Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (537)

plakát

Legionář (1998) 

I když se JCVD pokusil vybočit ze zajetých kolejí, stále to zůstává v normě běžné vandamovky - umělecký dojem nebude zrovna nejvyšší...

plakát

Mamma Mia! (2008) 

Je to hudebně solidně udělané, skladby dobře zakomponované, hudba to drží nad vodou, jinak trapárna. Celkově tak prosluněná, rozjuchaná rozesmátá podívaná, že po zhlédnutí lze angažovaně chápat příčiny i souvislosti a nadšeně budovat kapitalismus jako hollywoodský stachanovec.

plakát

Muž na drátě (1985) 

Další dokola reprízovaný normalizační kousek se solidní atmosférou. Film dokáže vtáhnout diváka do děje. Bohužel Muž na drátě je podivně prodrátovaný různými lapsusy až po zcela nesmyslné vyústění. Závěr je s ohledem na nepravděpodobné motivace jednání některých postav opravdu prazvláštní, ale s ohledem na slušný koeficient zábavnosti to asi nikomu moc vadit nebude.

plakát

Kopretiny pro zámeckou paní (1981) 

Lepší průměr, ale soukromé televize se o to perou jako ostatně o všechny normalizační filmy. Budˇ období normalizace filmařské tvorbě přálo nebo dnešní umělci neumí natočit film. Ten kontrast je zcela jasný. Takto na současném trhu není dostatek dobrých filmů a recyklují pořád dokola tyto staré kousky. Nicméně film je profesionálně natočen, má solidní atmosféru a v neposlední řadě podmanivý soundtrack hudebního génia Karla Svobody. Kdepak, ani na obyčejný film pro holky ti dnešní matláci nedosáhnou.

plakát

Hra pro čtyři (2007) 

V česku se pořád točí nějaké vztahové komedie nevalné úrovně. Že něco takového lze dostat na úplně jiný level ukazuje tento francouzský film, který by mohl být mustrem jak na to. Perfektně - tedy opravdu luxusně zrežírováno,  skvěle zahráno špičkovými herci a vše stojí na pevných základech budovaných výborným scénářem.  A jakoby chtěl vzdát hold Woody Allenovi je celý snímek protkán jazzovým soundtrackem a zase je nutno podotknout že perfektně časovaným a citlivě dávkovaným. A co víc, tam kde Woody otravuje tím svým dixielandem, zde se ozvou suprové jazzové fláky například od Etty James. Film i při své jednoduchosti hravým francouzským šarmem zastíní nemalou část vážněji zaměřené žánrově podobné komediální Allenovy produkce z poslední doby, takže to možná s notnou dávkou nadsázky berme i jako dlouhý nos namířený do Ameriky, když některé scény navíc jakoby vypadly z šablony klasického Hollywoodu. Dokonalý film nemusí adorovat hluboké myšlenky...

plakát

Prázdniny u moře (2011) 

Tyto návraty ke klasické grotesce kdy je potlačeno mluvené slovo obvykle nepřinášejí nic progresivního a ani tento film, není vyjimkou. Pro producenta to má tu výhodu, že může snadno angažovat lacinné herce. Zdá se, že vše beze slov už řekl Tati.

plakát

Muž se zaječíma ušima (2020) 

Je to v podstatě banalita o hledání odvahy k zásadní životní změně navíc neoriginální nebo lépe řečeno hodně profláknutá, forma vítězí nad obsahem. A forma je hodně hravá, potlačuje poetiku, která jakoby se z filmu zcela vytratila. Nic z toho ale zásadně nevadí. Je to  vcelku zábavný autorský počin a není častý jev aby si český film (koprodukce) přičichl k umění. A Krobot byl zas u toho.

plakát

Stalo se jedné noci (1934) 

...no a kdyby měla  Claudette Colbert oči blíže u sebe a estetický nos atd., no tak to mohlo být za 5. Především je třeba vyzdvihnout opravdu výbornou režii. 90%

plakát

Jak básníci čekají na zázrak (2016) 

Vždy když slyším dětský hlásek Lindy Rybové čekám, že za její postavou najednou vykoukne nějaký malý Cipísek který bude tím hlasem skutečně mluvit. A ono zas nic. Žádné překvapení. Básníci už jsou hodně dlouhou dobu, více než přes čtvrt století, jen takové šedé myšky. Prostě ani tentokrát se zázrak nekonal. Produkce: Bio Illusion

plakát

Modelář (2020) 

Mádl vnáší svým herectvím do filmu porci nechtěné tragikomiky, Hádek to naštěstí v hlavní roli zachraňuje, celkově je zde zajímavé globální téma zastřeno provinční rutinou současného českého filmu. Škoda, právě Petr Zelenka mohl zvolit více progresivní přístup k dílu. Tak snad příště... 50%