Po půl hodině jsem chtěl vypnout. Protože se náhodně přidal někdo další, nechal jsem puštěné. Tak jsem zjistil, že první půlka byl Odpad a ta druhá - no, o kapánek lepší. A to jen proto, že to držel nad vodou Malkovich. Jinak nuda a zbytečnosti.
„Dvojka“ je pocitově určitě lepší než původní „klasika“. Rozhodně to ale není film roku. Villeneuve zachoval z původního díla spoustu rozvláčných scén, které jsou na škodu současnému sci-fi, a už jen kvůli tomu je zbytečná kruťácká stopáž skoro tři hodiny. Asi se není co divit, když jeho předchozím dílem byl silně oslavovaný Příchozí, který mě ne-Přišel pobavit. Scenérie města budoucnosti je dost podobná tomu v původním filmu, což je škoda. Chtělo to něco novějšího a překvapivého. První půlka tedy střídání nezáživných a koukatelných scén. V druhé půli už více vtáhne do děje a nějaké dojmy to zanechá. Průměr, bez kterého se dá obejít.
Tohle vytvořil Ridley Scott? Nechci nikomu nadávat za jeho svobodný názor, ale v tomto případě nechci být ani fajnšmekr, ani ambientní, ani kultovní, ani nadčasový, ani … Film jsem si pustil, abych byl v obraze, než se podívám na BR 2049. Obrazová stránka možná v roce 1982 mohla být zajímavá, ale dnes působí hodně zastarale a nezáživně. Opakování některých exteriérových záběrů dokola je skoro komické (smutně). Příběh samotný je, kromě neustálého vlhka, děsně rozvláčný a dost často nudný. To pár akčních minutek opravdu nemůže zachránit. Harrison Ford je tady jako velká hvězda, ale proboha, proč je tak mdlý a nevýrazný? Jo, a taky jsem měl ze začátku problém neusnout. Jestli toto má být velké umění, ať si to promítají galerie. Opakuji se, že i přes logické požadavky na uměleckou úroveň má být film hlavně zábava, a já byl otrávený jako lední medvěd v domově důchodců.
Blbůstka, která opravdu potěšila. V tom filmu je všechno, co se od něj má očekávat. Do šejkru se nasype několik zvířecích monster, několik katastrof, několik klasických klaďasů a záporáků a potom se s tím usilovně 107 minut třepe. A je zde úplně všechno, co už v různých filmech proběhlo, ale na jednom místě, perfektně a efektně zpracované. Správný dojem z těch šíleností je opět pouze v kině. Bylo nás tam 11, což mě nepřekvapilo. Novinkou snad byl jen obrovský vlk. Ony prý jsou dnes ty Karkulky dost rozměrné (nejen v Americe), tak zvětšili i vlka.
Životopisný film o tvůrci komiksu Wonder Women a nikoliv film o tom, jak se rodila WW. Proto se nápad s WW ve filmu objeví až po delší době. Profesor M. musel k této myšlence nejprve dospět po spoustě životních událostí a náhod. O to je však film zajímavější a ještě víc neuvěřitelný, i vzhledem k době, ve které se odehrává. Vše je zde podáno napřímo, bez kličkování a zabaleno do pěkného retra s pěknými obrázky a hudbou. A teď to podstatné. Věděli jste, že Wonder Women byla zrozena ze „švédské trojky“?
Po úvodním rodeu a setkání mladé dvojice jsem se vyděsil a čekal uslintaný příběh pro dětičky. Náhlým příchodem starce a jeho vzpomínkovým příběhem jeho životní lásky, dostal film opravdový romantický ráz. A potom už vůbec nevadilo prolínání starého příběhu se současným tápáním těch dvou mlaďochů. Při závěrečné aukci jsem při dražbě prvního obrazu uhádnul, jak by asi celá aukce mohla dopadnout. Příjemné romantické drama a myslím, že je nad průměrem.
Nálepka nějakého dalšího katastrofického filmu neslibovala moc velký zážitek. Ale ten film má více poloh. Potěší, že se podstatná část odehrává jako kosmické sci-fi a potom jako špionážní thriller. Ty katastrofy jsou vlastně jen jako nutný doplněk. Závěr byl celkem dost přehnaný, ale v moderních pohádkách nemusí být logika a reálnost. Jako zábava i odkaz starších filmů dobré.
Podhodnoceno. Dobrý akčňák, pořád udržuje v pozornosti. S mladým "agentem - amatérem" jsem neměl žádný problém.Oni vám ti zavedení a spolehliví dědci také nevydrží napořád. A Michael Keaton je bez diskuzí.
Zajímavý a hlavně aktuální dokument. Pro ty, kteří nepochopili název Nerodič si dovolím za autora uvést, že určitě tím nejsou mínění jen lidi bez dětí!!!
Film, který svým tématem mohl být jasným a slabým béčkem, je v tomto podání zvláštním a působivým dílkem. Nesouhlasím s tím, že první část filmu je utahaná, protože to je příprava na následující akce. A napětí se dávkuje a stupňuje pěkně po kapkách. Můžete úplně zapomenout na všechny komediální role Vince(ho) Vaughn(a), protože tady už úplně dospěl – v totálního drsňáka. A tvůrci si brutalitou vůbec nelámali hlavu. Přinesli do filmu zřejmě nové pojetí kruté akce a místy je to fakt dost brutální. Pohybujeme se tady ve světě zločinu, z 95% jsou zde všichni ti zlí, ale všechna krutost je páchána s velmi dobrým úmyslem. U tohoto filmu určitě i druhý den budete vědět, o čem byl.
Muzzikanti nejsou klasický Film, proto je také hodnocení Filmu tak nízké. Ani se moc ostatním hodnotitelům nedivím, ale ty odpady jsou zbytečné. Ovšem muzikant to vidí jinak. Nejde o žádný zázrak, ale dá se u toho v pohodě relaxovat. Předložené praktiky okolo hudební branže nebyly ani ohromující, ani nějak poučné, nebo dokonce pravdivě mapující nějakou éru. Prostě jednoduché leporelo okolo pop-beatové skupiny, která konečně dostala „šanci“ vylézt z garáže na pódium. Ano – jako laciný mišmaš krásné přírody, nevalných hovorů, trochu pití, trochu sexu, hudební mix od folklóru po bigbít – od průjmových „umělců“ po Nohavicu nebo Dogu. Že je to tak akorát jít hned „na velkou“? To tam bylo taky, i s mobilem v té díře. Olsaňska tady působí daleko příjemněji, než jako předcházející role Hepnarky. Takže to nebylo ani jako když jsem se díval na film, ale spíš jsem sledoval „něco pro náladu“.
Fuj! Ne filmu, ale když si čtu komentáře ze zpropadené první strany! Proč by musel mít western úžasnou psychologii postav? A co měla Natálka předvádět za zvláštní herecké výkony? Úmorné, otravné, zdlouhavé pasáže na mě nepůsobily nijak špatně ani nudně. Prostě příběh byl takto dán, místo klasického westernu (jak vlastně vypadá?) je to spíše drama několika málo lidí v nemilosrdné divočině. Na to, že se jedná „pouze“ o nadprůměrný film, je dost špičkově obsazený. Měl jsem strach, že budu rád, když mé pocity budou za tři hvězdy, ale naprosto v pohodě dávám zážitku čtyři. A vůbec – díky, že v dnešní době ještě někdo natočí western!
Protože jsem nezatížený četbou, mohu se věnovat filmům jako naprostým originálům. Překvapivě nízké hodnocení znamená, že se skalním příznivcům „severských (a nejlépe ještě seversky chladných) detektivek“ moc nelíbilo. Možná to bylo tím, že kromě Norska se do toho zamíchaly i ty ostatní země. A možná i proto se mi to celkem líbilo. Sice bych uvítal ještě větší grády a v určitých místech rychlejší akce, ale to už je dáno tím „severem“. Určitě velkým kladem je, že až do konce nevíme, kdo je vrah a přitom tipů je několik.
Byl to jen pokus z nudy a dobře mi tak. "Bártovky" se opět předvedly. Nuda ano, logika ne. Chlap dostane klackem po hlavě, upadne na zem a sluneční brýle má stále na očích. Až se probere, má oko a tvář modrou. Kriminalisté z místního oddělení osobně zatknou ministra, dají mu pouta a ty mu nesundají ani ve výslechové místnosti ... To fakt u nás jde?
Když si přečteme obsah – je to blbost. Kdyby to točili Amíci – byla by to sračka. Ve francouzském podání a z prostředí Paříže – je to příjemný a zábavný oddech. Protože všechny ty blbosti mají ten lehký francouzský nadhled. Když film neuvidíme, nic se nestane, když ano, neuškodí, pobaví.
Celkově zklamání. Počáteční potencionál byl z neznámých důvodů zašlapán do rádoby zajímavých výkalů. První čtyři díly měly solidní rozběh a jednoznačně tam vyčníval Krobot. Pak byl nasazen dabing Kapitána Filcky. Trapná záležitost, roztažená do několika dílů. Seriál opustil humor, přešel do dramatu a vulgarismy byly občas za hranicí nějakého smyslu, protože humorné nebyly. Šéfka Eva s rostoucí "vylízaností" šla spíš na nervy. Takže poslední díl, vzhledem k předchozímu utrpení, musel působit hojivě na duši, i když nebyl žádná bomba. Ale jakýsi humor tu byl, Krobot se vrátil, aby řekl, kdo je kokot a pak "odešel", a ještě tu byl nádech určité nostalgie.
Při všech těch krásných obrázcích by si film zasloužil víc hloubky a vážnosti. Prostě je natočený dost limonádovým způsobem. Až ten závěr se stádem koní je zajímavější. Ale nadprůměr si asi zaslouží.
Možná jsem hodnocení trošku přepálil. Ale nic se neděje. Film mě hodně překvapil. O to víc, že jsem "nějakého Almodovara" dosud neznal. Já vím, měl bych se stydět. Na tenhle film přišla řada úplně náhodou a ještě jsem si od něj nic nesliboval. Ten chlápek je fakt kouzelník. Jak lehce zkombinoval a propletl osud pěti lidí. A jak dobře se na to dívalo.
Tak po čase je tu konečně zase jedna pohádka pro dospělé. Dobrodružná cesta po stopách artefaktů, tajemno, exotická kulisa a všechny ty správné kudrlinky, které k tomu patří. V podstatě tam bylo všechno, co by člověk předem očekával. A k tomu bonus – závod Rychle a zběsile – v ulicích Londýna na kolech. 90%.
K tomuto filmu mě přivedly nedávné Tři billboardy … a hlavní postava z tohoto filmu, herečka Frances McDormand. Fargo – film, u kterého po přečtení obsahu už není třeba následně nic komentovat. Protože Coeni se vám buď budou líbit, nebo vůbec ne. Ve Fargu mě jejich styl plně vyhovoval. Jen ještě dvě poznámky. Drsné kriminálce by fakt slušel vygradovaný závěr, ale bylo to podle skutečnosti a tvůrci se toho chtěli držet. Film jsme viděli se psem v původním znění s českými titulky. Pes byl celkem naštvanej, reaguje jen na češtinu.
Tenhle western prostě potěšil. Je tak trochu srdečnější , díky skvělému obsazení dvou hlavních rolí. Vlastně i ta třetí – hlavní záporák, byla dost dobrá. Starý „dědkovitý“ šerif a pobožná žena do nepohody a divočiny. Z tohoto spojení vypadává spousta zábavné konverzace a suchého humoru. A jízdu na voru peřejemi s nákladem nitroglycerinu také hned tak někde neuvidíte. Krajina a hudba bez chyby.
Ouha. Mé skromné hodnocení se mezi tu záplavu hvězd ani nemohlo vtěsnat. A když už tam bylo (ty mé dvě), tak mi něco říkalo: „to stačí, nekomentuj, drž hubu!!!“ Ale já to cítil jinak. Začátek a notná další část působila jako agitka pro nábor do americké vojenské mise. Mariňácký „přijímač“ byl hodně odlehčený, veselý a humorný. Myslím si, že realita musí být sakra tvrdá. A pak je tu ta délka filmu a film (nebo spíš hraný dokument) o zcela zbytečné akci, kde se neudálo nic, co by se dalo očekávat. Věřím, že ty vojáky to muselo nudit, poznamenat i naštvat (dostali zaplaceno), ale proč to samé mám odnést já (a ještě za to platit). To, že se tu ukázalo pár dobrých „uměleckých“ obrazů z pouště (včetně působivé scény s koněm), ještě neznamená, že film bez děje byl dobrý až výtečný. I hudba, navozující radost nebo humornou náladu, nepodtrhnula vážnost některých scén. Omlouvám se svým případným filmovým příznivcům, ale tady budu prostě rád za blbce.
Nejsem jediný, kdo měl dokument připravený na dívání a delší dobu to odkládal. Přesto k tomu došlo a nechal jsem na sebe cákat ty deprese. Hodnotit film, v tomto případě dokument, je tady přednostní. Tak tedy, zpracování, nové informace a raritní záběry – na slušné úrovni. Ty depky se daly čekat. Hodnotit Kurtův život a osobnost sem (k hodnocení) nepatří. A stejně si neodpustím kritiku toho jeho celoživotního litování se. Spousta jiných (nejen) rockových legend, „sjíždějících“ svou slávu destruktivním způsobem, působili více jako oběti „rockového stylu“ života a někteří i přežili. Jinak mě v dokumentu chybělo něco víc okolo hudby, jako z tvorby skladeb nebo točení desek, přípravy koncertů. A dále historické i současné názory jeho spoluhráčů. Prostě trochu víc informací na úkor nářků.
Předpokládal jsem, že jdu na běžný akční film, a že ani možná nebude nijak úžasný. Ale bacha. To byl omyl a navíc příjemný. Rudá volavka je opravdový FILM, a to ještě pouze pro dospělé lidi (i medvědy). Ti ostatní budou zklamání, odsuzovat a porovnávat s neporovnatelným, např. s Atomic Blonde. Tento film si dává práci s vývojem osobnosti „volavky“, působivě ukazuje ruské výcvikové středisko. Špionážní thriller bez honiček a střílení, dokonce i bez trochy humoru, zato chladný a potemnělý, ale svým způsobem. Jiný, než jsme zvyklí. Jiný však nemusí znamenat špatný. Brutalita, která se tu občas ukáže, není samoúčelná a určitě působí naturálně. Také mě napadlo, že ruské praktiky mohou na slovanského diváka působit reálněji, než na ty zámořské. A to nemluvím o tom, že mezinárodní agentské téma je zrovna teď aktuální. Zajímavé načasování náhody. A bylo by špatné nezmínit Jennifer Lawrence. Svou roli hraje opravdu dobře a navíc vypadá nádherně i oblečená.
Docela zklamání. Aby hodnocení bylo vzhledem k nedávnému Anthropoidu regulérní, musím Anthropoid o hvězdu zvednout a tady zase jít níž. Tvůrci filmu by se na mě určitě zlobili, ale já vím, že zrovna tito moje hodnocení nesledují. První část, která sledovala cestu Heydricha k moci, působila na mě víc jako hraný televizní dokument. Od seskoku českých parašutistů to už vypadá jako film, ale zcela bez výrazných osob a emocí. Naopak jemně nadhozený pocit, že Heydrich měl i dobrou lidskou stránku, nebyl míněn vážně nebo tu ani nebyl, že?
Není to klasický Allen, a jeho „ruka“ je cítit celý film. Celá síla je postavena na konverzaci (a postavách) dvou bratrů a ve filmu může působit i divadelně. Chybí tady ale rozvinutí ženských postav. Působí jen staticky.
Dokument o známé - neznámé válce je zajímavý hlavně proto, že je podaný českým (československým) pohledem, a to očima (pamětí) několika dosud žijících Čechů, kteří se těchto bojů dobrovolně zúčastnili. Kromě jiného mě zaujal názor veterána americké části války, který, oproti americkým vojákům, naprosto přesně věděl, proč tam bojoval.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace
Moje komentáře
Svatba na divoko (2017)
Po půl hodině jsem chtěl vypnout. Protože se náhodně přidal někdo další, nechal jsem puštěné. Tak jsem zjistil, že první půlka byl Odpad a ta druhá - no, o kapánek lepší. A to jen proto, že to držel nad vodou Malkovich. Jinak nuda a zbytečnosti.
Blade Runner 2049 (2017)
„Dvojka“ je pocitově určitě lepší než původní „klasika“. Rozhodně to ale není film roku. Villeneuve zachoval z původního díla spoustu rozvláčných scén, které jsou na škodu současnému sci-fi, a už jen kvůli tomu je zbytečná kruťácká stopáž skoro tři hodiny. Asi se není co divit, když jeho předchozím dílem byl silně oslavovaný Příchozí, který mě ne-Přišel pobavit. Scenérie města budoucnosti je dost podobná tomu v původním filmu, což je škoda. Chtělo to něco novějšího a překvapivého. První půlka tedy střídání nezáživných a koukatelných scén. V druhé půli už více vtáhne do děje a nějaké dojmy to zanechá. Průměr, bez kterého se dá obejít.
Blade Runner (1982)
Tohle vytvořil Ridley Scott? Nechci nikomu nadávat za jeho svobodný názor, ale v tomto případě nechci být ani fajnšmekr, ani ambientní, ani kultovní, ani nadčasový, ani … Film jsem si pustil, abych byl v obraze, než se podívám na BR 2049. Obrazová stránka možná v roce 1982 mohla být zajímavá, ale dnes působí hodně zastarale a nezáživně. Opakování některých exteriérových záběrů dokola je skoro komické (smutně). Příběh samotný je, kromě neustálého vlhka, děsně rozvláčný a dost často nudný. To pár akčních minutek opravdu nemůže zachránit. Harrison Ford je tady jako velká hvězda, ale proboha, proč je tak mdlý a nevýrazný? Jo, a taky jsem měl ze začátku problém neusnout. Jestli toto má být velké umění, ať si to promítají galerie. Opakuji se, že i přes logické požadavky na uměleckou úroveň má být film hlavně zábava, a já byl otrávený jako lední medvěd v domově důchodců.
Rampage Ničitelé (2018)
Blbůstka, která opravdu potěšila. V tom filmu je všechno, co se od něj má očekávat. Do šejkru se nasype několik zvířecích monster, několik katastrof, několik klasických klaďasů a záporáků a potom se s tím usilovně 107 minut třepe. A je zde úplně všechno, co už v různých filmech proběhlo, ale na jednom místě, perfektně a efektně zpracované. Správný dojem z těch šíleností je opět pouze v kině. Bylo nás tam 11, což mě nepřekvapilo. Novinkou snad byl jen obrovský vlk. Ony prý jsou dnes ty Karkulky dost rozměrné (nejen v Americe), tak zvětšili i vlka.
Professor Marston & the Wonder Women (2017)
Životopisný film o tvůrci komiksu Wonder Women a nikoliv film o tom, jak se rodila WW. Proto se nápad s WW ve filmu objeví až po delší době. Profesor M. musel k této myšlence nejprve dospět po spoustě životních událostí a náhod. O to je však film zajímavější a ještě víc neuvěřitelný, i vzhledem k době, ve které se odehrává. Vše je zde podáno napřímo, bez kličkování a zabaleno do pěkného retra s pěknými obrázky a hudbou. A teď to podstatné. Věděli jste, že Wonder Women byla zrozena ze „švédské trojky“?
Nejdelší jízda (2015)
Po úvodním rodeu a setkání mladé dvojice jsem se vyděsil a čekal uslintaný příběh pro dětičky. Náhlým příchodem starce a jeho vzpomínkovým příběhem jeho životní lásky, dostal film opravdový romantický ráz. A potom už vůbec nevadilo prolínání starého příběhu se současným tápáním těch dvou mlaďochů. Při závěrečné aukci jsem při dražbě prvního obrazu uhádnul, jak by asi celá aukce mohla dopadnout. Příjemné romantické drama a myslím, že je nad průměrem.
Vraždy na přelomu století - Poběhlice (S01E02) (epizoda) (2017)
Dobře hodnotím celé retro zpracování od kostýmů po exteriéry, a to do detailů.
Geostorm: Globální nebezpečí (2017)
Nálepka nějakého dalšího katastrofického filmu neslibovala moc velký zážitek. Ale ten film má více poloh. Potěší, že se podstatná část odehrává jako kosmické sci-fi a potom jako špionážní thriller. Ty katastrofy jsou vlastně jen jako nutný doplněk. Závěr byl celkem dost přehnaný, ale v moderních pohádkách nemusí být logika a reálnost. Jako zábava i odkaz starších filmů dobré.
Americký zabiják (2017)
Podhodnoceno. Dobrý akčňák, pořád udržuje v pozornosti. S mladým "agentem - amatérem" jsem neměl žádný problém.Oni vám ti zavedení a spolehliví dědci také nevydrží napořád. A Michael Keaton je bez diskuzí.
Nerodič (2017)
Zajímavý a hlavně aktuální dokument. Pro ty, kteří nepochopili název Nerodič si dovolím za autora uvést, že určitě tím nejsou mínění jen lidi bez dětí!!!
Zabít Gunthera (2017)
odpad!Za co ty hvězdičky?! V tomto nepojmenovatelném výkalu se není potřeba vůbec hrabat.
Blok 99 (2017)
Film, který svým tématem mohl být jasným a slabým béčkem, je v tomto podání zvláštním a působivým dílkem. Nesouhlasím s tím, že první část filmu je utahaná, protože to je příprava na následující akce. A napětí se dávkuje a stupňuje pěkně po kapkách. Můžete úplně zapomenout na všechny komediální role Vince(ho) Vaughn(a), protože tady už úplně dospěl – v totálního drsňáka. A tvůrci si brutalitou vůbec nelámali hlavu. Přinesli do filmu zřejmě nové pojetí kruté akce a místy je to fakt dost brutální. Pohybujeme se tady ve světě zločinu, z 95% jsou zde všichni ti zlí, ale všechna krutost je páchána s velmi dobrým úmyslem. U tohoto filmu určitě i druhý den budete vědět, o čem byl.
Muzzikanti (2017)
Muzzikanti nejsou klasický Film, proto je také hodnocení Filmu tak nízké. Ani se moc ostatním hodnotitelům nedivím, ale ty odpady jsou zbytečné. Ovšem muzikant to vidí jinak. Nejde o žádný zázrak, ale dá se u toho v pohodě relaxovat. Předložené praktiky okolo hudební branže nebyly ani ohromující, ani nějak poučné, nebo dokonce pravdivě mapující nějakou éru. Prostě jednoduché leporelo okolo pop-beatové skupiny, která konečně dostala „šanci“ vylézt z garáže na pódium. Ano – jako laciný mišmaš krásné přírody, nevalných hovorů, trochu pití, trochu sexu, hudební mix od folklóru po bigbít – od průjmových „umělců“ po Nohavicu nebo Dogu. Že je to tak akorát jít hned „na velkou“? To tam bylo taky, i s mobilem v té díře. Olsaňska tady působí daleko příjemněji, než jako předcházející role Hepnarky. Takže to nebylo ani jako když jsem se díval na film, ale spíš jsem sledoval „něco pro náladu“.
Pistolnice Jane (2016)
Fuj! Ne filmu, ale když si čtu komentáře ze zpropadené první strany! Proč by musel mít western úžasnou psychologii postav? A co měla Natálka předvádět za zvláštní herecké výkony? Úmorné, otravné, zdlouhavé pasáže na mě nepůsobily nijak špatně ani nudně. Prostě příběh byl takto dán, místo klasického westernu (jak vlastně vypadá?) je to spíše drama několika málo lidí v nemilosrdné divočině. Na to, že se jedná „pouze“ o nadprůměrný film, je dost špičkově obsazený. Měl jsem strach, že budu rád, když mé pocity budou za tři hvězdy, ale naprosto v pohodě dávám zážitku čtyři. A vůbec – díky, že v dnešní době ještě někdo natočí western!
Dáma a Král - Série 2 (série) (2018)
Díky posledním dvěma dílům, které navazují na první díl první série, vyznívá tato sérka o něco lépe.
Sněhulák (2017)
Protože jsem nezatížený četbou, mohu se věnovat filmům jako naprostým originálům. Překvapivě nízké hodnocení znamená, že se skalním příznivcům „severských (a nejlépe ještě seversky chladných) detektivek“ moc nelíbilo. Možná to bylo tím, že kromě Norska se do toho zamíchaly i ty ostatní země. A možná i proto se mi to celkem líbilo. Sice bych uvítal ještě větší grády a v určitých místech rychlejší akce, ale to už je dáno tím „severem“. Určitě velkým kladem je, že až do konce nevíme, kdo je vrah a přitom tipů je několik.
V.I.P. vraždy - Namířeno na hvězdy (S02E01) (epizoda) (2018)
odpad!Byl to jen pokus z nudy a dobře mi tak. "Bártovky" se opět předvedly. Nuda ano, logika ne. Chlap dostane klackem po hlavě, upadne na zem a sluneční brýle má stále na očích. Až se probere, má oko a tvář modrou. Kriminalisté z místního oddělení osobně zatknou ministra, dají mu pouta a ty mu nesundají ani ve výslechové místnosti ... To fakt u nás jde?
Bláznivá pětka (2016)
Když si přečteme obsah – je to blbost. Kdyby to točili Amíci – byla by to sračka. Ve francouzském podání a z prostředí Paříže – je to příjemný a zábavný oddech. Protože všechny ty blbosti mají ten lehký francouzský nadhled. Když film neuvidíme, nic se nestane, když ano, neuškodí, pobaví.
Dabing Street (TV seriál) (2018)
Celkově zklamání. Počáteční potencionál byl z neznámých důvodů zašlapán do rádoby zajímavých výkalů. První čtyři díly měly solidní rozběh a jednoznačně tam vyčníval Krobot. Pak byl nasazen dabing Kapitána Filcky. Trapná záležitost, roztažená do několika dílů. Seriál opustil humor, přešel do dramatu a vulgarismy byly občas za hranicí nějakého smyslu, protože humorné nebyly. Šéfka Eva s rostoucí "vylízaností" šla spíš na nervy. Takže poslední díl, vzhledem k předchozímu utrpení, musel působit hojivě na duši, i když nebyl žádná bomba. Ale jakýsi humor tu byl, Krobot se vrátil, aby řekl, kdo je kokot a pak "odešel", a ještě tu byl nádech určité nostalgie.
Muž od Sněžné řeky (1982)
Při všech těch krásných obrázcích by si film zasloužil víc hloubky a vážnosti. Prostě je natočený dost limonádovým způsobem. Až ten závěr se stádem koní je zajímavější. Ale nadprůměr si asi zaslouží.
Na dno vášně (1997)
Možná jsem hodnocení trošku přepálil. Ale nic se neděje. Film mě hodně překvapil. O to víc, že jsem "nějakého Almodovara" dosud neznal. Já vím, měl bych se stydět. Na tenhle film přišla řada úplně náhodou a ještě jsem si od něj nic nesliboval. Ten chlápek je fakt kouzelník. Jak lehce zkombinoval a propletl osud pěti lidí. A jak dobře se na to dívalo.
Tomb Raider (2018)
Tak po čase je tu konečně zase jedna pohádka pro dospělé. Dobrodružná cesta po stopách artefaktů, tajemno, exotická kulisa a všechny ty správné kudrlinky, které k tomu patří. V podstatě tam bylo všechno, co by člověk předem očekával. A k tomu bonus – závod Rychle a zběsile – v ulicích Londýna na kolech. 90%.
Fargo (1996)
K tomuto filmu mě přivedly nedávné Tři billboardy … a hlavní postava z tohoto filmu, herečka Frances McDormand. Fargo – film, u kterého po přečtení obsahu už není třeba následně nic komentovat. Protože Coeni se vám buď budou líbit, nebo vůbec ne. Ve Fargu mě jejich styl plně vyhovoval. Jen ještě dvě poznámky. Drsné kriminálce by fakt slušel vygradovaný závěr, ale bylo to podle skutečnosti a tvůrci se toho chtěli držet. Film jsme viděli se psem v původním znění s českými titulky. Pes byl celkem naštvanej, reaguje jen na češtinu.
Rooster Cogburn (1975)
Tenhle western prostě potěšil. Je tak trochu srdečnější , díky skvělému obsazení dvou hlavních rolí. Vlastně i ta třetí – hlavní záporák, byla dost dobrá. Starý „dědkovitý“ šerif a pobožná žena do nepohody a divočiny. Z tohoto spojení vypadává spousta zábavné konverzace a suchého humoru. A jízdu na voru peřejemi s nákladem nitroglycerinu také hned tak někde neuvidíte. Krajina a hudba bez chyby.
Mariňák (2005)
Ouha. Mé skromné hodnocení se mezi tu záplavu hvězd ani nemohlo vtěsnat. A když už tam bylo (ty mé dvě), tak mi něco říkalo: „to stačí, nekomentuj, drž hubu!!!“ Ale já to cítil jinak. Začátek a notná další část působila jako agitka pro nábor do americké vojenské mise. Mariňácký „přijímač“ byl hodně odlehčený, veselý a humorný. Myslím si, že realita musí být sakra tvrdá. A pak je tu ta délka filmu a film (nebo spíš hraný dokument) o zcela zbytečné akci, kde se neudálo nic, co by se dalo očekávat. Věřím, že ty vojáky to muselo nudit, poznamenat i naštvat (dostali zaplaceno), ale proč to samé mám odnést já (a ještě za to platit). To, že se tu ukázalo pár dobrých „uměleckých“ obrazů z pouště (včetně působivé scény s koněm), ještě neznamená, že film bez děje byl dobrý až výtečný. I hudba, navozující radost nebo humornou náladu, nepodtrhnula vážnost některých scén. Omlouvám se svým případným filmovým příznivcům, ale tady budu prostě rád za blbce.
Kurt Cobain: Montage of Heck (2015)
Nejsem jediný, kdo měl dokument připravený na dívání a delší dobu to odkládal. Přesto k tomu došlo a nechal jsem na sebe cákat ty deprese. Hodnotit film, v tomto případě dokument, je tady přednostní. Tak tedy, zpracování, nové informace a raritní záběry – na slušné úrovni. Ty depky se daly čekat. Hodnotit Kurtův život a osobnost sem (k hodnocení) nepatří. A stejně si neodpustím kritiku toho jeho celoživotního litování se. Spousta jiných (nejen) rockových legend, „sjíždějících“ svou slávu destruktivním způsobem, působili více jako oběti „rockového stylu“ života a někteří i přežili. Jinak mě v dokumentu chybělo něco víc okolo hudby, jako z tvorby skladeb nebo točení desek, přípravy koncertů. A dále historické i současné názory jeho spoluhráčů. Prostě trochu víc informací na úkor nářků.
Rudá volavka (2018)
Předpokládal jsem, že jdu na běžný akční film, a že ani možná nebude nijak úžasný. Ale bacha. To byl omyl a navíc příjemný. Rudá volavka je opravdový FILM, a to ještě pouze pro dospělé lidi (i medvědy). Ti ostatní budou zklamání, odsuzovat a porovnávat s neporovnatelným, např. s Atomic Blonde. Tento film si dává práci s vývojem osobnosti „volavky“, působivě ukazuje ruské výcvikové středisko. Špionážní thriller bez honiček a střílení, dokonce i bez trochy humoru, zato chladný a potemnělý, ale svým způsobem. Jiný, než jsme zvyklí. Jiný však nemusí znamenat špatný. Brutalita, která se tu občas ukáže, není samoúčelná a určitě působí naturálně. Také mě napadlo, že ruské praktiky mohou na slovanského diváka působit reálněji, než na ty zámořské. A to nemluvím o tom, že mezinárodní agentské téma je zrovna teď aktuální. Zajímavé načasování náhody. A bylo by špatné nezmínit Jennifer Lawrence. Svou roli hraje opravdu dobře a navíc vypadá nádherně i oblečená.
Smrtihlav (2017)
Docela zklamání. Aby hodnocení bylo vzhledem k nedávnému Anthropoidu regulérní, musím Anthropoid o hvězdu zvednout a tady zase jít níž. Tvůrci filmu by se na mě určitě zlobili, ale já vím, že zrovna tito moje hodnocení nesledují. První část, která sledovala cestu Heydricha k moci, působila na mě víc jako hraný televizní dokument. Od seskoku českých parašutistů to už vypadá jako film, ale zcela bez výrazných osob a emocí. Naopak jemně nadhozený pocit, že Heydrich měl i dobrou lidskou stránku, nebyl míněn vážně nebo tu ani nebyl, že?
Kasandřin sen (2007)
Není to klasický Allen, a jeho „ruka“ je cítit celý film. Celá síla je postavena na konverzaci (a postavách) dvou bratrů a ve filmu může působit i divadelně. Chybí tady ale rozvinutí ženských postav. Působí jen staticky.
Pochoduj nebo zemři (TV film) (2018)
Dokument o známé - neznámé válce je zajímavý hlavně proto, že je podaný českým (československým) pohledem, a to očima (pamětí) několika dosud žijících Čechů, kteří se těchto bojů dobrovolně zúčastnili. Kromě jiného mě zaujal názor veterána americké části války, který, oproti americkým vojákům, naprosto přesně věděl, proč tam bojoval.