Pink.Panther

Pink.Panther

mystifikace dadaismus

Česko
veselý mnich nebo smutný klaun

26 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 29.12.2017  13:27

    Marná snaha vyrovnat se Belmondovým komerčním titulům z té doby. 50%. Produkce: Adel Productions

    • 11.7.2016  15:56

    Jak je u dobrých francouzských krimi už skoro tradicí nejedná se o typickou mainstreamovou produkci (proto také není důvod nechat se odradit zdejším hodnocením „v modré“). _____I přes svou francouzskou specifičnost si film zachovává charakteristické post-noirové prvky mých oblíbených 80. let. Nechybí tu novou vlnou feminismu inspirovaná antihrdinka - svobodomyslná až démonická femme fatale Charlotte Rampling nabízející francouzský šarm v anglickém podání (docela odvážně – kam se hrabe antihrdinka ze soudobého stylově zpřízněného a mnohem známějšího Základního instinktu). _____Že je Michel Serrault skvělý herec je jasné, že je méně známou postavou než hrdinové new wave noirových klasik (Delon, Belmondo) je také jasné, ale vůbec to neznamená že by byl Serrault pro hlavní "hardboiled school" postavu inspektora pouze dobrou volbou, role chladnokrevně postupujícího policisty mu perfektně sedla. _____Jacques Deray natočil v jeho tvorbě možná trochu nedoceněné kriminální drama, nicméně je to noir revival jak vyšitý a francouzská filmová paráda!

    • 8.9.2019  23:19
    Amadeus (1984)
    *****

    I když se to dočteme v anotaci, film není životopisný v tomto smyslu ani historický, dokonce ani není ve své podstatě o Mozartovi. Vše, Amadeus, hudba, rokokové paruky, opuletní mizanscéna je jen kulisa pro autorův umělecký záměr vycházející z výborné alegorické divadelní hry. _____Forman se ve svých stěžejních filmech ale v podstatě celé tvorbě zabývá vztahem společnosti a jednotlivce. Jednotlivec toužící po svobodě a společnost, která ho z různých důvodů utlačuje. Autor přirozeně vychází ze své zkušenosti s komunismem, ale nebyl by to opravdový umělec, kdyby se omezil na primitivní antikomunismus. Forman se svým hlavním tématem zabývá s nadhledem a v širších souvislostech - jednou je to svobodomyslný lapka versus totalita respektive psychiatrická klinika (Kukačka), jindy volnomyšlenkář versus bigotní pokrytecká společnost (Flynt) nebo obět versus inkvizice - (Goya). _____Vztah Amadeus Salieri zde nastíněný je fikce. Amadeus je alegorický film. Tato alegorie zobrazuje souboj průměrnosti s genialitou, respektive vyjímečný jednotlivec versus společnost průměrných. Klíčové sekvence filmu jsou ty kde se císař rozhoduje zdali se má přiklonit na stranu Mozarta nebo nikoliv. Panovník nedá za pravdu geniovi, snadno by mohlo vyjít najevo, že i on císař je vedle genia jen průměrný (chápáno nikoliv jako hudebník, ale zobecněno jako konkurent). Když se podíváme napříč staletími i politickými systémy, či jen na současnou politiku je tato alegorie velmi výmluvná. Umělecké dílo spojující to nejlepší z Evropy i Ameriky, luxusní formu i obsah, komerční úspěch i artové ambice s nadčasovým poselstvím v jeden dokonale namíchaný opus magnum.

    • 26.10.2016  00:01

    Nejlepší díl básníků, s cimrmanovskou vsuvkou, díky které jsem si udělal pořádek na pracovním stole. Škoda že Bronštajn nestačil dokončit své výzkumy - takto mi v levém horním rohu zůstalo volné místo se kterým si nevím rady. 85%.

    • 27.10.2016  00:46

    Drama z advokátní kanceláře na pozadí milostného trojúhelníku. Depardieu si co by advokátní idealista pokládá otázku takřka hamletovskou: jsem sám hajzl když obhajuji hajzla?

    • 18.10.2020  01:37

    Purpurový déšť je semiautobiografický polokoncertní film z éry ananasových vlasů a androgynních mužů, koncert obsedantně sledovatelný i když zbytek filmu se utápí v podprůměrnosti a nesoudržnosti. Prince je herecké dřevo, dějová linka je tak agresivně hloupá, že skoro přebíjí hudbu z filmu. Ta ale zůstává i dnes progresivní a Prince je stále na špičce žebříčků nejvýznamnějších popových umělců.

    • 3.6.2018  01:35

    Jsou dvě kategorie lidí – vyživovaní a vyživující, jedni co dávají a druzí co berou. Nebo také jedni orají a vláčejí a druzí sklízejí. A inspektor Klečka sklízel. To je základní ponaučení z této filmové adaptace hry Divadla Járy Cimrmana Vražda v salónním coupé. Produkce: FSB

    • 16.4.2018  23:59

    Povečeřel slupky od brambor, zapil petrolkou, za svitu luny psal tyto řádky, neb můj displej už roky není podsvícen. Velikonoční slepička mi nikdy nesnesla zlaté vajíčko. A to mám Velikonoce tak rád. Tak jen prasklé skořápky z kraslic zbyly na mne, takové ty umorousané nevzhledné, co nikdo nikdy nechtěl, ať mám nač vzpomínat. Takže zase s příštím rokem Veselé Velikonoce! A v plné palbě! 👍 Produkce: Cerito Films

    • 19.5.2017  17:07
    Dobrodruh (1983)
    ****

    Jordan, rvačky, nakládačky, lehké holky. Scénář šitý na míru boxerovi z Neuilly-sur-Seine, k tomu Morriconeho hudba. Ano je to možná hodně machovské, holkám se rychle podlamují kolena. Ale. Sakra komu jinýmu by už děvky měly dávat zadara než Jean Paul Belmondovi?! (Ta stoprocentní vysokohorská přirážka českých šlapek pro Kaldu to je zas druhý extrém že…). Produkce: Cerito Films, Les Films Ariane

    • 25.8.2019  15:12

    Autorem filmu je nevýznamný režisér který všeho všudy natočil 4 filmy z toho jeden krátkometrážní, jeden televizni a dva autorské s Pierre Richardem. Ten první byl takový propadák, že se po něm slehla zem i ve Francii a ten druhý patři rovněž k tomu nepovedenému co Pierre natočil. Po té mu Richard řekl: seber si svých pět švestek a zmiz!

    • 20.6.2020  23:33

    Málokdy je podzimní atmosféra tak magická, málokdy je tak intenzivní a málokdy je tak hřejivá jako tady v Kersku. To je filmové umění. Jen do těch alejí bych raději nešlapal... Produkce: FSB

    • 17.1.2017  21:16

    Velmi chytře vystavěný psychologický thriller, který staví překvapivě pevný most mezi dva tak rozdílné světy jako je art a pulp. 👍 Produkce: Société Nouvelle de Cinématographie

    • 15.1.2017  14:45
    Dárek (1982)
    *****

    Komedie ve stylu veseloherních klasik Billyho Wildera, postavená na scénáři jak ze slabikáře, zručné režii a svižném tempu se známými herci - Claudia Cardinale, kongeniální Pierre Mondy a v kvitesenční roli Jacques Francois. 👍 Produkce: Les Productions Artistes Associés

    • 8.1.2020  12:34
    Eso es (1982)
    ***

    Oury uměl udělat filmy pro masy, byl to odborník na francouzskou kinokasu a tak vytáhl z rukávu toto eso aby vyrobil druhý Belmondův největší kinohit, když už o pár let dřívě natočil ještě navštěvovanějšího Velkého šéfa. Hitlerova nevlastní sestra je tu národně-sociální krasavice hodná vůdce, ostatně ji hraje tentýž herec co hitlera. Málokdo umí oslavit svou vlastní porážku filmem a málokdo si umí utahovat z nacistů tak jako Francouzi. Oury si jako zkušený filmař pohlídal rytmus filmu a celkový dojem by měl být dobrý - přesto tento film není nic více než pěkný rodinný film s roztomilým medvídkem. Produkce: Cerito Films

    • 21.1.2019  23:52

    Tohle nebude nejlepší adaptace předlohy Georgese Simeona. Film zvedají herecké výkony Simone Signoret a Philippe Noireta, což se už nedá tak úplně říci o režii, která nedokáže vytáhnout ze scénáře maximum. Granier-Deferre staví diváka do role hodně nezúčastněného pozorovatele, jako kdyby divák byl pro něj jen nevýznamný černohorský student stojící na staré fotografii v balonovém plášti druhý zleva se jménem Stojan Jakotyč. Produkce: Sara Films

    • 21.11.2016  01:46

    Výborná komedie, Molinaro jako kdyby si vypůjčil trochu absurdního humoru od Bliera. Nebo taky skoro taková richardovka bez Richarda - škoda, toho bych tam viděl rád.

    • 20.10.2018  00:38

    Isabelle Adjani není komedialní herečka, ostatně své jméno si udělala na dramatických rolích a není radostné vidět ji zde přehrávat, ale ještě víc tlačí na pilu Montand. Tímto se průměrný scénář nezvedne a myslím že režie mohla být lepší. Režisér kombinuje žánry: komedie; drama otec-dcera; gangsterský film a melodrama, což je těžce uhájitelná komediální omáčka.

    • 8.6.2017  21:30

    Kodetův Exner je výborný, Augustův znalec jakbysmet, renesanční opočenská atmosféra taktéž. Někomu toto pojetí možná nesedlo, pro mě je to sympatický film. Produkce: FSB

    • 29.11.2016  19:38

    Hlavně díky výbornému scénáři nadprůměrný film, jehož s přibývajícími lety zesilující kultovní status zakládá tuto relativizující otázku: je to skutečně tak naprosto výjimečný film nebo jsou tuzemské komediální filmy natočené po roce 90 tak slabé? 70% Produkce: Filmové studio Barrandov

    • 8.2.2019  10:02

    Možná by bylo lepší, kdyby Růžový panter zmizel beze stop. Odchodem Sellerse bylo stejně rozhodnuto, že diamant už nikdo nikdy nevypátrá. Produkce: United Artists

    • 17.10.2020  13:57

    Možná byla očekávání kladená na Dewaere příliš vysoká. I když se ztvárnění jeho role prakticky nedá nic vyčíst, celou dobu jsem měl dojem, že Ventura by se do této role hodil lépe a posunul film ještě o stupeň výš. 70%

    • 25.3.2018  22:26
    Tootsie (1982)
    *****

    Film který každý viděl stokrát, tak nemá význam na to koukat znova když to zas jednou dávají v TV. Jenže pak se do toho zakoukáte a vidíte to po 101. Není to jen herecký koncert Dustina Hoffmana, je to celé dokonalé. Je to jeden z etalonů hollywoodské komedie pro mainstreamové publikum. Produkce: Columbia Pictures Corporation

    • 25.8.2018  18:25

    Zcela zapomenutý Lautnerův film o uprchlém trestanci a novinářce která vyšetřuje nejasné úmrtí a nechce se smířit s oficiální verzí. Režie jako by se nemohla rozhodnout jestli to bude komedie nebo drama zároveň naráží na scénář, který sice má brilantní dialogy, ale někdy se trochu táhne a film ztrácí rytmus. I přes tyto výhrady je to celkem zábavná podívaná neprávem opomíjená. Produkce: Sara Films

    • 27.4.2018  21:34
    Okres na severu (TV seriál) (1981)
    **

    Zajímavé, oproti dnešním seriálům dost profesionálně zmáknuté, herci dokonce hrají. Ovšem ten pravý orgasmus může s pláteníkem u této komunistické fantasy prožít jen rudá vydra.

    • 31.10.2020  16:48
    Profesionál (1981)
    *****

    Belmondo si splnil se svou produkční společností Cerito Films sen, když produkoval filmovou adaptaci románu „Smrt šelmy s tenkou kůží“ anglického spisovatele Patricka Alexandra. Jako soundtrack posloužil původní hit Ennia Morriconea z počátku sedumdesátých let, který dodává lyrickou kulisu tomuto akčnímu snímku a jeho leitmotiv nás provází celým filmem - nepochybně jeden z nejlepších filmových soundracků.­­ Hlavní postava v bezchybné Lautnerově režii není francouzkým Rambem, byť by Bebelův maskulinní způsob chování k tomu sváděl, ale neohrožený hrdina je tu vnímán jako poslední idealista, který vykoná, co vykonat musí. Stručně a jasně: „Joss Beaumont, špionáž a rvačky“. Produkce: Cerito Films

    • 28.1.2017  20:28
    Zelňačka (1981)
    *

    Parodie na život a sen o dokonalém světě skrz zelí a sci-fi. Taky jste už ty syntezátorové sci-fi motivy slyšeli v „mimozemšťanech“ ? Možná nemastné neslané, možná na Funese hodně sentimentu a melancholie, nikdy jsem této zelňačce nepřišel na chuť. Společenskou kritiku zvládají Francouzi v jiných filmech lépe, i když připouštím, asi ne tak nevtíravě dojemně jako Louis. Produkce: Films A2

    • 12.8.2019  00:41
    Čistka (1981)
    ****

    Temný existenciální misantropický snímek; ale také trochu sardonicky vtipný. Jedna z nejlepších rolí Noireta. Produkce: Les Films de la Tour

    • 31.10.2016  23:03

    Milenecké drama s koncovkou hodnou nikoliv rozervané duše ale těžkého psychotika. Možná příliš fatalistické, ale zručně natočené. Přesto zůstává kritický dojem, že jsme to všechno od autora už jednou viděli a v reálnější formě.

    • 15.6.2020  23:12

    Komedie je to nejen opravdu zábavná, ale je zároveň velmi originální a kreativní, přičemž těží z postupů klasické filmové grotesky a využívá komických situcí přirozeně vzniklých ze střetu tak dvou rozdílných světů jako je primitivní kmenové společenství vs moderní západní civilizace._____Tuto premisi rozvíjí dál v jakousi lehce potˇouchlou hru s divákem neznalým poměrů v buši. Je docela obtížné rozlišit kdy nás film tahá za nos a kdy je předkládáná zkušenost bušmena objektivní realitou. V zrychlené projekci přiřítivší se nosorožec zadupávající oheň jako přirozený hasič v přírodě je jedna z těch legrácek, kterou asi odhalíte bez mé nápovědy, jindy to tak snadné není._____(Mimochodem zlí jazykové tvrdí že nosorožec-hasič je jen barmská legenda, ale já mohu z vlastní zkušenosti -kdy jsem rozbil kasičku a s přáteli vyrazil na safari- potvrdit, že nosorožci skutečně ohně hasí. Když jsme si rozdělali podvečerní oheň a chtěli jsme si opéci špekáčky, přiřítil se nosorožec a oheň zadupal. My se nedali a oheň rozdělali znova a on se objevil opět a oheň nám uhasil. Když se to takto opakovalo celý večer a půda v ohništi byla v okruhu pěti metrů celá zdupaná, vzdali jsme se naděje na teplou večeři a skončili u uheráku s chlebem. Kamarád si dokonce nezapálil ani cigaretu a raději se mně neptejte jak mu ji nosorožec zadupal, z hlediska požární bezpečnosti v buši to není podstatné, hlavní je že nosorožec dvourohý je skutečně spolehlivý přírodní hasič)._____Zpátky k filmu. Takže hravé a zábavné je to vždy a tento koncentrát brilantního humoru bych se nebál postavit na roveň těm nejlepším francouzským komediálním filmům. Nejste-li náhodou suchar či nezestárli jste předčasně, reálně vám hrozí záchvaty smíchu. Potom platí následující: vysoce doporučeno! 👍

    • 6.11.2020  17:58
    Kašpárek (1980)
    ***

    Každý víkend když proplouvám po Grand kanálu ve své vytuněné trojstěžňové gondole, přemítám jak dobrý film to vlastně mohl být: Benátky, osvědčený režisér, většina herců Bebelova týmu z předchozího snímku Policajt nebo rošťák, sám Belmondo ve skvělé formě. Jenže se cosi pokazilo: kaskády vrtulník ani čluny nefungují jak bych očekával a i když si JPB jako jeden z mála divadelní přehrávání může dovolit, tady je toho příliš a jaksi bezúčelně naservírované kašpárkování. Tentokrát tvůrcům Belmondova estráda nevyšla, asi i vinou slabého scénáře a schizofrenní směsi burleskní komedie a konvenční krimi. Produkce: Cerito Films