Recenze (8)
Jáchyme, hoď ho do stroje! (1974)
Gregore, zhasni!
Andula vyhrála (1938)
Anemonky? Nejsou to ty slepice?
Falešná kočička (1937)
Srdeční záležitost... Byly natočeny mnohem lepší filmy, v podstatě je to strašná pitomost, ale na Falešnou kočičku se vždycky podívám ráda znova... a to fakt nemusím Oldřicha Nového. "Falešnáááá kóóóčičkóóó..."
Královna Alžběta: Zlatý věk (2007)
Tak s historií to opravdu příliš společného nemá, ale ta už byla mnohokrát zprzněna mnohem více... A je jasné, že pro filmové účely vypadá lépe, když shoří celá Armada místo toho, aby shořela jen jedna loď... a obdobných přikrášlení a upravení historie je tam samozřejmě víc... Ale zase na druhou stranu musím uznat, že jsem se u filmu slušně bavila (i když jsou tu jisté scény, které si film mohl odpustit, zejména ta závěrečná...) a byla jsem příjemně překvapena, že to není tak strašné, jak psaly kritiky.
Rozhovor (1974)
Výborný film s mrazivou atmosférou.
Láska v bílém pekle (2004) (seriál)
Výborné zpracování předlohy Elizabeth Gaskell s charismatickým Richardem Armitagem v roli Johna Thortona. Postavě Margaret ztvárněné Danielou Denby Ashe jsem přicházela na chuť docela dlouho, ale Johna si člověk musí zamilovat hned (chápu, že tomu přispívá i charisma a vzhled Richarda Armitage, ale ta postava má své kouzlo) Motiv hlavního páru připomíná zápletu z Pýchy a předsudku Jane Austenové, ale i když se mnou mnozí nebudou souhlasit, tak považuji Sever a Jih za lepší. Možná i proto, že se neodehrává na idylickém bezstarostném jihu, po kterém hlavní hrdinka stále vzdychá, ale na drsnějším severu a ukazuje i život dělníků v bavlněných přádelnách. Po slabším rozjezdu (první seznamovací díl jsem stále vyčkávala a neuměla si udělat obrázek) mě Sever a Jih pohltil - stávka dělníků, odmítnutá žádost o ruku, Johnova žárlivost, ale zároveň pomoc Margaret, a její postupné uvědomování si, koho to vlastně odmítla... I ten zkratkovitý romantický konec se mi líbil... víc než ten v knize... Z vedlejších postav bych vyzdvihla hlavně postavy Johnovy matky a Nicolase... Když si Sever a Jih už po několikáté pouštím, přemýšlím, proč některé historické minisérie BBC, se kterými se v poslední době roztrhl pytel, nekoupí některá z českých televizí...
Noc bláznů (1996)
Skvělá oddechová komedie. Seznačně jsem se u ní pobavila a má v mé filmotéce pevné místo, kdykoli potřebuji rozesmát. Jízda valkýr a prase na konci nemá chybu ;-)
Malé ženy (1994)
Nebylo to rozhodně špatné, ale pokud vezmu v potaz knížku, tak víc než tři hvězdičky dát nemůžu...