná těžce upovídaná povídka šla celkem mimo mě. Coeni tak navazují dalším trošku slabším kouskem, který je celkem těžký ukoukat naráz. Snad už příště!

    • 15.11.2018  18:40
    K smíchu (TV seriál) (2018)
    ***

    Velké velké sympatie ke Carreymu a k tomu, o čem seriál je. Bohužel většina linek není extra zajímavá a tak by formátu slušel spíše televizní celovečerák.

    • 11.11.2018  15:12

    Příjemně strávené dvě a čtvrt hodiny, jen ke konci režíruje Lee bílé policajty jak černochy, ale to byl asi záměr.

    • 5.11.2018  22:14

    Tak, Mercuryho měl hrát Sacha Baron, to je jasné (podoba by byla téměř přesná), Malek tlačí maximum, ale jeho Fredy je vzhledově spíš takový chcípák s falešnou protézou, který vypadá víc homo, než bylo třeba. V tom výkonu chyběl chlap, trochu mužnější pojetí, proto mi bylo líto, že tam nakonec nevidíme Cohena. Jako životopis je to strašně jalové, věčně (a zjevně) zadýmené interiéry, šustí to papírem a dozorem. Krev rozproudí až závěrečných dvacet minut, drtivou zásluhu na tom má ale ta geniální hudba, která by byla stejně strhující, kdyby šla na pozadí závěrečných titulků. No... překvapivě nuda. Uf. 50% (relevantnější hodnocení je na Rottentomatoes, kde film nasbíral 62%)

    • 14.10.2018  10:35

    Má to neuvěřitelně silné momenty, Bradley Cooper hraje výborně, je to velký herecký i režisérský výkon. Škoda toho očividného botoxu rtů na odlíčené Lady Gaga, trošku to ruší tu iluzi ošklivého kačátka, ačkoliv její postava začíná jako kabaretnice, mohlo by to mít tedy své opodstatnění. Moc se mi líbila lehce upozaděná (ale celým filmem se prolínající) linka Sama Elliotta, vytvořil silné momenty. Závěr už byl na mě příliš sentimentální, a obecně, z filmu bych si znovu pustil jen kusy, prokousávat celý bych ho už nechtěl.

    • 16.9.2018  21:39

    Jakoby talentovaní tvůrci byli pod časovým pressem a odevzdali něco, co je tak tak dodělané. Shane Black s tím nemůže být spokojen. Predátoři z 2010 jsou daleko čistší. Ačkoliv Shane Black tomu místy umí dát šťavnatost, přesto je to binec jak hrom, hlavně ke konci. Ale nuda to není, proto ***.

    • 18.8.2018  19:00
    Máš ji! (2018)
    *

    Pusťme na tu látku Francouze a počůráme se smíchy!

    • 18.8.2018  14:28

    Americký Belmondo válí, všechna čest, to se dnes už moc nevidí. Parádně natočenou akci jsem čekal, ale zamrzel mě ten zmatený, zdlouhavý, plytký děj, kde mi bylo úplně jedno, co se zase zvrtne, kdo si sundá masku, kdo koho miluje. Jakoby tvůrci tou překombinavostí maskovali chatrné propojení všech akčních scén (kvůli kterým film vznikl). Úvodní titulky to má sestříhané výborně, bitka na záchodech nejlepší od Pravdivých lží, úprk na motorce dechberoucí.

    • 11.6.2018  22:12
    Barry (TV seriál) (2018)
    ****

    Překvapivě dobře napsané, osvěžující flashbacky do budoucnosti (žádné nimrání se v minulosti hlavní postavy), Barry chce jít dopředu, proto žádné ohlížení se. Dobře se pracuje s prvkem herectví, je to osvěžující. Doufám, že to v druhé sérii roztáhne křídla!

    • 22.5.2018  23:25
    Deadpool 2 (2018)
    ***

    Je to sice R, ale občas jsem si říkal, že se tvůrci drží při zdi a že by některé scény mohly být ještě vyšperkovanější. Hlasitě jsem se smál při fiasku X-Force. Škoda, že tomu na konci padá řetěz. Jinak dokonce i emoce fungovaly, Deadpool 2 se tak (pro mě) řadí hned pod Strážce galaxie. 70%

    • 12.5.2018  20:38
    Psí ostrov (2018)
    ****

    První třetina je osvěžující peckou, že jsem ani nedutal. Kdo by tedy řekl, že se celá ta krásná vypiplaná práce zadrhne na příběhu, jenž by stačil na stopáž delší povídky. Lišák měl skvělý background Roalda Dahla, měl jasnou vystavěnou linku a fungoval emočně, proto nad Psím ostrovem jasně vyhrává. V rámci geniálního Wese Andersona jde o "slabší kus", kterému chybí památné okamžiky. Navzdory tomu všemu pořád to nejlepší, co dnešní kinematografie může nabídnout. 70%

    • 8.5.2018  12:39
    Smrtonosná zbraň (TV seriál) (2016)
    ***

    Musí se přežít začátek, spoustu lidí to pravděpodobně může vzdát, kór když je to místy tak trochu Vražedné pobřeží. Ale! Představitel Rigse funguje výborně (i když se to zpočátku vůbec nezdá). Právě on je přidaná hodnota celého seriálu a dobře vyčnívá (navzdory jednoduchosti seriálu). Dokonce fungují i emoce (dobře zahrané, ze strany Crawforda), což je v tomto odlehčeném akčním žánru (který se vytrácí) už celkem nevídané. Žádná obr sláva, ale odlehčení v pravou chvíli.

    • 27.4.2018  22:07

    Režiséři to samozřejmě udrželi celé, leč velmi standardně, pohromadě, klobouk dolů, ale postrádá to jakékoliv emoce (navzdory tomu, jak vážně se to bere), není to vystavěné (protože každý z hrdinů už má za sebou pár filmů, pochopitelně tedy není co stavět), takže se rázem ocitáme ve dvou a půl hodinovém jakémsi vyvrcholení, kde má jedinou výraznější linku záporák, který jako jediný trochu žije. Co ve filmu jakž takž funguje jsou Strážci galaxie, které považuji za jiskru mezi kolovrátkovými Marvel filmy. Velká nuda. Zlaté časy Spidermana od Sama Raimiho.

    • 15.4.2018  21:18

    Vzpomněl jsem si i na Sharknado, já si tenhle výplach skutečně užil, nebál bych se ještě o píď přitlačit na pilu (cowboy Jeffrey Dean Morgan prostě měl někoho zastřelit od pasu). Živá akční figurka Dwayne Johnson vrací "švarcnegerovství" zpátky do módy. Je to hrozně pitomé, ale né proto, že by se to tvůrcům vymklo. Může z toho být nový žánr: "vysokorozpočtové guilty pleasure"!

    • 13.4.2018  21:37

    Už dlouho mnou tak dobře provedený film neprosvištěl jako zrovna nový Spielberg. Neutkvělo mi nic. Radši bych se do nostalgie přivodil tím, že bych si nějakou tu osmdesátku vylovil a pustil. Tady je té emocionální nostalgie hrozně málo (vzhledem k té rychlosti sledu nejrůznějších narážek a odkazů). Žádný z hrdinů (kromě Marka Rylance, vždy výborného) se vám nedostane dostatečně pod kůži, aby to celé nebralo trochu přesah. Je to procházka Matějskou poutí, děti to budou milovat. Ale věřím, že to může uzrát a že se to za dvacet let bude vnímat jako mezníková pocta filmu.

    • 29.3.2018  16:12

    No tedy, mně se to moc líbilo (navzdory většinově záporným hodnocení, ale to mělo i Aloha od Camerona Crow, a taky jsem si ho nakonec užil). Nesmí se od filmu čekat nové polské Kingsize, ve filmu jsou sice zmenšení lidé, ale kontrasty (mezi malým a velkým) jsou hlavně na začátku filmu, pak už to jede svůj příběh, kde je vlastně jedno, že dotyční měří 13 cenťáků. Ve výsledku ale milý film. Kdybych měl dát 15 filmů z roku 2017, tak Zmenšování tam bude. 80%

    • 18.3.2018  00:42
    Tomb Raider (2018)
    ****

    Možná to ještě stáhnu na tři, ale zatím ve mně převládá pocit, že jsem se celé dvě hodiny vlastně bavil a že jsem kvůli této speciální disciplíně (tedy "nenudě") ochoten spolknout i scény, kde se normální člověk plácne hlasitě do čela. Není to tak osvěžující džungle jako nové Jumanji, punc zdařilé videoherní adaptace si to ale zaslouží (i když na hru samotnou si vzpomenete asi tak dvakrát). Škoda, že ve filmu chybí jakékoliv napětí, vše je velmi předvídatelné, o nikoho nemáte extra strach. Lara Croft by mohla být zajímavá jako "eRko", střihnout to celé trochu Rambem a jít do většího hororu v podzemních scénách. Celé to nakonec stojí hlavně na dobře zvolené představitelce, která dobře vypadá a dobře hraje. Tvůrci zde zařadili něco jako vývoj postavy, ten je bohužel rychle překlopený a potřeboval by větší prostor nebo lepší scénář. Ve výsledku z toho vychází průměr, avšak naštěstí jde o druh, na který se velmi dobře kouká! 70%

    • 14.3.2018  11:36
    Bába z ledu (2017)
    ***

    Mohlo by se to jmenovat Báby tvář z ledové vody, že bychom se propojili s Hollywoodem, kde výsledky nejlepšího filmu byly taky rozpačité (tedy daleko rozpačitější, z devíti nominovaných byl zvolen jasně ten nejslabší, což je husarský kousek a asi historický okamžik). Bába z ledu byla nejspíš jedinou a nejlepší možností. Češi si zdá se stále ještě libují v sociální depresi, ve vachrlatých rodinných vztazích a ne úplně šťastných koncích. Já, jako český divák z roku 2018, kdy drtivá většina zpráv je negativních, všude kolem politické zlo, v Americe Lump, u nás Ovar, si na konci říkám: "Stálo mi to za ty dvě hodiny života?". Líbilo by se mi to jako čistá sonda do života otužilců (nebo přímo dokument o nich), ta rodinná část je překvapivě pitomě napsaná, postavy (čtyři vedlejší nominace!?) černobílé jak zebra, situace celkem otravné. Ale ukoukal jsem to s jistým zájmem celé, a to se dnes cení! 60%

    • 29.1.2018  20:27

    Všechno hasičské je poměrně super a klobouk dolů před chlapy. Finále je přímo spalující. Brolin castingová trefa, Bridges si s tou svou podsunutou čelistí a ultrajižanským přízvukem fakt už dělá prdel, začíná být lehce nesnesitelný (a já ho mám fakt rád). Dramatizace rodinného života "mariňáků" je překvapivě plytká (ale únosná). Žádný z těch chlapů mi nevlezl pod kůži (vyjma Brolina, který má nejvíce prostoru), nakonec to tedy není taková emocionální pecka, jaká by mohla být (se vší úctou k události samotné). Rád bych viděl verzi od kovboje Eastwooda (nebo někoho podobně zemitého). Kosinski je vizuální (a je to výborná práce), ale kdyby měl v týmu zkušenějšího dramaturga, tak jde (s takovouhle látkou) na Oscary.

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 21 28