Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Akční
  • Drama
  • Animovaný
  • Sci-Fi

Recenze (650)

plakát

Pod jedním stromem (2017) 

Komedie z islandu? Tak zo asi zrovna u tohohle snimku nebude. A nakonec jsem se ani nesplet. Ono je par druhu humoru. Pro bezmozky, normalni, cerny, britsky, a zda se ze pak ten sileny seversky a islandsky... Misty to je hodne pritazene za vlasy ale inge je proste pekna svine Atli uplne idiotsky blb, byt mu pred smrti jest odpusteno, ale jinak je to jen hodne ponure drama bez slunicka, inu, jak vetsina islandskych filmu.

plakát

Modré diamanty (2018) 

Dlouha utahana nuda s Johnem Wickem, ktery prijede na sibir dealovat diamanty a nudi se. Na sibiri se podle filmu dat jen tri veci - šukat, chlastat a strilet divocaky (a psy) a taky jeste šukat. Prachsprosta nudna vec o nicem

plakát

Star Wars: Poslední z Jediů (2017) 

V prvé řadě bych rád uvedl před veřejnou porotou pro svou obhajobu před hatery, že sérii SW zbožňuji. Původní trilogie je ikona filmového světa, ta druhá je graficky o mnoho hezčí, ale je pořád vidět, že vychází z pera jednoho z nejlepších spisovatelů space opery (pokud teda nepočítám třeba pro mě Hamiltona nebo Simmonse). Jenže pak se zase po nějaké té dekádě rozhodne, že budou další filmy. Každý režíruje někdo jiný, každý napíše někdo jiný, do toho jsou tady nějaké ty SW themed filmy (alespoň dle mého mínění je Rogue One absolutně zbytečný film, který hraje jen do noty vymyšleného světa a ukázku krásy novodobé grafiky) a ono už to rozhodně není takový randál, jako to bývalo. Force Awakens jsem bral jako začátek do nové trilogie, která potřebuje delší intro, což o to, přežil jsem to a hodnotil docela vysoko. Bylo tam mnoho světů, dost příjemných charakterů, nový zajímavý antihrdina a k tomu i Han Solo, Leia a Luke (jo i ten žvejk tam byl). A pak je tady The Last Jedi, i když vlastně tam žádný poslední Jedi není, jak sám Luke, ještě předtím než se rozplyne do Valhally, stačí říct, zruší hologram a vykašle se na nějaké hnidopišské války o nadvládu vesmíru. To jsem si říkal jakože WAT? Cože to bylo? Máchám tady hlavou a rukama v totálním rozhořčení nebo spíš nepochopení. No co, řeknu to na rovinu. Dal bych tomu filmu klidně odpad, kdyby se mi nelíbila alespoň zpracování a grafika. Mnohokrát jsem si během sledování říkal, jestli to není náhodou první film, který rejža a scénárista v jedné osobě dělá, střihačovi asi trošku utekla myška a některé scény musel chtě nechtě zkrátit tam, kde by byly impozantní, ale nakonec z nich vznikla poněkud neskutečná změť ani ne vteřinových záběrů mezi dlouhými táhlými. AT-AT walkeři, kteří všichni zastavují v jednom záběru a potom i v tom druhém, i když už v předchozím všichni stojí? Cože? Nikdo to nevidí tady tyhle divnozáběry? Rose, která se už vrací plnou rychlostí od děla Prvního Řádu a nakonec ještě dostihne Finna, vrazí do něj, jí se něco stane, ale řekne ji, že ho zachránila? To tam opravdu musel být nějaký lovestory, alespoň maličký titěrný náznak něčeho takového, jinak by to nebylo už tak dost velké sračkoidní klišé? Tak nevím, jestli už jsem zdegenerovaný potřebou toho, aby film a seriál byl opravdu natočený dobře a precizní, aniž by tam byla sebemenší chybička, nebo jsem jen hnusák, který chce sám sobě podprahově znehodnotit film, a v nitru duše věřit, že jen ty původní tři filmy byly ty nejlepší? Nevím. Ale nechám se přesvědčit Solem a IX episodou, jestli nezavrhnu SW úplně.

plakát

Půjčovna masa (2018) (seriál) 

K seriálu jsem přišel jako slepý k houslím, dostal jsem doporučeno, že je to super, zajímavé a co já vím co ještě. Jakožto fanoušek vědeckofantastických filmů, seriálů, knih... no a vůbec všeho kolem, co jde, jsem se na to těšil. Pilot relativně zaujal, nápad velice zajímavý, ale po posledním dílu první série, jsem z toho nebyl až tak odvařenej. Kinnaman není zrovna typ na hlavního cápka, který je jakžtakž (anti)hrdina a pomalu v každém díle je budď dobrej a nebo špatnej a potom ani člověk neví, jestli ho chrání jen ten Meth, a nebo ho prostě policie přehlíží. Přece jenom si za deset dílu připsal docela dost mrtvých a pár jeho kolegů mu v tom docela pěkně pomohlo... Což o to, kamera je pěkná, vidina budoucího světa ve čtyřiadvacátém století stojí za to, idea re-sleevingu je taktéže zajímavá; boje stojí docela za to (až na ten finální s katanami, které jsou už na pohled tupé jak deset roků nebroušené kuchyňské nože), nahoty je tam v něterých místech až zbytečně moc, ale proč něčím aspoň nešokovat, že jo; ale ten celkový příběh a plot? Já jsem z toho byl tak zamotaný, že jsem už ve čtvrtém pátém dílu nevěděl, kde jsem, kdo je kdo, a to se s každým dalším dílem zhoršovalo. Nemluvě o vyústění zápletky v posledním díle, kde Lizzie byla ve výsledku spása pro všechny a všichni byli nakonec šťastný ... HAPPY END. PS: docela by mě zajímalo, jak to brali zvířata v takový době... třeba psi, když páníčka zabili, přišel domů v jiném obalu a pes by byl celej od vytržení, by ani nevěděl, kdo to je. Chudáci psi

plakát

The End of the F***ing World (2017) (seriál) 

Za první díl bych dal klidně šest hvězd, kdyby tady ta možnost byla... ale potom jak se příběh pomaličku vyvíjí a ze seriálu je jakási roadmovie, ve které se pomalu přestává dít cokoliv zajímavého, pak mi nezbývá než komplexně hodnotit za **. Od prvního dílu k poslednímu to jde exponencionálně z kopce. Lehký záchvěv nárůstu zájmu jsem vysledoval ve třetím díle, ale po něm to zase pohaslo a ani za boha už si to nedalo tu práci skočit po jakékoliv šanci okouzlit diváka totální vpičimělostí Alyssy, kterou by člověk nerajději praštil pražcem přes kolena a nebo vyzráváním postavy Jamese... Můžeme z toho vinit i autora komixu, ale ve výsledku si za to asi bude moct sám režisér, který se pro sérii rozhodl. Poslední tři díly jsem dokoukal už jen z musu, abych věděl, jak to nakonec dopadne, jestli opravu pláchnou a nebo jestli umřou oba, a taky proto, že čistý čas jednoho dílu je tak 19 minut.

plakát

Dunkerk (2017) 

Nijak si nelibuju ve filmech z války... vlastně jakékoliv. Dunkirk je však točen tak trochu Pulp Fictionovským stylem, kde se prolínají tři různé dějové linie v různých časových intervalech, a vlastně za to jediné bych dal filmu jednu hvězdičku, a tu druhou za relativně příjemné pohupování žaludečních šťáv z naklánějících se lodiček. Nolana mám rád. Zimmera mám rád a najednou je tu film, který všichni ostatní milují a mě nepřijde dobrý ani co by se za nehet vešlo? Jistě po kamerové stránce, kromě statických záběrů na Hardyho oči, je to docela příjemná podívaná. Jenže... co dál? Film je natočen jako tribute těm, kteří Dunkirk přežili a hlavně těm, kteří ho nepřežili, nebo byli pochytání Nacisty a odvedeni do koncentráků... to je snad i příběh Ferriera, který přistane na pláži, kilometry daleko od řad vojáků, místo toho aby to během letu obrátil a spadnul někde vedle nich a zachránil se s nimi na malinkých rozvrzaných lodičkách, a nechá se zajmout? A jenom proto, že zapálí svůj Spitfire? To jako chtěl, aby ho někdo našel? Proč by to, sakra, dobrovolně dělal? Absolutně filmu nerozumím. Oko bylo unešeno, ale z mozku mám tekutej sulc. Ani boha víc jak dvě *

plakát

Wonder Woman (2017) 

Chápu, že každá hrdina DC/Marvel bude mít nějaký příběh, kterého se musí držet i ve filmovém zpracování. Proti tomu já nic nemám, ale ta podobnost s Captain America je tady až moc viditelná. Chvílemi jsem čekal že se z Chrise Pinea stane Chris Evans, vyroste o dalších deset čísel, narostou mu delší svaly a potom konečně bude pořádně nadprůměrným pozemšťanem. Každopádně samotný Pine jakožto představitel Američana s hranatým ksichtem a blond vláskama... ne, to mi tam prostě absolutně nesedí. Někde jsem slyšel že Wonder Woman vychvalovali do výšin srovnatelných s Loganem. Já ani v jednom z filmů nevidím nic tak pozoruhodného, abych si z toho prostě sedl na zadek a deset minut přemýšlel jak je to možné. Mě celý film vrtalo naopak hlavou to, jak se tam ten Pine s tím letadlem, potažmo němci s bitevní lodí dostali na ostrov Amazonek. Respektive do reality, kde Amazonky žijí... to opravdu všichni prošli portálem? Nemluvě o tom, že amíka v letadle honí němci na pramičkách? Rly?

plakát

Lék na život (2016) 

A já si nějak bláhově myslel, že to bude nějaké zajímavé drama se špetkou mysteriozity či co. To jsem se teda krutě spletl jak vidím. Dane DeHaan si v poslední době vybírá docela dost dobré filmy. Možná ne v očích ostatních, ale jeho herecký projev je velmi příjemný, byť vypadá ve všech rolích úplně stejně... Ale v Kill your darling s Radcliffem byl skvělej, ostatně tak jako tady. Mia Goth mi zážitek trošku kazila, protože ji od Nymphomanky nedokážu vyhnat z jiné role než jak Charlotte Gainsbourg líže deseticentimetrové bradavky a šuká s LeBeoufem. Ve výsledku mě překvapila délka stopáže, dlouhý rozjezd není vůbec na chybu, naopak graduje a záběry u pana zubaře jsou velice nechutné, ale hodně dobře udělané. Jak říkám, dlouhý, ale překvapivě dobrý film. U Verbinského asi žádné překvapení, že?

plakát

Power Rangers: Strážci vesmíru (2017) 

Se superhrdiny se v poslední době nějak roztrhl pytel. Je sice fajn, že ze starých trháků, které nás provázely dětstvím, dělají velké graficky pěkné blockbustery, ale kde to skončí? Bolek a Lolek? Pišta Hufnágl bude mít svůj revenge film na rodinu Homolkovic? Nebo co takový Teletubbies? A ve výsledku to bude stejně nejapný a nudný mišmaš, který jsme tu už viděli tolikrát... dokonce i tady v Power Rangers, kdy bojují proti velkému zlatému něčemu, které tak hezky připomíná zrůdu z Thora a nebo dokonce ze Supermana... Pětice nedospělých hrdinů se hodinu a půl snaží naučit tomu, jak ovládat medailonky, kterými můžou morfovat a až teprve jeden umře, stane se... No skvělý... Hrozně moc pěkný. Škoda jen, že si z toho nedělají větší srandu jako v ostatních DC a Marvel superhrdinovkách... ta špetka vtipu film rozhodně nezachrání. Na to abych dal jen jednu hvězdu, kteoru by si to objektivně zasloužilo, mám slabé srdce. Přece jenom jsem s původním seriálem strávil hodiny a hodiny čumění do telky a fanděním, aby zase zabili nějakou tu obří příšeru, která sama zmorfovala do něčeho extra velkýho.

plakát

Pobřežní hlídka (2017) 

Kdo kdysi nesledoval Pobřežní hlídku, jako kdyby vůbec nežil. Neměl by vůbec představu o tom, co jsou to pohupující se prsa ve slowmo natěsnaná do o dvě čísla menších plavek všech protagonistek. Jenže novodobá Pohřební hlídka je tak trochu o něčem jiném. Je o debilním vtipu, nenadálých situacích, které se dějí ve všech filmech, ale tady to berou tak trochu víc realisticky, aniž by to jediný hrdina přešel bez povšimnutí, jako kdyby to bylo prostě normální a všichni byli vlastně polobozi. Tady jsou to normální lidi, kteří když se jim povede něco zajímavýho, ostatní to dokážou ocenit. Debilní vtípky ale jsou takové, že člověka sem tam rozesmějí (já se usmál asi dvakrát)... ale jinak stojí celý film za starou ba... ne... za hovno. Už jenom intro, kdy Dwight skáče do vody, ve slomo čumí přímo do kamery a potom se noří na pláží s bezvládným tělem potopeného kitesurfera, za ním se vynoří obrovský nápis BAYWATCH a hned potom vyskočí čtyři delfíni v monstrosním kvadruflipu? Vážně? Ono už jenom tím začátkem připravuje snímek diváka na to, že to má brát asi s nadhledem, protože to jinak nejde. Brát to sebevážněji, tak by to byl brak rovnající se The Room. Takhle je jedna hvězdička za krásné prosluněné prostředí a Priyanku Chopru a za hustě namakanýho Efrona, na kterýho i z chlapskyho hlediska bylo žůžo koukat. Tři hvězdy dolů za hroznou trap hudbu, která doprovází celým filmem a to je dost škoda, byť trap mám rád.