Ještěřák

Ještěřák

okres Frýdek-Místek
obyčejný chlápek s velkým pérem

homepage

11 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
    • 23.3.2020  01:45
    Outsider (TV seriál) (2020)
    **

    První asi tři díly jsou zatraceně trenkyhnědnoucí, ale čím více zde rozplétáme, tím více se zaplétáme do sraček. Je vždycky fajn, když si někdo koupí 50-70 let starou francouzskou, či anglickou cinečočku od Dallmeyera, Rosse, Angénieuxe s minimální hloubkou ostrosti a mazlavým bokehem, ale bylo by fajn, kdyby posledních 6 dílů nebyla nuda, ač teda umělecky natočená nuda, konstantně s depth-of-field kolem f/1,0.

    • 17.2.2020  00:19

    Pomalejší (než True Detective), ale skvělé! Konkrétní důvody: a) Atmosféra nejvíc jako True Detective (od dob True Detective - série 1); b) ambienty jako ze starého dobrého Falloutu, když se člověk prodíral mezi zelenými káděmi po mutantech; c) skvělá kamera! - každý druhý pohled coby sexy hrátky s hloubkou ostrosti, jistě natočeno nějakým hodně starým, hodně světelným a hodně šíleným cine či jiný-formát-adapted objektivem ala Dallmeyer Super Six, Kodak Aero Ektar, P Angenieux..., jen si posuďte ten bokeh; d) jako obvykle husté Kingovo téma (leč poněkud paranormálnější, než TD). Jinak moc pěkné civilní charaktery (a též některé další švihnuté nenormální charaktery!).

    • 28.11.2019  08:48
    Irčan (2019)
    **

    O tomhle filmu jsem někdy poprvé na ČSFD slyšel coby I heard you paint houses, což mi přišlo jako nesmírně cool název pro film, který se samozřejmě neudržel. Pak uplynulo asi 74 let, kdy došlo k pár "drobnostem" typu, hlavní herci nám mezitím zestárli, tak si je trošičku odigitalizujeme (nepřišlo mi to příliš zvládnuté), mezitím se také narodil Netflix. Až jednou tihle čtyři odejdou, půjde s nima i kus Hollywoodu, podle mně ale nebude důvodem tento film. Konec, kdy Frank zjišťuje, že je tak kurevsky starý, že už jej ani nemá kdo zabít, kdyby otevřel hubu, je mnohem lepší, než prostředek, kde přehrávající Al Pacino asi 20 minut radikalizuje odborářské davy. Samozřejmě je to velmi dobře natočené, nastříhané, ozvučené i zahrané, ale 209 min stopáž příběh tohohle milého a jemného člověka(TM) jednoduše nezachrání. I na Scorseseho je zde příliš mnoho dokreslujících postav a zhruba pětivteřinových podzápletek, ale příliš málo opravdu zajímavého materiálu. Asi nejhorší je to počítačové omlazování, vždyť i v Goodfellas pomocí "pouhých" maskérských triků stárnul De Niro realističtěji a celkově běh času fungoval na plátně / postavách OK, zde je to prostě v rovině dědci vs. ještě větší dědci.

    • 19.1.2020  02:00
    Le Mans '66 (2019)
    ***

    Z - uznávám, značně evropského - pohledu nezní jméno Ken Miles vedle Jima Clarka, Jackieho Stewarta, Jochena Rindta... dvakrát zvonivě. A značně přehrávající Bale - místama exceleující v zajímavých & inteligentních filmech jako The Prestige, The Big Short, místama zoufale se brodící v hovnech průměrna v komerčních sračičkách jako The Dark Knight či právě Le Mans '66) ve mně zájem o tuto zajímavou postavu historie motorsportu zrovna dvakrát nepodnítil. První půlka filmu je trapná jak uhlíková stopa Grety Thunbergové, ale od důležitých závodů, kterým je zcela správně věnován koňský úsek filmového času, jde film rapidně nahoru, a konec je opravdu velmi pěkný (i když částečně stále trochu sračkovitý). A za tu neobádanou drzost s naprostým kenomilesocentrismem, kde jsou esa tehdejších tratí jako Denny Hulme či Bruce McLaren vykreslovány jako babky, či dědci táhnoucí 1x týdně v žigulovi na slevy do Kaulfandu, by film zasloužil ještě více nařezat, ale to je všeobecný problém veškeré americké produkce, i kvalitnější, než je toto (Rivalové), ba dokonce i produkce dokumentární (Senna). A to klišé zpodobnění Ferrariho týmu coby rozháraných italských hurvínků už mě taky leze krkem, bez toho by to kurva asi taky nešlo, neboco.

    • 18.5.2018  12:41

    Dokument je naprosto skvostný, k problematice nájezdů: Gretzky (37letý) rozhodně nebyl žádný spasitel ani expert na nájezdy, ty se nejezdí podle toho, jak je kdo slavnej, ani že jeho gólový statistiky vypadají jako nápor od začátku do konce (naprostou většinu gólů dal Wayne v superútočném Edmontonu hluboko v 80. letech, a to většinou stylem, irelevantním pro výběr v nájezdech... jinými slovy, Gretzky nebyl střelec :). On ve své knize (té co vyšla kolem r. 1990) dokonce píše, že ho v tom na charitativních turnájcích, benefičních pičovinkách apod. porazil kde kdo, dokonce je prohrál s "nějakým knězem". Nájezd by rozhodně měl jet Lemieux (geniální střelec, rok předtím docela impulzivně skončil), Sakic (který myslím nedohrál nebo nehrál), či Recchi, o kterém sám mluvil Hašek; ale ne Gretz. Právě z Haškova popisu (kniha Chytám svůj život), který má z logiky k věci k tématu asi nejvíce co říci, zajeli Fleury s Neiuwendykem a Shanahanem průměrné nájezdy (Hašek je de facto dostal do pozice, kde je chtěl mít, o zbytek už se postarala jeho brilantní brankářská technika), vysoko naopak zhodnotil Bourqueův nájezd (dobový mistr terčů na all-star games), který trefil sice pomalu, ale jako obvykle naprosto přesně, Haška však zachránil fakt, že výstroj gólmanů tou dobou již utěšeně bobtnala (což se začalo posléze řešit), takže to vykryl nějakou výstelkou na rameni. No a Lindros Haška va podstatě překonal... Jinak dokument podle mně správně nechává Kanaďany retrospektivně poukázat na to, že netýmové ("po Evropsku individuální) rozhodování v nájezdech je, samozřejmě spolu s velkým ledem jak na Vítkovicích, z jejich pohledu tak trochu pojeb. Pamětníci na druhou stranu vědí, že toto je nepřesné. Např. na Canada Cupu 1987 se rozhodovalo ve vyčerpávajících overtimech (prodlouženích pod systémem náhlé smrti), což pro změnu neuměli Rusové, jak ostatně napsal Wayne ve své knize, "věděli jsme, že pokud Rusy dostaneme do prodložení, tak vyhrajeme, protože jejich systém to nezná." Tudíž jsme víceméně skončili u krátkozrakých výmluv :) Btw Patera (pan nahrávač) podle Haška také neměl jet a podle toho se s tím nájezdem Pavel také popasoval... Jinak Kanada & USA byla v té době v asi největším výkonnostním "dipu" vůči evropským soupeřům a neúspěch na OH nebyl náhodný a rozhodně nevzešel z nějaké banální chyby v nájezdech, NHL byla dlouhodobě flůdována Evropany (hlavně Rusáky, Čechy a Švédy), kdy postupně přejímala moderní evropský styl hokeje, načež jej zdokonalila a stala se opět téměř neporazitelnou (viz situace 2018), osobně tyhle "staré kanadské hrdiny z Nagana" pokládám za cosi jako poslední oldschool kanadskou generaci (pochopitelně až na výjimky, Gretzky & Oilers hráli v podstatě evropsky už před 15-20 lety).

    • 22.10.2018  02:50
    Blok 99 (2017)
    ****

    Bolavou patou prošlápnutý lidský ciferník, ukopnutá hlava která původně patřila úplnému kokotovi ledabyle se kutálející do hajzlu, pazury polámané na volný způsob a závěr filmu nejvíc bez keců od Giganta Shaolinu. I am over-fucking-whelmed ! Film je sice věrohodnostně klasicky úplná pičovina, ale má přesně tu atmosféru, kterou má mít, atmosféru pobytu v místě ke zgrcání.

    • 2.9.2017  13:25

    Překvapilo mně, jak (ne)málo si z puberty na první X Meny pamatuju. Aljaška. Kosa jak z nosa. Wolverine jede někam zavřenej v kufru. Partie nudných šachů v bílý místnosti. Někdo became Magneto! Po 17 letech tu máme hrdiny v poněkud dědkoidním podání. Bez pořádný generační obměny není pořádnej konec! (Nevěřím, že tohle by byl konec.) Ještě něco, kluci. Bylo to dojemný.

    • 16.9.2017  21:13

    Co jsem to, u sta otevřených hrudních košíčků, zase viděl za nealienózní digitální cypovinu? Ohavnost! Blasfémie! Nactiutrhání! Čarodějnictví! Alienismus! Letos je to přesně devatenáct let, co jsem ze svého astmatického výstelku pod rodinný obývákovým stolečkem uzřel prvního Vetřelca, který byl pro změnu přesně devatenáct let stár, ohryzával nervama těsně polistopadový nevalný televizor značky Daewoo a košilatě přemýšlel nad pánevní oblastí Sigourney Weaver, a od té doby se neurodil žádný pořádný vetřelec - enem chujoviny! (Konec grcání nostalgických výronů pozitivně selektivní paměti.) _____ Hýřivý Covenant je samozřejmě efektně natočen a snaží se být dějově vícevrstevnatý, jestliže ale po place běhají (a zejména umírají) nezajímavě napsané a většinou i zahrané postavy, pak má film problém. Stejně jako jinak slušný letošní Life všemožně oživuje nápady a leckdy i celé scény z předchozích kvalitních vetřelců (čímž pochopitelně nemyslím všechny ty komiksové pubertální potraty kolem roku 2005) a podobně jako v Life vypadá posádka "top astronautů on a mission" asi jako výběr top intelektuálů ve filmu Absurdistán. Katherine Waterston je navíc hrozně antisexy :-) a za Sigourney Weaver - etalonem ženských "look sexy & kick some asses" hrdinek - herecky a charismaticky zlehýnka zaostává. Část posádky člověk rozezná teprve až když je něco pokouše nebo rovnou sní ("wow, tenhle týpek tam byl taky?") - žádnou Vasquez či Hudsona zde nehledejte. _____ Zdaleka nejlepší "alienismus", co jsem absolvoval, je tak zhruba od Vetřelce 3 videohra Alien: Isolation, která má tíživější atmosféru, velmi dobrou heroine (A. Ripley), lépe napsané postavy a přes až přehnanou úctu k látce & mnohé kopírování působí koherentněji a realističtěji. Paradoxně to vypadá, že na dvojku už jaksi nebudou krejcary, což zřejmě nebude významný problém Ridleyho ansámblu...

    • 12.2.2018  11:33

    Jelikož jsem poprvé četl knížku snad ve 12 letech, nemám ani páru, do jaké míry je tahle nová adaptace pro nezaujatého diváka funkční nebo předvídatelná. Z toho, jak Poirot dedukuje věci kulometnou palbou a rozdrtí asi tisíc lží za minutu, mně přišlo, že způsob a motiv vraždy je úplně jasnej. Žádný velký majstrštyk to teda nebyl, ačkoli se na to docela dobře koukalo. Co by na zaláskovaného, sebestředného a vysynchronizovanéhoo obsendantně-kompulzivního Poirota asi řekla Agáta, kdyby žila.

    • 23.9.2016  21:21
    Rapl (TV seriál) (2016)
    ***

    Komplikovaný pracovitý fízl s tráblem v osobáku, pomyslným meta-případem, který se jako Ariadnina nit táhne napříč epizodama, je asi nový klišé kriminálek moderního střihu, ale proč ne, byly tu i horší doby. Je to sice Rapl, ale já tam cejtím takové to Pičo, pardon, vlastně True Detective. Dokonce tak trochu čekám, kdy budou vyslíchat Médeu z jáchymovského močálu .-) Zápletky jsou banální, ale v rámci kvality vizuálu a hereckých výkonů mně to většnou stačí. Víc od Čechů nečekám, ejčbíou kope úplně jinou ligu. Protože ani náhodou nejsem Krušnohorák, a ani tohle Ostravsko dvě neznám, jak moc jsou vybrané kulisy ruin banální a v rámci kraje prej zatím trestuhodně nevyčerpané (jak jsem se leckde dočet), nehodnotim. Uvidím, co bude dále, a chci to tak, protože Kuneš. _____ Pozn. z míry drsnotemnoty případů ze seriálu vyznívá, že je Jáchymovsko druhým Brooklynem, a vybavení a prostory policajtů vs. běžných plebs-the-pigs mnohem víc, než realitu připomínají doby Battlefield Earth, kde Travolta atomovými paprskomety céčkově kosil z punkevní jeskyně se právě vyhrabavší kostinosy :-)

    • 2.5.2017  02:01

    Alerta, alerta, spoiler-fascista! Sexy čarodka s chlupatou frndou se záhadně vyspawnuje do 21. století, aby robila lidem, co se s ní nepářou a klidně ji rozpářou, problémy jak cyp. Od začátku bylo jasné, že nevyholená kočka s vosím pasem asi nebude žádné moderní děvče :-) První racionální přízemní půlka, kdy se řeší "co to kurwa jest", popř. "co prozradí vnitřnosti", jednoznačně lepší, já moc nežeru takové ty horory, kdy se vědecky pojatý horor na pětníku změní v céčkovou paranormální chujovinu, triky jako oheň, nebo otevřená Janička, a teď opravdu nemluvim o její frendly povaze, ba ani přístup děvčete k mužskému plemeni nedostává se na přetřes, vypadají jakoby také přišly ze 17. století. Na druhou stranu práce se světly a stíny je velmi dobrá, celkově jde o takový čtyřhvězdý v klidu horůrek, co ve vás probudí cinefila, nekrofila, úchyla a amatérského vymítače ďábla...

    • 14.12.2018  01:40
    Volyň (2016)
    *****

    Film z cyklu Festival otrlého diváka. Neměl by se na něj dívat nikdo, kdo nemá z hlediska naturalismu natrénováno na Gibsonovi nebo úchylech typu Pasolini nebo Zahler. Možná bych se nebál postupně začít u podobného snímku Idi i smotri (který mi přišel méně šílený, než Volyň). _____ Film nemá nic společného se slaďoučkýma a směšnýma hollywoodskýma filmama emerickou optikou o východní frontě či partyzánech, funguje jako reálná sonda do života v podstatě i našich předků. Natočil jej Polák a na Ukrajině je dodnes zakázán (no comment), a já jsem velmi rád, že mezi ČR a Ukrajinou je dlouhý špunt jménem Slovensko (kterého, protože spolu máme "dospělý" vztah na úrovni, naopak velmi lituji). Jedná se o "válečnou road movie" matky, za kterou se postupně batolí až capká malé děcko (které postupně přijde o 1 vlastního a 2 nevlastní otce, aniž by bylo z filmu zcela jasné, kdo je biologickým otcem). _____ Matka předčasně dospívá z naivní blbky, protože se v krátkém časovém úseku musí vyrovnat s: majetkovým sňatkem, nacisty (ti jsou poměrně v pohodě, protože jejich zabíjení má řád, je předvídatelné a nemučí), bolševiky (+rozkulačení), banderovci. Počet žijících lidí v sociálním kruhu rodiny se s postupem války stále zmenšuje až nakonec není kam utíkat. _____ Film je ukázkovým mementem, proč na pořádně nevymezeném prostoru nemůže dlouhodobě pospolu žít více odlišných národností a kultur vzájemně velmi dlouho znesvářených. Z pouhých komentářů pod trailerem na Youtube navíc zřetelně vyplývá, že máme možná za sebou jen poločas, protože se ten problém bude velmi pravděpodobně "řešit" v příští válce (která určitě přijde), tedy v nejbližším období chaosu a bezpráví. _____ Přitom je to jen pár hodin cesty autem, velmi znepokojivé. Posledních 30 minut filmu je naprostý zmar a maras, podpořený fakt obskurními ambienty.

    • 24.1.2016  21:09

    Můj oblíbený herec (a mnoho dalších kvalitních) hrající ústřední roli v mém oblíbeném tématu, všehovšudy za tři ČSFD fíky, značí jediné. Špilda, kterého mám očividně v oblibě pro jiné filmy, např. poutavou, nechtěně pulpovou pičovinku DUEL, než se konvenčně nosí, už dávno nekope první režisérskou ligu. Celé je to takové suché, jakoby s jednou koulí ušmiknutou, profesorské a ničím nepoutavé (nikoli však bezemoční). Next, please.

    • 24.1.2016  20:56

    Jeden z nejzajímavějších Oscar bullshit 2016 nominees, od kterého jsem na základě obsazení, obrázků a recenzí mylně celkem prd očekával. Nicméně Villeneuve, a teď nemluvim o Jacquesovi, ba dokonce ani o Gillesovi, skvělým způsobem drží závodní tempo. Už předposledně ve Zmizení z nějakého důvodu předstíral, že je Coppola nebo Scorsese, a kroutil velmi prvoligově. Přičemž nyní stvrzuje, že to nebyla náhoda, že tam ty rejžovský buňky budou vrozený. Nejpříjemnější je na filmu Emily Blunt coby osvědčená ale naivní agentka. Existuje myriáda filmů, sledujících počínání novýho zajíce v revíru, který si rychle udělá voko, zaznamená několik rokenrolových výkonů a zcela si získá partu (poctivá naivní emotivní sračička, tak jak to všichni máme rádi). SICARIO není ten případ. Je o holce, která stáhla gatě kurva daleko před brodem. Už za tu zajímavou změnu si film nějakého plešouna zaslouží.

    • 26.1.2019  17:27

    The Big Short, opět obskurně přeložený do češtiny, je pravděpodobně nejlepší film, který jsem za posledních 10 let viděl, na ČSFD podhodnocený v přímé úměře k nepochopení a zmatení nad obsahem, který kulometnou rychlostí hustí do průměrného (českého) diváka průměrné inteligence a podprůměrného finančního vzdělání. Prakticky všichni herci jsou zde excelentní, od vyzrálého Pitta nebo Marisy Tomei jsem to očekával, ale přidali se i méně pravděpodobní Gosling s Carellem a jako víno zrající Christian Bale, který z mého pohledu vyrůstá z estrádních, popcornových druhořadých rolí typu Batmani... Opravdu skvostné a relativně obsáhlé dílo, natočené s fantastickou lehkostí (talent neochčiješ), od druhého shlédnutí mi film připadá příliš krátký. Každá druhá scéna je geniální, z filmu bych i přes 130min stopáž nevyndal nic. Je sice pravděpodobně dalek věrného zpracování tematiky hypoteční krize (ve 2 hodinové kinoverzi ani nemůže), ale satiricky a komendiálně je geniální. Skvěle ho v recenzi popsal Fuka na fffilmu - přečtěte si. _____ Q: kdopak zacáluje příští krizi? A: typicky divák, který ohodnotil za 3 a méně hvězdiček.

    • 27.8.2015  10:32

    Nudné a mnou už teď zapomenuté CGI motoporno jak od Uweho Bolla. Gibsoní Mad Maxy možná nebyly žádná shakesparovská dramata, ale byl cool způsobem syrový a příběh a postavy atd. vedle tohodle štymovaly jako dobře vyladěný kontrabas. Nečekám samozřejmě od takového filmu, že divákovi vysvětlí, proč všichni v době myslím celkem zjevné světové krize mají nohu až na podlaze, kde berou všechnu tu šťávu pro ty svý zďorba. "Příběh" kolem těch holek s naditýma ceckama je vyloženě směšný, postavy jsou ploché a jednoduché jako list papíru, Tom Hardy je ještě o něco horší, než posledně, a přehrává ho i písek v poušti. Z dialogů i monologů se až výplachovým způsobem opakovaně dovídáme jak je Šílený Max šílený, což kamera za 5 sec. ostentativně potvrdí např. slupnutou nohatou ještěrkou, ve skutečnosti je ale přesně opačný, nudný, nicneříkající a ve filmu, sic plném cvoků, ale zcela čítankově plochých, nudně usilujíce jen o to jedno, tedy epicky divnou smrt, se Max chová zdaleka nejracionálněji. I Kevin Costner coby Námořník ve Vodním světě (btw i přes nešvary nesrovnatelně lepší film v hezčím a živějším univerzu, což vlastně platí taky pro Fallout, Stalkera, 8 opic a vlastně skoro cokoli postapokalyptického) byl mnohem autentičtější, když recykloval moč, souložil i se žábry, pěstoval zakrslé citrony, ve filmu se povahově nějak vyvíjel a hlavně nikdo furt necintal, jak je jiný a šílený. Tady prostě ani ta smrt nebere, krom hezkých barviček a jednoho fixního kamikaze rokenroláka mě film vůbec ničím nezaujal. Výsledkem je zcela nezajímavý, obsahově velmi nezvládnutý reboot poplatný době, který ostentativně vystavuje své koule, ale má je bohužel obě ušmiknuté.

    • 24.9.2015  00:38

    VAN HELSING pwned, pwned hard! Nikdo už podruhé tak kvalitně nezprzní tuhle story.

    • 5.3.2015  22:17

    Tenhle biják jsem docela haluzně objevil díky recenzi Franty Fuky, která ačkoli se mi líbila, tak musim zkonstatovat, že mě to z jeho dojmů přišlo, jako bych se díval na úplně jinej film. Cotillardka je jistě špičková herečka, a určitě na mě nepůsobila jako dočasně odlíčená hi-classka, nýbrž jako každodenní normální lidová hysterka (s čímž se charakterově samozřejmě neztotožňuju, ale zároveň oceňuju věrohodný a civilní zahrání tý polohy). Nemyslím si, že by byl film nějak přehnaně levověrnej, ani že by se v něm objevovalo vyšší než průměrný množství citovýho vydírání. Co mi určitě přišlo na filmu podezřelý, je všudybylka bída a naprostý fašo-diktát fabriky či ze strany malých namistrovaných mistrů, věrohodnost samozřejmě neumim posoudit, ale pokud je značná, tak je ve francouzský společnosti něco hustě špatně. Skoro každej druhej Francouz ve filmu buďto nemá ringle, nebo se mu zrovna cosi sere; multikultíci... Za mě tak 70% s tím, že by se to klidně celý mohlo jmenovat One Cotillard Show.

    • 11.9.2015  14:55
    Interstellar (2014)
    ***

    Obávám se, že pouze čas, ve filmu toliko zohýbaný, smršťovaný a zase natahovaný, bude nejspravedlivějším soudcem jeho hodnoty. Já se podezřele často nebavil.

    • 26.1.2015  08:05
    John Wick (2014)
    *

    Asi sedmsettřicetsedmá variace na téma "vymrdali jsme s nejhorším hadojedem ve městě a teď jsme v puči", hezky a místama až kvazi-noirově natočená, čímž dává vzpomenout třeba na videohru Vampire the Masquerade: Bloodlines, nebo takový ten hezkej atmosférickej film, jak se ve městě plném krvocucalů a jiných divnoexistencí v pravidelnou dobu zastavuje čas - ale s o to ololóznějším závěrem. Ozajstná cypovina, ale z kategorie "valte na to voka"!

    • 15.8.2015  15:49

    Zklamání, pro někoho, kdo viděl všechny možné dokumenty na tohle téma, asi vyčerpané, málo přínosné, málo objevné. Bez intelektuála Larionova (který se v Americe prý naučil anglicky lépe, než většina Američanů) je to pro mne beze sympatií k inkriminovaným zpovídaným postavám, které mentalitou působí divně už z krátkých rozhovorů. Ala dokument "Senna" jako obvykle příliš jednostranné a tím pádem trochu B-kvalitní, Soviet Red Army určitě nebyla neporazitelná, dost účelově zcela chybí zmínka o dvou zásadních sovětských hokejových provarech století, a sice World Series '72 a Canada Cupu '87 (rusáci vlastně nevyhráli žádný "opravdu zásadní" podnik v tom smyslu, že je těžké identifikovat jediné jejich vítězství, použít ho a říct si u něj, tak tohle byl peak, kdy dali světu na prdel, nemají žádné rudé Nagano). Např. Gretzky, pravděpodobě nejlepší plejer všech dob, je zde vylíčen pouze jako taková šmouha, která neví, jak na Sověty hrát. Přitom když hrál v lajně s Lemieuxem, tak v jendom mači nasřádal snad cosi jako pět asistencí:-) Snad by to raději chtělo shromáždit prašule a energii na dokument, mapující dynastie NY Islanders (80s), Edmontonu Oilers (80s, podle mě vůbec nejlepší, nejofenzivnější mančaft všech dob), Detroitu Red Wings (90s) apod. jenomže by to asi nebylo dost globální, dost sexy, dost politický. Jak kdysi jednou napsal u jiného sovětského dokumentu uživatel Le_Chuck - "pre základné školy". (60%)

    • 4.5.2014  21:51
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    *****

    Toho večera se rozhodl, že je vhodná doba pozvat mě k nim na večeři. Jenže já s tím mám problém. Myslím totiž na Martyho ženu a dvě holky, a že má moje dcera narozeniny a je mě to jasný. Nemůžu s tím nic dělat. Možná ne dneska, možná ne zítra, ale - určitě se napiju. • Absolutní žrádlo, vydlážděné absolutním herectvím Matthewa McConaugheyho, coby Rusta Cohlea (co hláška to perla), který se nehodí do Louisiany, nehodil se na Aljašku, do Texasu a pravděpodobně ani na svět jako takový, ale i dalších zúčastněných, navlečených do mírnějších nebo "hůře" napsaných rolí. Vychytaná kamera, která mě svými efekty proti světelným objektům často nutila odhadovat počet lamel clony, ruku v ruce se srdceryvnými černošskými songy, pozvedávají Louisianu na skoro mystickou úroveň, znepokojivou jak pomalované stěny Carcosy. Často jsem zpočátku myslel na Mlčení jehňátek, ale ta jsou vedle Temného případu jen takovou banální sluníčkovatou pohádečkou pro prťata. Jistá uondanost a přehnanej focus na postavy (hlavně Martyho, Rust žádný osobní život nemá) jako jistá oběť hodnověrnosti příběhu mi drobně vadily až napodruhé. Též disponuje možná nejpůvabnější seriálovou vražedkyní - čokoládovohnědookou Médeou z bažin! (Co fragla tři děcka.) • Díváte se jim do očí, i když jen na fotce. Je jedno, jestli jsou mrtví, nebo živí, pořád nim v nich čtete, a víte, co vidíte. Oni to uvítali. Ne hned, ale až v tý poslední chvíli, čiší z nich nezměrná úleva. Protože se báli, ale teď úplně poprvý uviděli, jak snadný je odejít. Uviděli to, v poslední nanosekundě uviděli, čím vlastně byli. Že vy, vaše já, celý tohle velký drama nebylo ničím jiným, než snůžkou myšlenek a přiblblý vůle. A že můžou klidně odejít. Konečně poznali, že tu nemusí na ničem tolik lpět. Uvědomili si, že celej jejich život, jejich láska, nenávist, vzpomínky, bolest, že to bylo všechno jedno a to samý. Všechno to byl sen, sen co se vám zdál uvnitř zamčenýho pokoje. Sen o tom, že jste... osoba. A stejně jako v mnoha jinejch snech byla na konci - nestvůra.

    • 2.10.2014  00:15
    Zmizelá (2014)
    ***

    Film velmi vhodný, pokud chcete urychlit rozvod, nebo velmi nevhodný, pokud se chcete brát. Vyberte si. Lež má krátké nohy, ovšem lži paní Amy umí chodit na chůdách. Osobně už jsem jí ke konci nevěřil ani vaginu mezi nohama - jedná se o snad nejzkaženější čubku od filmu Bellflower, křivou jak Möbiova páska a presvedčivou ako červené Ferrari.

    • 18.1.2015  17:50

    Nehluboká pičovinka subžánru "kapitalistický realismus" - avšak zábavná - s řadou scén jak od doktora Morbida. Nemám nic proti zvýšenýmu faktoru hrdinství, když to film dokáže divákovi racionálně vysvětlit. Beru to u Lucy ve filmu Lucy (od Bessonovic Lucy, aby toho nebylo málo), chápu to u nožičkaté nůžkoidní buchty ve filmu Kingsman, na který se všichni určitě těšíme. Nedávám to ovšem u filmu, který od první chvíle tvrdí, že šli amouši na nácky málem jak s trábošema proti meďourům, aby se pak v posledním last man standing němčouři chovali jak zlitý vesnický hasiči, hledající na místě činu požární hydrant, což je o to víc s podivem, když nápaditost a kvalita FURY jinak nechybí. Posádka tanku, který má snad mezi pásy zašprajcovaný Odpuzovač kulek Mark II., je tvořena prakticky samými čuráky, což je naprosto v pohodě, pokud se ovšem v kvalitně natočených scénách věnují škrabkání plechů legendárního tigera, a nikoli monologům strašidelné kvality typu "pánbůh to tak chtěl", nebo "v Normandii jsme papali koně". Ad Brad Pitt - charismatickej a skvělej herec už od časů, kdy jako křupanský burák neférově odrbal s(v)lečnu Themlu. (70%)

    • 24.3.2014  23:52

    Sotva odhodili bavlny plný žok, už se stávají prezidenty...:) Netušil jsem, že tohle kdy napíšu, ale film dost rozsvítil svým příchodem Brad Pitt (samozřejmě v roli kladné prdelky). Možná ho ukecal nějakej bratránek jenom kvůli plodným tržbám, každopádně však vnesl na plátno tremendózní kus charizmatu, krutopřísňáctví a morálního frajerství. (70%)

    • 3.10.2014  00:17

    Výtlem dekády "o partě policajtů, kteří nejenže jsou neschopní, ale místo boje s kriminalitou se sami věnují provádění kriminality nejhrubšího zrna". Nenechte si rozhodit šmak překvapivě opět pojebaným českým názvem či poněkud prcičkoidními plakáty s tlustoprdskejma ceckama, tento jemný film pro jemné diváky totiž vychrlilo samo nebe...

    • 31.12.2013  14:33

    Myslím si o Gagarinovi zhruba to samé, co napsal Gretzky o Treťjakovi: "Larionov a ostatní teď berou v NHL obrovské peníze, kdežto Treťjak, největší sovětský hokejista všech dob, nikdy nevydělal ani niklák." Čili tu máme filmísek o možná největší sovětské bublině všech dob, kdežto Korolev, skutečný génius a pravý strůjce tamnějších spacerace úspěchů, hrdina veřejně pohřbený do útrob Kremelské zdi, upadá pomalu v zapomenutí. Mimochodem, film je velmi průměrnej - ve všech ohledech. Žádná seznace z Rus se nekoná ani přibližně.

    • 24.3.2017  01:28
    Legenda 17 (2013)
    ***

    Ruská pohádka o hokeji a mimo jiné také o Kanaďanech stejně naivní, tendenční a všeobecně křivá jak möbiova páska, zhruba jako když Kanaďani nebo Američani kroutí hokejový filmy, kde vystupujou Rusové, akorát s pro mně o něco více exotickým aromatem ruského klišé. Kurva, tohle bylo místama jako koukat na vrcholové masité "perly" reálného socialismu typu Kapitán šťastné štiky, nebo Taktický útok - na ledě! Jelikož hokej polarizuje, v obdobné kvalitě se pak logicky nejsou místní komentáře... Lidi by si jednou provždy měli racionálně uvědomit, že volit mezi Kanadou a SSSR je jako tahat sirky mezi Adolfem a Josifem, jedni se z gentlemanů jen co varhany poprvé zahrály proměňovali v prasátečka na bruslích, zatímco druzí dřeli do úmoru na báze, kde vesměs ideově věrni bruslili dopředu na gumě přivázané k mantinelu a při prohře s Kanaďany, nedej bože okupovanci, div že nešli kutat černý uhel do gulagu, nuž, vyberte si mezi takto sympatickými variantami. Summit Series 1972 není jenom obskurní výhra Kanady, Hendersenovo golaso, nebo Charlamov Inzulinkem přeražený vejpůl, ale hlavně velká prohra Kanady, která ztratila punc neporazitelného týmu, do kteréžto situace se již nikdy nevrátila, pravděpodobně nevrátí a který, naprosto logicky, musela jednou ztratit. Protože ovšem v hokeji vidím dál, než co dávají v 19:50 v šotech na TV H@vna, protože jsem pod sračkoidní mlhou selektivní paměti nevytlačil, co např. udělal Kasparaitis Lindrosovi, Obr několika českým hráčům na MS 2010 apod., naprosto odmítám plně skočit na tento směšný rudověrný tendenční kus špeku - oboustranně... Z většiny poutavý film o poutavém hráči, plný naprosto chujově patosných momentů a podobenství jak z pera chronického propadlíka z maloměstské placfakulty, vzhledem k mému poměrně oblíbenému tématu za tři zvjezdočky, objektivně by to však bylo za dvě (s odřenou řití). P.S. pokud chce někdo relativně pochopit, jak to mohlo být doopravdy, pusťte si dokument o Summit Series '72, kde se to jen hemží výpověďmi hvězd obou táborů (např. Esposito, Treťjak), jak si ty zrivalený kurvy vzájemně házely klacky pod nohy, vůbec se nechápaly mentalitou (nepotkávali se, oproti dnešku byli naprosto nesouměřitelní, Rusové doopravdy věděli prd o mentalitě Kanaďanů, kteří pro jistotu neznali Rusy ani podle jmen) a celkově se "nenáviděně obdivovali". Možná přijdete o Lebeďevovo poťapaná lyrickopoetická podobenství s klacky a býky, zato si ale vyváženě vyslechnete i druhej názor...

    • 9.4.2013  21:29
    Metro (2013)
    **

    Musím zkonstatovat, že tohle byl kejček jako bejček a velehumogenózní soudružský patůsek s hroznou Marfušou v jedné z ústředních rolí, která se snad rozváděla hlavně kvůli slevě na balík šamponů, neboco, nejsem si jist, bo titule jsou online jen anglické a ještě k tomu stojí za hovno. Jsou tam sice nějaké mezilidské pasáže, co mě braly, zmatkování, rabování a různé oportunistické zmrďárny, ale většinou film investuje do bullet-tajmu, vejbuchů, autohavárek a průletů hlav tvrzeným sklem. Marně soudruh na poli hororu nahání Hispánce (LA CARA OCULTA), resp. Imperialistu (SINISTER), žádný z Kremlu mráz se vyloženě nekoná, spíš je to takový nevinný váneček od jarní Volhy (50%).

    • 27.9.2013  16:22
    Rivalové (2013)
    *****

    KROM SMRTI JE VŠECHNO JEN LEHKÝ ZRANĚNÍ. (Mario Andretti) _____ Když Laudovi na JIPce odsávali z plic dehet neboco, a koukal při tom v bedně na Hunta stojícího na bedně, podíval jsem se na Angličana sedícího po mé levici, fňukal. Pak jsem se podíval na puberťáka, sedícího po mé pravici, a ten fňukal taky. A když jsem se bezprostředně po filmu otočil ze sedadla G17 dozadu, viděl jsem v opadající tmě mraky skleněných světýlek. Jelikož toho dne v bijáku nikdo nevypustil slzák, může to znamenat jediné - Ron Howard, v rámci hollywoodských možností, nakroutil dokonalé porno pro chlapy. (Předpremiéra Ostrava 26.9.2013 | 100%)

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29