Recenze (1 028)
Maminka a děvka (1973)
Filmu chybí rozumná délka a aspoň nějaký koncept (na absenci děje si divák zvykne), jako prezentace zajímavých myšlenek dobré, jako kritika volné lásky zajímavé, ale na plnohodnotný zážitek je to pořád dost málo.
Plechový bubínek (1979)
Byl jednou jeden hajzlík, co se rozhodl nevyrůst a způsobovat neštěstí svým blízkým za maskou dětského zjevu... působivá adaptace slavného románu.
V přístavu (1954)
Příliš patetické a Marlon Brando se pro hlavní postavu nehodí, ale jinak dobrá režijní práce Elia Kazana zachraňuje i jednoduchý scénář.
Kantonský kmotr (1989)
Neskutečně pohodový a vtipný Jackieho film. Méně kung fu a více příběhu tu kupodivu bez problému funguje, ale veškeré akční scény stojí i přesto za to.
Legenda o Mulan (1998)
Výborná disneyovka a jeden z mála vzorných příkladů, že animovaný film se obejde i bez mentorování a schématismu.
Ao no honó (2003)
Nepodbízivé drama ze života jednoho kluka, jeho rodiny a přátel.
Chaplin obchodním příručím (1916)
Překvapivě ne moc vtipné a dost natahované, ale pořád jde o dobrého Chaplina.
Modrý anděl (1930)
Film se mi poměrně líbil, ale příběh byl příliš jednoduchý a k závěru režisér až příliš tlačí na pilu a tak trochu citově vydírá.
Nesmiřitelní (1992)
Výborná demýtizace westernu, jeho klišé a pravidel včetně černobílého vidění světa.
Cesta na Měsíc (1902)
Nádherný film i po letech. Pro mě jako fanouška Vernea a do jisté míry i Karla Zemana srdeční záležitost. Na úroveň triků i výtvarné stránky jsem nevěřícně zíral.